Fujifilm FinePix A310 Zoom - po raz drugi HR

Fujifilm prezentuje drugi z kolei kompakt cyfrowy wyposażony w matrycę Super CCD HR czwartej generacji. FinePix A310 Zoom oparty jest konstrukcyjnie na modelu A303 i posiada taki sam 3-krotny obiektyw Fujinon 38-114mm (ekw.) F2.8-F4.8.
Fujifilm prezentuje drugi z kolei kompakt cyfrowy wyposażony w matrycę Super CCD HR czwartej generacji. FinePix A310 Zoom oparty jest konstrukcyjnie na modelu A303 i posiada taki sam 3-krotny obiektyw Fujinon 38-114mm (ekw.) F2.8-F4.8.



Czwarta generacja sensorów SuperCCD HR (High Resolution) charakteryzuje się przede wszystkim mniejszymi rozmiarami matrycy przy zachowaniu wysokiej rozdzielczości i niskiego poziomu szumów. 3-megapikselowy sensor zastosowany w FinePix A310 może generować inetrpolowane obrazy o rozdzielczości 6 Mp (2816 x 2120), ale za podstawowy rozmiar zdjęcia należy uznać 2048 x 1536.

Fujifilm FinePix A310 Zoom oferuje tak samo jak jego poprzednik A303 zestaw automatycznych narzędzi, na który składają się tryb programowy oraz tryby tematyczne. Do tego dochodzi możliwość korygowania ekspozycji oraz dobór ekwiwalentu czułości w zakresie ISO 200 - 800 (ISO 800 tylko w rozdzielczości 1280 x 960).

Pracę z aparatem urozmaicają takie funkcję jak zdjęcia seryjne (pierwsze lub ostatnie cztery ujęcia w serii) oraz tryb filmowy pozwalający na rejestrację ciągłych ujęć bez limitu czasu jednorazowego nagrania (na karcie 16MB xD do 98 sekund w rozdzielczości 320 x 240 oraz do 5.6min. w rozdzielczości 160 x 120). Jest to jedna z korzyści jakie przynosi szybkie przetwarzanie obrazu.

FinePix A310 Zoom obsługuje karty xD-Picture Card i jest kompatybilny z opcjonalną stacją dokującą, przez którą możemy ładować akumulatory oraz zrzucać materiał zdjęciowy na dysk komputera.

Fujifilm FinePix A310 Zoom - specyfikacje

NazwaFujifilm FinePix A310 Zoom
TypKompaktowy aparat cyfrowy
Sensor1/2.7 cala SuperCCD HR (5.3 x 4.0mm), 3.14 Mp
PamięćxD-Picture Card (16MB xD w zestawie)
Rozdzielczość2816 x 2120 (interpolowana 6.0Mp), 2048 x 1536, 1280 x 960, 640 x 480
Formaty zapisu obrazuJPEG (Exif 2.2), Film: AVI (Motion JPEG)
ObiektywFujinon 5.7-17.1mm (ekw. 38-114mm), F2.8 - F4.8
PrzysłonaSzeroki kąt: F2.8 / F7.0, Tele: F4.8 / F11.6
Migawka2 - 1/2000 sek.
Tryby ekspozycji
  • Auto
  • Manual (dostęp do korekty ekspozycji, balansu bieli itd.)
  • Scenki (portret, krajobraz, sport, scena nocna)
Pomiar światła64-strefowy
Kompensacja ekspozycji-2.1 do +1.5EV w skoku 0.3EV
Tryby pracy autofocusaNormalny: 60cm - nieskończoność, Makro: 10 - 80cm
CzułośćAuto (ISO 160 - 400), ISO 200 / 400 / 800 (tylko 1280 x 960)
Balans bieli
  • Auto
  • słońce,cień
  • jarzeniowe (dzienne)
  • jarzeniowe (ciepłe)
  • jarzeniowe(zimne)
  • żarowe
Zdjęcia seryjnePierwsze 4 / Ostatnie 4 ujęcia w serii
Rejestracja filmu320 x 240 / 160 x 120, 10 kl/sek, bez limitu długości ujęcia, bez dźwięku
Monitor LCD1.5 cala TFT LCD, 60000 punktów
Lampa błyskowaWbudowana, 5 trybów, zakres do 5m
WizjerOptyczny
ZłączaUSB 1.1, wyjście video
Zasilanie2 x AA
Wymiary97 x 64 x 33mm
Waga155g
AkcesoriaStacja dokująca (opcjonalnie)
Komentarze
Polecane artykuły
SanDisk Extreme Portable SSD - test dysku SSD
18 Sty 2019
Wytrzymały, pojemny i szybki a do tego naprawdę mały. Najnowszy dysk przenośny SSD SanDisk to jedno z najciekawszych rozwiązań tego typu na rynku. Sprawdziliśmy, jak spisuje się w praktyce!
0
Tokina FíRIN 20 mm f/2 FE AF - zdjęcia przykładowe
8 Sty 2019
Zaawansowana optyka z wyrazistym i kontrastowym obrazem oraz ultraszybki autofokus współpracujący z systemem Sony Fast Hybrid AF - to główne cechy Tokiny FíRIN 20 mm f/2 FE AF. Zobaczcie, jak stałka poradziła sobie w praktyce.
0
Tamron SP 15-30 mm f/2.8 Di VC USD G2 - test obiektywu
31 Gru 2018
Dziś sprawdzamy czy druga odsłona Tamrona SP 15-30 mm f/2.8 Di VC USD G2 to krok w dobrą stronę i faktyczny konkurent systemowych odpowiedników. Producent zapewnia, ze zmiany są zauważalne, a my przyglądamy się im bliżej.
1
Tamron SP 15-30 mm f/2.8 Di VC USD G2 - zdjęcia przykładowe
21 Gru 2018
Po 4 latach Tamron pokazał aktualizację obiektywu 15-30 mm, który szczególnie spodobać może się fotografom krajobrazu, architektury i wnętrz. Otrzymujemy lepszą optykę, szybszy autofokus i bardziej wydajną stabilizację, w tej samej cenie co wcześniej. Zobaczcie, jak sprawdza się w praktyce.
0
zamknij X
Plebiscyt 2018
Zagłosuj
Na najlepsze produkty i wydarzenia roku 2018
Głosuj!