Zapowiedź nowych obiektywów Tokiny

Firma Tokina zapowiedziała dzisiaj na targach PIE 2006 w Tokyo aż cztery nowe obiektywy przeznaczone do aparatów cyfrowych, które mają zostać wprowadzone do sprzedaży w lecie i na jesieni tego roku. Są to zarówno modele zaawansowane, jak i przeznaczone na rynek amatorski.
Podczas zaczynających się właśnie w Tokyo targów Photo Imaging Expo 2006 firma Tokina przedstawiła na ten rok zapowiedź czterech nowych, "cyfrowych" obiektywów. Aż trzy z nich to produkty serii AT-X PRO przeznaczone dla zaawansowanych fotografujących.



Pierwszy z nich to Tokina 16-50 mm F2.8 AT-X PRO DX czyli standardowy zoom do lustrzanek cyfrowych o formacie sensora APS-C. Nominalna ogniskowa wynosi 16-50 mm, co daje ekwiwalent około 24-75 mm. Oznaczenie AT-X Pro charakteryzuje produkt z wyższej półki tego japońskiego producenta optyki. Można się spodziewać, że oprócz stałego światła F2.8 obiektyw oferuje także podwyższoną jakość wykonania.

Jak pisze producent w swoich informacjach prasowych, zaprezentowane dziś szkło jest odpowiedzią na krytyczną ocenę modelu 17-45 F4.0 pokazanego rok temu. W opinii profesjonalnych fotografów parametry tego modelu nie spełniały oczekiwań jakie stawia się obiektywom serii AT-X PRO Tokiny. Dlatego też firma zdecydowała się na wypuszczenie modelu 16-50 mm. Nowy obiektyw ma się pojawić w sprzedaży w okolicach jesieni 2006.

Tokina 16-50 mm F2.8 AT-X PRO DX

Następnym pokazanym dzisiaj modelem jest profesjonalny zoom Tokina 50-135 mm F2.8 AT-X PRO DX. Obiektyw ten ma zastąpić model 60-120 mm F2.8. Według informacji producenta nowy zakres ogniskowych, który dla lustrzanek APS-C wynosi teraz około 75-200 mm bardziej odpowiada potrzebom fotografów przesiadających się ze sprzętu analogowego na cyfrę. Tokina 50-135 mm trafi do sklepów w lecie 2006.

Tokina 50-135 mm F2.8 AT-X PRO DX

Trzecie szkło z profesjonalnej serii dzisiejszych premier to obiektyw typu rybie oko Tokina Fisheye 10-17 mm F3.5-4.5 AT-X PRO DX. Analogicznie jak w przypadku obiektywu opisanego powyżej jest to następca starszego modelu firmy 12-24 mm F4. Nowe szkło lepiej pokrywa zakres ogniskowych uzyskiwanych przez lustrzanki cyfrowe APS-C, którego ekwiwalent wynosi teraz około 15-25 mm. Również ten obiektyw trafi na półki w lecie tego roku.

Tokina Fisheye 10-17 mm F3.5-4.5 AT-X PRO DX

Ostatni zaprezentowany dzisiaj obiektyw to amatorski super zoom Tokina 17-135 mm F3.5-5.6 AT-X DX oferujący prawie 8-krotny zakres ogniskowych. W lustrzankach z matrycą APS-C ekwiwalent zakresu ogniskowych nowego obiektywu wynosi około 25-200 mm. Nowy model również zastępuje starszy, "analogowy" obiektyw 24-200 mm. W sprzedaży będzie dostępny od lata 2006.

Tokina 17-135 mm F3.5-5.6 AT-X DX

Jak widać Tokina postanowiła dostosować gamę swoich obiektywów do specyfiki cyfrowych lustrzanek. Poprawiono zakres nominalnych ogniskowych, aby lepiej odpowiadały tradycyjnym kątom widzenia z fotografii analogowej, do których przyzwyczajeni są fotografowie. W dwóch obiektywach poprawiono także maksymalny otwór przysłony, dzięki czemu będzie można korzystać z mniejszych - mniej szumiących - ekwiwalentów czułości ISO.

Należy jeszcze zaznaczyć, że na targach nie zostały pokazane działające obiektywy, a jedynie ich makiety.
Komentarze
Polecane artykuły
Leica Q2 - zdjęcia przykładowe
20 Mar 2019
Nowa pełnoklatkowa matryca o rozdzielczości 47,4 Mp, dobrze znany szerokokątny obiektyw Summilux 28 mm f/1.7 ASPH, uszczelniony korpus i odświeżona ergonomia - zobaczcie na co stać drugą generację kompaktu Leiki.
0
Venus Optics Laowa 9 mm f/2.8 Zero-D teraz także w wersji z mocowaniem Mikro Cztery Trzecie
15 Mar 2019
Pokazana w zeszłym roku ultraszerokokątna stałka bez dystorsji doczekała się wariantu z mocowaniem M43. Na sklepowe póki trafi jeszcze w marcu.
0
Panasonic Lumix S1R - zdjęcia przykładowe
11 Mar 2019
O modelu Lumix S1R powiedziano już wiele, jednak jakość obrazu wciąż pozostawała pewną tajemnicą. Do teraz. W nasze ręce wpadł flagowiec nowego pełnoklatkowego systemu Panasonica!
4
Ricoh GR III - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
8 Mar 2019
Najnowszy kompakt Ricoh GR III pretenduje do miana najdoskonalszego stałoogniskowego aparatu kompaktowego w historii. Czy ma szansę podbić tę specyficzną niszę? Sprawdźcie nasze wnioski po jednym dniu spędzonym z aparatem.
1