Sony Mavica MVC-CD350 i MVC-CD500

Sony dokonało dziś pierwszej prezentacji aż dziewięciu aparatów cyfrowych. Jako pierwsze przedstawiamy nowości z serii Mavica: prostszy wyposażony w 3-megapikselowy sensor CCD model Mavica CD350 oraz zaawansowany, 5-megowy Mavica CD500.
Sony dokonało dziś pierwszej prezentacji aż dziewięciu aparatów cyfrowych. Jako pierwsze przedstawiamy nowości z serii Mavica: prostszy wyposażony w 3-megapikselowy sensor CCD model Mavica CD350 oraz zaawansowany, 5-megowy Mavica CD500.



Sony Mavica CD350 podobnie jak inne modele z tej serii zapisuje zdjęcia na dedykowanych płytach CD-R/RW (o pojemności 156MB - dwie płyty w zestawie). Aparat wyposażony jest w 3-krotny obiektyw Sony oraz 3-megapikselowy sensor CCD. Tryby pracy są zautomatyzowane, ale podobnie jak w innych konstrukcjach japońskiego producenta dostajemy do dyspozycji szeroką gamę opcji korekty obrazu (efekty, wyostrzanie, nasycenie, skala tonalna).

Obowiązkowo CD350 został wyposażony w zaawansowany tryb filmowy rejestrujący klipy filmowe limitowane jedynie ilością wolnej pamięci w rozdzielczości 640 x 480. Tryb automatyczny uzupełniają liczne programy tematyczne, korekta ekspozycji, zdjęcia multi-seryjne (16 ujęć 320 x 240 w jednym pliku). Ponadto aparat posiada 3-punktowy AF oraz ustawienie progowe (nazwane tu ostrzeniem manualnym), dostępny jest także pomiar ciągły.

Sony Mavica CD500


Sony Mavica CD500 jest modelem zdecydowanie bardziej zaawansowanym niż CD350. Po pierwsze dysponuje 5-megapikselowym sensorem CCD, po drugie dostawcą optyki nie było Sony lecz Carl Zeiss (3-krotny obiektyw Vario-Sonnar ze znakomitym światłem F2.0 - F2.8). Ponadto CD500 oferuje pełny zakres półmanualnych i manualnych trybów ekspozycji, tak samo jak korektę ekspozycji i autobracketing ekspozycji.

Podobnie jak drugi zaprezentowany dziś aparat serii Mavica, CD500 posiada znakomity tryb filmowy, oraz wszystkie wspomniane wyżej funkcje korekty obrazu. Poważne różnice tkwią w parametrach fotograficznych.

Znakomita jasność obiektywu idzie w parze z niezłą migawką w zakresie 8 - 1/1000 sek. 5-obszarowy system pomiaru ostrości wspierany jest przez hologramowe doświetlenie (znane z DSC-F717), znajdziemy też 13-progowe ustawienia manualne. Program makro pracuje poprawnie już od 4cm. Poza 49-segmentowym matrycowym pomiarem światła, CD500 oferuje także pomiar centralnie-ważony oraz punktowy. Ostatnia, bardzo ważna różnica w stosunku do CD350 to obecność (poza wbudowaną lampą błyskową) stopki akcesoriów zewnętrznych.

Sony Mavica MVC-CD350 - specyfikacje

NazwaSony Mavica MVC-CD350
Sensor1/2.7 cala Super HAD CCD 3.34 megapikseli (3.2 Mp efektywnych)
Pamięć3-calowy 156 MB CD-R/RW dysk optyczny (po jednym CD-R i CD-RW (2x156MB) w zestawie), funkcja potwierdzenia przed zapisem
Rozdzielczość2048 x 1536, 2048 x 1360 (3:2), 1632 x 1224, 1280 x 960, 640 x 480
Formaty zapisu obrazuZdjęcia: TIFF, JPEG (EXIF 2.2) / Film: MPEG 1
Jakość kompresjiFine, Standard
ObiektywSony, 41 - 123mm (ekwiwalent dla 35mm), F3.8 - F3.9, Filtr 37mm
Zoom cyfrowydo 3.2x (VGA)
PrzysłonaF3.8 / F8.0
Migawka1/30 - 1/1000 sek. (Tryb nocny do 1 sek.)
Tryby ekspozycjiAuto, Programy tematyczne (Zmierzch / Portret o zmierzchu / Krajobraz / Plaża / Śnieg / Fajerwerki / Szybka migawka)
Pomiar światłaWielostrefowy (49 segmentów) / Punktowy
Kompensacja ekspozycji+/-2EV co 1/3EV
Metody pomiaru ostrości
  • 3-strefowy wielopunktowy AF / Ostrość manualna (5 pozycji)
  • Lampa wspomagająca pomiar AF
  • Ciągły AF
Tryby pracy autofocusaNormalny: 50 - nieskończoność, Makro: 10 - 50cm
CzułośćAuto / ISO 100 / 200 / 400
Balans bieliAuto / Dzienny / Pochmurny / Jarzeniowy / Żarowy / Lampa błyskowa
EfektyCzarno - białe / Solaryzacja / Sepia / Negatyw
Korekta obrazuWyostrzanie / Nasycenie / Tonacja
Zdjęcia seryjneSeria 2-zdjęciowa / Multi-burst (16 ujęć 320x240 w jednym pliku)
Rejestracja filmu640 x 480 / 160 x 112, 16 / 8 kl/sek. bez limitu jednorazowego ujęcia, z dźwiękiem
Monitor LCD2.5 cala TFT LCD, 123,000 punktów
Lampa błyskowaWbudowana: 5 trybów, zakres: 0.5 - 2.5m
WizjerBrak
Samowyzwalacz10 sek.
ZłączaUSB 2.0 (PTP), wyjście A/V
ZasilanieAkumulator litowo-jonowy NP-FM50
Wymiary132 x 92 x 74mm
Waga522g
UwagiRedukcja szumów: Clear Color / Clear Luminance (długie czasy naświetlania)



Sony Mavica MVC-CD500 - specyfikacje

NazwaSony Mavica MVC-CD500
Sensor1/1.8 cala Super HAD CCD 5.24 megapikseli (5.0 Mp efektywnych)
Pamięć3-calowy 156 MB CD-R/RW dysk optyczny (po jednym CD-R i CD-RW (2x156MB) w zestawie), funkcja potwierdzenia przed zapisem
Rozdzielczość2592 x 1944, 2592 x 1728, 2048 x 1536, 1280 x 960, 640 x 480
Formaty zapisu obrazuZdjęcia: TIFF, JPEG (EXIF 2.2) / Film: MPEG 1
Jakość kompresjiFine, Standard
ObiektywCarl Zeiss, 34 - 102mm (ekwiwalent dla 35mm), F2.0 - F2.5, filtr 52mm
Zoom cyfrowydo 4.0x (VGA)
PrzysłonaF2.0 - F8.0 (13-stopniowa)
MigawkaAuto: 1/30 - 1/1000 sek., Manual: 8 - 1/1000 sek.
Tryby ekspozycji
  • Programy tematyczne (Zmierzch / Portret o zmierzchu / Krajobraz / Plaża / Śnieg)
  • Automatyka programowa
  • Priorytet migawki
  • Priorytet przysłony
  • Manual
Pomiar światłaWielostrefowy (49 segmentów) / Uśredniony centralnie - ważony / Punktowy
Kompensacja ekspozycji+/-2EV co 1/3EV
AutobracketingTak
Metody pomiaru ostrości
  • 5-strefowy wielopunktowy AF / Pomiar z wyborem punktu AF / Manualne ustawienie ostrości (13 progów)
  • Hologramowa lampa wspomagająca pomiar AF
  • Ciągły AF
Tryby pracy autofocusaNormalny: 50 - nieskończoność, Makro: 4 - 50cm
CzułośćAuto / ISO 100 / 200 / 400
Balans bieliAuto / Dzienny / Pochmurny / Jarzeniowy / Żarowy / Lampa błyskowa / Dobierany
EfektyCzarno - białe / Solaryzacja / Sepia / Negatyw
Korekta obrazuWyostrzanie / Nasycenie / Tonacja
Zdjęcia seryjneSeria 2-zdjęciowa / Multi-burst (16 ujęć 320x240 w jednym pliku)
Rejestracja filmu640 x 480 / 160 x 112, 16 / 8 kl/sek. bez limitu jednorazowego ujęcia, z dźwiękiem
Monitor LCD2.5 cala TFT LCD, 123,000 punktów
Lampa błyskowaWbudowana typu Pop-up: 5 trybów, zakres: 0.5 - 5.0m
Stopka akcesoriówGorąca stopka / ACC
WizjerBrak
Samowyzwalacz10 sek.
ZłączaUSB 2.0 (PTP), wyjście A/V
ZasilanieAkumulator litowo-jonowy NP-FM50
Wymiary139 x 96 x 103mm
Waga606g
Uwagi
  • Redukcja szumów: Clear Color / Clear Luminance (długie czasy naświetlania)
  • Dostępny podgląd histogramu
 
Komentarze
Polecane artykuły
Fujifilm X-T3 - test aparatu
14 Lis 2018
Najnowszy bezlusterkowiec Fujifilm pretenduje do miana króla segmentu APS-C i jednego z najbardziej uniwersalnych aparatów w ogóle. Sprawdzamy, na co go stać.
12
Nikon Z7 - test aparatu
6 Lis 2018
Nikon Z7 to pierwszy pełnoklatkowy bezlusterkowiec japońskiego producenta. Czy nowy aparat z 45-megapikselową, stabilizowaną matrycą dorówna jakością cenionym lustrzankom Nikona? Czy jest godną konkurencją dla aparatów z serii Sony A7? Sprawdźmy.
18
Samyang AF 14 mm f/2.8 EF - test obiektywu
26 Paź 2018
Czy Samyang AF 14 mm f/2.8 EF okaże się „idealnym partnerem do podróży“ i sprosta oczekiwaniom wymagających fotografów? Producent nie ma co do tego wątpliwości. Postanowiliśmy więc sprawdzić w praktyce możliwości nowej ultraszerokokątnej stałki z mocowaniem Canon EF.
5
Samyang AF 14 mm f/2.8 EF - zdjęcia przykładowe
22 Paź 2018
Ciekawi, jak w praktyce sprawdza się najnowsza konstrukcja Samyanga z mocowaniem Canon EF? Zobaczcie zdjęcia przykładowe wykonane najnowszym modelem AF 14 mm f/2.8 EF. Czy okaże się on "czarnym koniem" w segmencie ultraszerokokątnych szkieł?
0