Minolta DiMAGE F200 - uzupełnienie serii

Minolta prezentuje model DiMAGE F200 będący uzupełnieniem do znakomitej serii aparatów DiMAGE F. Wyjątkowe jest to, że znany jest wyższy w tej serii F300, ale F200 posiada większość jego funkcji, 4-megową rozdzielczość oraz kilka interesujących dodatków.
Minolta prezentuje model DiMAGE F200 będący uzupełnieniem do znakomitej serii aparatów DiMAGE F. Wyjątkowe jest to, że znany jest wyższy w tej serii F300, ale F200 posiada większość jego funkcji, 4-megową rozdzielczość oraz kilka interesujących dodatków.

Minolta DiMAGE F200

Minolta DiMAGE F200 już na pierwszy rzut oka różni się do wcześniejszego F300. 3-barwne wykończenie z elementami w kolorze ciemnej wiśni oraz poprawiony układ sterowania sprawiają, że nowość Minolty prezentuje się niezwykle elegancko. Zachowano przy tym znaczną część właściwości wyższego poprzednika wraz z pełnym dostępem do półmanualnych i manualnych nastaw ekspozycji, korektą ekspozycji i błysku, 3-zdjęciowym bracketingiem oraz bogatą lista cyfrowych programów tematycznych.

Dzisiejsza nowość posiada duży, 1.1/8-calowy, 4.0-megapikselowy sensor CCD o maksymalnej rozdzielczości 2274 x 1704. Spore rozmiary sensora pozwoliły na zastosowanie takiej samej skali ekwiwalentów czułości co w F100, tzn. ISO 100-800 (w F300 jest to ISO 64 - 400). Za przetwarzanie obrazu odpowiada technologia CxProcess z 12-bitową konwersją A/D.

DiMAGE F200 posiada 3-krotny obiektyw 38-114mm (ekwiwalent dla 35mm) wspomagany przez 5-krotne zbliżenie cyfrowe o skoku 0.1x. Jest też znany, 256-polowy pomiar wielosegmentowy, który możemy zastąpić pomiarem centralnie-ważonym lub punktowym. Na uwagę zasługuje też rozbudowany system pomiaru ostrości, na który składa się tryb pomiaru ciągłego, tryb pojedynczy oraz śledzący. Ten ostatni pracuje znakomicie dzięki zastosowaniu szerokiego pola pomiarowego, które sprawia, że obiekt który się w nim znajdzie, niezależnie od zmiany położenia będzie stale ostry. Ostrość można też ustawić manualnie.



Tak samo jak pozostałe modele z tej serii DiMAGE F200 oferuje bogaty zestaw narzędzi do korygowania obrazu (ostrość, nasycenie, kontrast) oraz filtry: nasycający barwy, czarno-biały oraz nowy, sepiowy.

Niezwykle interesującą nową funkcją jest Direct Video czyli system bezpośredniego zrzutu materiału filmowego na zewnętrzny nośnik danych (DVD, VHS). Udoskonalono też dotychczasowy tryb filmowy, który przy rejestracji z prędkością 15 kl/sek nie jest ograniczony limitem jednorazowego ujęcia (zależny wyłącznie od pojemności nośnika). F200 może też pełnić funkcje cyfrowego dyktafonu z możliwością nagrania do 180 minut materiału dźwiękowego.

Minolta DiMAGE F200 - specyfikacje

NazwaMinolta DiMAGE F200
SensorCCD, 1/1.8 cala, 4.1 Mp (4.0 Mp efektywnych)
PamięćSecure Digital / MultiMediaCard, 16MB SD w zestawie
Rozdzielczość2272 x 1704, 1600 x 1200, 1280 x 960, 640 x 480
Formaty zapisu obrazuJPEG (Exif), TIFF. Motion JPEG, WAVE
Jakość kompresjiTIFF / Fine (JPEG) / Standard (JPEG) / Economy (JPEG)
ObiektywWbudowany, 38-114mm (ekw. 35mm), 8 elem. w 7 gr. (w tym 3 el. asferyczne)
Zoom cyfrowydo x4.0 (w skokach x0.1)
PrzysłonaF2.8 - F4.7 (min.)
Migawka4 - 1/1000 s (Program AE i Priorytet przysłony), 15 - 1/1000 s (Manual i Priorytet czasu), Bulb do 15 sek.
Tryby ekspozycji
  • Auto (cyfrowe programy tematyczne) - portret / sport / krajobraz / zachód słońca / portret nocny / Makro
  • Program AE
  • Priorytet przysłony
  • Priorytet migawki
  • Manual
Pomiar światłaWielosegmentowy (256 pól) / centralnie ważony, uśredniony / punktowy
Kompensacja ekspozycji+/-2EV co 1/3EV
Blokada ekspozycjipółpozycja spustu migawki
Autobracketing3 zdjęcia co 1.0, 0.5, 0.3EV
Metody pomiaru ostrościŚledzący AF / Pojedynczy AF / Ciągły AF / Manualny dobór ostrości
Tryby pracy autofocusa
  • Video AF
  • Normal: 50cm - niesk. Makro: 20-60cm
  • Obszarowy, szeroki AF (Area AF) / Punktowy AF (selektywny)
Manual focusTak
Blokada ostrościPółpozycja spustu migawki
CzułośćAuto, ISO 100 / 200 / 400 / 800
Balans bieli
  • Auto
  • światło słoneczne
  • żarowe
  • jarzeniowe
  • zachmurzenie
  • dobierany
EfektyEfekty kolorów: naturalny, nasycony, czarno-biały, sepia
Korekta obrazu
  • Korekta kontrastu (3-stopniowa)
  • Korekta nasycenia (3-stopniowa)
  • Ostrość (3 poziomy)
Zdjęcia seryjneSeryjne 1.5 kl/s
Rejestracja filmu15 kl/s, 160x120 lub 320x240 (z dźwiękiem) bez limitu bufora. Funkcja Direct Video z zrzutem bezpośrednio na nośnik zewnętrzny
Monitor LCD1.5 cala TFT LCD, 110,000 punktów
Lampa błyskowaWbudowana, (Auto / wyłączona / wymuszona / redukcja cz. o.), do 3.4m
Kontrola błyskuKorekta +/-2 EV w skokach 0.3EV
WizjerOptyczny z obrazem rzeczywistym i zoomem, 80% krycia
Notka dźwiękowado 180 min. audio na 128MB, notatka ze zdjęciem do 15 sek.
Tryby odtwarzania
  • Pojedynczy obraz
  • Powiększenie do 5.0x
  • Index (3x3)
  • Informacja o ekspozycji
Samowyzwalacz10 sek.
ZłączaUSB 1.1 (zgodny z USB Direct-Print, PIM II i Exif Print), wyjście A/V, wejście DC (zasilanie zewnętrzne)
PilotOpcjonalny
ZasilanieCR-V3 lub 2 x AA (akumulatory NiMH i ładowarka w zestawie) lub zewnętrzne
Wydajność zasilania (zdjęcia)ok. 260 zarejestrowanych zdjęć lub 270 min. odtwarzania
Gwint statywuTak
Wymiary111 x 52.5 x 32.5mm
Waga185g
UwagiInne funkcje:
  • Redukcja szumów wybierana z menu
  • Funkcja kopiowania zdjęcia z karty na kartę
  • Kopiowanie do e-mail
  • Direct Video

Komentarze
Polecane artykuły
Panasonic Lumix S1 - test aparatu
6 Maj 2019
Lumix S1 to tańszy model z zaprezentowanego niedawno duetu pełnoklatkowych bezlusterkowców Panasonika. Z matrycą o mniejszej rozdzielczości, ale z bardziej rozwiniętym trybem filmowym, ma przyciągać szerokie rzesze profesjonalistów szukających uniwersalnego i niezawodnego body. Sprawdźmy, czy podstawowa pełna klatka Lumix ma szansę spełnić ich oczekiwania!
0
Canon EOS 250D - pierwsze wrażenia
10 Kwi 2019
EOS 250D to nowy reprezentant “najmniejszej lustrzankowej serii na rynku”, która łączy niewielkie gabaryty z przystępną ceną i możliwościami skrojonymi pod kątem początkujących fotografów i świadomych amatorów. Co skrywa przed nami najnowsza konstrukcja?
3
Panasonic Lumix S1R - test aparatu
9 Kwi 2019
Lumix S1R - jak twierdzi producent - ma być odpowiedzią na potrzeby wymagających profesjonalistów. Jednak czy tak jest w istocie i czy pierwsza pełna klatka Panasonic odbierze klientów konkurencji? Przekonajmy się!
12
Fujifilm GFX 50R - test aparatu
2 Kwi 2019
Najbardziej przystępny cenowo cyfrowy średni format z pewnością zwrócił uwagę tych, którym pełna klatka przestaje już wystarczać. Czy bardziej mobilna i kompaktowa wersja modelu 50S spełni oczekiwania wymagających zawodowców?
1