Fujifilm FinePix F440 Zoom i FinePix F450 Zoom

Fujifilm prezentuje dwa ultrakompakty cyfrowe, 4-megapikselowy FinePix F440 Zoom oraz 5-megapikselowy FinePix 450 Zoom. W stosunku do poprzedników, modeli F410 i F420, różnią się gabarytami, zakresem ogniskowych oraz typem sensora światłoczułego.
Fujifilm prezentuje dwa ultrakompakty cyfrowe, 4-megapikselowy FinePix F440 Zoom oraz 5-megapikselowy FinePix 450 Zoom. W stosunku do poprzedników, modeli FinePix F410 oraz FinePix F420, różnią się gabarytami, zakresem ogniskowych oraz typem sensora światłoczułego.



Obie dzisiejsze nowości różnią się między sobą tylko kolorem obudowy i rozdzielczością. Fujifilm FinePix F440 Zoom posiada 4.1-megapikselowy przetwornik CCD i maksymalne wymiary rejestrowanego obrazu wynoszą 2304 x 1728. Natomiast FinePix F450 Zoom oferuje rozdzielczość 5.2 Megapikseli, a wymiary obrazu to 2592 x 1944. Oba sensory są niezbyt duże, 1/2.5".

Warto podkreślić, że w przeciwieństwie do poprzedników (F410 / F420) zastosowano tu zwykłe matryce CCD, a nie firmowane przez Fujifilm matryce SuperCCD HR. Producent nie wyjaśnia czym jest spowodowana ta zmiana, ale z tego co pamiętamy sensory SuperCCD HR produkowane były tylko w dwóch rozdzielczościach 3-megapiskelowej i 6-megapikselowej.

FinePix F440 i F450 to kieszonkowe aparaty cyfrowe - przy wymiarach 75 x 62 x 21mm, ważą zaledwie 150g (bez baterii). Niemniej, dzięki nowej konstrukcji, posiadają obiektywy o sporym, 3.4-krotnym zakresie zbliżenia, 38 - 130mm (odpowiednik dla 35mm). Maksymalny otwór przysłony wynosi F2.8 dla szerokiego kąta oraz F5.5 przy maksymalnym zbliżeniu. Minimalny dystans mierzenia ostrości to 60cm w trybie normalnym i 9cm w trybie makro.

Aparaty te to raczej amatorskie konstrukcje, bez możliwości manualnego dobierania parametrów ekspozycji (wymieniony w specyfikacji tryb Manual daje dostęp do większe liczby ustawień niż Auto, ale nie jest to tradycyjny tryb manualny ekspozycji). Do dyspozycji są cztery programy tematyczne, korekta ekspozycji, ręczny dobór czułości w zakresie ISO 80 - 400, oraz wybór jednego z sześciu trybów pracy lampy błyskowej. Predefiniowane ustawienia balansu bieli uzupełniono o tryb ręczny (według wzorca bieli - przydatny w oświetleniu mieszanym).

Zwraca uwagę bardzo duży 2-calowy monitor LCD o dość wysokiej rozdzielczości. Na pewno będzie on bardziej praktyczny niż celownik optyczny, przez który widać tylko 77% rejestrowanego obrazu. Aparaty sprzedawane będą w zestawie z akumulatorem litowo-jonowych NP-30 oraz ładowarką / zasilaczem sieciowym. Kolejny dodatek to stacja dokowania PictureCradle, która ułatwia zrzut zdjęć, filmów i notatek dźwiękowych na dysk komputera. Na dobry początek dostaniemy też kartę cD-Picture Card 16MB, ale jak wiadomo lepiej od razu kupić bardziej pojemny nośnik. Nie wiemy jakie są szanse, że obie nowości trafią do sprzedaży jeszcze przed wakacjami.



NazwaFujifilm FinePix F440 Zoom
TypAmatorski ultrakompakt cyfrowy
Efektywna rozdzielczość4,1 Mp
Sensor1/2.5 cala CCD, 4.2 Megapikseli (4.1 Mp efektywnych)
PamięćxD-Picture Card (16MB xD w zestawie)
Rozdzielczość2304 x 1728, 1600 x 1200, 1280 x 960, 640 x 460
Formaty zapisu obrazuJPEG (Exif 2.1), AVI (Motion JPEG)
Poziom kompresjib.d.
Jakość kompresjib.d.
ObiektywFujinon 3.4x, 38 - 130mm, F2.8 - F5.5
Stabilizacja obrazubrak
Zoom cyfrowyb.d.
PrzysłonaF2.8 / F7.4 (dla szerokiego kąta)
Migawka2 - 1/2000 sek.
Tryby ekspozycji
  • Auto
  • Manual
  • Scenki (portret, krajobraz, sport, scena nocna)
  • Film
Pomiar światła64-strefowy TTL
Kompensacja ekspozycjib.d.
Blokada ekspozycjipo naciśnięciu spustu do połowy
Autobracketingbrak
Metody pomiaru ostrościAutofocus
Tryby pracy autofocusaNormal: 60cm - nieskończoność, Makro: 9 - 80cm
Manual focusb.d.
Blokada ostrościpo naciśnięciu spustu do połowy
Podgląd głębin.d.
CzułośćAuto (ISO 80 - 400), ISO 80, 100, 200, 400
Balans bieli
  • Auto
  • cień
  • jarzeniowe x3 (dzienne, ciepłe, zimne)
  • żarowe
  • ustawienie ręczne
Efektyb.d.
Korekta obrazub.d.
Zdjęcia seryjneb.d.
Rejestracja filmu320 x 240 / 160 x 120, 10 kl/sek, z dźwiękiem, do 60sek. / 180sek.
Monitor LCDb.d.
Synchronizacja z lampąb.d.
Lampa błyskowa
  • Wbudowana, zakres: 0.6 - 3.6m / 2.0m (szeroki kąt / tele)
  • Tryby: Auto, redukcja cz. o., wymuszona, wyłączona, długa synchronizacja, długa synchronizacja z redukcja cz. o.
Kontrola błyskub.d.
Stopka akcesoriówb.d.
Matówkan.d.
Lustron.d.
WizjerOptyczny, 78% krycia
Punkt ocznyb.d.
Informacja w wizjerzeb.d.
Informacja LCD2.0 cala TFT LCD, 154,000 punktów, 97% krycia
Notka dźwiękowab.d.
Tryby odtwarzaniab.d.
Samowyzwalaczb.d.
ZłączaUSB 1.1, wyjście Video, DC-IN (zasilanie sieciowe)
Pilotb.d.
ZasilanieAkumulator Li-Io NP-30 (z ładowarką / adapterem AC w zestawie)
Wydajność zasilania (zdjęcia)b.d.
Funkcje indywidualneb.d.
Warunki atmosferyczneb.d.
Gwint statywub.d.
Obudowab.d.
Wymiary74.5 x 62.3 x 21.3mm
Waga150g (bez baterii i karty)
Akcesoriab.d.
Oprogramowanieb.d.
Artykuł na Fotopolis2046

 
Komentarze
Polecane artykuły
Sony 24 mm f/1.4 GM - zdjęcia przykładowe
20 Wrz 2018
Ciekawi jak w praktyce spisuje się Sony 24 mm f/1.4 GM? Podczas światowej premiery spędziliśmy kilka chwil z najnowszym szerokokątnym reprezentantem serii G Master. Zobaczcie zdjęcia przykładowe, które wykonaliśmy we włoskiej Katanii.
0
Panasonic Lumix G X Vario 35-100 mm f/2.8 II POWER O.I.S. - zdjęcia przykładowe
19 Wrz 2018
Na warsztat wzięliśmy model Panasonic Lumix G X Vario 35-100 mm f/2.8 II POWER O.I.S. Czy zoom o ekwiwalencie 70-200 mm i stałym świetle f/2.8 to konstrukcja godna wymagającego fotografa? Przekonajcie się sami oglądając zdjęcia przykładowe!
0
Kentmere VC Select - test światłoczułego papieru fotograficznego
13 Wrz 2018
Kentmere VC Select to mniej znany na naszym rynku papier fotograficzny. Jednak czy ma szansę przekonać do siebie wymagających fotografów i dostarczy odbitki o wysokiej jakości? Sprawdźmy to!
1
Canon EOS M50 - test aparatu
11 Wrz 2018
Kompaktowy EOS M50 to tylko z pozoru korpus kierowany do początkujących. Bogata funkcjonalność, obecność złącza mikrofonowego i przystępna cena czynią go obecnie jedną z najciekawszych pozycji na rynku dla świadomych amatorów i vlogerów. Sprawdzamy, jak radzi sobie w praktyce.
0