Modułowy Sinar m

0
Tomasz Gutkowski
31 Październik 2002
Artykuł na: 2-3 minuty
Szwajcarski producent profesjonalnego sprzętu studyjnego zaprezentował modułowy aparat systemowy Sinar m. Podstawowa cześć jest tu sercem, a pozostałe elementy mogą pochodzić z cyfry, aparatów mało, średnio i wielkoformatowych.
Szwajcarski producent profesjonalnego sprzętu studyjnego zaprezentował modułowy aparat systemowy Sinar m. Podstawowa cześć jest tu sercem, a pozostałe elementy mogą pochodzić z cyfry, aparatów mało, średnio i wielkoformatowych.



Tak naprawdę to Sinar m jest uniwersalnym korpusem kryjącym migawkę pracującą w zakresie 32 - 1/4000 sek., dla formatu 4.5cm x 6cm! Znani ze szwajcarskiej precyzji konstruktorzy aparatów Sinar zadbali oczywiście o minimalizacje drgań i nie przenoszenie wstrząsów z lustra. Praca migawki kontrolowana jest elektronicznie, a informację o aktualnych parametrach pracy zaczerpniemy z wyświetlacza.

Sinar m został tak zaprojektowany by niezależnie od rodzaju zastosowanych pozostałych elementów był wygodny i łatwy w obsłudze. Reszta zależy już od inwencji (i zasobów sprzętowych) fotografującego. I tak możemy zainstalować tu prosty pryzmat, celownik kalibrowany lub zmiennoogniskowy. Jako nośnik można zastosować przystawkę cyfrową (np. 22-megapikselowy Sinarback 54) lub kasetę na film średnioformatowy. Uniwersalne mocowanie obiektywu pozwala na użycie obiektywów Sinaron przeznaczonych do współpracy z cyfrą. Inna opcja to zwykłe szkła 35mm oraz średnioformatowe.

Jakby tego było mało producent proponuje zastosowanie Sinar m wraz z najnowszym aparatem wielkoformatowym Sinar p3. Moduł Sinar m będzie w tym zestawie pełnił funkcję... migawki.

Artykułom Sinar będzie można przyjrzeć się z bliska na stoisku firmy Dicam podczas V Targów Film Video Foto w Łodzi.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
SLR Magic Micro Prime 21 mm T1.6 i 50 mm T1.4 - filmowe stałki do Mikro Cztery Trzecie
SLR Magic Micro Prime 21 mm T1.6 i 50 mm T1.4 - filmowe stałki do Mikro Cztery Trzecie
Producent niedrogich obiektywów filmowych wprowadził do swojej oferty dwa nowe jasne modele kierowane do użytkowników systemu M43.
1
0
Sirui 50 mm f/1.8 1.33x - czy nadchodzi era tanich obiektywów anamorficznych?
Sirui 50 mm f/1.8 1.33x - czy nadchodzi era tanich obiektywów anamorficznych?
Obiektywy anamorficzne to droga zabawa nawet jak na standardy profesjonalnych produkcji wideo. Być może jednak jesteśmy w przeddzień prawdziwej rewolucji.
12
0
Sony FE C 16-35 mm T3.1 G - szerokokątny obiektyw filmowy z AF i silnikiem zoom. Dwa kolejne na horyzoncie
Sony FE C 16-35 mm T3.1 G - szerokokątny obiektyw filmowy z AF i silnikiem zoom. Dwa kolejne na...
Wygląda na to, że Sony szykuje dla filmowców nową serię obiektywów zoom, które sprawić mają, źe uzyskanie pożądanych efektów stanie się znacznie łatwiejsze niż...
6
0
Powiązane artykuły