Konica Minolta DiMAGE G400

Kolejnym wspólnym dziełem połączonych koncernów Minolta i Konica jest kompakt cyfrowy DiMAGE G400. Mimo niewielkich rozmiarów aparat ten oferuje wyjątkowo szeroki zakres funkcji automatycznych i ręcznych.
Kolejnym wspólnym dziełem połączonych koncernów Minolta i Konica jest kompakt cyfrowy DiMAGE G400. Mimo niewielkich rozmiarów aparat ten oferuje wyjątkowo szeroki zakres funkcji automatycznych i ręcznych.



Konica Minolta DiMAGE G400 (tak brzmi oficjalna nazwa nowego produktu) stylistycznie zbliżona jest do propozycji firmy Konica sprzed czasu połączenia obu koncernów (patrz KD-400Z, KD-500Z itd.). Jednak wspólne doświadczenia przyniosły efekt w postaci wprowadzenia zaawansowanych technologii i funkcji fotograficznych do aparatu o wymiarach 93.5 x 55.5 x 23mm i wadze 180g.

Dal początkujących fotoamatorów przygotowano program automatyki ekspozycji oraz 6 programów tematycznych. Możemy wybierać między punktowym lub centralnie-ważonym pomiarem światła oraz skorygować wynik tak by 2-krotnie prześwietlić lub niedoświetlić zdjęcie. Jeśli poznamy funkcje podstawowe możemy skorzystać z bracketingu ekspozycji (seria 3 zdjęć ze stałą różnicą wartości naświetlenia), a nawet z bracketingu ostrości (ta sama zasada przy przesunięciu punktu ostrości).

To dopiero początek zabawy. Na bardziej wyrobionych fotografów czeka tryb priorytetu przysłony oraz w pełni manualny dobór parametrów ekspozycji (czasu naświetlania i wartości przysłony). Balans bieli dobierany jest automatycznie lub z pomocą jednego z 4 trybów predefinowanych (do światła dziennego, żarowego itd.). Poza trybem fotografowania mamy do dyspozycji tryb nagrywania filmów w rozdzielczości 320 x 240 w tempie 15 kl/sek., a długość ujęcia będzie ograniczona wyłącznie przez pojemność karty pamięci. Tryb szybkich zdjęć seryjnych rejestruje obraz w tempie 2.5 kl/sek. z 3-zdjęciową serią.

Interesująco prezentuje się system pomiaru ostrości. Jest to kombinowany Rapid AF czyli współpracujące ze sobą zewnętrzny pasywny czujnik AF oraz ciągły pomiar przez czujnik wewnętrzny (Video AF). jak zapewnia producent czas potrzebny do namierzenia obiektu i zarejestrowania obrazu wynosi tylko 0.2 sek. (a czas opóźnienia migawki po zmierzeniu ostrości 0.03 sek.) Tryb makro pozwala na fotografowanie już od 5 cm przy szerokim kącie lub od 20 do 40cm dla całego zakresu ogniskowych.

Ponadto G400 pozwala na wyjątkowo wygodną kontrolę parametrów obrazu. Jest to 5-poziomowa korekta kontrastu, nasycenia i ostrości, a także 5 poziomowa korekta każdego z kanałów barwnych RGB (dodanie/odjęcie czerwieni, zieleni lub błękitu). Informacja prasowa zachwala też natychmiastowy podgląd zarejestrowanego obrazu oraz szybkie (0.2 sek.) przejście z trybu rejestracji do trybu odtwarzania.

Podobnie jak dotychczasowa linia Konica Revio, także G400 posiada podwójne gniazdo kart pamięci Secure Digital (zgodny z MultiMedia card) oraz Memory Stick. Przypomnijmy, że Konica była pierwszą firmą, która zdecydowała się na korzystanie z formatu MS wymyślonego przez konstruktorów z Sony. 4-megapikselowa matryca CCD zapisuje obraz o wymiarach maksymalnych 2272 x 1704. Na uwagę zasługuje też obiektyw GT Hexanon z 3-krotnym zbliżeniem optycznym. Wygodny zakres 34 - 101mm (ekwiwalent dla filmu małoobrazkowego) pozwala na wykonanie dość szerokich ujęć lub portretowych zbliżeń.

NazwaKonica Minolta DiMAGE G400
TypKompaktowy aparat cyfrowy
Sensor1/2.5 cala CCD, 4.2 Megapikseli (4.0 Mp efektywnych)
PamięćSecure Digita / MultiMedia Card / Memory Stick (16MB SD w zestawie)
Rozdzielczość2272 x 1704, 1600 x 1200, 640 x 480
Formaty zapisu obrazuJPEG (Exif 2.2, DCF, DPOF), AVI
Jakość kompresjiFine / Normal (tylko 2272 x 1704)
Obiektyw5.6 - 16.8mm (34 - 101mm dla 35mm), F2.8-F4.9, 7 elementów w 6 grupach
Zoom cyfrowy2-krotny (do 12x przy odtwarzaniu)
Migawka
  • Elektroniczna CCD i mechaniczna
  • 1 - 1/2000 sek. (Program AE i Priorytet przysłony)
  • 15 - 1/2000sek. (tryb Manual)
Tryby ekspozycji
  • Automatyka programowa AE
  • Priorytet migawki AE
  • Tryb manualny
  • Programy tematyczne (portret, krajobraz, noc, sport, ruch)
Pomiar światłaCentralnie-ważony / Punktowy
Kompensacja ekspozycji+/-2EV w skoku 0.3EV
Autobracketing3 zdjęcia w skoku 0.3EV
Tryby pracy autofocusa
  • Rapid AF: pasywny sensor AF + system Video AF
  • Normal: 0.5m / 0.8m (W/T), Makro: 5cm / 50cm (W/T), Super makro: 20-40cm (T)
  • Bracketing ostrości (3-zdjęciowy)
CzułośćAuto, ISO 50 / 100 / 200 / 400
Balans bieliAuto, dzienny, chmury, żarowy, jarzeniowy
EfektyTryby kolorów: standard, zimny, ciepły, czarno-białe, sepia
Korekta obrazu
  • Korekta nasycenia (5 poziomów)
  • korekta kontrastu (5 poziomów)
  • korekta ostrości (5 poziomów)
  • balans kolorów (5 poziomów na każdy kanał RGB)
Zdjęcia seryjne
  • Standardowy ciągły: 1.1 kl/sek. bez limitu ilości zdjęć w serii
  • Super ciągły: 2.5 kl/sek. do 3 zdjęć w serii
Rejestracja filmu320 x 240, 15 kl/sek. bez limitu długości ujęcia, audio
Monitor LCD1.5 cala TFT LCD, 76,800 punktów
Lampa błyskowa+/-2EV w skoku 0.3EV}
WizjerOptyczny z obrazem rzeczywistym
Samowyzwalacz3 lub 10 sek.
ZłączaUSB 2.0, Video Out, DC-IN
ZasilanieAkumulator litowo-jonowy NP-600 lub zewnętrzne (4.7V DC, adapter opcjonalny)
Wydajność zasilania (zdjęcia)ok. 185 min. rejestracji
Wymiary93.5 x 55.5 x 23mm
Waga180g (bez baterii)
Komentarze
Polecane artykuły
Panasonic Lumix S1 - test aparatu
6 Maj 2019
Lumix S1 to tańszy model z zaprezentowanego niedawno duetu pełnoklatkowych bezlusterkowców Panasonika. Z matrycą o mniejszej rozdzielczości, ale z bardziej rozwiniętym trybem filmowym, ma przyciągać szerokie rzesze profesjonalistów szukających uniwersalnego i niezawodnego body. Sprawdźmy, czy podstawowa pełna klatka Lumix ma szansę spełnić ich oczekiwania!
0
Canon EOS 250D - pierwsze wrażenia
10 Kwi 2019
EOS 250D to nowy reprezentant “najmniejszej lustrzankowej serii na rynku”, która łączy niewielkie gabaryty z przystępną ceną i możliwościami skrojonymi pod kątem początkujących fotografów i świadomych amatorów. Co skrywa przed nami najnowsza konstrukcja?
3
Panasonic Lumix S1R - test aparatu
9 Kwi 2019
Lumix S1R - jak twierdzi producent - ma być odpowiedzią na potrzeby wymagających profesjonalistów. Jednak czy tak jest w istocie i czy pierwsza pełna klatka Panasonic odbierze klientów konkurencji? Przekonajmy się!
12
Fujifilm GFX 50R - test aparatu
2 Kwi 2019
Najbardziej przystępny cenowo cyfrowy średni format z pewnością zwrócił uwagę tych, którym pełna klatka przestaje już wystarczać. Czy bardziej mobilna i kompaktowa wersja modelu 50S spełni oczekiwania wymagających zawodowców?
1