Sony DSC-P9 - dużo Sony...

Kolejna nowość serii DSC czyli następca P5.
Nie ochłonęliśmy jeszcze po jednej porcji premier, a już zaczyna się kolejna, tym razem w związku z ropoczynajacymi się Targami CeBIT w Hanowerze, a za sprawą Sony. Ostatnio informowaliśmy o poszerzeniu linii DSC o modele P71, P51 i P31, tym razem jest to rozwinięcie "drugiej odnogi" o ultra -kompakt cyfrowy DSC-P9.
Sony DSC-P9


Jest to bardzo logiczne następstwo popularnego P5 zmienione o większą pojemność CCD (wynosi 4.1 megapikseli) i kilka parametrów wspominanych po raz pierwszy w przytoczonym wyżej tekście. Są to przede wszystkim wielopolowy, 3-punktowy AF (szersze krycie umożliwia poprawny dobór ostrości dla obiektów nie kadrowanych centralnie), podwójny błysk (przy użyciu lampy), Multi - rejestracja (16 klatek w superszybkiej serii 30/15/7.5 kl/s zapisanych w jednym pliku JPEG), 49-punktowy pomiar ekspozycji.

Można czepiać się pomysłu na podwójne wyzwalanie błysku. Oczywiście poprawny pomiar to rzecz ważna - najpierw dokonuje się badanie i obliczanie równowagi świetlnej, a przy drugim strzale otwiera się migawka - ale gorzej jeśli dla kogoś ważniejsze jest zaskoczenie. Osoba uprzedzona o tym, że zaraz ktoś jej zrobi zdjęcie, nie jest zawsze naturalna.

Za to polecamy zwrócić uwagę na użyty po raz kolejny, ale jeszcze nie znany z wielu konkurencyjnych konstrukcji tryb MPEG HQX, który umożliwia nagranie sekwencji filmowej w rozdzielczości 320 x 240 bez limitu czasu jednorazowego ujęcia. Jedyna barierą jest pojemność karty czyli ciągle niewielkie 128MB (maksymalnie) co wystarczy na prawie 6 minut nagrania. Bawiąc się w proroctwa możemy wyobrazić sobie hybrydę, któregoś z aparatów serii DSC-P i kamery klasy Micro MV :) Cóż..., wszystko w jednym to już dziś bardzo popularne hasło.

DSC-P9 to model zaprojektowany niemal perfekcyjnie. Spełnia wszystkie kryteria sprzętu o sporych możliwościach, doskonałych parametrach technicznych (patrz specyfikacje) i najwyższej jakości wykonania. No i oczywiście wygląd. Bardzo modny i elegancki krój może przemówić nie tylko do miłośników lśniących przedmiotów. Srebrna obudowa kryje przyzwoity obiektyw i CCD 4.1Mp gwarantujące dobrą jakość nawet w rękach amatora,. Podobnie, przemyślane tryby automatyki ekspozycji (Auto, półcień, portret w półcieniu, krajobraz) i balansu bieli. Ogólnie jest to aparat, który całkowitemu laikowi będzie co i raz uprzyjemniał życie bardzo efektownymi wynikami, a znajdzie na pewno uznanie u bardziej doświadczonych, którym przyda się jako drugi aparat. Dzięki ultra-kompaktowym wymiarom możemy go zawsze mieć przy sobie, bez zbytniego absorbowania uwagi, aż do momentu wyciągnięcia "z kieszeni".

Oczywiście jest to model nie dający dostępu do nastawień manualnych, opiera się na wyprofilowanej automatyce pracy, choć wiele parametrów możemy skorygować (kompensacja ekspozycji, wyostrzanie, kadrowanie cyfrowe). Warto wspomnieć też program makro (od 10cm), migawkę do 1/2000 sek (rozwiązania znane z DSC-P71) oraz słynny u Sony system zasilania z doskonałym akumulatorem InfoLithium ładowanym z dołączonego kabla AC (zasilacz / ładowarka).


Specyfikacje
border=2;sizex=2;sizey=29;headersx=0;headersy=0|Sensor;1/1.8" 4.1Mp CCD (4Mp efektywne);
Rozdzielczość;2272 x 1704 JPEG, 2272 x 1520 JPEG (3:2);
;1600 x 1200 UXGA, 1280 x 960 SXGA, 640 x 480 VGA;
Obiektyw;Sony, 8-24mm (ekw. 39-117mm), f2.8-5.6;
Zbliżenie cyfr.;2x;
Ostrość;Auto, centralny AF lub Multi (3-polowy);
;Manual, 5-skokowy;
Zakres ostr.;Makro od 10cm, Normal od 50cm;
Czułość;ekw. ISO 100/200/400 i Auto;
Balans bieli;Auto, dzienne, zachmurzenie, jarzeniowe, żarowe;
Pomiar ekspozycji;49-segmentowy wielopolowy / punktowy;
Automatyka eksp.;Auto, Półcień, Portret w półcieniu, Krajobraz;
Przysłona;Automatyka w zakresie f2.8-8.0;
Migawka;Automatyka w zakresie 1/30-1/2000 ("Półcień" od 2 sek.);
Mig. z red. szumów;1/2-2 sek.;
Korekta eksp.;+/-2EV co 1/3EV;
Tryby lampy;Auto (bez/z redukcją cz. o.), Wymuszona (bez/z r. cz. o.), Wyłączona, Długa synchr. (Portret w półcieniu);
Poziom błysku;Wysoki, Normal, Niski;
Zakres lampy;0.5m-3.8m;
Tryb filmowy;MPEG (160 x 120 / 320 x 240 / 320 x 240 HQX) z dźwiękiem bez bariery buforowej / Clip (160 x 120 lub 80 x 72) animowany GIF / Multi-frame 16 (7.5 / 15 / 30 kl/s - do 16 kl 320 x 240);Efekty;4 tryby;
Wyostrzanie;+/-2 w skokach co 1;
Odtwarzanie;Poklatkowe, powiększenie (1.1-5x), index 9 (3 x 3), szybki podgląd i kasowanie, obracanie;
LCD;1.5", 123Kp, system antyrefleksyjny;
Pamięć;Memory Stick (w zestawie 16MB);
Łącza;wy. AV / USB / zasilanie AC (Adaptor / Charger);
Zasilanie;Akumulator InfoLithium C NP-FC11, 2.4Wh (w zestawie) lub zewnętrzne AC-LS2 (zasilacz / ładowarka w zestawie);
Wymiary;114 x 51.5 x 35.8mm;
Waga;206g

Komentarze
Polecane artykuły
Sony FE 600 mm f/4 GM OSS - zdjęcia przykładowe
11 Cze 2019
Sony FE 600 mm f/4 GM OSS to propozycja dla najbardziej wymagających fotografów sportu i dzikiej przyrody. Zobaczcie jak w praktyce radzi sobie najdłuższe szkło z serii G Master.
3
Sony FE 200-600 mm f/5.6-6.3 G OSS - zdjęcia przykładowe
11 Cze 2019
Najnowszy tele-zoom Sony FE 200-600 mm f/5.6-6.3 G OSS ma wszystko, by zaspokoić potrzeby fotografów sportu i dzikiej przyrody, którzy szukają zmiennogniskowego obiektywu dalekiego zasięgu w akceptowalnej cenie. Zobaczcie, na co go stać nową konstrukcję w systemie Sony E.
3
Fujifilm Fujinon XF 16 mm f/2.8 R WR - test obiektywu
31 Maj 2019
Dziś przyglądamy się bliżej Fujifilm Fujinon XF 16 mm f/2.8 R WR - szkłu, na które długo czekali miłośnicy szerokiego kąta. Kompaktowa i uszczelniona budowa, zaawansowana optyka i szybki AF mają być sporymi zaletami tego modelu.
4
Tenba Shootout II 24L - test plecaka
29 Maj 2019
Dziś sprawdzamy czy plecak Shootout II 24L to propozycja Tenby właściwa dla profesjonalnego fotografa.
0