Wielki i cyfrowy Sinar p3

Aparaty wielkoformatowe, coraz rzadziej używane w studiach fotograficznych, dzięki technologii cyfrowej mają szanse powrócić do łask. Najwięcej starań czyni w tej sprawie szwajcarski Sinar, którego ostatni produkt p3 uhonorowano nagrodą TIPA za najlepszy profesjonalny produkt w Europie.
Aparaty wielkoformatowe, coraz rzadziej używane w studiach fotograficznych, dzięki technologii cyfrowej mają szanse powrócić do łask. Najwięcej starań czyni w tej sprawie szwajcarski Sinar, którego ostatni produkt p3 uhonorowano nagrodą TIPA za najlepszy profesjonalny produkt w Europie.



Osobom dopiero rozpoczynającym przygodę z fotografią trudno często zrozumieć do czego mogą służyć tak duże, niezgrabne i dziwacznie wyglądające aparaty. Jeszcze większe zdziwienie budzi fakt, że to najbardziej precyzyjny sprzęt fotograficzny o możliwościach nieosiągalnych dla zwykłych aparatów. Oczywiście z czasem fotografom, których na przykład nie stać na zakup Sinara czy Combo, z pomocą przyszła komputerowa obróbka obrazu. Może nie jest to naturalny efekt, ale żeby przykładowo skorygować perspektywę nie trzeba dysponować aparatem wyposażonym w system pokłonów i przesuwów.

Sinar oferujący od dziesięcioleci profesjonalne rozwiązania studyjne od pewnego czasu łączy zaawansowanie sprawdzonych układów mechanicznych z nowoczesnymi technologiami. Tak jest w wypadku ostatniego modelu Sinar p3, skonstruowany specjalnie do współpracy z przystawką cyfrową. Jego jakość doceniło grono fachowców skupionych w organizacji TIPA honorując go tytułem najlepszego profesjonalnego europejskiego produktu roku 2002/2003.

Wyposażony w klasyczna ramę p3 umożliwia szybkie przymocowanie cyfrowych "pleców" o rozmiarach mniejszych niż główna rama aparatu. Takie rozwiązanie pozwala na wygodną i nie absorbującą pracę podczas licznych skłonów i obrotów. Tutaj podobnie jak w wypadku mocowania obiektywu system zatrzaskowych blokad przyspiesza wszystkie działania na planie zdjęciowych gwarantując precyzyjne ulokowanie elementów wymiennych.

Sinar p3 zgodny jest z całym system cyfrowym (Sinar Digital System) i kompatybilny jest ze wszystkimi przystawkami (Sinarback). Komunikacja z aparatem odbywa się przez elektroniczne styki natomiast na zewnątrz wystarczy jeden kabel transmitujący dane oraz zasilanie.

Nowością jest system Sinar MV - elektronicznie kontrolowana migawka międzyobiektywowa. Umocowana na 4-calowej ramie obiektywu zapewnia brak jakichkolwiek wstrząsów nawet przy precyzyjnych 4- lub 16-zdjęciowych multishot'ach. System "cyfrowych obiektywów" kontrolowany jest w całości przez oprogramowanie Sinar CaptureShop.

Oczywiście p3 zgodny jest z pełnym systemem co znaczy, że pasują do niego wszelkie akcesoria stosowane do p2 od kaset wielkoformatowych po przystawki skanujące.
 
Komentarze
Polecane artykuły
BenQ SW240 - test monitora
4 Gru 2018
Nareszcie na rynku pojawił się budżetowy monitor ze sprzętową kalibracją, który ma oferować bardzo dobrą jakość obrazu i świetną ergonomię za naprawdę nieduże pieniądze. Sprawdzamy, czy BenQ SW240 ma szansę przekonać do siebie miłośników fotografii.
4
Canon EF 70-200 mm f/2.8L IS III USM - test obiektywu
30 Lis 2018
Wysoka wydajność, wytrzymałość i niezawodność - mają to być trzy przymioty trzeciej odsłony reporterskiego zooma Canona. Czy w takim razie mamy do czynienia z poważnymi usprawnieniami, czy raczej lekką kosmetyką obiektywu kierowanego do profesjonalistów? Sprawdźmy to!
3
Canon EF 70-200 mm f/2.8L IS III USM - zdjęcia przykładowe
26 Lis 2018
Ciekawi czy trzecia odsłona reporterskiego zooma Canona spełni oczekiwania profesjonalistów? Zobaczcie, jak w praktyce wypada najnowszy model EF 70-200 mm f/2.8L IS III USM.
5
Fujifilm X-T3 - test aparatu
14 Lis 2018
Najnowszy bezlusterkowiec Fujifilm pretenduje do miana króla segmentu APS-C i jednego z najbardziej uniwersalnych aparatów w ogóle. Sprawdzamy, na co go stać.
13