Konica Digital Revio KD-410Z

Konica uzupełnia linię kompaktów cyfrowych o 4-megapikselowy aparat Digital Revio KD-410Z. Większość właściwości przeniesiono tu z topowego modelu KD-500Z - identyczny jest obiektyw oraz stalowa, kompaktowych rozmiarów obudowa.
Konica uzupełnia linię kompaktów cyfrowych o 4-megapikselowy aparat Digital Revio KD-410Z. Większość właściwości przeniesiono to z topowego modelu KD-500Z - identyczny jest obiektyw oraz stalowa, kompaktowych rozmiarów obudowa.



KD-410Z podobnie jak poprzednicy posiada podwójny slot kart pamięci pozwalający na korzystanie z kart SecureDigital / MultimediaCard oraz MemoryStick. Do dyspozycji jest też pamięć wbudowana (tylko 2MB), która może się przydać w sytuacjach awaryjnych.

4-megapikselowy sensor CCD rejestruje zdjęcia w maksymalnej rozdzielczości 2304 x 1704 oraz sekwencje filmowe w rozdzielczości 320 x 240 z limitem 30 sek. na jedno ujęcie (z dźwiękiem). Zastosowano tu także taki sam obiektyw jak w KD-500Z tzn. HEXANON ze światłem F2.8-F4.9 i 3-krotnym zbliżeniem optycznym (odpowiednik 39-117mm dla formatu 35mm).

Praca aparatu oparta jest na automatyce programowej choć możemy korygować podstawowe parametry obrazu (kolor, kontrast, ostrość). Za przetwarzanie obrazu i wierność reprodukcji odpowiada nowy hybrydowy procesor A*IPS. Optymalizuje on pracę poszczególnych systemów pomiarowych (autofocus, automatyka ekspozycji, automatyczny balans bieli) i nadzoruje cały proces przetwarzania danych.

Na uwagę zasługuje także metalowa obudowa z odsuwaną pokrywą chroniącą obiektyw i wbudowaną lampę błyskową; program makro z dystansem minimalnym 0.06m; dobry czas startowy (gotowość do rejestracji po uruchomieniu aparatu) wynoszący 1.3 sek.

Przedstawicielem koncernu Konica w Polsce jest Foto-Falter.

NazwaKonica Digital Revio KD-410Z
TypCyfrowy kompakt z zoomem optycznym
Sensor1/1.8 cala 4.13Mp CCD (4.0 megapikseli efektywnych)
Pamięć2MB wewnętrzne, SecureDigital / MMC oraz MemoryStick (16MB SD w zestawie)
Rozdzielczość2304 x 1704, 1600 x 1200, 640 x 480
Formaty zapisu obrazuJPEG (Exif 2.2, DCF, DPOF), Film: AVI
ObiektywHEXANON F2.8-F4.9, 8-24mm (39-117mm dla małego obrazka)
Zoom cyfrowy2-krotny
PrzysłonaF2.8/4.7 (szeroki kąt), F4.9/8.2 (tele)
Migawka1 - 1/2000 s (Film: 1/30 - 1/5000 s)
Pomiar światłaAutomatyka programowa
Metody pomiaru ostrościpomiar ogólny / punktowy
Tryby pracy autofocusaNormal: 0.5/0.8m - nieskończoność, Makro: 0.06/0.5m - nieskończoność
CzułośćISO 100 - 400
Balans bieliAuto i 5 profili programowych
Rejestracja filmu320 x 240, do 30 sek. w jednym ujęciu
Monitor LCD1.5 cala TFT LCD
Lampa błyskowaWbudowana, zasięg 0.5 - 2.0m
WizjerOptyczny
ZłączaUSB
ZasilanieAkumulator litowo-jonowy (w zestawie)
Wymiary94 x 56 x 29.5mm
Waga198g
 
Komentarze
Polecane artykuły
Panasonic Lumix TZ200 - test praktyczny
16 Sie 2018
Jest tak mały i lekki, że można go nosić w kieszeni spodni, ale oferuje aż 15-krotny zoom optyczny z funkcją stabilizacji obrazu. Do tego mamy 1-calową matrycę 20 Mp, filmy 4K, świetny AF, ekran LCD i malutki wizjer oraz wiele inteligentnych trybów czy Wi-Fi i Bluetooth. Czego chcieć więcej w aparacie dla podróżnika? Sprawdziliśmy, jak w praktyce sprawuje się Panasonic Lumix TZ200.
2
Fujifilm X-T100 - test aparatu
8 Sie 2018
Fujifilm wie, jak robić małe, piękne aparaty, a najnowszy model X-T100 jest tego świetnym przykładem. Ze stylem w parze idą interesujące parametry: 24-megapikselowa matryca APS-C, odchylany o 180 stopni, dotykowy ekran LCD, duża wydajność pracy na baterii i niezła ergonomia. Sprawdziliśmy, jak X-T100 radzi sobie w praktyce.
1
Sigma Art z mocowaniem Sony E - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
30 Lip 2018
Jesteście ciekawi, co do zaoferowania mają obiektywy Sigma Art z mocowaniem do Sony E? Sprawdziliśmy, jak w praktyce wypadają dostępne już w sprzedaży modele 20, 24, 35, 50 i 85 mm ze światłem f/1.4.
8
EIZO ColorEdge CG2730 - test monitora
27 Lip 2018
Ten profesjonalny 27-calowy monitor o rozdzielczości 2560 x 1440 px, z wbudowanym czujnikiem do automatycznej kalibracji, zaprojektowano do zastosowań w fotografii, grafice, druku i postprodukcji. Od zawsze monitory z serii CG wyznaczały najwyższe standardy obrazowania na rynku. Czy z tym modelem będzie podobnie? Sprawdźmy!
0