Sony DSC-P9 - dużo Sony...

Kolejna nowość serii DSC czyli następca P5.
Nie ochłonęliśmy jeszcze po jednej porcji premier, a już zaczyna się kolejna, tym razem w związku z ropoczynajacymi się Targami CeBIT w Hanowerze, a za sprawą Sony. Ostatnio informowaliśmy o poszerzeniu linii DSC o modele P71, P51 i P31, tym razem jest to rozwinięcie "drugiej odnogi" o ultra -kompakt cyfrowy DSC-P9.
Sony DSC-P9


Jest to bardzo logiczne następstwo popularnego P5 zmienione o większą pojemność CCD (wynosi 4.1 megapikseli) i kilka parametrów wspominanych po raz pierwszy w przytoczonym wyżej tekście. Są to przede wszystkim wielopolowy, 3-punktowy AF (szersze krycie umożliwia poprawny dobór ostrości dla obiektów nie kadrowanych centralnie), podwójny błysk (przy użyciu lampy), Multi - rejestracja (16 klatek w superszybkiej serii 30/15/7.5 kl/s zapisanych w jednym pliku JPEG), 49-punktowy pomiar ekspozycji.

Można czepiać się pomysłu na podwójne wyzwalanie błysku. Oczywiście poprawny pomiar to rzecz ważna - najpierw dokonuje się badanie i obliczanie równowagi świetlnej, a przy drugim strzale otwiera się migawka - ale gorzej jeśli dla kogoś ważniejsze jest zaskoczenie. Osoba uprzedzona o tym, że zaraz ktoś jej zrobi zdjęcie, nie jest zawsze naturalna.

Za to polecamy zwrócić uwagę na użyty po raz kolejny, ale jeszcze nie znany z wielu konkurencyjnych konstrukcji tryb MPEG HQX, który umożliwia nagranie sekwencji filmowej w rozdzielczości 320 x 240 bez limitu czasu jednorazowego ujęcia. Jedyna barierą jest pojemność karty czyli ciągle niewielkie 128MB (maksymalnie) co wystarczy na prawie 6 minut nagrania. Bawiąc się w proroctwa możemy wyobrazić sobie hybrydę, któregoś z aparatów serii DSC-P i kamery klasy Micro MV :) Cóż..., wszystko w jednym to już dziś bardzo popularne hasło.

DSC-P9 to model zaprojektowany niemal perfekcyjnie. Spełnia wszystkie kryteria sprzętu o sporych możliwościach, doskonałych parametrach technicznych (patrz specyfikacje) i najwyższej jakości wykonania. No i oczywiście wygląd. Bardzo modny i elegancki krój może przemówić nie tylko do miłośników lśniących przedmiotów. Srebrna obudowa kryje przyzwoity obiektyw i CCD 4.1Mp gwarantujące dobrą jakość nawet w rękach amatora,. Podobnie, przemyślane tryby automatyki ekspozycji (Auto, półcień, portret w półcieniu, krajobraz) i balansu bieli. Ogólnie jest to aparat, który całkowitemu laikowi będzie co i raz uprzyjemniał życie bardzo efektownymi wynikami, a znajdzie na pewno uznanie u bardziej doświadczonych, którym przyda się jako drugi aparat. Dzięki ultra-kompaktowym wymiarom możemy go zawsze mieć przy sobie, bez zbytniego absorbowania uwagi, aż do momentu wyciągnięcia "z kieszeni".

Oczywiście jest to model nie dający dostępu do nastawień manualnych, opiera się na wyprofilowanej automatyce pracy, choć wiele parametrów możemy skorygować (kompensacja ekspozycji, wyostrzanie, kadrowanie cyfrowe). Warto wspomnieć też program makro (od 10cm), migawkę do 1/2000 sek (rozwiązania znane z DSC-P71) oraz słynny u Sony system zasilania z doskonałym akumulatorem InfoLithium ładowanym z dołączonego kabla AC (zasilacz / ładowarka).


Specyfikacje
border=2;sizex=2;sizey=29;headersx=0;headersy=0|Sensor;1/1.8" 4.1Mp CCD (4Mp efektywne);
Rozdzielczość;2272 x 1704 JPEG, 2272 x 1520 JPEG (3:2);
;1600 x 1200 UXGA, 1280 x 960 SXGA, 640 x 480 VGA;
Obiektyw;Sony, 8-24mm (ekw. 39-117mm), f2.8-5.6;
Zbliżenie cyfr.;2x;
Ostrość;Auto, centralny AF lub Multi (3-polowy);
;Manual, 5-skokowy;
Zakres ostr.;Makro od 10cm, Normal od 50cm;
Czułość;ekw. ISO 100/200/400 i Auto;
Balans bieli;Auto, dzienne, zachmurzenie, jarzeniowe, żarowe;
Pomiar ekspozycji;49-segmentowy wielopolowy / punktowy;
Automatyka eksp.;Auto, Półcień, Portret w półcieniu, Krajobraz;
Przysłona;Automatyka w zakresie f2.8-8.0;
Migawka;Automatyka w zakresie 1/30-1/2000 ("Półcień" od 2 sek.);
Mig. z red. szumów;1/2-2 sek.;
Korekta eksp.;+/-2EV co 1/3EV;
Tryby lampy;Auto (bez/z redukcją cz. o.), Wymuszona (bez/z r. cz. o.), Wyłączona, Długa synchr. (Portret w półcieniu);
Poziom błysku;Wysoki, Normal, Niski;
Zakres lampy;0.5m-3.8m;
Tryb filmowy;MPEG (160 x 120 / 320 x 240 / 320 x 240 HQX) z dźwiękiem bez bariery buforowej / Clip (160 x 120 lub 80 x 72) animowany GIF / Multi-frame 16 (7.5 / 15 / 30 kl/s - do 16 kl 320 x 240);Efekty;4 tryby;
Wyostrzanie;+/-2 w skokach co 1;
Odtwarzanie;Poklatkowe, powiększenie (1.1-5x), index 9 (3 x 3), szybki podgląd i kasowanie, obracanie;
LCD;1.5", 123Kp, system antyrefleksyjny;
Pamięć;Memory Stick (w zestawie 16MB);
Łącza;wy. AV / USB / zasilanie AC (Adaptor / Charger);
Zasilanie;Akumulator InfoLithium C NP-FC11, 2.4Wh (w zestawie) lub zewnętrzne AC-LS2 (zasilacz / ładowarka w zestawie);
Wymiary;114 x 51.5 x 35.8mm;
Waga;206g

 
Komentarze
Polecane artykuły
Nikon Z6 - test aparatu
18 Gru 2018
Sprawdziliśmy czy Nikon Z6 jest w stanie dorównać świetnemu bezlusterkowcowi Sony A7 III.
1
BenQ SW240 - test monitora
4 Gru 2018
Nareszcie na rynku pojawił się budżetowy monitor ze sprzętową kalibracją, który ma oferować bardzo dobrą jakość obrazu i świetną ergonomię za naprawdę nieduże pieniądze. Sprawdzamy, czy BenQ SW240 ma szansę przekonać do siebie miłośników fotografii.
4
Canon EF 70-200 mm f/2.8L IS III USM - test obiektywu
30 Lis 2018
Wysoka wydajność, wytrzymałość i niezawodność - mają to być trzy przymioty trzeciej odsłony reporterskiego zooma Canona. Czy w takim razie mamy do czynienia z poważnymi usprawnieniami, czy raczej lekką kosmetyką obiektywu kierowanego do profesjonalistów? Sprawdźmy to!
3
Canon EF 70-200 mm f/2.8L IS III USM - zdjęcia przykładowe
26 Lis 2018
Ciekawi czy trzecia odsłona reporterskiego zooma Canona spełni oczekiwania profesjonalistów? Zobaczcie, jak w praktyce wypada najnowszy model EF 70-200 mm f/2.8L IS III USM.
5