Nowa CAMEDIA C-300 ZOOM

Olympus zaprezentował dziś cyfrowy kompakt CAMEDIA C-300 ZOOM. Następcę popularnego C-200Z wyposażono w 3-megapikselową matrycę CCD oraz 2.8-krotny zoom optyczny.
Olympus zaprezentował dziś cyfrowy kompakt CAMEDIA C-300ZOOM. Następcę popularnego C-200 wyposażono w 3-megapikselową matrycę CCD oraz 2.8-krotny zoom optyczny.

Olympus CAMEDIA C-300ZOOM


Nowy Olympus to typowy model kompaktowy z niewielkim dostępem do ustawień manualnych. Praca aparatu jest zautomatyzowana, ale można korygować ekspozycję (w zakresie +/-2EV co 1/2EV). Poza programem standardowym (z profilami tematycznymi) jest też tryb nocny o nieco większym zakresie czasów otwarcia migawki (2 - 1/1000 sek. przy 1/2 - 1/1000 sek. w Auto).

Obiektyw 36-100mm (ekwiwalent dla małego obrazka) ma przyzwoitą jasność F2.9 - F4.4. C-300Z dysponuje sensorem o efektywnej liczbie pikseli 3 mega przy całkowitej liczbie 3.34Mp (1/2.5" CCD). O właściwe odwzorowanie dba wstępny filtr RGB. Zaskakuje przy tym duża ilość oferowanych rozdzielczości: od maksymalnej 1984 x 1488 do 640 x 480 jest ich aż sześć i to tylko przy stałym obrazie.

W trybie filmowym (Quick Time Motion JPEG, bez dźwięku)) nagramy do 33 sek. w jednym ujęciu w formacie 320 x 240, 15 kl/sek. lub 148 sekund w niższej rozdzielczości 160 x 120 (15 kl/sek.). Ponadto dostępny jest tryb zdjęć seryjnych o wyzwalaniu prawie 2 kl/sek., ale z ograniczeniem do 13 zdjęć w serii (w wysokiej jakości). Podobnie jak w wypadku klipów limit jednorazowej rejestracji spowodowany jest zapisem pośrednim bufor > karta, ale trzeba przyznać, że pojemność bufora jest bardzo zadowalająca. Nie znamy niestety przybliżonych czasów zrzutu na kartę (SmartMedia - w zestawie 16MB z Panoramą) czyli czasu jaki musimy odczekać przed wykonaniem następnej serii.

Z innych cech Olympusa C-300ZOOM warto wymienić: elementy edycyjne (przeformatowanie, sepia, czarno-białe, kadrowanie) oraz praktycznie rozwiązane odtwarzanie (pojedyncza klatka, zbliżenie, index 4 / 9 / 16, i obracanie). Oczywiście jest lampa błyskowa ze standardowymi trybami pracy, wyskakująca w charakterystyczny dla mniejszych Camedii sposób. Balans bieli poza automatycznym zawiera 4 pozycje do wyboru (dzienne, zachmurzenie, żarowe, jarzeniowe) - przydałoby się trochę więcej.

Pomiar ekspozycji i ostrości rozwiązane są podobnie: jest to detekcja matrycowa ESP oraz punktowa. W trybie normalnej pracy zakres AF wynosi od 80cm, w trybie Makro 20 - 80cm.

Nie wiadomo jeszcze kiedy spodziewać się premiery rynkowej w Polsce, ale możemy przewidywać cenę w okolicach 2 tysięcy zł (nie jest to oficjalna informacja!).
 
Komentarze
Polecane artykuły
Fujifilm X-T3 - test aparatu
14 Lis 2018
Najnowszy bezlusterkowiec Fujifilm pretenduje do miana króla segmentu APS-C i jednego z najbardziej uniwersalnych aparatów w ogóle. Sprawdzamy, na co go stać.
8
Nikon Z7 - test aparatu
6 Lis 2018
Nikon Z7 to pierwszy pełnoklatkowy bezlusterkowiec japońskiego producenta. Czy nowy aparat z 45-megapikselową, stabilizowaną matrycą dorówna jakością cenionym lustrzankom Nikona? Czy jest godną konkurencją dla aparatów z serii Sony A7? Sprawdźmy.
17
Samyang AF 14 mm f/2.8 EF - test obiektywu
26 Paź 2018
Czy Samyang AF 14 mm f/2.8 EF okaże się „idealnym partnerem do podróży“ i sprosta oczekiwaniom wymagających fotografów? Producent nie ma co do tego wątpliwości. Postanowiliśmy więc sprawdzić w praktyce możliwości nowej ultraszerokokątnej stałki z mocowaniem Canon EF.
5
Samyang AF 14 mm f/2.8 EF - zdjęcia przykładowe
22 Paź 2018
Ciekawi, jak w praktyce sprawdza się najnowsza konstrukcja Samyanga z mocowaniem Canon EF? Zobaczcie zdjęcia przykładowe wykonane najnowszym modelem AF 14 mm f/2.8 EF. Czy okaże się on "czarnym koniem" w segmencie ultraszerokokątnych szkieł?
0