Tamron AF55-200mm F/4-5.6 Di II MACRO LD

Tamron rozszerza ofertę o trzeci obiektyw dedykowany wyłącznie do współpracy z lustrzankami cyfrowymi. Tamron AF55-200mm F/4-5.6 Di II MACRO LD to odpowiednik drugiego szkła "kitowego" - efektywna ogniskowa wyniesie ok. 85 - 310 mm.
Tamron AF55-200mm F/4-5.6 Di II MACRO LD


Producenci optyki konsekwentnie, choć bez pośpiechu, rozbudowują linie obiektywów dedykowanych wyłącznie do fotografii cyfrowej. Zaprezentowany przez firmę Tamron model AF55-200mm F/4-5.6 Di II MACRO LD to trzeci przedstawiciel serii Di-II (Digital-integrated), której najważniejszą cechą jest zawężony prześwit - odpowiada on polu widzenia matrycy w formacie APS-C (ok. 24 x 16 mm). Jak wiadomo, obiektyw taki nie będzie współpracował z aparatami na film 35 mm lub pełnoklatkowymi lustrzankami cyfrowymi.

Oznaczenie MACRO zawarte w nazwie obiektywu wynika z dwóch jego właściwości. Po pierwsze Tamron AF55-200mm F/4-5.6 Di II MACRO LD ma stały dystans minimalny ogniskowania 0,95 m w całym zakresie pracy. Po drugie powiększenie maksymalne (dla 200 mm) wynosi 1:3,5 co w przeliczeniu na standard 35 mm odpowiada wartości 1:2,3.

Producent zachwala w informacji prasowej takie właściwości jak telecentryczna konstrukcja (promienie światła padają na matrycę pod kątem zbliżonym do prostego), lepsza dystrybucja światła, doskonała rozdzielczość i zintegrowane, wielowarstwowe powłoki antyodblaskowe zapobiegające powstawaniu refleksów. W konstrukcji uwzględniono soczewki o niskiej dyspersji (LD) niwelujące aberracje kolorystyczne.

Zaletą konstrukcji dedykowanych do cyfry są ich kompaktowe wymiary. W wypadku nowości Tamrona jest to 83 x 63 mm (długość x średnica) przy wadze 295 g. Dodajmy dla porządku, że Tamron AF55-200mm F/4-5.6 Di II MACRO LD po zamocowaniu do lustrzanki cyfrowej z matrycą APS-C odpowiadać będzie ogniskowej 85 - 310 mm (dla mocowania Nikon AF-D), a zatem może pełnić taką samą funkcję jak drugi obiektyw "kitowy" lub uzupełnienie podstawowego, amatorskiego zestawu.

NazwaTamron AF 55-200mm F/4-5.6 Di II MACRO LD
Typzoom tele dedykowany do fotografii cyfrowej
Konstrukcja13 elementów w 9 grupach
Stabilizacja obrazubrak
Autofokustak
Ogniskowa55 - 200 mm
Otwór maksymalnyF4 - F5.6
Dystans min.0,95 m
Kąt28°28' - 7°59' (dla formatu APS-C)
Przesłona9 listków
MocowanieNikon AF-D, Konica Minolta AF-D, Canon AF
Powiększenie1:3,5
Filtr52 mm
Osłonaw zestawie
Obudowaplastik
Wymiary83 x 63 mm (dł. x śr.)*
Waga295 g*
Akcesoriab.d.
Uwagi*wymiary i waga dla mocowania Nikona AF-D

Komentarze
Polecane artykuły
Canon EOS 250D - pierwsze wrażenia
10 Kwi 2019
EOS 250D to nowy reprezentant “najmniejszej lustrzankowej serii na rynku”, która łączy niewielkie gabaryty z przystępną ceną i możliwościami skrojonymi pod kątem początkujących fotografów i świadomych amatorów. Co skrywa przed nami najnowsza konstrukcja?
2
Panasonic Lumix S1R - test aparatu
9 Kwi 2019
Lumix S1R - jak twierdzi producent - ma być odpowiedzią na potrzeby wymagających profesjonalistów. Jednak czy tak jest w istocie i czy pierwsza pełna klatka Panasonic odbierze klientów konkurencji? Przekonajmy się!
9
Fujifilm GFX 50R - test aparatu
2 Kwi 2019
Najbardziej przystępny cenowo cyfrowy średni format z pewnością zwrócił uwagę tych, którym pełna klatka przestaje już wystarczać. Czy bardziej mobilna i kompaktowa wersja modelu 50S spełni oczekiwania wymagających zawodowców?
1
Panasonic Lumix S1 - zdjęcia przykładowe
28 Mar 2019
Stabilizowana pełnoklatkowa matryca o rozdzielczości 24-megapikseli, autofokus oparty na technologi DFD z systemem śledzenia wspieranym układem AI, bogaty tryb filmowy z zapisem 4K 60 kl./s, czy uszczelnione body o rewelacyjnej ergonomii - to tylko kilka cech Panasonica Lumix S1. Zobaczcie, jak aparat poradził sobie w boju.
8