2 x standard Sigmy: 24-70 mm i 28-70 mm

Kolejne nowości Sigmy to dwa obiektywy zmiennoogniskowe, których zakres sprawia, że zostaną uznane za standardy. Oba kończą się na ogniskowej 70 mm, ale jeden zaczyna przy 24 mm, a drugi 28 mm. Jak zapewnia producent, mimo że oba obiektywy kryją pole klatki 35 mm, przystosowano je do współpracy z lustrzankami cyfrowymi.
Kolejne nowości Sigmy to dwa obiektywy zmiennoogniskowe - Sigma 24-70 mm f/2,8 EX DG MACRO i Sigma 28-70 mm f/2,8 EX DG. Ich zakres sprawia, że zostaną uznane za standardy. Oba kończą się na ogniskowej 70 mm, ale jeden zaczyna przy 24 mm, a drugi 28 mm. Jak zapewnia producent, mimo że oba obiektywy kryją pole klatki 35 mm, przystosowano je do współpracy z lustrzankami cyfrowymi.

Sigma 24-70 mm f/2,8 EX DG MACRO

Nie będziemy się zbytnio rozwodzić na temat danych technicznych obu obiektywów, ponieważ wszystkie najważniejsze informacje znajdą Państwo w zamieszczonych poniżej specyfikacjach. Dość wspomnieć, że według zapewnień producenta oba dostosowano do pracy z lustrzankami cyfrowymi, głównie dzięki zastosowaniu skuteczniejszych powłok przeciwodblaskowych, ale też dzięki soczewkom niskodyspersyjnym i asferycznym, wykorzystanym w konstrukcjach optycznych obiektywów.

Cieszy oczywiście fakt, że firma nie zapomniała o osobach, które jeszcze nie przeszły na "ciemną stronę mocy" i nadal fotografują lustrzankami małoobrazkowymi - oba zoomy kryją pole klatki 35 mm. Oba też pozwalają na osiągnięcie dość porządnego powiększenia (szerszy obiektyw ma nawet w nazwie "makro"). Jeden i drugi szczyci się dużym otworem względnym (f/2,8), ale tylko 28-70 mm ma kompaktowe wymiary - 24-70 mm jest już nieco większy, ale coś za coś. Oba obiektywy będą dostępne z mocowaniami Sigmy, Canona, Nikona, Minolty i Pentaksa.

Dane techniczne obiektywu Sigma 24-70 mm f/2,8 EX DG MACRO:
NazwaSigma 24-70mm f/2,8 EX DG MACRO
Typzmiennoogniskowy obiektyw przystosowany do współpracy z lustrzankami cyfrowymi, kryjący pole klatki 35 mm
Konstrukcja
  • 14 soczewek w 13 grupach
  • 2 soczewki niskodyspersyjne (SLD)
  • 3 soczewki asferyczne
Stabilizacja obrazub.d.
Autofokusb.d.
Ogniskowa24 mm - 70 mm
Otwór maksymalnyF2.8
Dystans min.0,4 m
Kąt84,1 stopnia - 34,3 stopnia
Przesłonaf/2,8 (f/32), 9 listków
MocowanieSigma, Canon, Nikon D, Pentax, Minolta D
Powiększeniemaks. 1:3,8
Filtr82 mm
Osłonatulipanowa
Obudowab.d.
Wymiary88,7 x 115,5 mm
Waga715 g
Akcesoriab.d.
Artykuł na Fotopolis2 x standard Sigmy: 24-70 mm i 28-70 mm


Sigma 28-70 mm f/2,8 EX DG:

Dane techniczne obiektywu Sigma 28-70 mm f/2,8 EX DG:
NazwaSigma 28-70mm f/2,8 EX DG
Typzmiennoogniskowy obiektyw przystosowany do współpracy z lustrzankami cyfrowymi, kryjący pole klatki 35 mm
Konstrukcja
  • 14 soczewek w 12 grupach
  • 2 soczewki niskodyspersyjne (SLD)
  • 4 soczewki asferyczne
Stabilizacja obrazubrak
Autofokusb.d.
Ogniskowa28 mm - 70 mm
Otwór maksymalnyF2.8
Dystans min.0,33 m
Kąt75,4 stopnia - 34,3 stopnia
Przesłonaf/2,8 (f/22), 9 listków
MocowanieSigma, Canon, Nikon D, Pentax, Minolta D
Powiększeniemaks. 1:4,4
Filtr67 mm
Osłonatulipanowa
Obudowab.d.
Wymiary74 mm x 87,2 mm
Waga510 g
Akcesoriab.d.
Artykuł na Fotopolis2 x standard Sigmy: 24-70 mm i 28-70 mm
Komentarze
Polecane artykuły
Panasonic Lumix S1 - test aparatu
6 Maj 2019
Lumix S1 to tańszy model z zaprezentowanego niedawno duetu pełnoklatkowych bezlusterkowców Panasonika. Z matrycą o mniejszej rozdzielczości, ale z bardziej rozwiniętym trybem filmowym, ma przyciągać szerokie rzesze profesjonalistów szukających uniwersalnego i niezawodnego body. Sprawdźmy, czy podstawowa pełna klatka Lumix ma szansę spełnić ich oczekiwania!
0
Canon EOS 250D - pierwsze wrażenia
10 Kwi 2019
EOS 250D to nowy reprezentant “najmniejszej lustrzankowej serii na rynku”, która łączy niewielkie gabaryty z przystępną ceną i możliwościami skrojonymi pod kątem początkujących fotografów i świadomych amatorów. Co skrywa przed nami najnowsza konstrukcja?
3
Panasonic Lumix S1R - test aparatu
9 Kwi 2019
Lumix S1R - jak twierdzi producent - ma być odpowiedzią na potrzeby wymagających profesjonalistów. Jednak czy tak jest w istocie i czy pierwsza pełna klatka Panasonic odbierze klientów konkurencji? Przekonajmy się!
12
Fujifilm GFX 50R - test aparatu
2 Kwi 2019
Najbardziej przystępny cenowo cyfrowy średni format z pewnością zwrócił uwagę tych, którym pełna klatka przestaje już wystarczać. Czy bardziej mobilna i kompaktowa wersja modelu 50S spełni oczekiwania wymagających zawodowców?
1