Panasonic DMC-F1

Panasonic potwierdził wprowadzenie do oferty niecodziennego modelu DMC-MZ1 oraz przedstawił nowy aparat DMC-F1. Co do tego drugiego to po wstępnych oględzinach widać dużą pracę projektantów wizualnych.
Panasonic potwierdził wprowadzenie do oferty niecodziennego modelu DMC-MZ1 oraz przedstawił nowy aparat DMC-F1. Co do tego drugiego to po wstępnych oględzinach widać dużą pracę projektantów wizualnych.



MZ1 wyróżniał się pośród targowych nowości w Kolonii. Rzadko kiedy topowe modele mogą się wykazać jedynie 2-megapikselową rozdzielczością i tak samo rzadko spotykamy niewymienne 12-krotne obiektywy ze stałym światłem F2.8. Jest to efekt współpracy koncernu Matsushita (Panasonic) z Leicą, a dokładniej z działem optycznym niemieckiej firmy. O tym aparacie już pisaliśmy.

Całkowitą nowością jest za to Lumix DMC-FZ1. Jest to rozwinięcie znacznie prostszego Lumix-DMC-F7, który teraz wypadł z oferty Panasonica. Przy projektowaniu F1 dużo do powiedzenia mieli "designerzy" konstruując eleganckie, ale i swobodne cudo. Proste, zaokrąglone na spojeniach boki i całkowicie płaska powierzchnia boczna to znak rozpoznawczy wschodniego stylu. Żeby odjąć nieco powagi przewidziano aż 5 wersji kolorystycznych: srebrną, czarną, niebieską, czerwoną i pomarańczową. Na zdjęciu widać, że wcale nie są to delikatne metaliczne odcienie...

Panasonic Lumix DMC-F1 - specyfikacje

NazwaPanasonic Lumix DMC-F1
Sensor3.34Mp CCD, 3.2 megapikseli efektywnych
Rozdzielczość2048 x 1536, 1600 x 1200, 1280 x 960, 640 x 480,
Formaty zapisu obrazuJPEG (Exif 2.2)
Jakość kompresjiFine / standard
ObiektywLeica DC VARIO-ELMARIT 35 - 105mm (dla 35mm), 7 elementów w 6 grupach (3 elementy asferyczne)
Zoom cyfrowy3-krotny
PrzysłonaF2.8 - F4.9
Migawka8 - 1/2000 sek.
Tryby ekspozycjiAuto / Makro / Portret / Krajobraz / Portret nocny
Pomiar światłaAutomatyka programowa AE, Obszarowy / Punktowy
Kompensacja ekspozycji+/-2EV co 1/3EV
Autobracketing3 zdjęcia w skokach 1/3 - 1EV
Metody pomiaru ostrościObszarowy / Punktowy, Pojedynczy / Ciągły
Tryby pracy autofocusaMakro od 10cm, Normal od 50cm
CzułośćAuto / ISO 50 / 100 / 200 / 400
Balans bieliAuto / Pogodnie / Zachmurzenie / Żarowe / Dobierany
Rejestracja filmu320 x 240, 10kl/sek.
Komentarze
Polecane artykuły
Tenba Fulton 14L - test plecaka
21 Maj 2019
Nowa linia Fulton to miejskie plecaki fotograficzne dla osób, które oprócz sprzętu chcą zabrać także rzeczy codziennego użytku i akcesoria, a przy tym zadbać o bezpieczeństwo i dobrze się prezentować. Sprawdzamy czy rzeczywiście spełniają te oczekiwania.
0
Panasonic Lumix S1 - test aparatu
6 Maj 2019
Lumix S1 to tańszy model z zaprezentowanego niedawno duetu pełnoklatkowych bezlusterkowców Panasonika. Z matrycą o mniejszej rozdzielczości, ale z bardziej rozwiniętym trybem filmowym, ma przyciągać szerokie rzesze profesjonalistów szukających uniwersalnego i niezawodnego body. Sprawdźmy, czy podstawowa pełna klatka Lumix ma szansę spełnić ich oczekiwania!
0
Canon EOS 250D - pierwsze wrażenia
10 Kwi 2019
EOS 250D to nowy reprezentant “najmniejszej lustrzankowej serii na rynku”, która łączy niewielkie gabaryty z przystępną ceną i możliwościami skrojonymi pod kątem początkujących fotografów i świadomych amatorów. Co skrywa przed nami najnowsza konstrukcja?
10
Panasonic Lumix S1R - test aparatu
9 Kwi 2019
Lumix S1R - jak twierdzi producent - ma być odpowiedzią na potrzeby wymagających profesjonalistów. Jednak czy tak jest w istocie i czy pierwsza pełna klatka Panasonic odbierze klientów konkurencji? Przekonajmy się!
12