Panasonic Lumix DMC-LS1 - stabilny kompakt

Panasonic zaprezentował pierwszy w swojej ofercie kompakt amatorski wyposażony z w stabilizator obrazu MEGA O.I.S. Lumix DMC-LS1 właściwościami zbliżony jest do modelu DMC-LC70, oferuje rozdzielczość 4 Mp i zbliżenie optyczne 3x. Ma też udoskonalony przetwornik LSI.
Panasonic zaprezentował pierwszy w swojej ofercie kompakt amatorski wyposażony z w stabilizator obrazu MEGA O.I.S. Lumix DMC-LS1 właściwościami zbliżony jest do modelu DMC-LC70, oferuje rozdzielczość 4 Mp i zbliżenie optyczne 3x. Ma też udoskonalony przetwornik LSI.

Lumix DMC-LS1

Stabilizator obrazu MEGA O.I.S montowany był dotąd w aparatach Lumix dysponujących znacznie większym zoomem. Dzięki temu nawet przy dużym zbliżeniu szanse na zrobienie ostrego zdjęcia wzrastały. Wprowadzenie stabilizacji do aparatu z 3-krotnym zakresem ogniskowych (35 - 105mm dla małego obrazka) to z jednej strony zabieg marketingowy, a z drugiej pomysł wart naśladowania. Przy ogniskowej 105mm kąt widzenia wynosi około 23 st., a zatem nawet nieduży ruch ręki podczas naświetlania przekłada się na znaczne przesunięcie obrazu w kadrze.

Za przetwarzanie obrazu odpowiada udoskonalona wersja opatentowanego przez Panasonic procesora LSI Venus Engine. Nowy Venus Engine Plus zużywa o 50% mniej energii, przyspieszy pracę aparatu i poprawi jakość obrazu (przynajmniej tak twierdzi producent). O tym, że DMC-LS1 jest dość szybki świadczy tryb zdjęć seryjnych - 4 kl/sek. z limitem 4 ujęć w najwyższej rozdzielczości / jakości. Dostępny jest też nieco wolniejszy tryb seryjny, w którym nie ma limitu ilości zdjęć w serii (o ile korzystamy z szybkiej karty pamięci).

Lumix DMC-LS1 oferuje tryb pełnej automatyki ekspozycji oraz 9 trybów tematycznych. Na wartość naświetlenia możemy wpłynąć za pomocą funkcji kompensacji ekspozycji (+/-2EV) lub przez dobór czułości (ISO 64 - ISO 400). Do dyspozycji są też dwa tryby kolorystyczne, które tak naprawdę zmniejszą lub zwiększą nasycenie barw. Bardzo rzadko spotykaną w takich konstrukcjach funkcją jest korekta balansu bieli. Możemy dzięki niej ocieplić lub ochłodzić barwy, co bardzo się przydaje gdy fotografujemy w trudnym, mieszanym oświetleniu.

Nowość Panasonica to kolejny aparat na rynku, który nie posiada wizjera. Jego funkcje przejął duży ekran LCD 2.0". Producent zapewnia, że umożliwia on kadrowanie i przeglądanie zdjęć, nawet gdy fotografujemy w ostrym słońcu. Inne ciekawe dodatki to podgląd histogramu, nakładanie siatki ułatwiającej kadrowanie oraz wyświetlanie podpowiedzi dla trybów tematycznych.



W sprzedaży światowej od lutego.

NazwaPanasonic Lumix DMC-LS1
Typkompakt cyfrowy
Efektywna rozdzielczość4,0 Mp
Sensor1/2,5 cala CCD, 4,2 MP (4 MP efektywnych)
Pamięć14 MB wbudowanej, karty SD / MMC
Rozdzielczość2304 x 1728, 1600 x 1200, 1280 x 960, 640 x 480, 1920 x 1080 (HDTV)
Formaty zapisu obrazuJPEG (Exif 2.2)
Poziom kompresjib.d.
Jakość kompresjiFine, Standard
Obiektyw
  • 35 mm - 105 mm (odpowiednik w małym obrazku)
  • f/2,8 (f/5,6) - f/5 (f/10)
  • stabilizacja obrazu Mega O.I.S.
Stabilizacja obrazutak
Zoom cyfrowyMaks. 4 x
Przysłonab.d.
Migawka8 s - 1/2000 s
Tryby ekspozycji
  • Tryb ekonomiczny
  • tryb "normalny"
  • programy tematyczne: portret, sport, krajobraz, krajobraz nocą, panning, nocny portret, fajerwerki, zdjęcia na śniegu, zdjęcia podczas imprezy
  • makro
  • tryb łatwych zdjęć
Pomiar światłaWielosegmentowy
Kompensacja ekspozycji+/- 2 EV co 0,3 EV
Blokada ekspozycjipo naciśnięciu spustu do połowy
Autobracketingb.d.
Metody pomiaru ostrościZasięg: 0,5 m - nieskończoność, makro: 0,05 m (szeroki kąt) / 0,3 m (tele) - nieskończoność
Tryby pracy autofocusa1-, 3- lub 5-punktowy
Manual focusNie
Blokada ostrościpo naciśnięciu spustu do połowy
Podgląd głębin.d.
CzułośćAuto, ISO 64 / 100 / 200 / 400
Balans bieli
  • Auto
  • światło dzienne, chmury, światło halogenowe, ustawienie manualne
  • korekta +/- 1500 K, skok 150 K
EfektyZdjęcia naturalne, standardowe nasycenie kolorów, wysokie nasycenie kolorów
Korekta obrazub.d.
Zdjęcia seryjne4 lub 2 kl./s, maks. 7 zdjęć (JPEG Standard) lub 4 zdjęcia (JPEG Fine)
Rejestracja filmu
  • 320 x 240, 30 lub 10 kl./s
  • bez dźwięku
  • długość ograniczona pojemnością karty
  • MOV (Quicktime Motion JPEG)
Monitor LCD2-calowy TFT TRM (Transmissive with Micro Reflective) LCD
Synchronizacja z lampąb.d.
Lampa błyskowaWbudowana, zasięg: 0,3 m - 4,2 m (szeroki kąt), 0,3 m - 2,4 m (tele)
Kontrola błyskuAuto, redukcja czerwonych oczu, błysk wymuszony, lampa wyłączona, synchronizacja z długimi czasami
Stopka akcesoriówb.d.
Matówkan.d.
Lustron.d.
WizjerBrak
Punkt ocznyn.d.
Informacja w wizjerzen.d.
Informacja LCDb.d.
Notka dźwiękowab.d.
Tryby odtwarzaniab.d.
Samowyzwalacz2 lub 10 s
ZłączaUSB 1.1, wyjście wideo, gniazdo zasilacza
Pilotb.d.
Zasilanie2 x AA (zalecane akumulatory nikolowo-wodorowe)
Wydajność zasilania (zdjęcia)b.d.
Funkcje indywidualneb.d.
Warunki atmosferyczneb.d.
Gwint statywub.d.
Obudowab.d.
Wymiary94 mm x 63 mm x 31 mm
Waga142 g (bez baterii), 188 g (z bateriami)
Akcesoriab.d.
Oprogramowanieb.d.
UwagiHistogram na żywo, PictBridge, czujnik pozycji aparatu, procesor Panasonic Venus II, 7 języków menu, objaśnienia programów
Artykuł na Fotopolis2658
 
Komentarze
Polecane artykuły
Fujifilm X-T3 - test aparatu
14 Lis 2018
Najnowszy bezlusterkowiec Fujifilm pretenduje do miana króla segmentu APS-C i jednego z najbardziej uniwersalnych aparatów w ogóle. Sprawdzamy, na co go stać.
4
Nikon Z7 - test aparatu
6 Lis 2018
Nikon Z7 to pierwszy pełnoklatkowy bezlusterkowiec japońskiego producenta. Czy nowy aparat z 45-megapikselową, stabilizowaną matrycą dorówna jakością cenionym lustrzankom Nikona? Czy jest godną konkurencją dla aparatów z serii Sony A7? Sprawdźmy.
17
Samyang AF 14 mm f/2.8 EF - test obiektywu
26 Paź 2018
Czy Samyang AF 14 mm f/2.8 EF okaże się „idealnym partnerem do podróży“ i sprosta oczekiwaniom wymagających fotografów? Producent nie ma co do tego wątpliwości. Postanowiliśmy więc sprawdzić w praktyce możliwości nowej ultraszerokokątnej stałki z mocowaniem Canon EF.
5
Samyang AF 14 mm f/2.8 EF - zdjęcia przykładowe
22 Paź 2018
Ciekawi, jak w praktyce sprawdza się najnowsza konstrukcja Samyanga z mocowaniem Canon EF? Zobaczcie zdjęcia przykładowe wykonane najnowszym modelem AF 14 mm f/2.8 EF. Czy okaże się on "czarnym koniem" w segmencie ultraszerokokątnych szkieł?
0