Panasonic DMC-F1

Autor: Tomasz Gutkowski

15 Październik 2002
Artykuł na: 2-3 minuty
Panasonic potwierdził wprowadzenie do oferty niecodziennego modelu DMC-MZ1 oraz przedstawił nowy aparat DMC-F1. Co do tego drugiego to po wstępnych oględzinach widać dużą pracę projektantów wizualnych.

Panasonic potwierdził wprowadzenie do oferty niecodziennego modelu DMC-MZ1 oraz przedstawił nowy aparat DMC-F1. Co do tego drugiego to po wstępnych oględzinach widać dużą pracę projektantów wizualnych.

MZ1 wyróżniał się pośród targowych nowości w Kolonii. Rzadko kiedy topowe modele mogą się wykazać jedynie 2-megapikselową rozdzielczością i tak samo rzadko spotykamy niewymienne 12-krotne obiektywy ze stałym światłem F2.8. Jest to efekt współpracy koncernu Matsushita (Panasonic) z Leicą, a dokładniej z działem optycznym niemieckiej firmy. O tym aparacie już pisaliśmy.

Całkowitą nowością jest za to Lumix DMC-FZ1. Jest to rozwinięcie znacznie prostszego Lumix-DMC-F7, który teraz wypadł z oferty Panasonica. Przy projektowaniu F1 dużo do powiedzenia mieli "designerzy" konstruując eleganckie, ale i swobodne cudo. Proste, zaokrąglone na spojeniach boki i całkowicie płaska powierzchnia boczna to znak rozpoznawczy wschodniego stylu. Żeby odjąć nieco powagi przewidziano aż 5 wersji kolorystycznych: srebrną, czarną, niebieską, czerwoną i pomarańczową. Na zdjęciu widać, że wcale nie są to delikatne metaliczne odcienie...

Panasonic Lumix DMC-F1 - specyfikacje

NazwaPanasonic Lumix DMC-F1
Sensor3.34Mp CCD, 3.2 megapikseli efektywnych
Rozdzielczość2048 x 1536, 1600 x 1200, 1280 x 960, 640 x 480,
Formaty zapisu obrazuJPEG (Exif 2.2)
Jakość kompresjiFine / standard
ObiektywLeica DC VARIO-ELMARIT 35 - 105mm (dla 35mm), 7 elementów w 6 grupach (3 elementy asferyczne)
Zoom cyfrowy3-krotny
PrzysłonaF2.8 - F4.9
Migawka8 - 1/2000 sek.
Tryby ekspozycjiAuto / Makro / Portret / Krajobraz / Portret nocny
Pomiar światłaAutomatyka programowa AE, Obszarowy / Punktowy
Kompensacja ekspozycji+/-2EV co 1/3EV
Autobracketing3 zdjęcia w skokach 1/3 - 1EV
Metody pomiaru ostrościObszarowy / Punktowy, Pojedynczy / Ciągły
Tryby pracy autofocusaMakro od 10cm, Normal od 50cm
CzułośćAuto / ISO 50 / 100 / 200 / 400
Balans bieliAuto / Pogodnie / Zachmurzenie / Żarowe / Dobierany
Rejestracja filmu320 x 240, 10kl/sek.
Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Insta360 X4 - sferyczne 8K dla każdego
Insta360 X4 - sferyczne 8K dla każdego
Insta360 prezentuje swoją najnowsza flagową kamerkę sferyczną. Insta360 X4 rejestruje wideo 360° w rozdzielczości 8K i standardowe wideo 2D w 4K. Oferuje też o 50% bardziej wydajną...
6
Blackmagic PYXIS 6K - pełna klatka, modułowość i świetna cena. Zapowiada się na killera segmentu budżetowych kamer
Blackmagic PYXIS 6K - pełna klatka, modułowość i świetna cena. Zapowiada się na killera segmentu...
Blackmagic prezentuje PYXIS 6K - jedną z najbardziej wszechstronnych i przystępnych cenowo pełnoklatkowych kamer na rynku.
10
DJI Avata 2 - większa wydajność, lepsza kamera, łatwe akrobacje i niższa cena
DJI Avata 2 - większa wydajność, lepsza kamera, łatwe akrobacje i niższa cena
DJI prezentuje drugą generację drona typu cinewhoop. Model Avata 2 lepsze ma praktycznie wszystko, a do tego poprawia największe niedociągnięcia poprzednika, jak ograniczone możliwości...
20