Panasonic DMC-F1

0
Tomasz Gutkowski
15 Październik 2002
Artykuł na: 2-3 minuty
Panasonic potwierdził wprowadzenie do oferty niecodziennego modelu DMC-MZ1 oraz przedstawił nowy aparat DMC-F1. Co do tego drugiego to po wstępnych oględzinach widać dużą pracę projektantów wizualnych.
Panasonic potwierdził wprowadzenie do oferty niecodziennego modelu DMC-MZ1 oraz przedstawił nowy aparat DMC-F1. Co do tego drugiego to po wstępnych oględzinach widać dużą pracę projektantów wizualnych.



MZ1 wyróżniał się pośród targowych nowości w Kolonii. Rzadko kiedy topowe modele mogą się wykazać jedynie 2-megapikselową rozdzielczością i tak samo rzadko spotykamy niewymienne 12-krotne obiektywy ze stałym światłem F2.8. Jest to efekt współpracy koncernu Matsushita (Panasonic) z Leicą, a dokładniej z działem optycznym niemieckiej firmy. O tym aparacie już pisaliśmy.

Całkowitą nowością jest za to Lumix DMC-FZ1. Jest to rozwinięcie znacznie prostszego Lumix-DMC-F7, który teraz wypadł z oferty Panasonica. Przy projektowaniu F1 dużo do powiedzenia mieli "designerzy" konstruując eleganckie, ale i swobodne cudo. Proste, zaokrąglone na spojeniach boki i całkowicie płaska powierzchnia boczna to znak rozpoznawczy wschodniego stylu. Żeby odjąć nieco powagi przewidziano aż 5 wersji kolorystycznych: srebrną, czarną, niebieską, czerwoną i pomarańczową. Na zdjęciu widać, że wcale nie są to delikatne metaliczne odcienie...

Panasonic Lumix DMC-F1 - specyfikacje

NazwaPanasonic Lumix DMC-F1
Sensor3.34Mp CCD, 3.2 megapikseli efektywnych
Rozdzielczość2048 x 1536, 1600 x 1200, 1280 x 960, 640 x 480,
Formaty zapisu obrazuJPEG (Exif 2.2)
Jakość kompresjiFine / standard
ObiektywLeica DC VARIO-ELMARIT 35 - 105mm (dla 35mm), 7 elementów w 6 grupach (3 elementy asferyczne)
Zoom cyfrowy3-krotny
PrzysłonaF2.8 - F4.9
Migawka8 - 1/2000 sek.
Tryby ekspozycjiAuto / Makro / Portret / Krajobraz / Portret nocny
Pomiar światłaAutomatyka programowa AE, Obszarowy / Punktowy
Kompensacja ekspozycji+/-2EV co 1/3EV
Autobracketing3 zdjęcia w skokach 1/3 - 1EV
Metody pomiaru ostrościObszarowy / Punktowy, Pojedynczy / Ciągły
Tryby pracy autofocusaMakro od 10cm, Normal od 50cm
CzułośćAuto / ISO 50 / 100 / 200 / 400
Balans bieliAuto / Pogodnie / Zachmurzenie / Żarowe / Dobierany
Rejestracja filmu320 x 240, 10kl/sek.

Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Canon EOS 90D i EOS M6 Mark II na horyzoncie. Zapowiada się na najciekawsze aparaty producenta od lat
Canon EOS 90D i EOS M6 Mark II na horyzoncie. Zapowiada się na najciekawsze aparaty producenta od...
Dzięki pomyłce producenta otrzymaliśmy wgląd w nadchodzące modele, które udowadniają, że segment APS-C ma ciągle duży potencjał. Wygląda też na to, że Canon nareszcie...
11
11
Blackmagic Pocket Cinema Camera 6K to kamera, która może namieszać na rynku
Blackmagic Pocket Cinema Camera 6K to kamera, która może namieszać na rynku
Nowa matryca Super 35 z dynamiką sięgającą 13 EV, możliwość nagrywania w rozdzielczości 6K i to w formacie RAW, mocowanie Canon EF i pełna komunikacja z obiektywami, a...
15
0
Fotografia natychmiastowa jest zbyt droga? Aparatem Alulu zdjęcia wydrukujesz na paragonach
Fotografia natychmiastowa jest zbyt droga? Aparatem Alulu zdjęcia wydrukujesz na paragonach
Zdjęcia natychmiastowe nie muszą być ani piękne, ani dobre. Ich siłą jest to, że gotowy wydruk otrzymujemy tu i teraz. Trudno o produkt lepiej wpisujący się w tę...
16
1