Panasonic Lumix LC5

Autor: Tomasz Gutkowski

16 Maj 2002
Artykuł na: 6-9 minut
Już wkrótce na polski rynek trafi najnowsza linia cyfrowych aparatów fotograficznych Lumix firmy Panasonic. Prezentujemy topowy model DMC-LC5

Panasonic wkracza na rynek ze swoją najnowszą linią aparatów cyfrowych Lumix, na którą składają się obecnie cztery modele. LC5 i F7 mieliśmy okazje przez krótki czas oglądać na żywo, a LC20 i LC40 można zobaczyć na stronach w sieci i katalogach reklamowych. Wszystkie charakteryzują się dbałością o elegancki design i optymalną dla określonego zestawu właściwości funkcjonalność. Druga mocna strona to podkreślana wszędzie współpraca z Leicą, której efektem są doskonałej jakości obiektywy.

Najpoważniejszym modelem z całej oferty jest 4-megapikselowy DMC-LC5 wyposażony w 3-krotny obiektyw DC Vario-Summicron o doskonałym świetle f/2.0 - f/2.5. Ponieważ nie było jeszcze okazji do przetestowania tej nowości ograniczymy się do prezentacji podstawowych funkcji i właściwości aparatu.

Panasonic Lumix DMC-LC5

Lumix DMC-LC5 konstrukcją nawiązuje bardzo wyraźnie do klasycznych modeli na film 35mm. Zgodnie z zamiarem projektantów ma to być oferta dla osób potrafiących korzystać z różnorodnych funkcji własnego sprzętu, ale "wychowanych" na tradycyjnym wzorcu. Podobieństwo nie kończy się na kształcie zbliżonym do dalmierzowych arcydzieł spod znaku Leica, ale również dostęp do ustawień półmanualnych i manualnych (ekspozycji i ostrości) wskazuje na "tradycyjność" projektu.

Wszystko to jest jednak realizowane w modnie nowoczesnej oprawie i z użyciem nowoczesnych systemów elektronicznych. Najważniejsze to Mega Burst - system szybkiej rejestracji, Pure Colour Engine LSI - unowocześniony proces przetwarzanie obrazu oraz hybrydowy autofokus.

Właściwości

  • 4-megapikselowy przetwornik CCD (3.9 Mp efektywnie)
  • Rozdzielczość do 2240 x 1680
  • Obiektyw LEICA VARIO-SUMMICRON f/2.0 - f/2.5 33-100mm (ekw. dla małego obrazka)
  • Duży 2.5-calowy monitor LCD, 200 kilopikseli
  • Praca w trybach: Auto, Program AE, Priorytet migawki, Priorytet przysłony, Manual
  • Nagrania wideo 320 x 240 QuickTime Movie z dźwiękiem
  • Bracketing ekspozycji 3 lub 5-klatkowy
  • Bracketing ostrości
  • Kompensacja ekspozycji i mocy błysku
  • Pomiar matrycowy, Centralnie-ważony i Punktowy
  • Autofokus (szeroki i punktowy), tryb makro od 6cm, ostrość manualna z pierścieniem na obiektywie
  • Wbudowana lampa błyskowa i stopka lampy zewnętrznej
  • Czułość Auto, ISO 100 / 200 / 400
  • Notatka dźwiękowa
  • Pamięć Secure Digital zgodna z MMC, w zestawie SD 32MB
  • Żywotne akumulatory 1400 mAh w zestawie
  • Bogate oprogramowanie w tym 4 programy ArcSoft

Poprzednia

1

Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
OM System OM-5 Mark II – nowe funkcje i ergonomia, ta sama cena
OM System OM-5 Mark II – nowe funkcje i ergonomia, ta sama cena
OM-5 II to ewolucyjna, rozwinięta nieco wersja poprzednika. Choć główne podzespoły pozostają niezmienione, zyskujemy m.in. lepszy grip, ładowanie przez USB-C oraz dodatkowe funkcje...
19
Fujifilm X-E5 - 40-megapikselowa matryca, wizjer w stylu analoga, ulepszona konstrukcja i dużo wyższa cena
Fujifilm X-E5 - 40-megapikselowa matryca, wizjer w stylu analoga, ulepszona konstrukcja i dużo...
Po 4 latach Fujifilm prezentuje wreszcie kolejny model ze stylizowanej na aparat dalmierzowe serii X-E. Nowy X-E5 w dużej mierze dubluje możliwości modelu X-T50, zamykając. Je w...
9
Echolens - kolejna cyfrówka udająca analoga. W tej cenie to jednak ma sens
Echolens - kolejna cyfrówka udająca analoga. W tej cenie to jednak ma sens
Echolens to kolejny aparat, próbujący załapać się na trend zyskujących na popularności prostych aparatów typu point and shoot. Podobnie jak kilka niedawnych konstrukcji, kusi też...
25