Kyocera Finecam S3R - jeszcze szybszy

Koncern Kyocera zaprezentował kolejny po Finecam S5R kompakt cyfrowy wyposażony w szybki przetwornik RTUNE. Tym razem jest to 3-megapikselowy Finecam S3R, który może się poszczycić rewelacyjnymi osiągami w trybie zdjęć seryjnych - do 3.1 kl/sek. limitowane tylko pojemnością karty SD.
Koncern Kyocera zaprezentował kolejny po Finecam S5R kompakt cyfrowy wyposażony w szybki przetwornik RTUNE. Tym razem jest to 3-megapikselowy Finecam S3R, który może się poszczycić rewelacyjnymi osiągami w trybie zdjęć seryjnych - do 3.1 kl/sek. limitowane tylko pojemnością karty SD.



Konstruktorzy aparatów Kyocera od jakiegoś czasu skupiają się nie na zwiększaniu liczby pikseli, a na znacznie ważniejszych aspektach pracy aparatu jak szybkość przetwarzania, jakość obrazu czy funkcjonalność. Kto miał okazję zetknąć się z najnowszymi produktami koncernu musiał zwrócić uwagę na niebywale szybką gotowość do pracy (czas startowy) oraz ogólną operatywność (czasy reakcji poszczególnych przycisków).

Finecam S3R jest przykładem tej tendencji. Pierwsza podnoszona przez producenta właściwość to szybkostrzelność. Aparat fotografuje w tempie 3.1 kl/sek., a co ważniejsze, nie ma tu limitu długości serii. O ile korzystamy z szybkich kart SD (z zapisem minimalnym 10 MB/sek.) możemy wykonać tyle ujęć ile zmieści się w pamięci. Tak szybka obróbka obrazu realizowana jest przez przetwornik RTUNE zastosowany także w 5-megapikselowej wersji tego samego aparatu, tj. Finecam S5R.

Warto zwrócić uwagę, że skorzystano tu z matrycy światłoczułej o mniejszej rozdzielczości, ale o dużych rozmiarach fizycznych (1/1.8" CCD). Dzięki temu pojedyncze piksele są większe, a to przekłada się na lepszą światłoczułość - do dyspozycji mamy wartości z zakresu ISO 100 - ISO 800.

Obiektyw S3R oferuje 3-krotne zbliżenie optyczne (35 - 105mm dla małego obrazka) przy popularnej ostatnio jasności F2.8 - F4.8. Konstrukcja uwzględnia element niskodyspersyjny oraz 4 elementy asferyczne dla zniwelowania potencjalnych zniekształceń obrazu. W trybie makro aparat ogniskuje skutecznie z odległości 12 cm od obiektu.



Jeśli chodzi o tryby pracy to poza automatyką programową ekspozycji jest to priorytet przysłony (niestety tylko 2 wartości) oraz liczne programy tematyczne. Do tego dochodzi korekta ekspozycji, korekta ostrości oraz nasycenia. Predefiniowane profile balansu bieli możemy uzupełnić o tryb własny zdefiniowany według wzorca bieli. Oczywiście nie mogło obyć się bez zaawansowanego trybu filmowego - Finecam S3R nagrywa filmy w rozdzielczości VGA (640 x 480) w tempie 30 kl/sek. z dźwiękiem, bez limitu długości ujęcia (z kartami SD o transferze min. 10 MB/sek.).

Aparat znajdzie się wkrótce w ofercie dystrybutora sprzętu fotograficznego Kyocera, firmy K-Consult. Cena europejska to 399 Euro; polskiej jeszcze nie znamy. Dostępny będzie w trzech wersjach kolorystycznych: srebrnej, niebieskiej i czerwonej.

NazwaKyocera Finecam S3R
TypKompakt cyfrowy
Sensor1/1.8 cala CCD, 3.3 Megapikseli (3.1 Mp efektywnych)
PamięćSecure Digital
Rozdzielczość2048 x 1536, 1600 x 1200, 1280 x 960, 640 x 480
Formaty zapisu obrazuJPEG (Exif 2.2), Motion JPEG (film)
Jakość kompresjiFine, Normal
Obiektyw7.3-21.9mm (35 - 105 mm - ekwiwalent 35mm), F2.8 - F4.8
Zoom cyfrowy2.8-krotny
Tryby ekspozycji
  • Automatyka programowa
  • priorytet przysłony (dwie wartości)
  • Programy tematyczne (standard, sport, scena nocna, portret nocny, makro, krajobraz)
Pomiar światłaEwaluacyjny / Centralnie-ważony uśredniony / Punktowy
Kompensacja ekspozycji+/-2EV w skoku 1/3EV
Metody pomiaru ostrościPojedynczy AF, Ciągły AF, Ostrość manualna (progi)
Tryby pracy autofocusaNormal: od 60 cm, Makro: 12 - 60 cm
Manual focusProgowy: 0.6, 1, 1.5, 2, 3, 5 m, nieskończoność
CzułośćAuto, ISO 100, 200, 400, 800
Balans bieli
  • Auto
  • dzienne
  • żarowe
  • chmury
  • jarzeniowe
  • balans ręczny
EfektySepia, czarno-białe
Korekta obrazuOstrość (-1 do +3), nasycenie (-1 do +1)
Zdjęcia seryjne3.1 kl/sek. ilość limitowana pojemnością karty (dot. kart SD o prędkości min. 10 MB/sek.)
Rejestracja filmu
  • 640 x 480, 15 lub 30 kl/sek., bez limitu długości, z dźwiękiem
  • 320 x 240, 15 lub 30 kl/sek., bez limitu długości, z dźwiękiem
  • 160 x 120, 15 lub 30 kl/sek., bez limitu długości, z dźwiękiem
Monitor LCD1.6 cala TFT LCD, 70,000 punktów
Lampa błyskowa
  • Wbudowana (pop-up)
  • Auto. redukcja cz. o., wymuszona, wyłączona
  • Zakres: 0.6 - 0.2/2.5m (T/W)
WizjerOptyczny
ZłączaUSB 1.1, Video out, DC-IN (zasilanie)
Wymiary92 x 57.5 x 33 mm
Waga175g

 
Komentarze
Polecane artykuły
Fujifilm X-T3 - test aparatu
14 Lis 2018
Najnowszy bezlusterkowiec Fujifilm pretenduje do miana króla segmentu APS-C i jednego z najbardziej uniwersalnych aparatów w ogóle. Sprawdzamy, na co go stać.
8
Nikon Z7 - test aparatu
6 Lis 2018
Nikon Z7 to pierwszy pełnoklatkowy bezlusterkowiec japońskiego producenta. Czy nowy aparat z 45-megapikselową, stabilizowaną matrycą dorówna jakością cenionym lustrzankom Nikona? Czy jest godną konkurencją dla aparatów z serii Sony A7? Sprawdźmy.
17
Samyang AF 14 mm f/2.8 EF - test obiektywu
26 Paź 2018
Czy Samyang AF 14 mm f/2.8 EF okaże się „idealnym partnerem do podróży“ i sprosta oczekiwaniom wymagających fotografów? Producent nie ma co do tego wątpliwości. Postanowiliśmy więc sprawdzić w praktyce możliwości nowej ultraszerokokątnej stałki z mocowaniem Canon EF.
5
Samyang AF 14 mm f/2.8 EF - zdjęcia przykładowe
22 Paź 2018
Ciekawi, jak w praktyce sprawdza się najnowsza konstrukcja Samyanga z mocowaniem Canon EF? Zobaczcie zdjęcia przykładowe wykonane najnowszym modelem AF 14 mm f/2.8 EF. Czy okaże się on "czarnym koniem" w segmencie ultraszerokokątnych szkieł?
0