Olympus prezentuje IS-5000

Najnowsza propozycja Olympusa to zabudowana lustrzanka typu wszystko-w-jednym na film małoobrazkowy, o wbudowanym obiektywie 28-140mm.
Olympus prezentuje nową zintegrowaną lustrzankę na film 35mm IS-5000. Nowy model wyposażono w 5-krotny zoom optyczny o zakresie ogniskowej 28 - 140mm. Niewymienny obiektyw składa się z 15 elementów w 10 grupach w tym ze szkieł ED (Extra-low Dispersion), które redukują efekt aberracji chromatycznej.
Olympus IS-5000

IS-5000 to kolejna propozycja Olympusa z serii wszystko-w-jednym, a więc skierowana do amatorów, którzy znają zalety lustrzanki, ale nie będą korzystać np. z wymiennej optyki. I trzeba przyznać, że użytkownicy dostana do ręki przyjemnie zaprojektowany aparat o sporych możliwościach.

Po pierwsze chodzi o pełen zakres możliwości doboru ekspozycji: automatyka programowa AE, priorytet przysłony AE (kontrola głębi ostrości), priorytet migawki AE i tryb manualny. Ponadto pełna automatyka dzieli się na tradycyjne tematy: auto, sport (preferencja szybkiej migawki), portret (preferencja małej głębi ostrości), krajobraz (duża głębia ostrości) i sceny nocne (długa synchronizacja z lampą). Programy automatyki dobierane są z poziomu oddzielnego przycisku sterującego.

Ciekawym rozwiązaniem jest dwutunelowa lampa błyskowa o dwóch niezależnych liczbach przewodnich i kątach świecenia. Przy długich ogniskowych jest l/p 20 (ISO 100, m.), a przy szerokim kącie l/p 13 (ISO 100, m.). Rodzaj błysku dobierany jest automatycznie zależnie od dobranej ogniskowej. Ponadto inteligentny system sterowania błyskiem bada rodzaj oświetlenia i równoważy go zależnie od zastanych warunków (Auto Color-Balancing Flash). Przyda się to zwłaszcza przy świetle jarzeniowym lub halogenowym. Dostępna jest synchronizacja błysku z czasami nawet do 1/2000 sek. we wszystkich trybach pracy.

Migawka pracuje w zakresie 4 - 1/2000 sek. (60 - 1/2000 sek. w trybie manualnym), nie imponuje przysłona F4.9 - F6.9 (największy otwór przy 28mm i 140mm). Dostępna jest korekta ekspozycji +/-2EV w skokach 1/2EV. Tryb makro pracuje od 60cm. W trybie ciągłym przesuw filmu wynosi 1.2 kl/sek.

Pomiar ekspozycji jest opcjonalny: matrycowy, centralnie-ważony oraz punktowy. Pomiar ostrości wspierany jest przez sensor CMOS gwarantujący poprawny dobór przy słabych warunkach oświetleniowych.

Szczególną uwagę zwrócono na układ informacyjny IS-5000. Składają się na niego pokaźnych rozmiarów tylny ekran LCD ze wszystkimi danymi o aktualnym trybie pracy i warunkach oświetleniowych, a ponadto pasek wbudowany w wizjer pozwalający na wygodną prace bez potrzeby odrywania oka od aparatu.
Komentarze
Polecane artykuły
Canon EOS 250D - pierwsze wrażenia
10 Kwi 2019
EOS 250D to nowy reprezentant “najmniejszej lustrzankowej serii na rynku”, która łączy niewielkie gabaryty z przystępną ceną i możliwościami skrojonymi pod kątem początkujących fotografów i świadomych amatorów. Co skrywa przed nami najnowsza konstrukcja?
2
Panasonic Lumix S1R - test aparatu
9 Kwi 2019
Lumix S1R - jak twierdzi producent - ma być odpowiedzią na potrzeby wymagających profesjonalistów. Jednak czy tak jest w istocie i czy pierwsza pełna klatka Panasonic odbierze klientów konkurencji? Przekonajmy się!
9
Fujifilm GFX 50R - test aparatu
2 Kwi 2019
Najbardziej przystępny cenowo cyfrowy średni format z pewnością zwrócił uwagę tych, którym pełna klatka przestaje już wystarczać. Czy bardziej mobilna i kompaktowa wersja modelu 50S spełni oczekiwania wymagających zawodowców?
1
Panasonic Lumix S1 - zdjęcia przykładowe
28 Mar 2019
Stabilizowana pełnoklatkowa matryca o rozdzielczości 24-megapikseli, autofokus oparty na technologi DFD z systemem śledzenia wspieranym układem AI, bogaty tryb filmowy z zapisem 4K 60 kl./s, czy uszczelnione body o rewelacyjnej ergonomii - to tylko kilka cech Panasonica Lumix S1. Zobaczcie, jak aparat poradził sobie w boju.
8