Casio Exilim Pro EX-P505 - zdjęcia i filmy

Koncern Casio zaprezentował dziś trzeci model serii Exilim Pro, jednak nowy EX-P505 różni się od dwóch poprzednich aparatów zarówno wyglądem jak i parametrami. Dysponuje 5-krotnym zbliżeniem, rozdzielczością 5 Megapikseli i bardzo rozbudowanym trybem filmowym.
Koncern Casio zaprezentował dziś trzeci model serii Exilim Pro, jednak nowy EX-P505 różni się od dwóch poprzednich aparatów zarówno wyglądem jak i parametrami. Dysponuje 5-krotnym zbliżeniem, rozdzielczością 5 Megapikseli i bardzo rozbudowanym trybem filmowym.



Casio Exilim Pro EX-P505 to typowy reprezentant segmentu "kompaktów lustrzankopodobnych". Swój image zawdzięcza głównie dość rozbudowanej optyce, tzn. obiektywowi o ogniskowej 38-190mm (odpowiednik dla małego obrazka). Swoją drogą tak duże rozmiary obiektywu są dość dziwne jeśli zwrócimy uwagę na rozmiar matrycy CCD. Na ogół format 1/2.5" stosuje się tam gdzie nie ma miejsca na obiektyw (zgodnie z zasadą, że im mniejszy element obrazowy, tym mniejsza może być optyka, by uzyskać większy zakres ogniskowych).

Nowość Casio powinna zadowolić ambitnych fotoamatorów. Do dyspozycji są aż 22 programy tematyczne oraz cztery podstawowe tryby kreatywne: program, priorytet migawki, priorytet przysłony i manual. Zwraca uwagę szeroki zakres czasów naświetlania, zwłaszcza po stronie czasów długich - nawet do 60 sek.

Ponato EX-P505 posiada zestaw najważniejszych funkcji fotograficznych: 7-punktowy pomiar ostrości AF, 3 typy pomiaru światła do wyboru, korektę ekspozycji, dobieraną czułość w zakresie ISO 50 - 400. W trybie makro można fotografować z odległości 1cm. Co ciekawe, aparat ten nie posiada wizjera (ani optycznego, ani elektronicznego). Funkcję tę przejął całkowicie odchylany, obrotowy ekran LCD o przekątnej 2.0". Niestety jego rozdzielczość nie jest imponująca.

Wydaje się, że EX-P505 został zaprojektowany jako połączenie aparatu fotograficznego z kamerą. Tryb filmowy robi wrażenie: rejestracja z prędkością 30 kl/sek, w rozdzielczości 640 x 480, bez limitu długości ujęcia. Co więcej, do dyspozycji są dwie "jakości" (przy tych samych parametrach) - w wyższej transfer danych wynosi 4.2Mbit/sek., a na kartę 1GB zmieści się 30 min. nagrania. Ponadto jest to jeden z nielicznych aparatów wyposażonych w mikrofon stereofoniczny. Inne ciekawostki w trybie Movie to wybór "scenariusza" czyli programy tematyczne dla filmu oraz funkcja drukowania filmu (wybór pojedynczych klatek).

Na żywo zobaczymy ten model w drugiej połowie lutego podczas targów PMA 2005 w Orlando. Do sklepów trafi w marcu w cenie sugerowanej 500 Euro.

Specyfikacja

NazwaCasio Exilim Pro EX-P505
TypZaawansowany kompakt cyfrowy
Efektywna rozdzielczość5,0 Mp
Sensor1/2.5 cala CCD, 5.2 Megapikseli (5.0 Mp efektywnych)
PamięćWbudowana 7.5MB, karty SD / MMC
Rozdzielczość2560 x 1920, 2560 x 1712, 2048 x 1536, 1600 x 1200, 640 x 480
Formaty zapisu obrazuJPEG (Exif 2.2), AVI (MPEG-4)
Poziom kompresjib.d.
Jakość kompresjiFine, Normal, Economy
Obiektyw5x: 38 - 190mm, F3.3-3.6, 10 elementów w 8 grupach
Stabilizacja obrazubrak
Zoom cyfrowy8x (maks.)
Przysłona6-stopniawa regulacja w zakresie F3.3 - F7.4
Migawka60 - 1/2000 sek. (1/8 - 1/2000 w trybie priorytetu przysłony)
Tryby ekspozycji
  • Automatyka programowa
  • priorytet migawki
  • priorytet przysłony
  • manual
  • programy tematyczne (BESTSHOT)
Pomiar światłaWielosegmentowy / centralnie-ważony / punktowy (centralny)
Kompensacja ekspozycji+/-2EV w skoku 1/3EV
Blokada ekspozycjipo naciśnięciu spustu do połowy
Autobracketingbrak
Metody pomiaru ostrościDetekcja kontrastu: AF / MF
Tryby pracy autofocusa
  • Multi AF (szerokie pole 7-punktowe) / Punktowy AF / Przesuwany obszar AF
  • Zakres: 0.4m - nieskończoność, Makro: 1 - 50cm, Film: 10cm - nieskończoność
Manual focusb.d.
Blokada ostrościpo naciśnięciu spustu do połowy
Podgląd głębin.d.
CzułośćAuto, ISO 50, 100, 200, 400
Balans bielib.d.
Efektyb.d.
Korekta obrazub.d.
Zdjęcia seryjneTak
Rejestracja filmu
  • HQ: 640 x 480, 30 kl/sek
  • Normal: 640 x 480, 30 kl/sek
  • LP: 320 x 240, 15 kl/sek)
*Długość limitowana pojemnością karty. Z dźwiękiem stereo.
Monitor LCD2.0 cale TFT, 84,960 punktów, odchylany i obracany
Synchronizacja z lampąb.d.
Lampa błyskowa
  • Wbudowana typu pop-up
  • Tryby: Auto, włączona, wyłączona, redukcja czerwonych oczu
  • Zakres: 0.4 - 3m
Kontrola błyskub.d.
Stopka akcesoriówb.d.
Matówkan.d.
Lustron.d.
WizjerBrak
Punkt ocznyn.d.
Informacja w wizjerzen.d.
Informacja LCDb.d.
Notka dźwiękowab.d.
Tryby odtwarzaniab.d.
Samowyzwalacz2 lub 10 sek.
ZłączaUSB 2.0, wyjście A/V, zasilanie DC-IN
Pilotb.d.
ZasilanieAkumulator Li-I (z ładowarką w zestawie)
Wydajność zasilania (zdjęcia)b.d.
Funkcje indywidualneb.d.
Warunki atmosferyczneb.d.
Gwint statywub.d.
Obudowab.d.
Wymiary98.5 x 55.5 x 73.5mm
Waga215g
Akcesoriab.d.
Oprogramowanieb.d.
UwagiKalendarz, zegar światowy, edycja filmów
Artykuł na Fotopolis2637
Komentarze
Polecane artykuły
Sony FE 600 mm f/4 GM OSS - zdjęcia przykładowe
11 Cze 2019
Sony FE 600 mm f/4 GM OSS to propozycja dla najbardziej wymagających fotografów sportu i dzikiej przyrody. Zobaczcie jak w praktyce radzi sobie najdłuższe szkło z serii G Master.
3
Sony FE 200-600 mm f/5.6-6.3 G OSS - zdjęcia przykładowe
11 Cze 2019
Najnowszy tele-zoom Sony FE 200-600 mm f/5.6-6.3 G OSS ma wszystko, by zaspokoić potrzeby fotografów sportu i dzikiej przyrody, którzy szukają zmiennogniskowego obiektywu dalekiego zasięgu w akceptowalnej cenie. Zobaczcie, na co go stać nową konstrukcję w systemie Sony E.
3
Fujifilm Fujinon XF 16 mm f/2.8 R WR - test obiektywu
31 Maj 2019
Dziś przyglądamy się bliżej Fujifilm Fujinon XF 16 mm f/2.8 R WR - szkłu, na które długo czekali miłośnicy szerokiego kąta. Kompaktowa i uszczelniona budowa, zaawansowana optyka i szybki AF mają być sporymi zaletami tego modelu.
4
Tenba Shootout II 24L - test plecaka
29 Maj 2019
Dziś sprawdzamy czy plecak Shootout II 24L to propozycja Tenby właściwa dla profesjonalnego fotografa.
0