Panasonic Lumix LC5

Już wkrótce na polski rynek trafi najnowsza linia cyfrowych aparatów fotograficznych Lumix firmy Panasonic. Prezentujemy topowy model DMC-LC5
Panasonic wkracza na rynek ze swoją najnowszą linią aparatów cyfrowych Lumix, na którą składają się obecnie cztery modele. LC5 i F7 mieliśmy okazje przez krótki czas oglądać na żywo, a LC20 i LC40 można zobaczyć na stronach w sieci i katalogach reklamowych. Wszystkie charakteryzują się dbałością o elegancki design i optymalną dla określonego zestawu właściwości funkcjonalność. Druga mocna strona to podkreślana wszędzie współpraca z Leicą, której efektem są doskonałej jakości obiektywy.

Najpoważniejszym modelem z całej oferty jest 4-megapikselowy DMC-LC5 wyposażony w 3-krotny obiektyw DC Vario-Summicron o doskonałym świetle f/2.0 - f/2.5. Ponieważ nie było jeszcze okazji do przetestowania tej nowości ograniczymy się do prezentacji podstawowych funkcji i właściwości aparatu.
Panasonic Lumix DMC-LC5

Lumix DMC-LC5 konstrukcją nawiązuje bardzo wyraźnie do klasycznych modeli na film 35mm. Zgodnie z zamiarem projektantów ma to być oferta dla osób potrafiących korzystać z różnorodnych funkcji własnego sprzętu, ale "wychowanych" na tradycyjnym wzorcu. Podobieństwo nie kończy się na kształcie zbliżonym do dalmierzowych arcydzieł spod znaku Leica, ale również dostęp do ustawień półmanualnych i manualnych (ekspozycji i ostrości) wskazuje na "tradycyjność" projektu.

Wszystko to jest jednak realizowane w modnie nowoczesnej oprawie i z użyciem nowoczesnych systemów elektronicznych. Najważniejsze to Mega Burst - system szybkiej rejestracji, Pure Colour Engine LSI - unowocześniony proces przetwarzanie obrazu oraz hybrydowy autofokus.

Właściwości
  • 4-megapikselowy przetwornik CCD (3.9 Mp efektywnie)
  • Rozdzielczość do 2240 x 1680
  • Obiektyw LEICA VARIO-SUMMICRON f/2.0 - f/2.5 33-100mm (ekw. dla małego obrazka)
  • Duży 2.5-calowy monitor LCD, 200 kilopikseli
  • Praca w trybach: Auto, Program AE, Priorytet migawki, Priorytet przysłony, Manual
  • Nagrania wideo 320 x 240 QuickTime Movie z dźwiękiem
  • Bracketing ekspozycji 3 lub 5-klatkowy
  • Bracketing ostrości
  • Kompensacja ekspozycji i mocy błysku
  • Pomiar matrycowy, Centralnie-ważony i Punktowy
  • Autofokus (szeroki i punktowy), tryb makro od 6cm, ostrość manualna z pierścieniem na obiektywie
  • Wbudowana lampa błyskowa i stopka lampy zewnętrznej
  • Czułość Auto, ISO 100 / 200 / 400
  • Notatka dźwiękowa
  • Pamięć Secure Digital zgodna z MMC, w zestawie SD 32MB
  • Żywotne akumulatory 1400 mAh w zestawie
  • Bogate oprogramowanie w tym 4 programy ArcSoft


 
Komentarze
Polecane artykuły
Fujifilm X-T3 - test aparatu
14 Lis 2018
Najnowszy bezlusterkowiec Fujifilm pretenduje do miana króla segmentu APS-C i jednego z najbardziej uniwersalnych aparatów w ogóle. Sprawdzamy, na co go stać.
12
Nikon Z7 - test aparatu
6 Lis 2018
Nikon Z7 to pierwszy pełnoklatkowy bezlusterkowiec japońskiego producenta. Czy nowy aparat z 45-megapikselową, stabilizowaną matrycą dorówna jakością cenionym lustrzankom Nikona? Czy jest godną konkurencją dla aparatów z serii Sony A7? Sprawdźmy.
17
Samyang AF 14 mm f/2.8 EF - test obiektywu
26 Paź 2018
Czy Samyang AF 14 mm f/2.8 EF okaże się „idealnym partnerem do podróży“ i sprosta oczekiwaniom wymagających fotografów? Producent nie ma co do tego wątpliwości. Postanowiliśmy więc sprawdzić w praktyce możliwości nowej ultraszerokokątnej stałki z mocowaniem Canon EF.
5
Samyang AF 14 mm f/2.8 EF - zdjęcia przykładowe
22 Paź 2018
Ciekawi, jak w praktyce sprawdza się najnowsza konstrukcja Samyanga z mocowaniem Canon EF? Zobaczcie zdjęcia przykładowe wykonane najnowszym modelem AF 14 mm f/2.8 EF. Czy okaże się on "czarnym koniem" w segmencie ultraszerokokątnych szkieł?
0