Panasonic Lumix FX9 - większa rozdzielczość

Firma Panasonic zaprezentowała dzisiaj kolejny model kieszonkowej serii FX. Lumix FX9 to bezpośredni następca modelu FX8. W porównaniu z poprzednikiem otrzymał matrycę o większej rodzielczości oraz wyraźniejszy ekran LCD.
Panasonic Lumix DMC-FX9, to kolejny kieszonkowy aparat tego japoński koncernu wyposażony w układ stabilizacji obrazu Mega O.I.S., który również w tym modelu działa w dwóch trybach. Tryb 1 kompensuje drgania aparatu w sposób ciągły, natomiast tryb 2 działa tylko w momencie przyciśnięcia spustu migawki. FX9, podobnie jak jego poprzednik Lumix FX8 wyposażony został w obiektyw firmowany przez markę Leica. Parametry obiektywu są takie same w obu modelach.

Panasonic Lumix DMC-FX9

Podobnie ma się rzecz z rozmiarami zewnętrznymi aparatu. W konstrukcji również wykorzystano super szybki procesor obrazu Venus Engine Plus, który odpowiedzialny jest między innymi za rewelacyjnie krótkie opóźnienie spustu migawki, które wynosi 0,006 sekundy!

Podstawową różnicą w stosunku do starszego modelu jest matryca CCD o większej rozdzielczości, która teraz wynosi 6,0 milionów pikseli (efektywnie). Inne nowości to ekran LCD o większej rozdzielczości. Mimo, że przekątna ekranu to nadal 2,5 cala, to dzięki 207 000 pikselom poprawi się jakość wyświetlanych zdjęć.

2.5-calowy ekran LCD o rozdzielczości 207 00 punktów

Według informacji producenta, w nowym modelu poprawiony został układ automatycznego pomiaru ostrości. Dzięki zastosowaniu nowych, "szybkich" trybów, użytkownicy Panasonica, będą mogli pewniej fotografować szybko poruszające się obiekty.

Inne zmiany obejmują programy tematyczne. Najciekawszym z nich jest program dziecko - Baby, który umożliwia śledzenie wieku dziecka. Po wpisaniu w ustawieniach aparatu daty urodzin, na zdjęcia w tym trybie zapisywany jest aktualny wiek dziecka. W sumie użytkownik ma do dyspozycji aż 14 programów tematycznych.

FX9 dostępny jest w 3 kolorach obudowy

W momencie premiery nowy model dostępny będzie w trzech kolorach: czarnym, srebrnym i czerwonym.

Dane techniczne:
NazwaPanasonic Lumix DMC-FX9
Typkieszonkowy cyfrowy aparat kompaktowy
Efektywna rozdzielczość6,0 Mp
Sensor1/2,5 cala CCD, 6.4 MP (6.0 MP efektywnych)
Pamięćkarty SD / MMC (karta 16MB w zestawie)
Rozdzielczość
  • 2816 x 2112
  • 2048 x 1536
  • 1600 x 1200
  • 1280 x 960
  • 640 x 480
format 3:2
  • 2816 x 1880
  • 2048 x 1360
format 16:9
  • 2816 x 1584
  • 1920 x 1080
Formaty zapisu obrazuJPEG (Exif 2.2)
Poziom kompresjib.d.
Jakość kompresjiFine, Standard
Obiektyw
  • Leica DC Vario-Elmarit
  • 35 mm - 105 mm (ekw. 35 mm)
  • 3-krotny zoom optyczny (specjalny tryb 4.1x)
  • f/2,8 (f/5,6) - f/5 (f/10)
  • stabilizacja obrazu Mega O.I.S. (2 tryby)
Stabilizacja obrazuoptyczna stabilizacja MEGA O.I.S. (tryb 1 / tryb 2)
Zoom cyfrowydo 4x
PrzysłonaF2.8/F5.6 (W) - F5.0/F10 (T)
Migawka8 - 1/2000 s
Tryby ekspozycji
  • tryb ekonomiczny
  • tryb "normalny"
  • programy tematyczne: portret, sport, nocny krajobraz, nocny portret, ognie sztuczne, przyjęcie, śnieg, autoportret, jedzienie, dziecko, skóra, świeca, gwiaździsta noc, krajobraz
Pomiar światławielosegmentowy ("inteligentny")
Kompensacja ekspozycji+/- 2 EV co 1/3 EV
Blokada ekspozycjipo naciśnięciu spustu do połowy
Autobracketingb.d.
Metody pomiaru ostrościAuto, zasięg: 0,5 m (szeroki kąt) - nieskończoność, makro: 0,05 m (szeroki kąt) / 0,3 m (tele) - nieskończoność
Tryby pracy autofocusa
  • 1-polowy
  • 1-polowy szybki
  • 3-polowy szybki
  • 5-polowy
  • punktowy
Manual focusb.d.
Blokada ostrościpo naciśnięciu spustu do połowy
Podgląd głębin.d.
CzułośćAuto, ISO 80 / 100 / 200 / 400
Balans bieli
  • Auto
  • światło dzienne, chmury, światło halogenowe, ustawienie manualne
  • korekta +/- 1500 K, 150 kroków
Efektyzimna tonacja, ciepła tonacja, cz-b, sepia
Korekta obrazukolory: naturalne, standardowe, nasycone
Zdjęcia seryjne3 lub 2 kl./s, maks. 8 zdjęć (JPEG Standard) lub 6 zdjęcia (JPEG Fine)
Rejestracja filmu
  • 640 x 480, 320 x 240
  • 30 lub 10 kl./s
  • z dźwiękiem
  • długość ograniczona pojemnością karty
  • MOV (Quicktime Motion JPEG)
Monitor LCD2,5-calowy TFT LCD, 207 tys. pikseli
Synchronizacja z lampąb.d.
Lampa błyskowawbudowana, zasięg: 0,3 m - 4 m (szeroki kąt, auto ISO), 0,3 m - 2,2 m (tele, auto ISO)
Kontrola błyskuAuto, redukcja czerwonych oczu, błysk wymuszony, lampa wyłączona, synchronizacja z długimi czasami
Stopka akcesoriówb.d.
Matówkan.d.
Lustron.d.
Wizjerbrak wizjera optycznego
Punkt ocznyn.d.
Informacja w wizjerzen.d.
Informacja LCDb.d.
Notka dźwiękowab.d.
Tryby odtwarzaniab.d.
Samowyzwalacz2 lub 10 s
ZłączaUSB, wyjście audio-wideo, gniazdo zasilacza
Pilotb.d.
Zasilanieakumulator litowo-jonowy, zasilacz (opcjonalny)
Wydajność zasilania (zdjęcia)b.d.
Funkcje indywidualneb.d.
Warunki atmosferyczneb.d.
Gwint statywub.d.
Obudowab.d.
Wymiary94 mm x 51 mm x 24 mm
Waga127 g (bez akumulatora i karty SD), 155 g (z akumulatorem i kartą SD)
Akcesoriab.d.
Oprogramowanieb.d.
Uwagihistogram na żywo, PictBridge, czujnik pozycji aparatu, procesor Panasonic Venus Plus, objaśnienia programów
Artykuł na Fotopolis3190

 
Komentarze
Polecane artykuły
Fujifilm X-T3 - test aparatu
14 Lis 2018
Najnowszy bezlusterkowiec Fujifilm pretenduje do miana króla segmentu APS-C i jednego z najbardziej uniwersalnych aparatów w ogóle. Sprawdzamy, na co go stać.
12
Nikon Z7 - test aparatu
6 Lis 2018
Nikon Z7 to pierwszy pełnoklatkowy bezlusterkowiec japońskiego producenta. Czy nowy aparat z 45-megapikselową, stabilizowaną matrycą dorówna jakością cenionym lustrzankom Nikona? Czy jest godną konkurencją dla aparatów z serii Sony A7? Sprawdźmy.
18
Samyang AF 14 mm f/2.8 EF - test obiektywu
26 Paź 2018
Czy Samyang AF 14 mm f/2.8 EF okaże się „idealnym partnerem do podróży“ i sprosta oczekiwaniom wymagających fotografów? Producent nie ma co do tego wątpliwości. Postanowiliśmy więc sprawdzić w praktyce możliwości nowej ultraszerokokątnej stałki z mocowaniem Canon EF.
5
Samyang AF 14 mm f/2.8 EF - zdjęcia przykładowe
22 Paź 2018
Ciekawi, jak w praktyce sprawdza się najnowsza konstrukcja Samyanga z mocowaniem Canon EF? Zobaczcie zdjęcia przykładowe wykonane najnowszym modelem AF 14 mm f/2.8 EF. Czy okaże się on "czarnym koniem" w segmencie ultraszerokokątnych szkieł?
0