Minolta DiMAGE 7 goni DiMAGE 7i

Na pocieszenie osobom, które kupiły DiMAGE 7 na krótko przed pojawieniem się poprawionej jego wersji DiMAGE 7i, Minolta wypuściła wzmocnienie oprogramowania aparatu. Teraz "siódemka" jest szybsza i bogatsza o wiele przydatnych funkcji.
Na pocieszenie osobom, które kupiły DiMAGE 7 nakrótko przed pojawieniem się poprawionej jego wersji D 7i, Minolta wypuściła wzmocnienie oprogramowania aparatu. Teraz "siódemka" jest szybsza i bogatsza o wiele przydatnych funkcji - najważniejsze zmiany to sprawniejszy o 50% AF, zdjęcia ciągłe z prędkością 1.5 kl/sek., DMF, histogram w czasie rzeczywistym, 3 nowe tryby filmowe, manualna kontrola mocy błysku i inne.



W proponowanym na amerykańskiej stronie Minolty zestawie znajduje się poza nowym firmware'em także poprawiona wersja programu DiMAGE Viewer. Razem będą kosztować US $80, oddzielnie $50 za wzmocnienie D 7 i $30 za DiV.

Wiele osób zniechęcało do kupna DiMAGE 7 wolne działanie systemu automatycznego pomiaru ostrości. W tej chwili po wgraniu opisywanego softu praca AF przyspieszy się (w zależności od obiektu i ogniskowej) do 50%. Podkręcono nieznacznie szybkostrzelność w zwykłym trybie fotografowania z 1.1 do 1.5 kl/sek co może nie robi specjalnego wrażenia. Ale tryb Ultra High Speed pozwala już na rejestrację aż 5 klatek w sekundę w rozdzielczości 1280 x 960.

Bardzo przydatnym dodatkiem jest możliwość manualnej korekty ostrości pracującej w trybie auto. System nazwany zgodnie z 3-literową modą DMF (Direct Manual Focus) pozwoli skorygować ewentualne błędy automatu lub zainterweniować tam gdzie nie będzie sobie radził.

DiMAGE 7 jest dość popularnym sprzętem we wstępnej fazie pracy studyjnej. Dla precyzyjniejszego doboru parametrów ekspozycji informacja aparatu wzbogaciła się o bieżący histogram określający rozkład jasnych i ciemnych tonów jeszcze zanim zrobimy zdjęcie. Do pracy w plenerze przyda się za to siatka z naniesionymi liniami poziomu i pionu dla lepszego równania płaszczyzn oraz skala do precyzyjnego kadrowania.

Interesująco zapowiadają się też nowe tryby filmowe. Pierwszy z nich przeznaczony jest do filmowania nocnego przy bardzo słabych warunkach oświetleniowych. Obraz jest monochromatyczny i rejestrowany w niskiej rozdzielczości 320 x 240. Nie wiadomo dokładnie jak słabe może być oświetlenie, ale nie wydaje się by teraz DiMAGE 7 mógł zastąpić noktowizor. Drugi tryb filmowy to time-lapse czyli rejestracja obrazu z określonym przez nas interwałem czasowym. Całość jest następnie składana i odtwarzana jako film. Na nieco podobnej zasadzie działa zaawansowany tryb ciągły UHS składający w całość kolejno zarejestrowane obrazy w rozdzielczości VGA 640 x 480.

Automatyczny pomiar błysku został uzupełniony o manualna korektę mocy błysku. Określono ją na trzech poziomach - pełna moc, 1/4 mocy i 1/16 mocy pełnej. Drobnych zmian dokonano także w nazewnictwie i organizacji plików oraz w zbliżeniu cyfrowym - teraz dostępnym także w trybie szybkiego podglądu do 4x w skokach co 0.4x.

Komentarze
Polecane artykuły
Sony FE 600 mm f/4 GM OSS - zdjęcia przykładowe
11 Cze 2019
Sony FE 600 mm f/4 GM OSS to propozycja dla najbardziej wymagających fotografów sportu i dzikiej przyrody. Zobaczcie jak w praktyce radzi sobie najdłuższe szkło z serii G Master.
3
Sony FE 200-600 mm f/5.6-6.3 G OSS - zdjęcia przykładowe
11 Cze 2019
Najnowszy tele-zoom Sony FE 200-600 mm f/5.6-6.3 G OSS ma wszystko, by zaspokoić potrzeby fotografów sportu i dzikiej przyrody, którzy szukają zmiennogniskowego obiektywu dalekiego zasięgu w akceptowalnej cenie. Zobaczcie, na co go stać nową konstrukcję w systemie Sony E.
3
Fujifilm Fujinon XF 16 mm f/2.8 R WR - test obiektywu
31 Maj 2019
Dziś przyglądamy się bliżej Fujifilm Fujinon XF 16 mm f/2.8 R WR - szkłu, na które długo czekali miłośnicy szerokiego kąta. Kompaktowa i uszczelniona budowa, zaawansowana optyka i szybki AF mają być sporymi zaletami tego modelu.
4
Tenba Shootout II 24L - test plecaka
29 Maj 2019
Dziś sprawdzamy czy plecak Shootout II 24L to propozycja Tenby właściwa dla profesjonalnego fotografa.
0