Kompaktowe Nikony dla niewymagających

Nikon wprowadza do oferty odświeżone wersje swoich prostych kompaktów analogowych. W przeciwieństwie do lustrzanek i cyfry nie są one skierowane do osób poszukujących bogactwa możliwości i dobrych osiągów.
Nikon wprowadza do oferty odświeżone wersje swoich prostych kompaktów analogowych. W przeciwieństwie do lustrzanek i cyfry nie są one skierowane do osób poszukujących bogactwa możliwości i dobrych osiągów.

Nikon Lite Touch Zoom 70Ws


Z premierowej trójki najlepiej prezentuje się Lite Touch Zoom 70Ws - aparat z obiektywem 28-70mm o świetle f/5.6 - f/10 (tak!!!). Delikatnie pozłacanej obudowie charakter nadaje wbudowana lampa błyskowa typu pop-up znana doskonale z popularnych modeli Olympusa. Pozycje lamy to: Auto, wymuszona, wyłączona, portret nocny (długa synchronizacja) i redukcja efektu czerwonych oczu (sekundowe przeświecenie).

Właściwie wszystko jest tu automatyczne, od ustawienia ostrości po ekspozycję. Nie imponuje migawka zwłaszcza przy krótkich czasach (2sek. - 1/300 sek.). Może konstruktorzy wyszli z założenia, że przy ciemnym obiektywie nie ma niebezpieczeństwa zbyt dużej ilości wpadającego światła. Traci na tym głębia ostrości (tym mniejsza im mniejsza wartość przysłony).

Ponadto Lite Touch Zoom 70Ws posiada 10-sekundowy samowyzwalacz, ograniczony czytnik kodu DX (film ISO 200 rozpoznaje jako ISO 100, film ISO 800 jako ISO 400 !) oraz blokadę ekspozycji (połowicznie dociśnięty spust migawki). Zasilany jest baterią 3V baterią CR123A, która powinna wystarczyć na 12 rolek 24-klatkowego filmu przy połowicznym użyciu lampy. Jego wymiary to 113.5 x 64 x 43mm, waga 210g, dostępny w wersji z datownikiem i bez.


Nikon AF250SV


Nikon EV500SW


O pozostałych dwóch kompaktach można powiedzieć jeszcze mniej. AF250SV i EV500SW posiadają stały obiektyw szerokokątny 28mm o świetle f/5.6 (3 elementy w 3 grupach). Różnica między nimi jest taka, że pierwszy z nich posiada autofokus i pełny czytnik kodu DX (od ISO100 do ISO400) natomiast EV500 ma fixfokus i połowiczny czytnik czułości. Dla wyjaśnienia autofokus dobiera ostrość selektywnie, przy ostrości "zafiksowanej" ostre jest wszystko od pierwszego do ostatniego planu.

W obu modelach migawka jest stała (!!) 1/100 sek. Wbudowana lampa błyskowa posiada trzy pozycje (auto, wymuszona, wyłączona). Redukcja czerwonych oczu dokonywana jest z pomocą czerwonej diody. Jedyna warta podkreślenia cecha to szeroki, jasny wizjer optyczny ulokowany centralnie.
 
Komentarze
Polecane artykuły
Kentmere VC Select - test światłoczułego papieru fotograficznego
13 Wrz 2018
Kentmere VC Select to mniej znany na naszym rynku papier fotograficzny. Jednak czy ma szansę przekonać do siebie wymagających fotografów i dostarczy odbitki o wysokiej jakości? Sprawdźmy to!
1
Canon EOS M50 - test aparatu
11 Wrz 2018
Kompaktowy EOS M50 to tylko z pozoru korpus kierowany do początkujących. Bogata funkcjonalność, obecność złącza mikrofonowego i przystępna cena czynią go obecnie jedną z najciekawszych pozycji na rynku dla świadomych amatorów i vlogerów. Sprawdzamy, jak radzi sobie w praktyce.
0
Panasonic Lumix LX100 II - zdjęcia przykładowe
10 Wrz 2018
Podczas dzisiejszej wizyty w siedzibie firmy, mieliśmy okazję bliżej zaznajomić się w drugą generacją uniwersalnego kompaktu opartego o matrycę 4/3. Zobaczcie, jak Panasonic Lumix LX100 II radzi sobie w praktyce.
0
Tenba Air Case Attaché 2214W - test walizki
10 Wrz 2018
Walizki na sprzęt fotograficzny to świetna alternatywa dla dużych plecaków i toreb. Sprawdziłem w praktyce jedną z ciekawszych walizek tego typu na rynku, czyli Tenba Air Case Attaché 2214W.
0