Minolta prezentuje DiMAGE S404

Wraz z opisywanym ostatnio miniaturowym DiMAGE X Minolta pokazała wzmocnioną wersję S304 - DiMAGE S404.
Minolta zaprezentowała DiMAGE S404 - najwyższy model wśród kompaktów cyfrowych zaproponowanych dotąd przez firmę. Projekt oparty jest całkowicie na znanym od jakiegoś czasu DiMAGE S304, podstawowa różnica to nie 3 a 4-megapikselowa matryca CCD.

S404 zaopatrzono w ten sam całkowicie szklany obiektyw GT o 4-krotnym zbliżeniu z elementami AD (anomalous dispersion) i dwoma elementami asferycznymi. Powiększony 32MB bufor SDRAM, z którego zdjęcia trafiają na kartę pamięci pozwala na zrobienie do 7 klatek w serii w najwyższej rozdzielczości (2272 x 1704, fine) z prędkością 1,3 kl/sek. W przypadku trybu poklatkowego aparat osiąga gotowość w 0,8 sek. natomiast oczekiwanie na podgląd zarejestrowanego obrazu nie powinno trwać dłużej niż 0,2 sek.


Wyłącznie automatyczna ostrość mierzona jest "szeroko" lub jednym z pięciu wybieralnych punktów AF. Dostępny jest pomiar ciągły. Wartość ekspozycji bada 270-segmentowa matryca uwzględniająca zarówno poziom oświetlenia jak i kolor, jest też pobranie informacji z punktu (nie znamy obszaru). Można ponadto wybrać pośród jednego z ekwiwalentów czułości między ISO64 a ISO400, dobrać przysłonę przy automatyce ekspozycji, nastawić parametry ekspozycji manualnie, skompensować takie wartości jak kontrast, nasycenie, ostrość i wartość ekspozycji.

Poziom zaawansowania i powagi elektroniki znamionują nazwy technologii i procesów znanych już z DiMAGE 7 - CxProcess (TM) i 12-bitowa konwersja sygnału. Zdanie "In addition, the high-speed LSI with 32-bit RISC (Reduced Instruction Set Computer) CPU and expanded SDRAM buffer memory..." oznacza, że aparat jest szybki (p.w.)

1,8 calowy ekran LCD (122 kp) pozwala na bieżący podgląd obrazu, odtwarzanie indeksów, klipów (MotionJPEG) i pojedynczych plików wraz z histogramem. Prawdopodobnie menu ekranowe jest identyczne jak w S304.

Zoom optyczny pracujący w zakresie ogniskowych 7,15mm - 28,6mm (ekwiwalent 35mm - 140mm dla małego obrazka) można wzmocnić cyfrowo o 2,2x. Reszta to właściwie standardowe rozwiązania jakie stosuje się w porządnych modelach średniej klasy: korekta ekspozycji (na zewnątrz obudowy), autobracketing, 5 trybów balansu bieli, nagrywanie notek dźwiękowych. Nagrane pliki przechowywane będą na kartach CompactFlash (typ I, 16MB w zestawie) lub na dysku komputera (USB).

Zakładając, że egzemplarze seryjne nie będą się bardziej różniły od S304, możemy "zaocznie" stwierdzić, że aluminiowa obudowa, przyjemnie się trzyma, rozstaw przycisków funkcyjnych (znany zresztą np. z Praktici DCZ 3.3) jest raczej intuicyjny, a całość skonstruowana tak by całkowity amator nie miał kłopotu ze zrobieniem poprawnego zdjęcia.

Aparat nadaje się, do wzięcia na plażę i na plac budowy :-)

Kiedy i za ile w Polsce jeszcze nie wiadomo.

(specyfikacja w tłumaczeniu)
 
Komentarze
Polecane artykuły
Fujifilm X-T3 - test aparatu
14 Lis 2018
Najnowszy bezlusterkowiec Fujifilm pretenduje do miana króla segmentu APS-C i jednego z najbardziej uniwersalnych aparatów w ogóle. Sprawdzamy, na co go stać.
12
Nikon Z7 - test aparatu
6 Lis 2018
Nikon Z7 to pierwszy pełnoklatkowy bezlusterkowiec japońskiego producenta. Czy nowy aparat z 45-megapikselową, stabilizowaną matrycą dorówna jakością cenionym lustrzankom Nikona? Czy jest godną konkurencją dla aparatów z serii Sony A7? Sprawdźmy.
17
Samyang AF 14 mm f/2.8 EF - test obiektywu
26 Paź 2018
Czy Samyang AF 14 mm f/2.8 EF okaże się „idealnym partnerem do podróży“ i sprosta oczekiwaniom wymagających fotografów? Producent nie ma co do tego wątpliwości. Postanowiliśmy więc sprawdzić w praktyce możliwości nowej ultraszerokokątnej stałki z mocowaniem Canon EF.
5
Samyang AF 14 mm f/2.8 EF - zdjęcia przykładowe
22 Paź 2018
Ciekawi, jak w praktyce sprawdza się najnowsza konstrukcja Samyanga z mocowaniem Canon EF? Zobaczcie zdjęcia przykładowe wykonane najnowszym modelem AF 14 mm f/2.8 EF. Czy okaże się on "czarnym koniem" w segmencie ultraszerokokątnych szkieł?
0