Kyocera Finecam S3R - jeszcze szybszy

Koncern Kyocera zaprezentował kolejny po Finecam S5R kompakt cyfrowy wyposażony w szybki przetwornik RTUNE. Tym razem jest to 3-megapikselowy Finecam S3R, który może się poszczycić rewelacyjnymi osiągami w trybie zdjęć seryjnych - do 3.1 kl/sek. limitowane tylko pojemnością karty SD.
Koncern Kyocera zaprezentował kolejny po Finecam S5R kompakt cyfrowy wyposażony w szybki przetwornik RTUNE. Tym razem jest to 3-megapikselowy Finecam S3R, który może się poszczycić rewelacyjnymi osiągami w trybie zdjęć seryjnych - do 3.1 kl/sek. limitowane tylko pojemnością karty SD.



Konstruktorzy aparatów Kyocera od jakiegoś czasu skupiają się nie na zwiększaniu liczby pikseli, a na znacznie ważniejszych aspektach pracy aparatu jak szybkość przetwarzania, jakość obrazu czy funkcjonalność. Kto miał okazję zetknąć się z najnowszymi produktami koncernu musiał zwrócić uwagę na niebywale szybką gotowość do pracy (czas startowy) oraz ogólną operatywność (czasy reakcji poszczególnych przycisków).

Finecam S3R jest przykładem tej tendencji. Pierwsza podnoszona przez producenta właściwość to szybkostrzelność. Aparat fotografuje w tempie 3.1 kl/sek., a co ważniejsze, nie ma tu limitu długości serii. O ile korzystamy z szybkich kart SD (z zapisem minimalnym 10 MB/sek.) możemy wykonać tyle ujęć ile zmieści się w pamięci. Tak szybka obróbka obrazu realizowana jest przez przetwornik RTUNE zastosowany także w 5-megapikselowej wersji tego samego aparatu, tj. Finecam S5R.

Warto zwrócić uwagę, że skorzystano tu z matrycy światłoczułej o mniejszej rozdzielczości, ale o dużych rozmiarach fizycznych (1/1.8" CCD). Dzięki temu pojedyncze piksele są większe, a to przekłada się na lepszą światłoczułość - do dyspozycji mamy wartości z zakresu ISO 100 - ISO 800.

Obiektyw S3R oferuje 3-krotne zbliżenie optyczne (35 - 105mm dla małego obrazka) przy popularnej ostatnio jasności F2.8 - F4.8. Konstrukcja uwzględnia element niskodyspersyjny oraz 4 elementy asferyczne dla zniwelowania potencjalnych zniekształceń obrazu. W trybie makro aparat ogniskuje skutecznie z odległości 12 cm od obiektu.



Jeśli chodzi o tryby pracy to poza automatyką programową ekspozycji jest to priorytet przysłony (niestety tylko 2 wartości) oraz liczne programy tematyczne. Do tego dochodzi korekta ekspozycji, korekta ostrości oraz nasycenia. Predefiniowane profile balansu bieli możemy uzupełnić o tryb własny zdefiniowany według wzorca bieli. Oczywiście nie mogło obyć się bez zaawansowanego trybu filmowego - Finecam S3R nagrywa filmy w rozdzielczości VGA (640 x 480) w tempie 30 kl/sek. z dźwiękiem, bez limitu długości ujęcia (z kartami SD o transferze min. 10 MB/sek.).

Aparat znajdzie się wkrótce w ofercie dystrybutora sprzętu fotograficznego Kyocera, firmy K-Consult. Cena europejska to 399 Euro; polskiej jeszcze nie znamy. Dostępny będzie w trzech wersjach kolorystycznych: srebrnej, niebieskiej i czerwonej.

NazwaKyocera Finecam S3R
TypKompakt cyfrowy
Sensor1/1.8 cala CCD, 3.3 Megapikseli (3.1 Mp efektywnych)
PamięćSecure Digital
Rozdzielczość2048 x 1536, 1600 x 1200, 1280 x 960, 640 x 480
Formaty zapisu obrazuJPEG (Exif 2.2), Motion JPEG (film)
Jakość kompresjiFine, Normal
Obiektyw7.3-21.9mm (35 - 105 mm - ekwiwalent 35mm), F2.8 - F4.8
Zoom cyfrowy2.8-krotny
Tryby ekspozycji
  • Automatyka programowa
  • priorytet przysłony (dwie wartości)
  • Programy tematyczne (standard, sport, scena nocna, portret nocny, makro, krajobraz)
Pomiar światłaEwaluacyjny / Centralnie-ważony uśredniony / Punktowy
Kompensacja ekspozycji+/-2EV w skoku 1/3EV
Metody pomiaru ostrościPojedynczy AF, Ciągły AF, Ostrość manualna (progi)
Tryby pracy autofocusaNormal: od 60 cm, Makro: 12 - 60 cm
Manual focusProgowy: 0.6, 1, 1.5, 2, 3, 5 m, nieskończoność
CzułośćAuto, ISO 100, 200, 400, 800
Balans bieli
  • Auto
  • dzienne
  • żarowe
  • chmury
  • jarzeniowe
  • balans ręczny
EfektySepia, czarno-białe
Korekta obrazuOstrość (-1 do +3), nasycenie (-1 do +1)
Zdjęcia seryjne3.1 kl/sek. ilość limitowana pojemnością karty (dot. kart SD o prędkości min. 10 MB/sek.)
Rejestracja filmu
  • 640 x 480, 15 lub 30 kl/sek., bez limitu długości, z dźwiękiem
  • 320 x 240, 15 lub 30 kl/sek., bez limitu długości, z dźwiękiem
  • 160 x 120, 15 lub 30 kl/sek., bez limitu długości, z dźwiękiem
Monitor LCD1.6 cala TFT LCD, 70,000 punktów
Lampa błyskowa
  • Wbudowana (pop-up)
  • Auto. redukcja cz. o., wymuszona, wyłączona
  • Zakres: 0.6 - 0.2/2.5m (T/W)
WizjerOptyczny
ZłączaUSB 1.1, Video out, DC-IN (zasilanie)
Wymiary92 x 57.5 x 33 mm
Waga175g

Komentarze
Polecane artykuły
Panasonic Lumix S1 - test aparatu
6 Maj 2019
Lumix S1 to tańszy model z zaprezentowanego niedawno duetu pełnoklatkowych bezlusterkowców Panasonika. Z matrycą o mniejszej rozdzielczości, ale z bardziej rozwiniętym trybem filmowym, ma przyciągać szerokie rzesze profesjonalistów szukających uniwersalnego i niezawodnego body. Sprawdźmy, czy podstawowa pełna klatka Lumix ma szansę spełnić ich oczekiwania!
0
Canon EOS 250D - pierwsze wrażenia
10 Kwi 2019
EOS 250D to nowy reprezentant “najmniejszej lustrzankowej serii na rynku”, która łączy niewielkie gabaryty z przystępną ceną i możliwościami skrojonymi pod kątem początkujących fotografów i świadomych amatorów. Co skrywa przed nami najnowsza konstrukcja?
3
Panasonic Lumix S1R - test aparatu
9 Kwi 2019
Lumix S1R - jak twierdzi producent - ma być odpowiedzią na potrzeby wymagających profesjonalistów. Jednak czy tak jest w istocie i czy pierwsza pełna klatka Panasonic odbierze klientów konkurencji? Przekonajmy się!
12
Fujifilm GFX 50R - test aparatu
2 Kwi 2019
Najbardziej przystępny cenowo cyfrowy średni format z pewnością zwrócił uwagę tych, którym pełna klatka przestaje już wystarczać. Czy bardziej mobilna i kompaktowa wersja modelu 50S spełni oczekiwania wymagających zawodowców?
1