Dwa razy cyfrowe Casio - QV-R3 i QV-R4

Firma Casio zaprezentowała dziś dwa aparaty cyfrowe, różniące się między sobą przede wszystkim rozdzielczością - QV-R4 posiada 4.0-megapikselowy sensor CCD natomiast QV-R3 3.2-megowy. Oba wyposażono w obiektywy Pentaxa z 3-krotnym zoomem optycznym.
Firma Casio zaprezentowała dziś dwa aparaty cyfrowe, różniące się między sobą przede wszystkim rozdzielczością - QV-R4 posiada 4.0-megapikselowy sensor CCD natomiast QV-R3 3.2-megowy. Oba wyposażono w obiektywy Pentaxa z 3-krotnym zoomem optycznym.
Casio QV-R3

Głównym hasłem, wymienionym nawet w nagłówku informacji prasowej producenta jest super-szybki czas reakcji. Podobno odstęp czasu między naciśnieciem spustu migawki, a jej faktycznym wyzwoleniem skrócono do 0,01 sekundy co byłoby nie lada osiągnięciem. Inne parametry wskazują, że są to aparaty amatorskie o rozbudowanej automatyce programowej, ale o dość bardzo przyzwoitych osiągach i ciekawym zestawie trybów pracy. Elegancka konstrukcja powiększa coraz ciekawszą ofertę na rynku dobrych modeli konsumerskich.

QV-R3 z całkowitą liczbą pikseli 3.35 Mp osiąga maksymalną rozdzielczość 2048 x 1536, QV-R4 przy 4.13 Mp bogatszy jest o rozdzielczość 2304 x 1712 oraz co ciekawe (?) o nieznacznie mniejszą 2240 x 1680. Dalej jest podobnie w obu wypadkach (1600 x 1200, 1280 x 960, 640 x 480). Ponieważ w obu aparatach sensory CCD są tych samych rozmiarów 1/1.8" to w QV-R3 piksele muszą być nieco większe. To z kolei oznacza większą światłoczułość - ISO 125 / 250. W QV-R4 jest to ISO 100 / 200.
Casio QV-R4

Obiektyw firmowany przed Pentaxa znany jest z aparatów Optio 330 i 430 (swoją drogą porównując te modele z nowościami Casio można się zastanawiać jaki był udział Pentaxa w ich powstaniu). Ekwiwalent ogniskowej dla małego obrazka wynosi ok. 37 - 112mm, światło f/2.6 - f/4.8. Możliwe jest "manualne" dostrojenie ostrości, poza tym jest AF i tryb makro pracujący w zakresie 14 - 50cm.

Jeżeli chodzi o tryby rejestracji są to: automatyka w trybie zwykłym lub "best shot" czyli z wyborem najlepszego zdjęcia w serii. Ponadto tryb nocny, dobór manualny (!) i tryb filmowy. Ale najbardziej intrygująco zapowiada się funkcja "coupling shot". Z dość mętnego wyjaśnienia producenta wynika, że jest to nakładanie obnrazów, "tak by na jednym zdjęciu mogły być dwie osoby" - trudno jednak stwierdzić jak dokonywać ma się operacja znikania tła z pierwszego zdjęcia tak, że zostanie na nim tylko osoba. Bardziej dociekliwych odsyłamy do informacji prasowej, ale zdaje się, że chodzi po prostu o wielokrotną ekspozycję lub dublowane fotografie znane ze wspomnianych modeli Pentaxa.

Producent podkreśla też takie funkcje jak światowy zegar, alarm, "album" i 3-zdjęciowy samowyzwalacz; nas bardziej interesują parametry sprzętowe. Najważniejsze to: matrycowy, centralnie - ważony i punktowy pomiar ekspozycji, migawka pracująca w zakresie 2 - 1/2000 sek., korekta ekspozycji do +/-2EV w skokach 1/3EV, automatyczny, programowy (4) i manualny balans bieli, 3.2-krotny zoom cyfrowy, tryb filmowy (320 x 240, do 30 sekund bez dźwięku), wbudowana lampa błyskowa.

Aparaty wyposażone są we wbudowaną pamięć 11MB i obsługują karty SD / MMC ponadto obsługiwane są formaty wydruku DPOF, PIM i EXIF 2.2. Wizjer jest optyczny, a tylny ekran TFT LCD ma wielkość 1.6" (85 kilopikseli). Wymiary obu modeli to 90 x 59 x 31mm, waga - równe 200 g.
Komentarze
Polecane artykuły
Tokina FíRIN 20 mm f/2 FE AF - zdjęcia przykładowe
8 Sty 2019
Zaawansowana optyka z wyrazistym i kontrastowym obrazem oraz ultraszybki autofokus współpracujący z systemem Sony Fast Hybrid AF - to główne cechy Tokiny FíRIN 20 mm f/2 FE AF. Zobaczcie, jak stałka poradziła sobie w praktyce.
0
Tamron SP 15-30 mm f/2.8 Di VC USD G2 - test obiektywu
31 Gru 2018
Dziś sprawdzamy czy druga odsłona Tamrona SP 15-30 mm f/2.8 Di VC USD G2 to krok w dobrą stronę i faktyczny konkurent systemowych odpowiedników. Producent zapewnia, ze zmiany są zauważalne, a my przyglądamy się im bliżej.
1
Tamron SP 15-30 mm f/2.8 Di VC USD G2 - zdjęcia przykładowe
21 Gru 2018
Po 4 latach Tamron pokazał aktualizację obiektywu 15-30 mm, który szczególnie spodobać może się fotografom krajobrazu, architektury i wnętrz. Otrzymujemy lepszą optykę, szybszy autofokus i bardziej wydajną stabilizację, w tej samej cenie co wcześniej. Zobaczcie, jak sprawdza się w praktyce.
0
Nikon Z6 - test aparatu
18 Gru 2018
Sprawdziliśmy czy Nikon Z6 jest w stanie dorównać świetnemu bezlusterkowcowi Sony A7 III.
2
zamknij X
Plebiscyt 2018
Zagłosuj
Na najlepsze produkty i wydarzenia roku 2018
Głosuj!