Sony DSC-P9 - dużo Sony...

Kolejna nowość serii DSC czyli następca P5.
Nie ochłonęliśmy jeszcze po jednej porcji premier, a już zaczyna się kolejna, tym razem w związku z ropoczynajacymi się Targami CeBIT w Hanowerze, a za sprawą Sony. Ostatnio informowaliśmy o poszerzeniu linii DSC o modele P71, P51 i P31, tym razem jest to rozwinięcie "drugiej odnogi" o ultra -kompakt cyfrowy DSC-P9.
Sony DSC-P9


Jest to bardzo logiczne następstwo popularnego P5 zmienione o większą pojemność CCD (wynosi 4.1 megapikseli) i kilka parametrów wspominanych po raz pierwszy w przytoczonym wyżej tekście. Są to przede wszystkim wielopolowy, 3-punktowy AF (szersze krycie umożliwia poprawny dobór ostrości dla obiektów nie kadrowanych centralnie), podwójny błysk (przy użyciu lampy), Multi - rejestracja (16 klatek w superszybkiej serii 30/15/7.5 kl/s zapisanych w jednym pliku JPEG), 49-punktowy pomiar ekspozycji.

Można czepiać się pomysłu na podwójne wyzwalanie błysku. Oczywiście poprawny pomiar to rzecz ważna - najpierw dokonuje się badanie i obliczanie równowagi świetlnej, a przy drugim strzale otwiera się migawka - ale gorzej jeśli dla kogoś ważniejsze jest zaskoczenie. Osoba uprzedzona o tym, że zaraz ktoś jej zrobi zdjęcie, nie jest zawsze naturalna.

Za to polecamy zwrócić uwagę na użyty po raz kolejny, ale jeszcze nie znany z wielu konkurencyjnych konstrukcji tryb MPEG HQX, który umożliwia nagranie sekwencji filmowej w rozdzielczości 320 x 240 bez limitu czasu jednorazowego ujęcia. Jedyna barierą jest pojemność karty czyli ciągle niewielkie 128MB (maksymalnie) co wystarczy na prawie 6 minut nagrania. Bawiąc się w proroctwa możemy wyobrazić sobie hybrydę, któregoś z aparatów serii DSC-P i kamery klasy Micro MV :) Cóż..., wszystko w jednym to już dziś bardzo popularne hasło.

DSC-P9 to model zaprojektowany niemal perfekcyjnie. Spełnia wszystkie kryteria sprzętu o sporych możliwościach, doskonałych parametrach technicznych (patrz specyfikacje) i najwyższej jakości wykonania. No i oczywiście wygląd. Bardzo modny i elegancki krój może przemówić nie tylko do miłośników lśniących przedmiotów. Srebrna obudowa kryje przyzwoity obiektyw i CCD 4.1Mp gwarantujące dobrą jakość nawet w rękach amatora,. Podobnie, przemyślane tryby automatyki ekspozycji (Auto, półcień, portret w półcieniu, krajobraz) i balansu bieli. Ogólnie jest to aparat, który całkowitemu laikowi będzie co i raz uprzyjemniał życie bardzo efektownymi wynikami, a znajdzie na pewno uznanie u bardziej doświadczonych, którym przyda się jako drugi aparat. Dzięki ultra-kompaktowym wymiarom możemy go zawsze mieć przy sobie, bez zbytniego absorbowania uwagi, aż do momentu wyciągnięcia "z kieszeni".

Oczywiście jest to model nie dający dostępu do nastawień manualnych, opiera się na wyprofilowanej automatyce pracy, choć wiele parametrów możemy skorygować (kompensacja ekspozycji, wyostrzanie, kadrowanie cyfrowe). Warto wspomnieć też program makro (od 10cm), migawkę do 1/2000 sek (rozwiązania znane z DSC-P71) oraz słynny u Sony system zasilania z doskonałym akumulatorem InfoLithium ładowanym z dołączonego kabla AC (zasilacz / ładowarka).


Specyfikacje
border=2;sizex=2;sizey=29;headersx=0;headersy=0|Sensor;1/1.8" 4.1Mp CCD (4Mp efektywne);
Rozdzielczość;2272 x 1704 JPEG, 2272 x 1520 JPEG (3:2);
;1600 x 1200 UXGA, 1280 x 960 SXGA, 640 x 480 VGA;
Obiektyw;Sony, 8-24mm (ekw. 39-117mm), f2.8-5.6;
Zbliżenie cyfr.;2x;
Ostrość;Auto, centralny AF lub Multi (3-polowy);
;Manual, 5-skokowy;
Zakres ostr.;Makro od 10cm, Normal od 50cm;
Czułość;ekw. ISO 100/200/400 i Auto;
Balans bieli;Auto, dzienne, zachmurzenie, jarzeniowe, żarowe;
Pomiar ekspozycji;49-segmentowy wielopolowy / punktowy;
Automatyka eksp.;Auto, Półcień, Portret w półcieniu, Krajobraz;
Przysłona;Automatyka w zakresie f2.8-8.0;
Migawka;Automatyka w zakresie 1/30-1/2000 ("Półcień" od 2 sek.);
Mig. z red. szumów;1/2-2 sek.;
Korekta eksp.;+/-2EV co 1/3EV;
Tryby lampy;Auto (bez/z redukcją cz. o.), Wymuszona (bez/z r. cz. o.), Wyłączona, Długa synchr. (Portret w półcieniu);
Poziom błysku;Wysoki, Normal, Niski;
Zakres lampy;0.5m-3.8m;
Tryb filmowy;MPEG (160 x 120 / 320 x 240 / 320 x 240 HQX) z dźwiękiem bez bariery buforowej / Clip (160 x 120 lub 80 x 72) animowany GIF / Multi-frame 16 (7.5 / 15 / 30 kl/s - do 16 kl 320 x 240);Efekty;4 tryby;
Wyostrzanie;+/-2 w skokach co 1;
Odtwarzanie;Poklatkowe, powiększenie (1.1-5x), index 9 (3 x 3), szybki podgląd i kasowanie, obracanie;
LCD;1.5", 123Kp, system antyrefleksyjny;
Pamięć;Memory Stick (w zestawie 16MB);
Łącza;wy. AV / USB / zasilanie AC (Adaptor / Charger);
Zasilanie;Akumulator InfoLithium C NP-FC11, 2.4Wh (w zestawie) lub zewnętrzne AC-LS2 (zasilacz / ładowarka w zestawie);
Wymiary;114 x 51.5 x 35.8mm;
Waga;206g

Komentarze
Polecane artykuły
Canon EOS RP - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [AKTUALIZACJA]
14 Lut 2019
Najnowszy korpus Canona prawdopodobnie otwiera zupełnie nowy segment wśród aparatów bezlusterkowych. Najtańsza nowa pełna klatka na rynku ma być doskonałym wyborem dla bardziej ambitnych amatorów czy fotografów podróżniczych i z pozoru ma wszystko, by zadowolić doskonałą większość odbiorców. Gdzie jest haczyk?
3
Sony A6400 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
13 Lut 2019
Następca modelu A6300 wprowadza usprawnienia, które na pewno docenią zaawansowani amatorzy i osoby szukające aparatu do nagrywania vlogów i filmów do internetu. Nadal jednak ustępuje on plasowanemu wyżej, a już dostępnemu od pewnego czasu modelowi A6500. Czy to więc pozycja, którą warto się zainteresować?
1
Kilka godzin z Panasonic Lumix S1 - pierwsze wnioski
1 Lut 2019
Podczas dorocznego Digital Imaging Seminar, Panasonic zdradził wreszcie pełną specyfikację swojej pierwszej pełnej klatki, a w ręce dziennikarzy powędrowały pierwsze egzemplarze modeli S1 i S1R...
7
Tokina FíRIN 20 mm f/2 FE AF - test obiektywu
28 Sty 2019
Czy Tokina FíRIN to obiektyw, który rozgrzeje serca fotografów systemu Sony E? Producent nie ma co do tego wątpliwości. Jednak my dogłębnie przyjrzeliśmy się modelowi 20 mm f/2 FE AF.
0