Sony Cyber-shot DSC-V3 - godny następca

Sony prezentuje oficjalnie następcę cieszącego się wielką popularnością modelu DSC-V1. Cyber-shot DSC-V3 posiada taki sam 4-krotny obiektyw Zeiss'a, duży 2.5-calowy ekran LCD i, zgodnie z najnowszym trendem, 7-megapikselowy sensor CCD.
Sony prezentuje oficjalnie następcę cieszącego się wielką popularnością modelu DSC-V1. Cyber-shot DSC-V3 posiada taki sam 4-krotny obiektyw Zeiss'a, duży 2.5-calowy ekran LCD i, zgodnie z najnowszym trendem, 7-megapikselowy sensor CCD.



Cyber-shot DSC-V1 obecny jest na rynku od ponad 2 lat i najwyraźniej przyszła pora na wprowadzenie udoskonaleń do linii V. Lista właściwości i wygląd zbliżają dzisiejszą nowość do udanego modelu DSC-S85 sprzed 3 lat. Pod względem fizycznym DSC-V3 "nabrał wyrazu". Czarna skorupa zawsze lepiej się prezentuje niż srebrna, a nieco większe gabaryty (od V1) i duży uchwyt sprawiają, że wygląda bardziej profesjonalnie.

O tym, że V3 skierowany jest nie tylko do entuzjastów, ale także zaawansowanych fotografów świadczą jeszcze dwie cechy. Po pierwsze V3 daje możliwość zapisu zdjęć w formacie RAW, po drugie - podobnie jak DSC-F828 - posiada dodatkowy slot kart pamięci CompactFlash (obok Memory Stick). Aby zamknąć listę różnic w stosunku do V1 trzeba wspomnieć też wyższą czułość maksymalną (ISO 800), znacznie większy ekran LCD (2.5", choć o takiej samej rozdzielczości) oraz nowe źródło zasilania (akumulator NP-FR1 InfoLithium znany z niedawnego P100). W powiększonym buforze mieści się 8 zdjęć seryjnych w pełnej rozdzielczości.

Omawiana nowość posiada pełny zakres funkcji znanych z zaawansowanych aparatów Sony. W trybie automatyki programowej dostępny jest tzw. 'shift' czyli płynna zmiana stosunku przysłona / czas z zachowaniem stałej wartości ekspozycji. Tryby priorytetu migawki i przysłony oraz manualny uzupełniają programy tematyczne takie jak portret, krajobraz itd.



Oczywiście nie mogło zabraknąć kilku najciekawszych patentów Sony. System pomiaru ostrości wspomagany jest przez bardzo skuteczny hologramowy iluminator. System fotografowania w podczerwieni (oraz możliwość podglądu obrazu w podczerwieni) pozwalają na fotografowanie w całkowitych ciemnościach. 49-polowy, matrycowy pomiar światła uzupełniają tryby centralnie-ważony oraz punktowy.

Niestety konstruktorzy postanowili pozostać przy 5-punktowym pomiar ostrości, bez możliwości swobodnego przesuwania ramki AF w obrębie całego kadru (jak w DSC-F828). Mamy jednak do dyspozycji pomiar pojedynczy, ciągły i monitorujący oraz ustawienie ręczne (niestety tylko skokowe, z progami odległości). W trybie makro dystans minimalny wynosi 10cm.

Dodajmy dla porządku, że DSC-V3 wyposażony jest w dobry obiektyw Carl Zeiss Vario-Sonnar 34 - 136mm i jasności F2.8 - F4.0. Między najmniejszą a największą ogniskową dostępnych jest 15 pozycji pośrednich. Nasadkowy adapter pozwala na zastosowanie dodatkowych akcesoriów optycznych. Stopka akcesoriów zgodna jest między innymi z lampą błyskową Sony HVI-F32X, a wśród złączy znajdziemy wyjście ACC pozwalające na odsunięcie lampy od obiektywu.



Sony Cyber-shot DSC-V3 powinien trafić do Polski jeszcze przed sezonem zimowym. Cena jeszcze nie znana.

NazwaSony Cyber-shot DSC-V3
TypZaawansowany kompakt cyfrowy
Efektywna rozdzielczość7,1 Mp
Sensor1/1.8 cala SuperHAD CCD, 7.1 Megapikseli efektywnych
PamięćMemory Stick, MS Pro, CompacFlash Typ I (32MB MS w zestawie)
Rozdzielczość3072 x 2304, 3072 x 2048, 2592 x 1944, 2048 x 1536, 1280 x 960, 640 x 480
Formaty zapisu obrazuJPEG (Exif 2.2), RAW, TIFF
Poziom kompresjib.d.
Jakość kompresjiJPEG: Fine / Standard
Obiektyw
  • 4x Carl Zeiss Vario-Sonnar, 34-136mm, F2.8-F4.0
  • 17 skoków od 34 do 136mm
  • Adapter opcjonalnych konwerterów
Stabilizacja obrazubrak
Zoom cyfrowy2-krotny precyzyjny (wszystkie rozdzielczości)
PrzysłonaF2.8 / F4.0 - F8.0 (co 1/3EV)
Migawka
  • Auto: 1/8 - 1/2000 sek.
  • Program: 1 - 1/2000 sek.
  • Priorytet przysłony: 8 - 1/2000 sek.
  • Priorytet migawki i Manual: 15 - 1/1000 sek.
Tryby pracy
  • Auto
  • (P) automatyka programowa (z shiftem)
  • (A)priorytet przysłony
  • (S) priorytet migawki
  • (M) tryb manualny
  • scenki (zmierzch, portret o zmierzchu, krajobraz, portret, śnieg, plaża)
  • film
Tryby ekspozycjib.d.
Pomiar światłaWielopunktowy (49 pól pomiarowych / Centralnie-ważony / punktowy
Kompensacja ekspozycji+/-2EV w skoku 1/3EV
Blokada ekspozycjipo naciśnięciu spustu do połowy
Autobracketing3 zdjęcia w skoku 0.3 lub 0.7 lub 1.0EV
Metody pomiaru ostrości
  • 5-punktowy Multi AF lub 1-punktowy AF (centralny lub z wyborem jednego z pięciu punktów)
  • Pojedynczy AF / Monitorujący AF / Ciągły AF
  • Ostrość manualna (13 skoków)
  • Siatka laserowa 'Hologram AF' i lampa podczerwona
Tryby pracy autofocusaZakres: 40cm - nieskończoność, Makro: 10 - 40cm
Manual focusTak (skokowy)
Blokada ostrościPrzycisk blokady
Podgląd głębin.d.
CzułośćAuto, ISO 50 / 100 / 200 / 400 / 800
Balans bieli
  • Auto
  • światło dzienne
  • chmury
  • światło jarzeniowe
  • światło żarowe
  • lampa błyskowa
  • ustawienie ręczne
EfektyCzarno-białe, sepia
Korekta obrazuNasycenie, ostrość, kontrast (wszystkie +/-1)
Zdjęcia seryjne
  • Szybkie: 2.0 kl/sek, do 8 ujęć w serii
  • Normalne: 0.9 kl/sek., do 15 ujęć w serii
  • Multi-seria (16 ujęć w jednym pliku)
Rejestracja filmu
  • 640 x 480, 30 kl/sek., bez limitu długości (tylko MS Pro)
  • 640 x 480, 16 kl/sek., bez limitu długości
  • 160 x 112, 8 kl/sek. bez limitu
Monitor LCD2.5 cala TFT LCD, 123,000 punktów, 100% krycia
Synchronizacja z lampąb.d.
Lampa błyskowa
  • Wbudowana: Auto, wymuszona, wyłączona, długa synchronizacja, redukcja czerwonych oczu
  • Zakres do 2.5m
  • Korekta mocy błysku +/-1
  • Lampa zewnętrzna: gorąca stopka i terminal ACC
Kontrola błyskub.d.
Stopka akcesoriówGorąca stopka (zgodna z lampą błyskową Sony HVI-F32X)
Matówkan.d.
Lustron.d.
WizjerOptyczny, 84% krycia
Punkt ocznyb.d.
Informacja w wizjerzeb.d.
Informacja LCDb.d.
Notka dźwiękowab.d.
Tryby odtwarzaniab.d.
Samowyzwalacz10 sek.
ZłączaUSB 2.0, wyjście Audio / Video, wejście zasilania DC-IN
PilotTak (opcja)
ZasilanieNP-FR1 InfoLithium, 3.6V, 1222mAh
Wydajność zasilania (zdjęcia)b.d.
Funkcje indywidualneb.d.
Warunki atmosferyczneb.d.
Gwint statywub.d.
ObudowaStop magnezowy i plastik
Wymiary120 x 63 x 72mm
Waga358g (bez akcesoriów) / 390g (z akcesoriami)
Akcesoriab.d.
Oprogramowanieb.d.
Test Fotopolis2382
Artykuł na Fotopolis2240
 
Komentarze
Polecane artykuły
BenQ SW240 - test monitora
4 Gru 2018
Nareszcie na rynku pojawił się budżetowy monitor ze sprzętową kalibracją, który ma oferować bardzo dobrą jakość obrazu i świetną ergonomię za naprawdę nieduże pieniądze. Sprawdzamy, czy BenQ SW240 ma szansę przekonać do siebie miłośników fotografii.
4
Canon EF 70-200 mm f/2.8L IS III USM - test obiektywu
30 Lis 2018
Wysoka wydajność, wytrzymałość i niezawodność - mają to być trzy przymioty trzeciej odsłony reporterskiego zooma Canona. Czy w takim razie mamy do czynienia z poważnymi usprawnieniami, czy raczej lekką kosmetyką obiektywu kierowanego do profesjonalistów? Sprawdźmy to!
3
Canon EF 70-200 mm f/2.8L IS III USM - zdjęcia przykładowe
26 Lis 2018
Ciekawi czy trzecia odsłona reporterskiego zooma Canona spełni oczekiwania profesjonalistów? Zobaczcie, jak w praktyce wypada najnowszy model EF 70-200 mm f/2.8L IS III USM.
5
Fujifilm X-T3 - test aparatu
14 Lis 2018
Najnowszy bezlusterkowiec Fujifilm pretenduje do miana króla segmentu APS-C i jednego z najbardziej uniwersalnych aparatów w ogóle. Sprawdzamy, na co go stać.
13