Sanyo DSC-MZ3 - troszkę bliżej wideo

Firma Sanyo Electric zaprezentowała 2-megapikselowy aparat cyfrowy, którego największą zaletą są... dobre osiągi przy rejestracji sekwencji wideo.
Firma Sanyo Electric zaprezentowała 2-megapikselowy aparat cyfrowy, którego największą zaletą są... dobre osiągi przy rejestracji sekwencji wideo.



DSC-MZ3 reklamowany jest jako najlepsza kamera wśród aparatów. Tak naprawdę do prawdziwej kamery dosyć daleko, ale możliwość ciągłej rejestracji w tempie 30 kl/sek. w rozdzielczości 640 x 480 to faktycznie dotychczasowy rekord. Większość filmów nagranych dostępnymi aparatami odtwarzana jest w małym okienku (160 x 120 lub 320 x 240) przy częstotliwości rzadko przekraczającej 20 kl/sek.

Niestety za wydajnością nowego Sanyo nie nadąża transfer danych ograniczający jednorazową długość nagrania do 30-40 sekund. Na 1GB kartę zmieści się ok. 12 minut, ale za to przy najmniejszym możliwym rozmiarze klatki (160 x 120) i 15 kl/sek. 'wejdzie' aż 190 minut filmu!

Dość o tym - skupmy się na cechach ważnych w fotografii. Pierwsza jest taka, że szybkość elektroniki i migawki wykorzystana jest także przy stałych obrazach pozwalając na rejestrację 15 zdjęć w 1-sekundowej serii (tzn. 15 kl/sek.!) w najwyższej rozdzielczości 1600 x 1200. Równie dobrze wygląda praca migawki - w czasie standardowej rejestracji czasy otwarcia to od 16 sek. do 1/2500 sek. (od 1/4 przy automatyce programowej i od 1/30 przy włączonej lampie). W trybie seryjnym i filmowym zakres czasów migawki to 1/15 - 1/10000 sek.

Olbrzymim zaskoczeniem jest fakt, że ta niewielka konstrukcja (99 x 55 x 32.5mm) daje do dyspozycji, poza automatyką programową, dobór manualny oraz półmanualny (priorytet migawki i przysłony). Do tego dochodzą trzy sposoby pomiaru światła (matrycowy, centralnie - ważony, punktowy) i niezwykle rozwiązany bracketing ekspozycji w zakresie +/-1.8EV w skokach co1/3EV dla maksymalnie 13 (!!!) kolejnych ujęć. W tym samym przedziale możemy korygować ekspozycję przy pojedynczych zdjęciach

Obraz rejestrowany jest na 2.1-megapikselowej matrycy CCD 1/1.8-cala, a następnie przetwarzany przez z pomocą nowego typu obróbki LSI o niezwykle poważnej nazwie ("Hyper RISC Graphics Processor IV", który wspomagają technologie "Trinity Real" i "Real Color Equalizer III"). Wszystko dla lepszej jakości obrazu i łagodniejszych przejść tonalnych.

3-krotny obiektyw o ogniskowej 37-111mm ma światło F2.7-F4.9 i pozwala na fotografowanie od 10cm (w trybie maro). Inne cechy warte uwagi to 1.5-calowy monitor LCD o 100-procentowym kryciu oraz system interpolowania obrazu pozwalający na zbliżenie cyfrowe przy odtwarzaniu do 31x (!). Sanyo DSC-MZ3 obsługuje karty Compact Flash I/II typu a także karty Microdrive.

Reszta właściwości nie odbiega specjalnie od średniej dla sprzętu tej klasy.

W sprzedaży na rynku japońskim pojawi się pod koniec września w cenie nie przekraczającej równowartości US $500.
 
Komentarze
Polecane artykuły
Fujifilm XF10 - test aparatu
11 Paź 2018
Kierowany do hobbystów, XF10 z 24-megapikselową matrycą APS-C i stałoogniskowym, jasnym obiektywem 28 mm f/2.8 ma być ciekawą alternatywą dla smartfona i towarzyszem codziennych chwil. Zobaczcie, jak wypada w praktyce.
2
Peak Design Everyday Messenger - test torby fotograficznej
10 Paź 2018
Ma być torbą idealną, stworzoną z myślą o każdej potrzebie fotografa. Druga generacja torby jest jeszcze bliżej tego celu, ponieważ wprowadzono w niej kilka drobnych, ale ważnych usprawnień. W czasie swojej wyprawy do Budapesztu oraz miejskich, codziennych podróży sprawdziłem, jak w praktyce sprawuje się druga generacja torby fotograficznej Peak Design Everyday Messenger.
1
Google Pixel 3 i Pixel 3 XL - oficjalne zdjęcia przykładowe
10 Paź 2018
Jesteście ciekawi, jak w praktyce wypadają najnowsze smartfony Google? Zobaczcie oficjalne zdjęcia przykładowe wykonane zaprezentowanymi modelami Pixel 3 i Pixel 3 XL.
2
Panasonic Lumix G X Vario 35-100 mm f/2.8 II POWER O.I.S. - test obiektywu
7 Paź 2018
Dziś sprawdzamy czy druga odsłona reporterskiego zooma Panasonic Lumix G X Vario 35-100 mm f/2.8 II POWER O.I.S. o ekwiwalencie 70-200 mm f/2.8 to konstrukcja godna wymagającego fotografa.
18