Sony prezentuje 3 modele serii DSC-P

Oto kolejna odsłona przygotowań do tegorocznych targów PMA. Sony zaprezentowało dziś 5 (!!!) aparatów cyfrowych. My podzielimy pierwszą polską informacje na ten temat na dwie części: teraz 3 nowe modele z serii DSC-P (P31, P51, P71), chwilę później ostatnie nowości serii Mavica.
Oto kolejna odsłona przygotowań do tegorocznych targów PMA. Sony zaprezentowało dziś 5 (!!!) aparatów cyfrowych. My podzielimy pierwszą polską informacje na ten temat na dwie części: teraz 3 nowe modele z serii DSC-P (P31, P51, P71), chwilę później ostatnie nowości serii Mavica.

Najmłodsze dzieci Sony to średniej klasy aparaty cyfrowe nastawione na dobrą pracę w trybie automatyki. Między sobą różnią się nieco rozdzielczością i ogniskową obiektywów, natomiast konstrukcja, design i systemy pomiarowe są podobne.
Sony DSC-P71

I tak DSC-P31 i DSC-P51 to aparaty 2-megapikselowe, P31 posiada stałoogniskowy obiektyw 33mm (ekw. 35mm), a P51 2-krotny zoom optyczny. Mocniejszy od nich obu DSC-P71 wyposażono w 3-megowy sensor CCD i 3-krotne zbliżenie optyczne. Wszystkie trzy modele charakteryzują się 3-strefowym, wielopunktowym systemem AF (bez wyboru pola pomiarowego), nowym systemem pomiaru ekspozycji z przedbłyskiem, nieograniczonym czasowo trybem filmowym (320 x 240 MPEG HQX), nowym zestawem programów ekspozycji, nowatorskim trybem zdjęć seryjnych oraz oczywiście "tradycyjnym" w Sony nośnikiem pamięci Memory Stick i kompaktowymi wymiarami.
Sony DSC-P51

Patrząc na listę zalet wymienioną podczas wczorajszej konferencji prasowe (jej "fotopolisową" wersję publikujemy poniżej) trudno oprzeć się wrażeniu, że nowe aparaty konstruowano tak, aby nawet początkujący fotoamator robił od razu poprawne technicznie zdjęcia. Zresztą sam producent przyznaje, że "największy kłopot w fotografii amatorskiej to błędy naświetlenia i ostrości, które zmuszają nas do używania przycisku DELETE". Sony skupiło się więc na tych dwóch aspektach zwiększając inteligencję systemów pomiarowych kosztem dostępu do ustawień manualnych. Nie mogę się oprzeć, żeby nie przytoczyć cytatu: "Sony's new cyber-shot cameras make the delete button practically obsolete."

  • Wielopunktowy autofokus - inteligentny system dobiera szacunkowo ostrość z pomocą 3 pól pomiarowych, umożliwia to właściwy pomiar dla przedmiotów nie znajdujących się w środku kadru
  • Pomiar ekspozycji z przedbłyskiem - lampa wyzwalana jest dwukrotnie w krótkich odstępach czasu, pierwszy z nich służy zebraniu informacji o warunkach oświetleniowych i przestrzennych, drugi - właściwy - wyzwalnay jest z optymalnymi parametrami przysłony i migawki
  • 49-punktowy pomiar ekspozycji
  • Nowe rozwiązanie w trybie automatyki tematycznej (Cień, Portret w cieniu, Krajobraz) - chodzi głównie o zdjęcia portretowe w trudnych warunkach oświetleniowych. Długa synchronizacja umożliwia poprawne naświetlenie w tej popularnej, a dość kłopotliwej technicznie sytuacji zdjęciowej
  • Redukcja szumów przy długich czasach otwarcia migawki (oparty na rozwiązaniu znanym z F707)
  • Nowatorskie rozwiązanie zdjęć w trybie ciągłym - do 16 obrazów w serii, w jednej z trzech prędkości 30/15/8 kl./sek. (!!!), zapisywanych jest w jednym pliku JPEG
  • Tryb filmowy - MPEG HQX (320 x 240 bez limitu czasu jednorazowego ujęcia, 5 min. 55 sek. na karcie 128 MB MS, bez dźwięku)
  • Zasilanie 2 x AA

Od siebie dodamy jeszcze bardzo przyjemną cenę, która po raz kolejny zbliża średniozamożnego użytkownika do fotografii cyfrowej. Dotyczą one rynku amerykańskiego, dla orientacji w tym czego spodziewać się w Polsce należy dodać ok. 20 - 25% i poczekać 3-4 miesiące.
  • DSC-P31: $220, dostępny w marcu
  • DSC-P51: $300, dostępny w kwietniu
  • DSC-P71: $400, dostępny w marcu

Sony DSC-P31

Specyfikacja
border=2;sizex=4;sizey=16;headersx=1;headersy=1| ;DSC-P31;DSC-P51;DSC-P71;Sensor;1/2.7" 2.11Mp CCD;1/2.7" 2.11Mp CCD;1/1.8" 3.34Mp CCD;Efektywne;2.0Mp;2.0Mp;3.2Mp;Obiektyw;Stały f/2.8;2-krotny f/3.8;3-krotny f/2.8 - f/5.3;Ogniskowa;33mm;41 - 82mm;39 - 117mm;Zoom cyfrowy;3-krotny;3-krotny;2-krotny;Rozdzielczość;1600 x 1200;1600 x 1200;2048 x 1536;Inne;1280x960, 640x480;1280x960, 640x480;1600x1200, 1280x960, 640x 480;Ostrość;Od 10cm;Od 8cm;Makro 10cm, Normal od 50cm;Konwersja A/D;12 bit;12 bit;14bit;Przysłona;F2.8 / F8.0;F3.8 / F8.0;F2.8 / F8.0;Migawka;Auto 1/30 - 1/1000 s.;1/30 - 1/1000 sek.;1/30 - 1/2000 sek.; ;Nocna 2 - 1/1000 sek.;2 - 1/1000 sek.;2 - 1/2000 sek.;Ekran LCD;1.6" 61tyś. pks.;1.6" 61tyś. pks.;1.5" 123tyś. pks;Wymiary;106 x 58 x 40mm;127 x 58 x 47mm;125 x 58 x 44mm;Waga;231g;275g;284g

Cechy wspólne:
border=2;sizex=2;sizey=16;headersx=0;headersy=0|Ostrość manualna;5 progów;Autofokus;Wielopunktowy 3-polowy;Czułość;Auto, ISO 100/200/400;Balans bieli;Auto, Słońce, Zachmurzenie, Jarzeniowe, Żarowe;Pomiar;Wielostrefowy, punktowy;Tematy;Cień, Portret w cieniu, Krajobraz;Kompensacja eksp.;+/-2EV w skokach 1/3EV;Wyostrzanie;5 poziomów;Zakres lampy;0.4 - 3.8m;Tryby lampy;Auto, wyłączona, wymuszona, redukcja cz.-o.;Siła błysku;Auto, mocna, słaba;Tryb movie;MPEG XQX (320 x 240, ograniczone przestrzenią na karcie);Zdjęcia ciągłe;16 zdjęć w serii (1280 x 960) 8/15/30 kl./sek.;Clip motion;Animowany GIF;Łącza;USB, Video out;Zasilanie;2 x AA (akumulatory NiMH i ładowarka w zestawie)

Komentarze
Polecane artykuły
Panasonic Lumix S1 - test aparatu
6 Maj 2019
Lumix S1 to tańszy model z zaprezentowanego niedawno duetu pełnoklatkowych bezlusterkowców Panasonika. Z matrycą o mniejszej rozdzielczości, ale z bardziej rozwiniętym trybem filmowym, ma przyciągać szerokie rzesze profesjonalistów szukających uniwersalnego i niezawodnego body. Sprawdźmy, czy podstawowa pełna klatka Lumix ma szansę spełnić ich oczekiwania!
0
Canon EOS 250D - pierwsze wrażenia
10 Kwi 2019
EOS 250D to nowy reprezentant “najmniejszej lustrzankowej serii na rynku”, która łączy niewielkie gabaryty z przystępną ceną i możliwościami skrojonymi pod kątem początkujących fotografów i świadomych amatorów. Co skrywa przed nami najnowsza konstrukcja?
10
Panasonic Lumix S1R - test aparatu
9 Kwi 2019
Lumix S1R - jak twierdzi producent - ma być odpowiedzią na potrzeby wymagających profesjonalistów. Jednak czy tak jest w istocie i czy pierwsza pełna klatka Panasonic odbierze klientów konkurencji? Przekonajmy się!
12
Fujifilm GFX 50R - test aparatu
2 Kwi 2019
Najbardziej przystępny cenowo cyfrowy średni format z pewnością zwrócił uwagę tych, którym pełna klatka przestaje już wystarczać. Czy bardziej mobilna i kompaktowa wersja modelu 50S spełni oczekiwania wymagających zawodowców?
1