Minolta prezentuje DiMAGE S404

Wraz z opisywanym ostatnio miniaturowym DiMAGE X Minolta pokazała wzmocnioną wersję S304 - DiMAGE S404.
Minolta zaprezentowała DiMAGE S404 - najwyższy model wśród kompaktów cyfrowych zaproponowanych dotąd przez firmę. Projekt oparty jest całkowicie na znanym od jakiegoś czasu DiMAGE S304, podstawowa różnica to nie 3 a 4-megapikselowa matryca CCD.

S404 zaopatrzono w ten sam całkowicie szklany obiektyw GT o 4-krotnym zbliżeniu z elementami AD (anomalous dispersion) i dwoma elementami asferycznymi. Powiększony 32MB bufor SDRAM, z którego zdjęcia trafiają na kartę pamięci pozwala na zrobienie do 7 klatek w serii w najwyższej rozdzielczości (2272 x 1704, fine) z prędkością 1,3 kl/sek. W przypadku trybu poklatkowego aparat osiąga gotowość w 0,8 sek. natomiast oczekiwanie na podgląd zarejestrowanego obrazu nie powinno trwać dłużej niż 0,2 sek.


Wyłącznie automatyczna ostrość mierzona jest "szeroko" lub jednym z pięciu wybieralnych punktów AF. Dostępny jest pomiar ciągły. Wartość ekspozycji bada 270-segmentowa matryca uwzględniająca zarówno poziom oświetlenia jak i kolor, jest też pobranie informacji z punktu (nie znamy obszaru). Można ponadto wybrać pośród jednego z ekwiwalentów czułości między ISO64 a ISO400, dobrać przysłonę przy automatyce ekspozycji, nastawić parametry ekspozycji manualnie, skompensować takie wartości jak kontrast, nasycenie, ostrość i wartość ekspozycji.

Poziom zaawansowania i powagi elektroniki znamionują nazwy technologii i procesów znanych już z DiMAGE 7 - CxProcess (TM) i 12-bitowa konwersja sygnału. Zdanie "In addition, the high-speed LSI with 32-bit RISC (Reduced Instruction Set Computer) CPU and expanded SDRAM buffer memory..." oznacza, że aparat jest szybki (p.w.)

1,8 calowy ekran LCD (122 kp) pozwala na bieżący podgląd obrazu, odtwarzanie indeksów, klipów (MotionJPEG) i pojedynczych plików wraz z histogramem. Prawdopodobnie menu ekranowe jest identyczne jak w S304.

Zoom optyczny pracujący w zakresie ogniskowych 7,15mm - 28,6mm (ekwiwalent 35mm - 140mm dla małego obrazka) można wzmocnić cyfrowo o 2,2x. Reszta to właściwie standardowe rozwiązania jakie stosuje się w porządnych modelach średniej klasy: korekta ekspozycji (na zewnątrz obudowy), autobracketing, 5 trybów balansu bieli, nagrywanie notek dźwiękowych. Nagrane pliki przechowywane będą na kartach CompactFlash (typ I, 16MB w zestawie) lub na dysku komputera (USB).

Zakładając, że egzemplarze seryjne nie będą się bardziej różniły od S304, możemy "zaocznie" stwierdzić, że aluminiowa obudowa, przyjemnie się trzyma, rozstaw przycisków funkcyjnych (znany zresztą np. z Praktici DCZ 3.3) jest raczej intuicyjny, a całość skonstruowana tak by całkowity amator nie miał kłopotu ze zrobieniem poprawnego zdjęcia.

Aparat nadaje się, do wzięcia na plażę i na plac budowy :-)

Kiedy i za ile w Polsce jeszcze nie wiadomo.

(specyfikacja w tłumaczeniu)
Komentarze
Polecane artykuły
Sony FE 600 mm f/4 GM OSS - zdjęcia przykładowe
11 Cze 2019
Sony FE 600 mm f/4 GM OSS to propozycja dla najbardziej wymagających fotografów sportu i dzikiej przyrody. Zobaczcie jak w praktyce radzi sobie najdłuższe szkło z serii G Master.
3
Sony FE 200-600 mm f/5.6-6.3 G OSS - zdjęcia przykładowe
11 Cze 2019
Najnowszy tele-zoom Sony FE 200-600 mm f/5.6-6.3 G OSS ma wszystko, by zaspokoić potrzeby fotografów sportu i dzikiej przyrody, którzy szukają zmiennogniskowego obiektywu dalekiego zasięgu w akceptowalnej cenie. Zobaczcie, na co go stać nową konstrukcję w systemie Sony E.
3
Fujifilm Fujinon XF 16 mm f/2.8 R WR - test obiektywu
31 Maj 2019
Dziś przyglądamy się bliżej Fujifilm Fujinon XF 16 mm f/2.8 R WR - szkłu, na które długo czekali miłośnicy szerokiego kąta. Kompaktowa i uszczelniona budowa, zaawansowana optyka i szybki AF mają być sporymi zaletami tego modelu.
4
Tenba Shootout II 24L - test plecaka
29 Maj 2019
Dziś sprawdzamy czy plecak Shootout II 24L to propozycja Tenby właściwa dla profesjonalnego fotografa.
0