Fujifilm FinePix Z3 - nie tylko dla Pań

Koncern Fujifilm zaprezentował dziś trzeci model z ultra-kompaktowej serii 'Z'. Fujifilm FinePix Z3 ma dłuższą niż poprzednicy listę programów tematycznych, jest nieco większy i sprzedawany będzie w kilku wersjach kolorystycznych. Producent zaznacza, że jest to propozycja dla pań, jako że "kobiety kupują prawie tyle samo aparatów co mężczyźni".
Fujifilm FinePix Z3


Fragment informacji prasowej dotyczący płci klientów jest chyba tylko chwytem marketingowym. Od dawna aparaty typu ultra-kompaktowe określane są jako "unisex" to znaczy, mówiąc enigmatycznie, "o uniwersalnej stylistyce". FinePix Z3 nie odbiega pod tym względem od poprzedników - jest to elegancki, dobrze zaprojektowany aparat kieszonkowy, pasujący tak do damskiej torebki, jak i do kieszeni spodni. Jedyny faktycznie kobiecy akcent to jasno-różowa wersja obudowy. Panów uspokajamy, że dostępne będą także wersje srebrna i niebieska.

FinePix Z3 wyposażony został w sensor CCD HR o rozdzielczości 5.1 Megapikseli. Podobnie jak w wypadku Z2 czułość maksymalna wynosi ISO 1600 i zgodnie z ostatnią, niezbyt lubianą przez nas tendencją, producent sprzedaje tę właściwość jako 'system antywstrząsowy'. Nowością jest za to "inteligentny fash" czyli udoskonalony system kontroli błysku, gwarantujący poprawne naświetlenie zarówno pierwszego (bez przepalenia) jak i drugiego planu. Jest też nowy tryb Dual-Shooting, w którym aparat wykonuje dwa naświetlenia, pierwsze z lampą, drugie bez, do wyboru.

Dodajmy dla porządku, że Z3 posiada obiektyw z 3-krotnym zoomem optycznym (ogniskowa 36 - 108 mm). Obiektyw pozostaje w całości schowany wewnątrz obudowy podczas pracy. Na tylnej ściance umieszczony jest duży, chroniony przez wzmocnione szkło, wyświetlacz LCD o przekątnej 2,5". Aparat rejestruje filmy w jakości VGA lub zdjęcia o wymiarach maksymalnych 2592 x 1944. Cena w Polsce nie powinna przekroczyć 900 - 1000 złotych. Aparat dostępny będzie przed wakacjami.

NazwaFujifilm FinePix Z3
Typcyfrowy aparat kieszonkowy
Efektywna rozdzielczość5,1 Mp
Sensor1/2,5 cala CCD, 5,1 Megapikseli efektywnych
PamięćxD-Picture Card (16 MB xD w zestawie)
Rozdzielczość
  • 2732 x 1824 (3:2)
  • 2592 x 1944
  • 2048 x 1536
  • 1600 x 1200
  • 640 x 480
Formaty zapisu obrazuJPEG
Poziom kompresjib.d.
Jakość kompresjib.d.
Obiektyw{LST|u|Fujinon 3x;36 - 108 mm;F3.5 - F4.2
Stabilizacja obrazubrak
Zoom cyfrowydo 5,7x
PrzysłonaF3.5 / F5.0 / F8.0
Migawka4 - 1/1000 s
Tryby ekspozycji
  • Program
  • naturalne światło
  • sport
  • sceneria nocna
  • portret
  • krajobraz
Pomiar światła256-strefowy
Kompensacja ekspozycjib.d.
Blokada ekspozycjipo naciśnięciu spustu do połowy
Autobracketingbrak
Metody pomiaru ostrościautofokus
Tryby pracy autofocusa
  • Normalny: 60 cm - nieskończoność
  • Makro: od 8 cm (szeroki kąt) / 45 cm (tele)
Manual focusbrak
Blokada ostrościpo naciśnięciu spustu do połowy
Podgląd głębin.d.
Czułość
  • Auto
  • ISO 64
  • ISO 100
  • ISO 200
  • ISO 400
  • ISO 800
  • ISO 1600
Balans bieli
  • Auto
  • słońce
  • cień
  • jarzeniowe dzienne
  • jarzeniowe ciepłe
  • jarzeniowe zimne
  • żarowe
Efektyczarno-białe, chroma
Korekta obrazub.d.
Zdjęcia seryjne{LST|u|pierwsze 3 (2,2 kl/s do 3 ujęć);ostatnie 3 (2,2 kl/s do 3 ujęć w buforze);długa seria (0,8 kl/s, do 40 ujęć w 5M Normal)
Rejestracja filmu
  • 640 x 480 lub 320 x 240
  • 30 kl/s
  • z dźwiękiem
Monitor LCD2,5 cala TFT, 232.000 punktów
Synchronizacja z lampąb.d.
Lampa błyskowazasięg: 0,3 m - 3,0 m (szeroki kąt) / 0, m - 2,3 m (tele)}
Kontrola błysku
  • tryby: {LST
}
Stopka akcesoriówbrak
Matówkabrak
Lustrobrak
Wizjerbrak
Punkt ocznyn.d.
Informacja w wizjerzen.d.
Informacja LCDb.d.
Notka dźwiękowabrak
Tryby odtwarzaniab.d.
Samowyzwalacz2 lub 10 s
Złącza
  • USB
  • wyjście wideo
  • wejście zasilania DC
Pilotb.d.
Zasilanie
  • akumulator litowo-jonowy NP-40
  • ładowarka / stacja dokujaca w zestawie
Wydajność zasilania (zdjęcia)b.d.
Funkcje indywidualneb.d.
Warunki atmosferyczneb.d.
Gwint statywutak
Obudowametal
Wymiary90 x 55 x 19 mm
Waga130 g
Akcesoriab.d.
Oprogramowanieb.d.
Artykuł na Fotopolis4386

Komentarze
Polecane artykuły
Sony A9 i FE 400 mm f/2.8 GM OSS - jak radzą sobie w wymagającej fotografii sportowej?
21 Sty 2019
Topowy korpus systemu E pretenduje do miana najlepszego reporterskiego aparatu na rynku. Wraz z niezbędnym w fotografii sportowej obiektywem 400 mm f/2.8 tworzy obecnie najlżejszy tego typu pełnoklatkowy zestaw na rynku. Zobaczcie, jak poradził sobie w wymagających warunkach.
2
SanDisk Extreme Portable SSD - test dysku SSD
18 Sty 2019
Wytrzymały, pojemny i szybki a do tego naprawdę mały. Najnowszy dysk przenośny SSD SanDisk to jedno z najciekawszych rozwiązań tego typu na rynku. Sprawdziliśmy, jak spisuje się w praktyce!
0
Tokina FíRIN 20 mm f/2 FE AF - zdjęcia przykładowe
8 Sty 2019
Zaawansowana optyka z wyrazistym i kontrastowym obrazem oraz ultraszybki autofokus współpracujący z systemem Sony Fast Hybrid AF - to główne cechy Tokiny FíRIN 20 mm f/2 FE AF. Zobaczcie, jak stałka poradziła sobie w praktyce.
0
Tamron SP 15-30 mm f/2.8 Di VC USD G2 - test obiektywu
31 Gru 2018
Dziś sprawdzamy czy druga odsłona Tamrona SP 15-30 mm f/2.8 Di VC USD G2 to krok w dobrą stronę i faktyczny konkurent systemowych odpowiedników. Producent zapewnia, ze zmiany są zauważalne, a my przyglądamy się im bliżej.
1