Fujifilm FinePix S6500fd - detekcja twarzy, 10,7x zoom i szeroki kąt

Koncern Fujifilm zaprezentował dziś interesujący aparat cyfrowy dla pasjonatów fotografii. FinePix S6500fd wyposażono w pierwszy sprzętowy system wykrywania twarzy, obiektyw szerokokątny zoom o 10,7-krotnym zakresie zbliżenia oraz matrycę Super CCD HR VI generacji, która pozwala na uzyskanie ekwiwalentu czułości ISO 3200.

System wykrywania twarzy wymieniony w nazwie (fd od ang. face detection) nie jest może rewolucją, ale warto odnotować, że jest to pierwsza technologia tego typu oparta na procesorze. Zdaniem producenta jest to rozwiązane szybsze niż stosowane przez konkurencję technologie oparte na oprogramowaniu. Informacja prasowa Fujifilm słusznie sugeruje, że najlepsze zdjęcia to te wykonane z zaskoczenia. Decydujący jest tu czas strojenia ostrości, a patent Fuji rozpoznaje układ "oczy-usta" w zaledwie 0,04 s. Aparat rozpozna do 10 twarzy na zdjęciu i zoptymalizuje parametry ekspozycji.

Cennych właściwości ma S6500fd znacznie więcej. Apetycznie prezentuje się obiektyw z 10,7-krotnym zoomem o minimalnej ogniskowej 28 mm. Bolączką większości konstrukcji typu ultra-zoom jest brak dostępu do szerokiego kąta. Co więcej ogniskową reguluje się pierścieniem na obudowie, mechanicznie połączonym z układem optycznym. Nowość Fujifilm byłaby od razu na wygranej pozycji, gdyby dodano sprzętową stabilizację obrazu. Tymczasem tryb "stabilne zdjęcie" polega jedynie na podniesieniu czułości.

Na szczęście japoński producent jest najlepszym na rynku specjalistą od uzyskiwania wysokich ekwiwalentów ISO, a mówiąc precyzyjnie takiego podnoszenia czułości, by obraz nadawał się do oglądania. S6500fd oferuje ekwiwalent maksymalny ISO 3200, co nie jest normą w tej klasie sprzętowej. Podobnie jak wcześniejsze propozycje Fujifilm, mamy tu do dyspozycji tryb "inteligentnego błysku", który potrafi zachować naturalne kolory fotografowanej sceny.


Nowość Fuji jest zaawansowanym ultra-zoomem przeznaczonym dla ambitnych amatorów. Do dyspozycji są zarówno manualne, jak i tematyczne tryby pracy oraz takie funkcje jak korekta ekspozycji, 3 metody pomiaru ostrości, pojedynczy i ciągły (także ze śledzeniem "namierzonej" twarzy) pomiar ostrości. Energii dostarczają 4 "paluszki", niestety w zestawie znajdą się tylko baterie alkaliczne, wiec warto od razu pomyśleć o akumulatorach oraz o pojemnej karcie pamięci.

Na razie nie znamy sugerowanej ceny i przewidywanej dostępności na polskim rynku.

NazwaFujifilm FinePix S6500fd
Typkompakt super zoom
Efektywna rozdzielczość6 Mp
Sensor
  • 1/1,7 cala CCD
  • 6,3 Mp
Pamięć
  • 10 MB wbudowane
  • xD-Picture Card
Rozdzielczość
  • 2848 x 2136
  • 3024 x 2016 (3:2)
  • 2048 x 1536
  • 1600 x 1200
  • 640 x 480
Formaty zapisu obrazuJPEG, RAW, AVI (film)
Poziom kompresjib.d.
Jakość kompresjib.d.
Obiektyw
  • 10,7x: 28 - 300 mm (dla standardu 35 mm)
  • F2.8 - F4.9
  • mechaniczny pierścień zoom
Stabilizacja obrazutak (podniesienie czułości)
Zoom cyfrowy2x
PrzysłonaF2.8 / F4.8 - F11
Migawka30 - 1/4000 s
Tryby ekspozycji
  • Program (z shiftem)
  • priorytet przysłony
  • priorytet migawki
  • manual
  • stabilizacja obrazu (wysokie ISO)
  • tryby tematyczne
Pomiar światła
  • wielostrefowy (256 pól)
  • uśredniony
  • punktowy
Kompensacja ekspozycji+/-2 EV co 1/3 EV
Blokada ekspozycjipo naciśnięciu spustu do połowy
Autobracketingbrak
Metody pomiaru ostrości
  • Autofocus (AF)
  • wspomaganie AF (lampa)
  • Auto AF
  • manual (z 1-przyciskowym dostępem do trybu AF)
Tryby pracy autofocusa
  • pojedynczy AF
  • ciągły AF
  • pola AF:{LST
;zakres pomiaru:
  • normalny: 40 cm (szeroki kąt) / 2 m (tele) - nieskończoność
  • macro: od 10 cm (szeroki kąt) / 90 cm (nieskończoność)
}
Manual focusb.d.
Blokada ostrościpo naciśnięciu spustu do połowy
Podgląd głębin.d.
Czułość
  • Auto
  • ISO 100
  • ISO 200
  • ISO 400
  • ISO 800
  • ISO 1600
  • ISO 3200
Balans bieli
  • Auto
  • słońce
  • cień
  • jarzeniowe (dzienne)
  • jarzeniowe (ciepłe białe)
  • jarzeniowe (zimne białe)
  • żarowe
  • ustawienie ręczne
Efektyb.d.
Korekta obrazub.d.
Zdjęcia seryjne
  • 2,2 kl/s, do 3 ujęć w serii (pierwsze 3 lub ostatnie 3)
  • 0,7 kl/s bez limitu
Rejestracja filmu
  • 640 x 480 lub 320 x 240
  • 30 kl/s
  • z dźwiękiem mono
Monitor LCD2,5 cala TFT, 235.000 punktów
Synchronizacja z lampąn.d.
Lampa błyskowa
  • wbudowana, pop-up
  • zasięg do 8,3 m (szeroki kąt) / 4,6 m (tele)
Kontrola błyskutryby
  • Auto
  • redukcja czerwonych oczu
  • włączona
  • wyłączona
  • długa synchronizacja
  • długa synchr. + redukcja cz. o.
Stopka akcesoriówb.d.
Matówkan.d.
Lustron.d.
Wizjer
  • elektroniczny (EVF)
  • 0,33 cala
  • 115.000 punktów
Punkt ocznyn.d.
Informacja w wizjerzen.d.
Informacja LCDb.d.
Notka dźwiękowatak
Tryby odtwarzaniab.d.
Samowyzwalacz2 lub 10 s
Złącza
  • USB 2.0 High-speed
  • wyjście AV
  • wejście DC (zasilanie)
Pilotb.d.
Zasilanie4 x AA
Wydajność zasilania (zdjęcia)b.d.
Funkcje indywidualneb.d.
Warunki atmosferyczneb.d.
Gwint statywub.d.
Obudowab.d.
Wymiary131 x 98 x 128 mm
Waga600 g
Akcesoriab.d.
Oprogramowanieb.d.
Artykuł na Fotopolis4591
 
Komentarze
Polecane artykuły
Fujifilm X-T3 - test aparatu
14 Lis 2018
Najnowszy bezlusterkowiec Fujifilm pretenduje do miana króla segmentu APS-C i jednego z najbardziej uniwersalnych aparatów w ogóle. Sprawdzamy, na co go stać.
12
Nikon Z7 - test aparatu
6 Lis 2018
Nikon Z7 to pierwszy pełnoklatkowy bezlusterkowiec japońskiego producenta. Czy nowy aparat z 45-megapikselową, stabilizowaną matrycą dorówna jakością cenionym lustrzankom Nikona? Czy jest godną konkurencją dla aparatów z serii Sony A7? Sprawdźmy.
18
Samyang AF 14 mm f/2.8 EF - test obiektywu
26 Paź 2018
Czy Samyang AF 14 mm f/2.8 EF okaże się „idealnym partnerem do podróży“ i sprosta oczekiwaniom wymagających fotografów? Producent nie ma co do tego wątpliwości. Postanowiliśmy więc sprawdzić w praktyce możliwości nowej ultraszerokokątnej stałki z mocowaniem Canon EF.
5
Samyang AF 14 mm f/2.8 EF - zdjęcia przykładowe
22 Paź 2018
Ciekawi, jak w praktyce sprawdza się najnowsza konstrukcja Samyanga z mocowaniem Canon EF? Zobaczcie zdjęcia przykładowe wykonane najnowszym modelem AF 14 mm f/2.8 EF. Czy okaże się on "czarnym koniem" w segmencie ultraszerokokątnych szkieł?
0