Trzy kompakty JVC - powrót do gry

JVC to jak dotąd tylko dwukrotnie próbowało swoich sił na rynku fotografii cyfrowej. Dwa lata od ostatniej premiery japoński koncern wraca do walki o klienta amatorskiego prezentując trzy kompakty z funkcją Webcam'u.
JVC to jak dotąd tylko dwukrotnie próbowało swoich sił na rynku fotografii cyfrowej. Dwa lata od ostatniej premiery japoński koncern wraca do walki o klienta amatorskiego prezentując trzy kompakty z funkcją Webcam'u.

Na przełomie 2000/2001 roku, wtedy gdy zaczynał się cyfrowy boom, JVC tak jak inni potentaci branży elektronicznej postanowiło wprowadzić do oferty aparaty cyfrowe. Były to dwa, bardzo przyzwoite modele GC-QX3HD (także w wersji 3U bez zoomu) oraz GC-QX5HD wyposażone w 1/1.8-calowy sensor CCD o rozdzielczości 3.1 Mp. Być może próba ta nie przyniosła oczekiwanych korzyści bowiem JVC wracając teraz do gry o cyfrowego klienta celuje już w zupełnie inny segment rynku.
JVC GC-A33

Na PMA 2003 firma pokazała trzy nowe modele, z których dwa to faktycznie aparaty cyfrowe, a trzeci GC-A33 to kamera netowa z wbudowaną pamięcią 8MB, lampą błyskową i możliwością rejestracji stałych obrazów w rozdzielczości VGA. Złącze USB pozwala na przekazywanie obrazów ruchomych w rozdzielczości 640 x 480 z prędkością 15 kl/sek. (czyli tyle ile oferują bardziej zaawansowane aparaty cyfrowe, ale z zapisem na karcie).

Bardziej interesująco prezentuje się aparat JVC GC-A55 wyposażony w 1.3-megapikselowy sensor CMOS. To urządzenie może także pełnić funkcję kamery, ale posiada kilka właściwości charakterystycznych dla prostych aparatów cyfrowych. Chodzi przede wszystkim o korektę ekspozycji w zakresie +/-2.0EV w skoku 1/2EV oraz 4 dobierane ręcznie profile balansu bieli.



Ponadto GC-A55 posiada wbudowaną pamięć 8MB oraz gniazdo kart pamięci Secure Digital/MMC. Stały obiektyw ze światłem F3.0 wspomagany jest przez 2-krotne zbliżenie cyfrowe. Zdjęcia o maksymalnej rozdzielczości 1280 x 1024 możemy zapisywać w jednej z trzech kompresji, a oceny wyników dokonać z pomocą 1.5-calowego monitora LCD.

Trzecia nowość to JVC GC-A50 - miniaturowych rozmiarów aparat cyfrowy (60 x 48 x 20mm) nie posiadający tylnego monitora LCD. Model ten oferuje w pełni zautomatyzowaną pracę, i poza zdjęciami w rozdzielczości 1280 x 1024 może rejestrować klipy filmowe w formacie AVI, QVGA (320 x 240). Pliki zdjęciowe (JPEG) i filmowe zapisywane są na wewnętrznej pamięci 8MB. Tak jak A55, model A50 zasilany jest dwoma bateriami "AA" i posiada port USB 1.1.



Może dziwić, że w dobie bicia rekordów rozdzielczości znaczący producent jakim jest JVC decyduje się na wypuszczenie aparatów o 1-megowej rozdzielczości. Wydaje się jednak, że jest to przemyślana taktyka, celująca w odbiorców początkujących i wdrażających się dopiero w technologię cyfrowej rejestracji obrazu. Biorąc pod uwagę fakt, że poza nielicznymi krajami na świecie jest to ciągle znaczna większość potencjalnych odbiorców, inicjatywa jaką podjęło JVC jest wypełnianiem luki rynkowej.

Nie jest jeszcze pewne czy nowe produkty JVC trafią do Polski, dlatego podajemy ceny przewidziane dla rynku amerykańskiego:
  • GC-A55 - $159.95
  • GC-A50 - $149.95
  • GC-A33 - $99.95

Komentarze
Polecane artykuły
SanDisk Extreme Portable SSD - test dysku SSD
18 Sty 2019
Wytrzymały, pojemny i szybki a do tego naprawdę mały. Najnowszy dysk przenośny SSD SanDisk to jedno z najciekawszych rozwiązań tego typu na rynku. Sprawdziliśmy, jak spisuje się w praktyce!
0
Tokina FíRIN 20 mm f/2 FE AF - zdjęcia przykładowe
8 Sty 2019
Zaawansowana optyka z wyrazistym i kontrastowym obrazem oraz ultraszybki autofokus współpracujący z systemem Sony Fast Hybrid AF - to główne cechy Tokiny FíRIN 20 mm f/2 FE AF. Zobaczcie, jak stałka poradziła sobie w praktyce.
0
Tamron SP 15-30 mm f/2.8 Di VC USD G2 - test obiektywu
31 Gru 2018
Dziś sprawdzamy czy druga odsłona Tamrona SP 15-30 mm f/2.8 Di VC USD G2 to krok w dobrą stronę i faktyczny konkurent systemowych odpowiedników. Producent zapewnia, ze zmiany są zauważalne, a my przyglądamy się im bliżej.
1
Tamron SP 15-30 mm f/2.8 Di VC USD G2 - zdjęcia przykładowe
21 Gru 2018
Po 4 latach Tamron pokazał aktualizację obiektywu 15-30 mm, który szczególnie spodobać może się fotografom krajobrazu, architektury i wnętrz. Otrzymujemy lepszą optykę, szybszy autofokus i bardziej wydajną stabilizację, w tej samej cenie co wcześniej. Zobaczcie, jak sprawdza się w praktyce.
0
zamknij X
Plebiscyt 2018
Zagłosuj
Na najlepsze produkty i wydarzenia roku 2018
Głosuj!