Fujifilm FinePix F440 Zoom i FinePix F450 Zoom

Fujifilm prezentuje dwa ultrakompakty cyfrowe, 4-megapikselowy FinePix F440 Zoom oraz 5-megapikselowy FinePix 450 Zoom. W stosunku do poprzedników, modeli F410 i F420, różnią się gabarytami, zakresem ogniskowych oraz typem sensora światłoczułego.
Fujifilm prezentuje dwa ultrakompakty cyfrowe, 4-megapikselowy FinePix F440 Zoom oraz 5-megapikselowy FinePix 450 Zoom. W stosunku do poprzedników, modeli FinePix F410 oraz FinePix F420, różnią się gabarytami, zakresem ogniskowych oraz typem sensora światłoczułego.



Obie dzisiejsze nowości różnią się między sobą tylko kolorem obudowy i rozdzielczością. Fujifilm FinePix F440 Zoom posiada 4.1-megapikselowy przetwornik CCD i maksymalne wymiary rejestrowanego obrazu wynoszą 2304 x 1728. Natomiast FinePix F450 Zoom oferuje rozdzielczość 5.2 Megapikseli, a wymiary obrazu to 2592 x 1944. Oba sensory są niezbyt duże, 1/2.5".

Warto podkreślić, że w przeciwieństwie do poprzedników (F410 / F420) zastosowano tu zwykłe matryce CCD, a nie firmowane przez Fujifilm matryce SuperCCD HR. Producent nie wyjaśnia czym jest spowodowana ta zmiana, ale z tego co pamiętamy sensory SuperCCD HR produkowane były tylko w dwóch rozdzielczościach 3-megapiskelowej i 6-megapikselowej.

FinePix F440 i F450 to kieszonkowe aparaty cyfrowe - przy wymiarach 75 x 62 x 21mm, ważą zaledwie 150g (bez baterii). Niemniej, dzięki nowej konstrukcji, posiadają obiektywy o sporym, 3.4-krotnym zakresie zbliżenia, 38 - 130mm (odpowiednik dla 35mm). Maksymalny otwór przysłony wynosi F2.8 dla szerokiego kąta oraz F5.5 przy maksymalnym zbliżeniu. Minimalny dystans mierzenia ostrości to 60cm w trybie normalnym i 9cm w trybie makro.

Aparaty te to raczej amatorskie konstrukcje, bez możliwości manualnego dobierania parametrów ekspozycji (wymieniony w specyfikacji tryb Manual daje dostęp do większe liczby ustawień niż Auto, ale nie jest to tradycyjny tryb manualny ekspozycji). Do dyspozycji są cztery programy tematyczne, korekta ekspozycji, ręczny dobór czułości w zakresie ISO 80 - 400, oraz wybór jednego z sześciu trybów pracy lampy błyskowej. Predefiniowane ustawienia balansu bieli uzupełniono o tryb ręczny (według wzorca bieli - przydatny w oświetleniu mieszanym).

Zwraca uwagę bardzo duży 2-calowy monitor LCD o dość wysokiej rozdzielczości. Na pewno będzie on bardziej praktyczny niż celownik optyczny, przez który widać tylko 77% rejestrowanego obrazu. Aparaty sprzedawane będą w zestawie z akumulatorem litowo-jonowych NP-30 oraz ładowarką / zasilaczem sieciowym. Kolejny dodatek to stacja dokowania PictureCradle, która ułatwia zrzut zdjęć, filmów i notatek dźwiękowych na dysk komputera. Na dobry początek dostaniemy też kartę cD-Picture Card 16MB, ale jak wiadomo lepiej od razu kupić bardziej pojemny nośnik. Nie wiemy jakie są szanse, że obie nowości trafią do sprzedaży jeszcze przed wakacjami.



NazwaFujifilm FinePix F440 Zoom
TypAmatorski ultrakompakt cyfrowy
Efektywna rozdzielczość4,1 Mp
Sensor1/2.5 cala CCD, 4.2 Megapikseli (4.1 Mp efektywnych)
PamięćxD-Picture Card (16MB xD w zestawie)
Rozdzielczość2304 x 1728, 1600 x 1200, 1280 x 960, 640 x 460
Formaty zapisu obrazuJPEG (Exif 2.1), AVI (Motion JPEG)
Poziom kompresjib.d.
Jakość kompresjib.d.
ObiektywFujinon 3.4x, 38 - 130mm, F2.8 - F5.5
Stabilizacja obrazubrak
Zoom cyfrowyb.d.
PrzysłonaF2.8 / F7.4 (dla szerokiego kąta)
Migawka2 - 1/2000 sek.
Tryby ekspozycji
  • Auto
  • Manual
  • Scenki (portret, krajobraz, sport, scena nocna)
  • Film
Pomiar światła64-strefowy TTL
Kompensacja ekspozycjib.d.
Blokada ekspozycjipo naciśnięciu spustu do połowy
Autobracketingbrak
Metody pomiaru ostrościAutofocus
Tryby pracy autofocusaNormal: 60cm - nieskończoność, Makro: 9 - 80cm
Manual focusb.d.
Blokada ostrościpo naciśnięciu spustu do połowy
Podgląd głębin.d.
CzułośćAuto (ISO 80 - 400), ISO 80, 100, 200, 400
Balans bieli
  • Auto
  • cień
  • jarzeniowe x3 (dzienne, ciepłe, zimne)
  • żarowe
  • ustawienie ręczne
Efektyb.d.
Korekta obrazub.d.
Zdjęcia seryjneb.d.
Rejestracja filmu320 x 240 / 160 x 120, 10 kl/sek, z dźwiękiem, do 60sek. / 180sek.
Monitor LCDb.d.
Synchronizacja z lampąb.d.
Lampa błyskowa
  • Wbudowana, zakres: 0.6 - 3.6m / 2.0m (szeroki kąt / tele)
  • Tryby: Auto, redukcja cz. o., wymuszona, wyłączona, długa synchronizacja, długa synchronizacja z redukcja cz. o.
Kontrola błyskub.d.
Stopka akcesoriówb.d.
Matówkan.d.
Lustron.d.
WizjerOptyczny, 78% krycia
Punkt ocznyb.d.
Informacja w wizjerzeb.d.
Informacja LCD2.0 cala TFT LCD, 154,000 punktów, 97% krycia
Notka dźwiękowab.d.
Tryby odtwarzaniab.d.
Samowyzwalaczb.d.
ZłączaUSB 1.1, wyjście Video, DC-IN (zasilanie sieciowe)
Pilotb.d.
ZasilanieAkumulator Li-Io NP-30 (z ładowarką / adapterem AC w zestawie)
Wydajność zasilania (zdjęcia)b.d.
Funkcje indywidualneb.d.
Warunki atmosferyczneb.d.
Gwint statywub.d.
Obudowab.d.
Wymiary74.5 x 62.3 x 21.3mm
Waga150g (bez baterii i karty)
Akcesoriab.d.
Oprogramowanieb.d.
Artykuł na Fotopolis2046

Komentarze
Polecane artykuły
Olympus OM-D E-M1X - pierwsze wrażenia
24 Sty 2019
Jak pierwszy profesjonalny reporterski korpus Olympusa wypada w praktyce? Z aparatem mieliśmy okazję zapoznać się jeszcze przed oficjalną premierę. Oto nasze pierwsze wnioski.
0
Sony A9 i FE 400 mm f/2.8 GM OSS - jak radzą sobie w wymagającej fotografii sportowej?
21 Sty 2019
Topowy korpus systemu E pretenduje do miana najlepszego reporterskiego aparatu na rynku. Wraz z niezbędnym w fotografii sportowej obiektywem 400 mm f/2.8 tworzy obecnie najlżejszy tego typu pełnoklatkowy zestaw na rynku. Zobaczcie, jak poradził sobie w wymagających warunkach.
2
SanDisk Extreme Portable SSD - test dysku SSD
18 Sty 2019
Wytrzymały, pojemny i szybki a do tego naprawdę mały. Najnowszy dysk przenośny SSD SanDisk to jedno z najciekawszych rozwiązań tego typu na rynku. Sprawdziliśmy, jak spisuje się w praktyce!
0
Tokina FíRIN 20 mm f/2 FE AF - zdjęcia przykładowe
8 Sty 2019
Zaawansowana optyka z wyrazistym i kontrastowym obrazem oraz ultraszybki autofokus współpracujący z systemem Sony Fast Hybrid AF - to główne cechy Tokiny FíRIN 20 mm f/2 FE AF. Zobaczcie, jak stałka poradziła sobie w praktyce.
0