Toshiba PDR-M500 i PDR-M700 - zoom 10X

Toshiba wprowadza do oferty nową linię cyfrową "M", której najjaśniejszym punktem jest 10-krotny obiektyw firmowany przez Canona. Toshiba PDR-M500 posiada 2-megapikselowy przetwornik CCD, a Toshiba PDR-M700, 3.2-megapikselowy.
Toshiba wprowadza do oferty nową linię cyfrową "M", której najjaśniejszym punktem jest 10-krotny obiektyw firmowany przez Canona. Toshiba PDR-M500 posiada 2-megapikselowy przetwornik CCD, a model Toshiba PDR-M700, 3.2-megapikselowy.

Toshiba PDR-M500


Toshiba zrobiła zdecydowany krok naprzód od czasu, gdy prezentowała swoje ostatnie kompaktowe aparaty cyfrowe. Linia "M" przewyższa je pod względem właściwości we wszystkich kategoriach i nie dziwi liczne "po raz pierwszy" w informacji prasowej. Oba aparaty mają, poza rozdzielczością (i limitem zdjęć seryjnych), takie same właściwości. Rozróżnia je też kolorystyka obudowy.

PDR-M500 i PDR-M700 oferują pełny dostęp do ręcznych nastaw ekspozycji oraz trybów automatyki z zadaną przysłoną lub czasem migawki. Program w pełni automatyczny uzupełniają programy tematyczne (portret, makro itd.) oraz zdjęcia czarno-białe i w sepii. Serię "M" zaprojektowano z myślą o ambitnych amatorach dlatego "na pokładzie" znajdziemy wszystkie najważniejsze funkcje wymagane od sprzętu tej klasy.

Nie ma jeszcze oficjalnej specyfikacji producenta, przedstawiamy wiec właściwości według tekstu informacji prasowej (z własnymi skrótami):
  • 1OX ZOOM OPTYCZNY. Oba aparaty wyposażone są w 10-krotny obiektyw Canon o ogniskowej 35-350mm (odpowiednik dla małego obrazka). Wraz z 4-krotnym zbliżeniem cyfrowym daje to 40-krotny zoom kombinowany.
  • ZDJĘCIA SERYJNE. W trybie zdjęć seryjnych oba aparaty oferują tempo 4 klatek na sekundę w najwyższej rozdzielczości, z limitem 9 ujęć w PDR-M500 i 6 ujęć w PDR-M700. Dodatkowa opcja to zdjęcia seryjne w tempie 1 kl/sek z limitem, odpowiednio, 16 lub 14 ujęć w jednym ciągu. Dzięki udoskonalonemu systemowi pomiaru ostrości (kontrast, TTL) możliwe było zminimalizowanie czasu reakcji migawki. Manualne ustawienie czasu otwarcia migawki pozwala na wykonanie długich naświetleń do 16 sek. (dostępne "długie" czasy: 0.7, 1, 2, 4, 8 lub 16 sekund).
  • 2.5" MONITOR LCD. Wbudowany 2.5-calowy niskotemperaturowy polisilionowy tylny monitor o całkowitej liczbie 118,000 punktów. Jasno ekranu dostosowywana jest automatycznie do zastanego oświetlenia zewnetrznego.
  • KONTROLA MANUALNA. Pełna kontrola manualna jako uzupełnienie trybów automatycznych: czułość ISO, kontrola ekspozycji (automatyka programowa AE, priorytet migawki AE, priorytet przysłony AE), kompensacja ekspozycji (+/-2EV w skoku 1/3EV), wartość przysłony w zakresie F2.8-F8.0, czasy migawki, balans bieli, tryb makro, ustawienia lampy błyskowej (auto, redukcja cz. o., wymuszona, wyłączona, długa synchronizacja).
  • AUTOBRACKETING. Seria zdjęciowa z zadaną różnicą wartości naświetlenia umożliwiająca wybranie najlepszego ujęcia.
  • PROGRAMY AUTO. Sześć trybów automatyki programowej: portret, makro, krajobraz, zdjęcia nocne, w sepii i czarno-białe.
  • MULTIMEDIA. Rejestracja wideo z dźwiekiem limitowana wyłącznie pojemnością karty Secure Digital. Zapis w formacie AVI w tempie 15 kl/sek. w rozdzielczości 320 x 240. Port mikrofonu pozwala na polepszenie jakości nagrywanego dźwięku.
  • PIERŚCIEŃ OBIEKTYWU. Gwintowany ostatni pierścień obiektywu (średnica 52mm) pozwala na dokręcenie dodatkowych elementów optycznych (konwerterów) oraz filtrów korekcyjnych.
  • PAMIĘĆ SD. Oba aparaty zapisują zdjęcia na kartach Secure Digital (do 512MB). W zestawie znajduje się karta SD o pojemności 16MB.


Sugerowane ceny w USa to $349 za PDR-M500 i US $449 za PDR-M700.

Dystrybutorem aparatów cyfrowych Toshiba w Polsce jest firma Hama Polska.
Komentarze
Polecane artykuły
Panasonic Lumix S1 - test aparatu
6 Maj 2019
Lumix S1 to tańszy model z zaprezentowanego niedawno duetu pełnoklatkowych bezlusterkowców Panasonika. Z matrycą o mniejszej rozdzielczości, ale z bardziej rozwiniętym trybem filmowym, ma przyciągać szerokie rzesze profesjonalistów szukających uniwersalnego i niezawodnego body. Sprawdźmy, czy podstawowa pełna klatka Lumix ma szansę spełnić ich oczekiwania!
0
Canon EOS 250D - pierwsze wrażenia
10 Kwi 2019
EOS 250D to nowy reprezentant “najmniejszej lustrzankowej serii na rynku”, która łączy niewielkie gabaryty z przystępną ceną i możliwościami skrojonymi pod kątem początkujących fotografów i świadomych amatorów. Co skrywa przed nami najnowsza konstrukcja?
10
Panasonic Lumix S1R - test aparatu
9 Kwi 2019
Lumix S1R - jak twierdzi producent - ma być odpowiedzią na potrzeby wymagających profesjonalistów. Jednak czy tak jest w istocie i czy pierwsza pełna klatka Panasonic odbierze klientów konkurencji? Przekonajmy się!
12
Fujifilm GFX 50R - test aparatu
2 Kwi 2019
Najbardziej przystępny cenowo cyfrowy średni format z pewnością zwrócił uwagę tych, którym pełna klatka przestaje już wystarczać. Czy bardziej mobilna i kompaktowa wersja modelu 50S spełni oczekiwania wymagających zawodowców?
1