Sigma APO 200-500mm F2.8 EX DG - wyzwanie dla producentów statywów

0
Łukasz Kacperczyk
8 Marzec 2007
Artykuł na: 2-3 minuty
PMA 2007. Sigma uznała, że więcej danych na temat zaawansowanego kompaktu DP1 to za mało jak na trwającą właśnie w Las Vegas fotograficzną imprezę. Firma postanowiła pochwalić się obiektywem, który może nie znajdzie zbyt wielu nabywców, ale z pewnością robi wrażenie. Model APO 200-500mm F2.8 EX DG imponuje nie tylko zakresem ogniskowych, ale też niesamowitym światłem - F2.8 w całym zakresie ogniskowych!
Sigma słynie z produkcji znakomitej optyki za rozsądną cenę. Od czasu do czasu jednak każda firma ma ambicje być "tą pierwszą", pokazać światu, że potrafi stworzyć wyjątkowy produkt. Takie posunięcie to zazwyczaj znakomity chwyt reklamowy owocujący ciekawym sprzętem. Właśnie za taki popisowy numer można chyba uznać obiektyw Sigma APO 200-500mm F2.8 EX DG.

Sigma APO 200-500mm F2.8 EX DG - to nie aparat jest taki mały...

Nie znamy na razie zbyt wielu szczegółów. Dysponujemy jedynie powyższym zdjęciem (trzeba przyznać - kawał obiektywu...) i skąpą informacją prasową. Z komunikatu dla dziennikarzy wynika, że w konstrukcji optycznej tego potwora wykorzystano aż 4 niskodyspersyjne soczewki SLD (Super Low Dispersion), co ma zapewnić najwyższą jakość w całym zakresie ogniskowych. To trudne zadanie biorąc pod uwagę, że mówimy o szkle o zakresie 200-500 mm i stałym świetle F2.8 - to pierwszy tego typu obiektyw o takim otworze względnym. Producent chwali się, że ustawiona odległość i ogniskowa wyświetlają się na ekranie LCD, w który wyposażono obiektyw. Sigma podaje, że APO 200-500mm F2.8 EX DG będzie sprzedawany w zestawie z dedykowanym konwerterem APO Tele Converter 2x EX DG II, który pozwoli zwiększyć zasięg do przedziału 400-1000 mm przy zachowaniu bardzo dobrego światła F5.6. Czapki z głów.

Nie podano jeszcze żadnych danych dotyczących dostępności opisywanego obiektywu - nie znamy ani daty rynkowej premiery, ani ceny. Nie wiadomo nawet, z jakimi mocowaniami będzie produkowany. Na więcej szczegółów musimy jeszcze trochę poczekać.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
SLR Magic Micro Prime 21 mm T1.6 i 50 mm T1.4 - filmowe stałki do Mikro Cztery Trzecie
SLR Magic Micro Prime 21 mm T1.6 i 50 mm T1.4 - filmowe stałki do Mikro Cztery Trzecie
Producent niedrogich obiektywów filmowych wprowadził do swojej oferty dwa nowe jasne modele kierowane do użytkowników systemu M43.
1
0
Sirui 50 mm f/1.8 1.33x - czy nadchodzi era tanich obiektywów anamorficznych?
Sirui 50 mm f/1.8 1.33x - czy nadchodzi era tanich obiektywów anamorficznych?
Obiektywy anamorficzne to droga zabawa nawet jak na standardy profesjonalnych produkcji wideo. Być może jednak jesteśmy w przeddzień prawdziwej rewolucji.
12
0
Sony FE C 16-35 mm T3.1 G - szerokokątny obiektyw filmowy z AF i silnikiem zoom. Dwa kolejne na horyzoncie
Sony FE C 16-35 mm T3.1 G - szerokokątny obiektyw filmowy z AF i silnikiem zoom. Dwa kolejne na...
Wygląda na to, że Sony szykuje dla filmowców nową serię obiektywów zoom, które sprawić mają, źe uzyskanie pożądanych efektów stanie się znacznie łatwiejsze niż...
6
0
Powiązane artykuły