Samsung Digimax V700 i Digimax A7

Samsung zaprezentował dwa 7-megapikselowe aparaty, reprezentujące średnią i zaawansowaną linię kompaktową Digimax. Digimax A7 i Digimax V700 oferują podobny zestaw funkcji. Różnią się też elementami budowy - obiektywem, ekranem i kształtem.
Samsung zaprezentował dwa 7-megapikselowe aparaty, reprezentujące średnią i zaawansowaną linię kompaktową Digimax. Digimax A7 i Digimax V700 oferują podobny zestaw funkcji. Różnią się też elementami budowy - obiektywem, ekranem i kształtem.

Określenia "średnio-zaawansowana" i "zaawansowana" pochodzą z informacji prasowych producenta, opublikowanych podczas targów CES w Las Vegas. Jednak są to tylko nazwy umowne, bowiem pod względem funkcji oba aparaty różni niewiele. Linia "V", do której należy V700 była niegdyś bardziej rozwinięta, ale teraz poziom obu się wyrównał. Być może chodzi o elementy z jakich zostały zbudowane oba modele - np. V700 posiada obiektyw firmowany przez Schneider-Kreuznach, natomiast A7 wyposażono w szkło Samsung SHD. Z tej samej informacji prasowej wynika też, że V700 jest bogatszy o zaawansowane tryby pracy: bracketing ekspozycji i bracketing ostrości.



Samsung Digimax V700

Digimax V700 zwraca uwagę bardzo ciekawą stylistyką. Zaokrąglone brzegi i "falujące" akcenty wykończenia wskazują, że jest to produkt dla osób "młodych i dynamicznych". Aparat sprzedawany będzie w trzech wersjach kolorystycznych: srebrnej, grafitowej i bordo.

Jak już wspominaliśmy V700 posiada 7.4-megapikselowy (całkowita liczba pikseli) sensor CCD typu 1/1.8". Wyposażony dostał w obiektyw o 3-krotnym zakresie ogniskowych, 38 - 114mm (ekwiwalent dla małego obrazka).

Lista funkcji jest bardzo długa. Dla osób rozpoczynających swoją przygodę z fotografią cyfrową przygotowano 10 programów tematycznych ukrytych pod jednym trybem "Scene". Bardziej doświadczeni mogą samodzielnie dobrać czas ekspozycji, przysłony lub oba parametry naświetlenia. Dodatkowo do dyspozycji jest kilka przydatnych funkcji, które mają zagwarantować poprawność ekspozycji i ostrości w każdych warunkach: bracketing ekspozycji (AEB), bracketing ostrości (AFB - seria z przesunięciem płaszczyzny ostrości), a nawet bracketing balansu bieli (AWB).

Samsung znany jest z produkcji elektroniki. Z całą pewnością doświadczenia na tym polu wykorzystywane są podczas tworzenia aparatów cyfrowych. Świadczą o tym znakomite parametry trybu filmowego: kompresja MPEG-4, format VGA (640 x 480), z prędkością 30 kl/sek. Informacja prasowa nie wspomina jednak o możliwościach fotografowania seryjnego. Dodajmy jeszcze, że V700 pozwala na zapis zdjęć w formatach JPEG oraz TIFF. W USA ma kosztować $399.



Samsung Digimax A7

Digimax A7 posiada 7.0-megapikselowy (efekttywnie) przetwornik oraz obiektyw z 3-krotnym zoomem, przy czym nie jest to Schneider a Samsung SHD Lens. A7 nie prezentuje się tak elegancko jak jego odpowiednik z wyższej serii. Dziwaczną linię "urozmaicono" jeszcze bardziej za pomocą lusterka (do autoportretów) i kolorowych lampek (diody sygnalizujące stan aparatu).

Funkcje podstawowe są podobne jak w omówionym wyżej V700: 10 programów tematycznych, tryby ręczne (P, A, S, M), rejestracja wideo VGA, 30 kl/sek., efekty kolorystyczne (czarno-białe, sepia i korekta RGB), tryb makro od 4cm. Z tekstu informacji prasowej wynika, że nie ma tu bardziej "wyrafinowanych" dodatków jak bracketing (seria 3 zdjęć ze stałą różnicą wybranego parametru) ekspozycji, ostrości i balansu bieli.

Aparat posiada wbudowany bank pamięci 32MB oraz gniazdo kart SD/MMC. Intuicyjna obsługę zapewnia 2-calowy ekran LCD z "interfejsem graficznym". Prawdopodobnie A7 będzie nieco tańszy od V700.

Zdjęcia produktów publikujemy dzięki uprzejmości redaktorów magazynu LetsGoDigital.
Komentarze
Polecane artykuły
Panasonic Lumix S1 - test aparatu
6 Maj 2019
Lumix S1 to tańszy model z zaprezentowanego niedawno duetu pełnoklatkowych bezlusterkowców Panasonika. Z matrycą o mniejszej rozdzielczości, ale z bardziej rozwiniętym trybem filmowym, ma przyciągać szerokie rzesze profesjonalistów szukających uniwersalnego i niezawodnego body. Sprawdźmy, czy podstawowa pełna klatka Lumix ma szansę spełnić ich oczekiwania!
0
Canon EOS 250D - pierwsze wrażenia
10 Kwi 2019
EOS 250D to nowy reprezentant “najmniejszej lustrzankowej serii na rynku”, która łączy niewielkie gabaryty z przystępną ceną i możliwościami skrojonymi pod kątem początkujących fotografów i świadomych amatorów. Co skrywa przed nami najnowsza konstrukcja?
3
Panasonic Lumix S1R - test aparatu
9 Kwi 2019
Lumix S1R - jak twierdzi producent - ma być odpowiedzią na potrzeby wymagających profesjonalistów. Jednak czy tak jest w istocie i czy pierwsza pełna klatka Panasonic odbierze klientów konkurencji? Przekonajmy się!
12
Fujifilm GFX 50R - test aparatu
2 Kwi 2019
Najbardziej przystępny cenowo cyfrowy średni format z pewnością zwrócił uwagę tych, którym pełna klatka przestaje już wystarczać. Czy bardziej mobilna i kompaktowa wersja modelu 50S spełni oczekiwania wymagających zawodowców?
1