Kodak DCS Pro SLR/c - 14 MP z bagnetem Canona

Stało się - Kodak wraca do starych, dobrych czasów, kiedy miał w swojej ofercie lustrzanki cyfrowe zarówno z mocowaniem Nikona, jak i Canona. Firma zaprezentowała właśnie nowy model z pełnoklatkową matrycą 14 MP - lustrzankę DCS Pro SLR/c, akceptującą obiektywy Canona.
Stało się - Kodak wraca do starych, dobrych czasów, kiedy miał w swojej ofercie lustrzanki cyfrowe zarówno z mocowaniem Nikona, jak i Canona. Firma zaprezentowała właśnie nowy model z pełnoklatkową matrycą 14 MP - lustrzankę DCS Pro SLR/c, akceptującą obiektywy Canona.

Kodak DCS Pro SLR/c

Z okazji targów PMA informowaliśmy już o modelu Kodak DCS Pro SLR/n i właśnie się wyjaśniło, co oznaczała literka "n" na końcu jego nazwy - producenta systemu, z którym aparat jest kompatybilny. Najnowsza premiera, DCS Pro SLR/c, współpracuje z obiektywami z Canona. Jednak aparaty te różnią się nie tylko rodzajem mocowania bagnetowego...

Oczywiście zachowano 14-megową, pełnoklatkową matrycę CMOS, która pozwala na uzyskanie zdjęć wielkości 4536 x 3024 pikseli (tym samym DCS Pro SLR/c przebija model EOS 1Ds pod względem największej rozdzielczości wśród lustrzanek cyfrowych z mocowaniem Canona). Jednak SLR/c ma krótszą synchronizację z lampą błyskową (1/180 sek. zamiast 1/125 sek.), mniejszy wyświetlacz LCD i nowy system autofocus. Zrozumiałe też, że realizuje canonowski pomiar światła błyskowego E-TTL.

Jednak najważniejszą różnicę w stosunku do modelu DCS Pro SLR/n zostawiliśmy na koniec, choć to właśnie ją widać już na pierwszy rzut oka. Chodzi mianowicie o korpus aparatu. SLR/c wygląda niemal zupełnie inaczej niż jego odpowiednik z bagnetem Nikona. Tak więc nie możemy do końca mówić o powrocie Kodaka do polityki oferowania fotografującym lustrzanek opartych na aparatach Nikona i Canona, ponieważ ani DCS Pro SLR/n ani SLR/c nie mają swoich bezpośrednich odpowiedników w stajniach tych producentów. Ale wróćmy do wyglądu DCS Pro SLR/c - trudno oprzeć się wrażeniu, że jest on bardzo zbliżony do flagowych lustrzanek cyfrowych Sigmy (SD9 i SD10). Jedyną ważniejsza różnicą jest wbudowany pionowy grip i spust. Co prawda w informacji prasowej producenta nie wspomniano o współpracy między obiema firmami, ale podobieństwa są tak duże, że możemy z dużym prawdopodobieństwem stwierdzić, że magnezowy korpus Kodaka DCS Pro SLR/c powstaje w fabrykach Sigmy.

Kodak DCS Pro SLR/c powinien trafić na rynek już w maju tego roku i będzie dostępny w sieci autoryzowanych dystrybutorów. Wszystko wskazuje na to, że ma kosztować tyle samo, co swój nikonowski odpowiednik, czyli ok. 5000 dolarów.
Komentarze
Polecane artykuły
Leica Q2 - pierwsze wrażenia [WIDEO]
22 Mar 2019
Matryca o rozdzielczości 47,4 Mp, dobrze znany szerokokątny obiektyw Summilux 28 mm f/1.7 ASPH, uszczelniony korpus i odświeżona ergonomia. O pracy z najnowszym pełnoklatkowym kompaktem opowiada Michał Massa Mąsior.
0
Leica Q2 - zdjęcia przykładowe
20 Mar 2019
Nowa pełnoklatkowa matryca o rozdzielczości 47,4 Mp, dobrze znany szerokokątny obiektyw Summilux 28 mm f/1.7 ASPH, uszczelniony korpus i odświeżona ergonomia - zobaczcie na co stać drugą generację kompaktu Leiki.
0
Venus Optics Laowa 9 mm f/2.8 Zero-D teraz także w wersji z mocowaniem Mikro Cztery Trzecie
15 Mar 2019
Pokazana w zeszłym roku ultraszerokokątna stałka bez dystorsji doczekała się wariantu z mocowaniem M43. Na sklepowe póki trafi jeszcze w marcu.
0
Panasonic Lumix S1R - zdjęcia przykładowe
11 Mar 2019
O modelu Lumix S1R powiedziano już wiele, jednak jakość obrazu wciąż pozostawała pewną tajemnicą. Do teraz. W nasze ręce wpadł flagowiec nowego pełnoklatkowego systemu Panasonica!
4