Olympus E-500 - kompaktowy, zaawansowany

Olympus prezentuje trzecią lustrzankę należącą do cyfrowego "E-Systemu". Olympus E-500 różni się od E-300 przede wszystkim systemem celowniczym (pentapryzmat), posiada dwa gniazda kart pamięci, oferuje większy limit zdjęć seryjnych i, tradycyjnie, jest nafaszerowany ciekawymi funkcjami.
Mimo, że pomysłodawcom pierwszego całkowicie cyfrowego systemu fotograficznego nie udało się, tak jak zapowiadali, wciągnąć do współpracy innych liczących się producentów, to E-System rozwijany jest z podziwu godną konsekwencją. Dziś poznaliśmy trzeciego reprezentanta tej serii, skierowaną do ambitnych amatorów i pół-profesjonalistów lustrzankę cyfrową Olympus E-500.

Olympus E-500

E-500 plasuje się pomiędzy zaawansowanym E-1, a nieco prostszym E-300. Jako że do tego drugiego aparatu jest mu chyba bliżej, omówimy dzisiejszą nowość pod kątem wzajemnych różnic.

Pierwsza i najbardziej widoczna dotyczy układu celowniczego aparatu. Tańszy i mniej wygodny w eksploatacji układ luster znany z E-300 zastąpiony został normalnym pryzmatem pentagonalnym. Oznacza to w praktyce, że obraz widziany w celowniku powinien być jaśniejszy i większy. Oczywiście takie rozwiązanie nie pozostało bez wpływu na zewnętrzny kształt aparatu - E-500 jest zdecydowanie bardziej podobny do lustrzanki niż kompakto-podobny E-300.

Skoro o kształtach mowa, warto zwrócić uwagę na dokładne wymiary i wagę E-500. Jak zasygnalizowaliśmy powyżej, body jest sporo wyższe (o 10mm) i nieznacznie głębsze (2mm) niż w E-300. Natomiast wyeliminowanie systemu poziomych luster pozwoliło na skrócenie body aż o 17,5mm. Co więcej, E-500 jest od E-300 aż o 145g lżejszy. Reasumując, mamy do czynienia z jedną z najbardziej kompaktowych lustrzanek na rynku - producent zaleca ją profesjonalistom jako aparat zapasowy, a ambitnym amatorom jako sprzęt, który można zabrać ze sobą w każdą podróż.

Kolejne niezwykle istotne udoskonalenie dotyczy wyświetlacza LCD, który teraz ma 2,5" i 215 tyś. punktów. Osoby zaznajomione z linią 'E' wiedzą, że tylny ekran służy też jako statusowy wyświetlacz graficzny, z którego często korzysta się podczas pracy. O zaletach większego ekranu nie trzeba przekonywać, a producent zachwala też dobrą widoczność pod ostrym kątem lub w trudnym oświetleniu zewnętrznym.

Olympus E-500

Choć w E-500 zastosowano ten sam system przetwarzania TruePic Turbo, to poprawiono funkcjonalność - zapewne z myślą o zastosowaniach reporterskich - trybu seryjnego. Limit serii dla plików RAW i TIFF wynosi nadal 4 ujęcia przy prędkości 2,5 kl/s. Jednak jeśli zmniejszymy jakość do JPEG SQ (kompresja 1:8) i zastosujemy szybką kartę pamięci, migawka będzie wyzwalana aż do całkowitego zapełnienia nośnika!

Wróćmy do informacji podstawowych. Olympus E-500 to zaawansowana lustrzanka cyfrowa wyposażona w 8-megapikselowy sensor typu Full Frame Transfer firmowany - podobnie jak w poprzednich "E-lustrzankach" - przez firmę Kodak. Wyjaśnijmy pokrótce, że sensory CCD FFT charakteryzują się większą powierzchnią pikseli (dzięki przesunięciu pasów transmisyjnych pod rzędy pikseli), a zatem mają mniejszą skłonność do generowania szumów, szczególnie przy wysokich czułościach. Fizyczne rozmiary CCD nie zmieniły się - mnożnik ogniskowej wynosi nadal 2x.

Olympus E-500

Tradycyjnie Olympus zadbał o doskonałe wyposażenie swojego nowego aparatu. Lista funkcji i ich wariantów jest imponująca, a biorąc pod uwagę przewidywaną cenę rynkową, bije na głowę wszystkich konkurentów w tej grupie. Ciekawie prezentują się nowe właściwości: E-500, poza tradycyjnym zestawem P.Ps, A, S, M i kilkoma programami tematycznymi, oferuje kilkanaście "scenek" oraz programowany tryb 'My mode'.

Zgodnie z ostatnią tendencją E-500 posiada rozbudowany tryb fotografowania w czerni i bieli. Obejmuje on kilka filtrów cyfrowych (imitujących zwykłe filtry szklane) oraz kilka efektów tonowania. Tryb barwny możemy także modyfikować na wiele sposób: do dyspozycji jest korekta nasycenia, kontrastu, ostrości (wszystkie po 5 poziomów) oraz gradacji (3 poziomy). Oczywiście nie zabrakło funkcji wyboru przestrzeni barw, sRGB lub Adobe RGB.

Olympus E-500 jest więc wszechstronnym, doskonale wyposażonym i dość szybkim narzędziem pracy dla grupy, o której wspomnieliśmy na początku. Zgodnie z wstępnymi informacjami będzie to niezwykle atrakcyjna propozycja pod względem ceny. Zestaw E-500 + obiektyw 14-45mm ma za Oceanem kosztować 800 USD, a więc mniej niż zbliżone (możliwościami) propozycje konkurencji. Czekamy z niecierpliwością na wyznaczenie polskiej sugerowanej ceny detalicznej.

Informacja prasowa

Pozostawiając innych w kurzu
Cyfrowa lustrzanka Olympus E-500 to czysta przyjemność fotografowania

Hamburg, 26 września 2005 - W fotografii rzadko pojawia się powtórna szansa na wykonanie zdjęcia. Chwila, na którą spóźnimy się przepada bezpowrotnie. Wraz z aparatem Olympus E-500 gama cyfrowych lustrzanek Olympus E-System powiększa się o model adresowany do pół-profesjonalistów i ambitnych miłośników fotografii, aparat, na którym naprawdę można polegać - nawet pracując w wymagających warunkach i kurzu. Dzięki stanowiącemu wyłączne rozwiązanie firmy Olympus filtrowi ultradźwiękowemu na zdjęcia nie mają wpływu drobinki i zabrudzenia stale obecne w powietrzu, a obraz jest wiernie rejestrowany z jakością 8.0 milionów pikseli na doskonałej matrycy CCD z pełnoklatkowym transferem danych (
ang. Full Frame Transfer CCD). Natomiast dzięki niemal telecentrycznej optyce skonstruowanej specjalnie do fotografowania cyfrowymi lustrzankami uzyskiwane zdjęcia mogą szczycić się wyjątkową jednorodnością obrazu, właściwą jasnością i wyraźnym oddaniem szczegółów na całej powierzchni kadru. Poza ergonomicznym, spełniającym profesjonalne wymogi rozmieszczeniem elementów sterujących walory użytkowe wzbogaca również wysokiej rozdzielczości ekran HyperCrystal LCD 6.4cm/2.5" pozwalający na przeglądanie bezpośrednio w aparacie rezultatów zdjęć w odpowiednio dużym formacie. Ponadto, Olympus E-500 oferuje dwa gniazda kart pamięci - obsługując zarówno nośniki CompactFlash jak i xD-Picture Card. Zadziwiająco kompaktowy i lekki, prezentowany model jest idealnym towarzyszem podróży i nieocenioną pomocą na polu działań fotoreportera.

W miarę jak cyfrowa fotografia zdobywa rosnącą popularność i jednocześnie staje się powszechnie dostępna, coraz większa liczba fotografów oczekuje wyższej jakości i wszechstronności, jaką mogą zapewnić jedynie lustrzanki dające możliwość wymiany obiektywów, stosowania zewnętrznych lamp błyskowych oraz innych akcesoriów. Teraz wraz z aparatem Olympus E-500 zapowiedź twórczego cyfrowego fotografowania lustrzankami jest już w zasięgu każdego.

Duża niezawodność
Dla wszystkich zapalonych fotografów jakość obrazu traktowana jest z najwyższą wagą, zaś aparat Olympus E-500 robi wszystko, by zapewnić doskonałe zdjęcia w każdej sytuacji. Poprzez zastosowanie filtra ultradźwiękowego (ang. Supersonic Wave Filter) został wyeliminowany problem kurzu, który przy wymianie obiektywu nieuchronnie wnika do wnętrza korpusu i osiada na matrycy CCD. Z tego względu, że drobinka kurzu może przykryć na matrycy CCD kilka tysięcy pikseli, nawet najmniejsze obce cząstki mogą powodować niekorzystne efekty na zdjęciach. Opatentowana technologia zapewnia swobodę przy wymianie obiektywów - w dowolnym miejscu i zawsze gdy jest to potrzebne - i pozwala użytkownikom doświadczyć całej wspaniałości fotografii, której nie przyćmiewa kurz. Opracowany przez firmę Olympus filtr ultradźwiękowy generuje ultra-szybkie drgania strząsające kurz i inne drobinki, jakie są następnie wychwytywane przez specjalną adhezyjną membranę. Funkcja ta uaktywnia się przy każdym włączeniu aparatu, lecz można ją również uruchomić manualnie. To pomysłowe rozwiązanie oszczędza również użytkownikom czas oraz dodatkowe wydatki związane z koniecznością czyszczenia sensora obrazu.

Wysoka jakość obrazu
Mając 8.0 milionów pikseli aparat Olympus E-500 zapewnia, że obiekty są zawsze rejestrowane z zachowaniem całego bogactwa szczegółów. Ponadto zamiast korzystać ze zwykłej matrycy CCD o liniowym transferze danych (ang. Interline Transfer CCD) w modelu tym zastosowano CCD z pełno-klatkowym transferem (FFT CCD). Ten ostatni typ sensora charakteryzuje się większym obszarem pikseli, gdyż nie posiada dedykowanych kanałów transferu, a rolę tę pełnią same fotodiody. W efekcie matryca FFT CCD wychwytuje większą ilość elektronów zapewniając wyższy współczynnik sygnału do zakłóceń oraz szerszy zakres dynamiczny. Zdjęcia zyskują wiec na jakości dzięki większej swobodzie stosowania różnych ekspozycji, możliwości uzyskania większej liczby szczegółów oraz poprzez mniejsze zakłócenia (szumy obrazu).

Duża mobilność
Wyróżniając się konstrukcją opartą na pryzmacie pentagonalnym Olympus E-500 ma prawdziwie profesjonalny wygląd i leży w ręku jak klasyczna lustrzanka. Jednakże, poprzez swoje mniejsze wymiary jest to jedna z najbardziej kompaktowych cyfrowych lustrzanek dostępnych na rynku. Użytkownicy aktywnie spędzający czas z radością powitają aparat, który można zabrać dosłownie wszędzie - zarówno na wiejskie wędrówki, jak i ulice zatłoczonej metropolii. Profesjonaliści docenią również niewielką wagę sprzętu, co pozwala traktować Olympus E-500 jako idealny zapasowy aparat szczególnie użyteczny w fotografii reportażowej. Profesjonalny styl i wygodny dla użytkownika układ elementów sterujących sprawiają, że obsługa tego aparatu już od pierwszych chwil odbywa się niemal intuicyjnie.

Fotografujący mogą korzystać z 21 predefiniowanych programów tematycznych odpowiadających najczęściej spotykanym sytuacjom, w których wykonuje się zdjęcia. Alternatywnie manualne opcje, obejmujące tryby P/A/S/M, sprzyjają nieograniczonej kreatywności i pozwalają na pełne ujawnienie twórczych wizji fotografującego. Czterdziestodziewięciopolowy (49) sensor AF oraz podstawowy pomiar dla jasnych i ciemnych partii zdjęcia AE zapewniają doskonałą kontrolę ekspozycji . Aparat Olympus E-500 wyróżnia się również profesjonalną funkcją blokady automatycznej ekspozycji (AEL) ułatwiającą przystosowanie do własnych preferencji sposobu działania aparatu. Zaś przy niewystarczającej intensywności zastanego oświetlenia zawsze można skorzystać ze zintegrowanej ponoszonej lampy błyskowej, która doświetli fotografowany obiekt.

Zastosowanie procesora obrazu TruePic TURBO nie tylko sprawia, że wykonywane zdjęcia emanują naturalną kolorystyką, doskonałą rozdzielczością i kontrastem, ale przyczynia się również do odpowiedniej prędkości działania aparatu Olympus E-500. Zdjęcia seryjne można wykonywać z prędkością do 2.5 kadru na sekundę i co istotne, we wszystkich formatach danych obrazu. W trybach HQ (1/8) lub SQ korzystających z formatu JPEG format, zdjęcia można nawet zapisywać do pełnej pojemności karty pamięci, o ile korzystamy z szybkiego nośnika danych - takiego jak na przykład SanDisk SDCFX (Extreme III). Dodatkowo użytkownicy mają do dyspozycji dwa gniazda kart pamięci - jedno dla kart CompactFlash oraz drugie dla xD-Picture Card. Model ten jest dzięki temu bardziej praktyczny w użytkowaniu oraz oferuje dodatkowe bezpieczeństwo danych.

Na wygodę obsługi aparatu wpływa również korzystnie duży 6.4cm/2.5" ekran HyperCrystal LCD z 215,250 pikselami zapewniający podgląd zdjęć. Można na nim sprawdzić w odpowiednio dużym formacie rezultaty zarejestrowanych ujęć bez irytującej poświaty i to nawet przy bezpośrednim świetle słonecznym oraz patrząc na monitor pod kątem do 160°. Ponadto podgląd wykonanych zdjęć może być powiększony do 14x co ułatwia sprawdzenie szczegółów. Ekran LCD dubluje również w czytelnej formie panel kontrolny, podając w przejrzystej formie szczegółowe informacje o wszystkich ustawieniach aparatu.


Duża wszechstronność
Oczywiście jedną w podstawowych zalet lustrzanek to ich przygotowanie do rozbudowy fotograficznych możliwości poprzez system wyspecjalizowanych akcesoriów. Tu właśnie Olympus E-500 może czerpać z potencjału, jaki dane linia produktów Olympus E-System. Obecnie oferowane obiektywy pokrywają ogniskowe o zakresie 7-300mm (odpowiednik ogniskowych 14-600mm w systemach małoobrazkowych). Począwszy od unikalnej, szerokokątnej perspektywy aż po ultra wysokie powiększenia z zachowaniem dużej jasności przysłony, Olympus zapewnia rozwiązania gotowe na każdą sytuację. Dostępne są również różnego rodzaju lampy błyskowe. Poza standardowymi fleszami, przy specjalistycznych zastosowaniach z aparatem może współpracować pierścieniowa lub podwójna lampa błyskowa.

Co więcej, jako sprzęt oparty na standardzie Cztery Trzecie, model ten zapewnia kompatybilność z odpowiednimi akcesoriami innych producentów. Wspólnie opracowany przez Olympus oraz Kodak specjalnie dla potrzeb fotografii cyfrowej standard normalizuje parametry techniczno-konstrukcyjne na trzech poziomach - mechanicznym, optycznym i komunikacyjnym - aby tym samym zmaksymalizować jakość i sprawność działania samego korpusu aparatu, sensora obrazu oraz obiektywów. Coraz większa liczba producentów przyłącza się do konsorcjum Cztery Trzecie.

Mająca osiem milionów pikseli cyfrowa lustrzanka Olympus E-500 łączy w sobie klasyczne wzornictwo, doskonałe działanie oraz kuszącą cenę udostępniając tym samym wysoką jakość oraz twórczą swobodę cyfrowego fotografowania lustrzankami zarówno ambitnym foto-amatorom, jak i osobom profesjonalnie zajmującym się fotografią. Dzięki specjalnemu filtrowi ultradźwiękowemu Twoich zdjęć już nigdy nie zrujnuje kurz osiadający na sensorze obrazu. Aparat jest niezwykle lekki i kompaktowy oraz oferuje doskonałą ergonomię obsługi. Odpowiednio wyposażony sprzyja kreatywnej ekspresji i uzyskiwaniu wspaniałych rezultatów aparat Olympus E-500 będzie oferowany w czterech zestawach począwszy od końca października 2005.


Podstawowe cechy modelu Olympus E-500 - cyfrowej lustrzanki:
- 8.0 milionów pikseli matrycy CCD z pełnoklatkowym transferem danych (FFT CCD)
- 6.4cm/2.5? HyperCrystal LCD (215,250 pikseli)
- Zabezpieczający przed kurzem filtr ultradźwiękowy
- Lekka i kompaktowa konstrukcja z pryzmatem pentagonalnym (zapewnia klasyczny wygląd lustrzanki)
- 49 polowy sensor AE oraz pomiar podstawowych jasnych i ciemnych punktów kadru
- Pojedynczy AF, Ciągły AF oraz manualne ustawianie ostrości
- Cyfrowy pomiar ESP, pomiar centralny ważony uśredniony oraz punktowy pomiar ekspozycji
- Funkcja blokady automatycznej ekspozycji (AEL)
- Zdjęcia seryjne 2.5 kadru na sekundę w trybach HQ (1/8) oraz SQ format JPEG rejestrowane do wykorzystania wolnego miejsca na karcie pamięci w przypadku stosowania szybkich kart, takich jak ScanDisk SDCFX (Extreme III)
- Specjalny filtr IR Hybrid Type Cut Filter wyrównujący obraz z widzeniem ludzkiego oka. Zmiana ISO w krokach co 1/3 EV
- Procesor obrazu TruePic TURBO
- 21 programów tematycznych oraz tryb wyboru sceny
- Podwójne gniazdo dla nośników CompactFlash/Microdrives oraz kart xD-Picture Card
- Wbudowana, podnoszona lampa błyskowa
- Przyjazne dla użytkownika menu z trybami szczegółowych oraz uproszczonych informacji plus w pełni manualna obsługa
- Waga: 435g, wymiary: 129.5 x 94.5 x 66mm
- Kompatybilny z pełną gamą obiektywów Olympus E-System oraz licznymi akcesoriami


Dostępne zestawy*:
- Korpus aparatu, bateria wielokrotnego ładowania BLM-1 wraz z ładowarką BCM-2
- Zestaw SE zawierający korpus aparatu, obiektyw 17.5-45mm (35-90mm) 1:3.5-5.6, uchwyt zasilający LBH-1, 3 x baterię CR-123
- Zestaw zawierający korpus aparatu, obiektyw 14-45mm (28-90mm) 1:3.5-5.6, baterię wielokrotnego ładowania BLM-1 wraz z ładowarką BCM-2
- Zestaw DZK zawierający korpus aparatu, obiektywy 14-45mm (28-90mm) 1:3.5-5.6, 40-150mm (80-300mm) 1:3.5-4.5 i baterię wielokrotnego ładowania BLM-1 wraz z ładowarką BCM-2


NazwaOlympus E-500
Typlustrzanka cyfrowa
Efektywna rozdzielczość8 Mp
Sensor
  • CCD typu 4/3 FFT (Full Frame Transfer)
  • 8,15 Mp (8.0 megapikseli efektywnych)
  • wstępny filtr koloru RGB
  • pole obrazowe: 17.4 x 13.1mm
  • antypyłowy, ultradźwiękowy filtr ochronny (Supersonic Wave Filter)
PamięćCompact Flash Typ I / II (Microdrive) oraz xD-Picture Card
Rozdzielczość
  • 3264 x 2448
  • 3200 x 2400
  • 2560 x 1920
  • 1600 x 1200
  • 1024 x 768
  • 640 x 480
Formaty zapisu obrazuJPEG, TIFF (8 bit RGB), RAW (12 bit), RAW + JPEG
Poziom kompresji
  • RAW
  • JPEG SHQ - 1/2,7
  • JPEG HQ - 1/4
  • JPEG SQ - 1/8
  • JPEG SQ - 1/12
Jakość kompresji
  • JPEG SHQ (1/2,7)
  • JPEG HQ (1/4)
  • JPEG SQ (1/8 lub 1/12)
ObiektywZUIKO Digital, zgodne z Systemem 4/3
Stabilizacja obrazubrak
Zoom cyfrowybrak
Przysłonaw zależności o zastosowanego obiektywu
Migawka
  • P, S, A oraz M: 1/4000 - 60 sek.
  • Bulb do 8 min.
Tryby ekspozycji
  • Automatyka programowa (P)
  • priorytet migawki (S)
  • priorytet przysłony (A)
  • manual (M)
  • programy tematyczne
Pomiar światłapomiar TTL przy otwartej przysłonie z 49- strefowym matrycowym systemem czujników:
  • cyfrowy pomiar ESP
  • pomiar centralny-ważony uśredniony
  • pomiar punktowy(około 2% całej powierzchni kadru)
Kompensacja ekspozycji+/- 5 EV w skoku 1, 1/2 lub 1/3 EV
Blokada ekspozycjiprzycisk blokady AE/AF lub półpozycja spustu migawki
Autobracketing3 zdjęcia ze zmianą ekspozycji co +/- 1, 2/3 , 1/2, lub 1/3 EV
Metody pomiaru ostrości
  • TTL
  • detekcja fazowa - zakres: 0-19 EV (ISO 100)
  • MF
Tryby pracy autofocusa
  • 3-punktowy
  • punktowy
  • pojedynczy
  • pojedynczy z przeostrzeniem
  • ciągły
  • ciągły z przeostrzeniem
Manual focustak, pierścień obiektywu
Blokada ostrościprzycisk blokady AE/AF lub półpozycja spustu migawki
Podgląd głębiprzycisk podglądu głębi ostrości
Czułość
  • Auto (ISO 100 - 400)
  • ISO 100
  • ISO 200
  • ISO 400
  • rozszerzanie do ISO 1600
  • skok 1/3EV
Balans bieli
  • Auto
  • światło żarowe (3000K)
  • światło jarzeniowe 1 (4000K)
  • światło jarzeniowe 2 (4500K)
  • światło jarzeniowe 3 (6600K)
  • światło dzienne (5300K)
  • zachmurzone niebo (6000K)
  • cień (7500K)
  • dobór temperatury światła w Kelvinach
  • ustawienie według wzorca
Efekty
  • Przestrzeń barwna: sRGB / Adobe RGB
  • korekta:{LST
FiItry "fotograficzne" w trybie zdjęć czarno-białych:
  • żółty
  • pomarańczowy
  • czerwony
  • zielony
;FIltry w trybie zdjęć monochromatycznych:
  • sepia
  • niebieski
  • czerwony
  • zielony
}
Korekta obrazuwywoływanie plików RAW
Zdjęcia seryjne2,5 kl/s do 4 zdjęć w serii (TIFF, RAW) lub do zapełnienia karty (JPEG SQ)
Rejestracja filmubrak
Monitor LCD
  • Hyper crystal LCD
  • 2.5 cala, 215.250 punktów
  • 100% krycia
  • korekta jasności +/7
Synchronizacja z lampą
  • X = 1/180 sek.
  • Tryb Super FP do 1/4000 s
Lampa błyskowa{LST|u|wbudowana (liczba przewodnia: 13);zewnętrzne lampy zgodne z E-Systemem;TTL auto FP / TTL ;
Kontrola błysku
  • auto
  • redukcja efektu czerwonych oczu
  • synchronizacja z długimi czasami i redukcją czerwonych oczu
  • synchronizacja z długimi czasami naświetlania
  • synchronizacja z długimi czasami naświetlania na drugą kurtynę migawki
  • błysk dopełniający
  • lampa wyłączona
  • korekta mocy błysku: +/- 2EV ze zmianą w krokach co 1, 1/2, lub 1/3 EV
Stopka akcesoriówtak
Matówkastała
Lustroszybkopowrotne ruchome w poziomie
Wizjer
  • TTL z poziomu oka, optyczny celownik z lustrem typu dachowego
  • krycie: ok. 95%
  • powiększenie: Około 0.9x z obiektywem 50mm ustawionym na nieskończoność przy -1 dioptrii
  • korekta dioptrii: -3.0 do +1.0 dpt
Punkt oczny10mm (-1 dpt)
Informacja w wizjerze
  • ramka AF (nakładana na obraz)
  • blokada ekspozycji (AEL)
  • znak potwierdzający AF
  • tryb pomiaru
  • tryb ekspozycji
  • prędkość migawki
  • wartość przysłony
  • balans bieli
  • wskazanie wartości korekcji ekspozycji
  • lampa błyskowa
  • wskazanie stanu baterii
  • tryb zapisu
  • liczba zdjęć, jaką można zapisać
Informacja LCD
  • tryb pomiaru
  • tryb ekspozycji
  • wartość przysłony
  • czas migawki
  • wskaźnik poziomu ekspozycji
  • wartość korekcji ekspozycji
  • wskaźnik korekcji ekspozycji
  • funkcja auto bracketing dla ekspozycji
  • ISO
  • przestrzeń kolorów
  • tryb obrazu (Picture)
  • gradacja
  • wartość korekcji nasycenia barw
  • wartość korekcji wyostrzenia
  • wartość korekcji dla kontrastu
  • balans bieli
  • wartość korekcji dla balansu bieli
  • tryb redukcji zakłóceń
  • blokada ekspozycji (AEL)
  • tryb lampy błyskowej
  • wartość korekcji dla błysku
  • tryb ostrości
  • ramka AF
  • tryb napędu
  • tryb zapisu
  • liczba zdjęć, jaką można zapisać
  • wybrana karta pamięci
  • wskaźnik stanu baterii
Notka dźwiękowabrak
Tryby odtwarzaniab.d.
Samowyzwalacz2 lub 12 s
ZłączaUSB 2.0 (Full speed) mini B (zapis, sterowanie aparatem), wyjście Video (NTSC/PAL)
Pilotzdalne sterowanie (łącznie z funkcją czasów B), z pilotem RM-1 (opcja)
Zasilaniebateria litowo jonowa wielokrotnego ładowania BLM-1, 3x CR123A z LBH-1
Wydajność zasilania (zdjęcia)b.d.
Funkcje indywidualneb.d.
Warunki atmosferyczneb.d.
Gwint statywutak
Obudowaplastik na metalowym szkielecie
Wymiary129.5 x 94.5 x 66mm
WagaOkoło 435 g (bez baterii oraz karty CF)
Akcesoriab.d.
Oprogramowanieb.d.
Ocena w teście DIWA77%
Test Fotopolis3572
Artykuł na Fotopolis3416
 
Komentarze
Polecane artykuły
Fujifilm X-T3 - test aparatu
14 Lis 2018
Najnowszy bezlusterkowiec Fujifilm pretenduje do miana króla segmentu APS-C i jednego z najbardziej uniwersalnych aparatów w ogóle. Sprawdzamy, na co go stać.
3
Nikon Z7 - test aparatu
6 Lis 2018
Nikon Z7 to pierwszy pełnoklatkowy bezlusterkowiec japońskiego producenta. Czy nowy aparat z 45-megapikselową, stabilizowaną matrycą dorówna jakością cenionym lustrzankom Nikona? Czy jest godną konkurencją dla aparatów z serii Sony A7? Sprawdźmy.
17
Samyang AF 14 mm f/2.8 EF - test obiektywu
26 Paź 2018
Czy Samyang AF 14 mm f/2.8 EF okaże się „idealnym partnerem do podróży“ i sprosta oczekiwaniom wymagających fotografów? Producent nie ma co do tego wątpliwości. Postanowiliśmy więc sprawdzić w praktyce możliwości nowej ultraszerokokątnej stałki z mocowaniem Canon EF.
5
Samyang AF 14 mm f/2.8 EF - zdjęcia przykładowe
22 Paź 2018
Ciekawi, jak w praktyce sprawdza się najnowsza konstrukcja Samyanga z mocowaniem Canon EF? Zobaczcie zdjęcia przykładowe wykonane najnowszym modelem AF 14 mm f/2.8 EF. Czy okaże się on "czarnym koniem" w segmencie ultraszerokokątnych szkieł?
0