Nikon Coolpix 5700 - odsłona pierwsza

Oto najpoważniejsza z trzech premier dzisiejszego dnia. O dwóch pozostałych piszemy poniżej, a w tym miejscu prezentujemy podstawowo cechy Coolpixa 5700.
Oto najpoważniejsza z trzech premier dzisiejszego dnia. O dwóch pozostałych piszemy poniżej, a w tym miejscu prezentujemy podstawowo cechy Coolpixa 5700.

Zobacz pozostałe dzisiejsze premiery Coolpix 4500 i Coolpix 2000.



Coolpix 5700 to bezpośredni następca niedawnego Coolpixa 5000 lub raczej jego większy brat. Podstawowa widoczna gołym okiem różnica to duży 8-krotny obiektyw 35 - 280mm (ekwiwalent dla 35mm) F2.8 - F4.2. Dzięki niemu aparat przypomina nieco lustrzankę... faktycznie obraz widziany w wizjerze jest wyświetlany na elektronicznej matrycy EVF o wysokiej rozdzielczości 180 kilopikseli (krycie 97%) co jest nowością w konstrukcjach Nikona.

Nowy Coolpix posiada 5-megapikselową matrycę CCD (2/3", maksymalna rozdzielczość 2560 x 1920) i znany z C5000 uchylny obrotowy ekran LCD (teraz trochę mniejszy 1.5" zamiast 1.8"). Całość zamknięta jest w obudowie ze stopu magnezowego. Znalazło się miejsce na wbudowana lampę błyskową i stopkę lampy zewnętrznej. Inna drobna zmiana to lokalizacja małego wyświetlacza LCD z informacją o ustawieniach aparatu - teraz w górnej części obudowy, a nie na plecach jak w C5000. Do fotografii wysokiej jakości udostępniono bezstratny format RAW (Nikon NEF) oraz TIFF; JPEG jest już zgodny z EXIF 2.2, ciekawie wygląda bardzo rozbudowany tryb filmowy.

Ponadto Coolpix 5700 posiada tryb szybkostrzelny pozwalający na rejestrację pierwszych trzech ujęć z prędkością 3 kl/sek. Migawka pracuje w zakresie 1/4000 sek. - 8 sek., wydłużono zdecydowania dopuszczalne otwarcie w trybie bulb - aż do 5 minut. Ekwiwalent czułości wynosi od ISO 100 do ISO 800, do wyboru pozostaje kilka metod pomiaru ekspozycji - 256-segmentowy pomiar matrycowy, centralnie ważony, punktowy oraz punktowy związany z jednym z 5 punktów AF. Ostrość poza szerokim obszarem może być strojona punktowo lub manualnie. Oczywiście dobór parametrów ekspozycji poza automatycznym może być manualny, pólmanualny z priorytetem migawki lub z priorytetem przysłony.

Zapraszamy do lektury starszego tekstu na temat poprzednika - Coolpixa 5000.

NazwaNikon Coolpix 5700
TypZaawansowany kompakt cyfrowy
Sensor2/3 cala CCD, 5.24 Megapikseli (5.0 Mp efektywnych)
PamięćCompact Flash Typ I oraz Typ II (zgodne z Microdrive), 16 MB CF w zestawie
Rozdzielczość2560 x 1920, 1600 x 1200, 1280 x 960, 1024 x 768, 640 x 480
Formaty zapisu obrazuRAW, TIFF, JPEG (Exif 2.2)
Jakość kompresjiRAW (NEF: tylko 2560 x 1920), HI (TIFF 1:1), Fine (JPEG, 4:1), Normal (JPEG 8:1), Basic (JPEG 16:1)
Obiektyw
  • 35 - 280 mm (ekw. dla formatu 35mm), F2.8 - F4.2
  • 14 elementów w 10 grupach
Zoom cyfrowy4-krotny (maks.) w skokach co 0.2x
PrzysłonaSzeroki kąt: F2.8 - F8.0, Tele: F4.2 - F7.4
Migawka8 - 1/4000 sek. (+bulb do 5 min.)
Tryby ekspozycji
  • Auto
  • (P) automatyka programowa
  • (S) priorytet migawki
  • (A)priorytet przysłony
  • (M) manual
  • 3 tryby programowane użytkownika
Pomiar światła
  • Matrycowy, 256-segmentowy
  • uśredniony centralnie-ważony
  • pomiar punktowy
  • pomiar punktowy połączony z polem AF
Kompensacja ekspozycji+/-2EV w skoku 1/3EV
Autobracketing3 lub 5 zdjęć w skoku od 0.3 do 2.0 EV co 0.3 EV
Metody pomiaru ostrości
  • Detekcja kontrastu
  • 5-punktowy Multi AF lub punktowy AF z wyborem punktu
  • Ciągły AF (przy włączonym LCD) lub Pojedynczy AF
  • Ostrość ustawiana ręcznie (MF)
Tryby pracy autofocusaNormal: 50 cm - nieskończoność; Makro: 3 cm - nieskończoność
CzułośćAuto (ISO 100 - 400), ISO 100, 200, 400, 800
Balans bieli
  • Auto
  • słońce
  • światło żarowe
  • światło jarzeniowe
  • chmury
  • lampa błyskowa
  • ustawienie ręczne
Korekta balansu +/-3 oraz Bracketing balansu bieli
EfektyZdjęcia czarno-białe
Korekta obrazu
  • Kontrast (Auto, normal, -1, +1, rozjaśnienie, przyciemnienie)
  • ostrość (Auto, wysoka, normalna, niska, wyostrzanie wyłączone)
  • nasycenie (od -2 do +1 oraz czarno-białe)
Zdjęcia seryjne
  • Seria w najwyższej jakości JPEG: 3 kl/sek, do 3 ujęć lub 1.5 kl/sek., do 8 ujęć w serii
  • Multi-shot 16: 3 kl/sek.,16 ujęć w jednym pliku
  • Ultra HS: 30 kl/sek., 320 x 240, do 100 zdjęć w serii
Rejestracja filmu320 x 240, 15 kl/sek., do 60 sek. w jednym ujęciu, z dźwiękiem
Monitor LCD1.5 cala TFT LCD, 110,000 punktów, odchylany i obracany
Lampa błyskowa
  • Wbudowana typu pop-up
  • Auto, błysk wymuszony, wyłączony, długa synchronizacja, redukcja cz. o.
  • zasięg: 0.5 - 4.0/2,8m (W/T)
  • korekta mocy błysku: +/-2 EV w skoku 1/3 EV
Stopka akcesoriówGorąca stopka (lampy SB-80DX, 50DX, 30, 28DX 28 do 22)
WizjerElektroniczny (EVF), 180,000 punktów, 97% krycia przy rejestracji
Samowyzwalacz3 lub 10 sek.
ZłączaUSB 1.1, DC-IN (zasilanie zewnętrzne), A/V out
PilotSterowanie opcjonalne przez złącze USB
ZasilanieAkumulator EN-EL1 (w zestawie z ładowarką) lub bateria litowa 2CR5 lub opcjonalny pojemnik na baterie (6 x AA)
Wymiary108 x 76 x 102mm
Waga512 g
OprogramowanieNikon View 5

 
Komentarze
Polecane artykuły
Fujifilm X-T3 - test aparatu
14 Lis 2018
Najnowszy bezlusterkowiec Fujifilm pretenduje do miana króla segmentu APS-C i jednego z najbardziej uniwersalnych aparatów w ogóle. Sprawdzamy, na co go stać.
11
Nikon Z7 - test aparatu
6 Lis 2018
Nikon Z7 to pierwszy pełnoklatkowy bezlusterkowiec japońskiego producenta. Czy nowy aparat z 45-megapikselową, stabilizowaną matrycą dorówna jakością cenionym lustrzankom Nikona? Czy jest godną konkurencją dla aparatów z serii Sony A7? Sprawdźmy.
17
Samyang AF 14 mm f/2.8 EF - test obiektywu
26 Paź 2018
Czy Samyang AF 14 mm f/2.8 EF okaże się „idealnym partnerem do podróży“ i sprosta oczekiwaniom wymagających fotografów? Producent nie ma co do tego wątpliwości. Postanowiliśmy więc sprawdzić w praktyce możliwości nowej ultraszerokokątnej stałki z mocowaniem Canon EF.
5
Samyang AF 14 mm f/2.8 EF - zdjęcia przykładowe
22 Paź 2018
Ciekawi, jak w praktyce sprawdza się najnowsza konstrukcja Samyanga z mocowaniem Canon EF? Zobaczcie zdjęcia przykładowe wykonane najnowszym modelem AF 14 mm f/2.8 EF. Czy okaże się on "czarnym koniem" w segmencie ultraszerokokątnych szkieł?
0