Konica Digital Revio KD-510Z

Tak jak zapowiadaliśmy kilka dni temu, Konica zaprezentowała nową pozycję w swojej ofercie. Model Revio KD-510Z nie różni się od poprzedniego KD-500Z tak bardzo, by reklamować go w zapowiedziach jako przełom.
Tak jak zapowiadaliśmy kilka dni temu, Konica zaprezentowała nową pozycję w swojej ofercie. Model Revio KD-510Z nie różni się od poprzedniego KD-500Z tak bardzo, by reklamować go w zapowiedziach jako przełom.



Wspomniany teaser wzbudził tak duże zainteresowanie na całym świecie, że serwer producenta został kompletnie zablokowany na parę godzin. Na stronie umieszczono aż 20 zdjęć samplowych w dużych rozdzielczościach, choć nawet teraz, po oficjalnej premierze, nie załączono informacji Exif. Trzeba będzie poczekać do pierwszych testów by przekonać się o jakości zdjęć z egzemplarzy seryjnych aparatu. Tak czy inaczej promocja się udała.

Digital Revio KD-510Z to praktycznie brat bliźniak, pokazanego na Photokinie 2002, aparatu KD-500Z. Najważniejsze cechy wspólne to 5-megapikselowa matryca CCD oraz 3-krotny obiektyw Hexanon 8-24mm (39-117mm dla małego obrazka), ze światłem F2.8-F4.9. Kompakty Konici charakteryzuje to, że mają podwójne (lub nawet potrójne) gniazdo kart pamięci SecureDigital / MMC oraz Memory Stick. Do dyspozycji jest też niewielka
"pamięć startowa" czyli wbudowane 2MB.

Zmiany są drobne, choć w kilku przypadkach przydatne. Wprowadzono tryb manualny ekspozycji o skoku 3EV, a w jego obrębie najdłuższy czas migawki to 15 sek. (a nie 1 sek. jak dotychczas). Jest też dobierany ekwiwalent czułości w zakresie ISO 50 - 400 oraz "manualna" ostrość, która ogranicza się do trzech blokowanych ustawień (1, 2 lub 4 metry). Ponadto dodano takie funkcje jak korekta mocy błysku oraz zmiana tonacji zdjęcia, a tryby lampy wzbogacono o synchronizację z długimi czasami migawki.

Specyfikacje:

NazwaKonica Digital Revio KD-510Z
Sensor1/1.8 cala, 5.36 Mp CCD (5.0 megapikseli efektywnych)
Pamięć2MB pamięci wewnętrznej, SD / MMC (32MB w zestawie), MemoryStick
Rozdzielczość2592 x 1944, 2048 x 1536, 1600 x 1200, 640 x 480
Formaty zapisu obrazuJPEG (Exif 2.2), DCF, DPOF, Film: AVI
Jakość kompresjiFine / Normal
ObiektywHexanon 8 - 24mm (39 - 117mm dla małego obrazka) F2.8 - F4.9
PrzysłonaF2.8 / F4.7; F4.9 / F8.2
Migawka1 - 1/2000 sek. (manual: 15 - 1/1000 sek), film: 1/30 - 1/5000 sek.
Pomiar światłaAutomatyka programowa (EV3 - EV15.5), Manual (skok 3EV)
Kompensacja ekspozycji+/-1.5EV co 1/3EV
Metody pomiaru ostrościcentralny obszarowy / punktowy
Tryby pracy autofocusaod 0.5m do niesk. (tele od 0.8m ), Makro od 6cm
Manual focusstałe progi 1, 2 lub 4m.
CzułośćAuto, ISO 50 / 100 / 200 / 400
Balans bieliAutomatyczny / dzienne / chmury / żarowe / jarzeniowe
Efektyczarno - białe, sepia
Korekta obrazuostrość, kontrast, tonacja
Rejestracja filmu320 x 240 do 30 sek. z dźwiękiem
Monitor LCD1.5-calowy TFT LCD
Lampa błyskowawbudowana, automatyczna z redukcją cz. o. / wymuszona / wyłączona / zdjęcia nocne
Wizjeroptyczny
Zasilanieakumulator litowo - jonowy 3.6V (z ładowarką w zestawie)
Wymiary94 x 56 x 29.5mm
Waga200g
Komentarze
Polecane artykuły
Sony FE 600 mm f/4 GM OSS - zdjęcia przykładowe
11 Cze 2019
Sony FE 600 mm f/4 GM OSS to propozycja dla najbardziej wymagających fotografów sportu i dzikiej przyrody. Zobaczcie jak w praktyce radzi sobie najdłuższe szkło z serii G Master.
2
Sony FE 200-600 mm f/5.6-6.3 G OSS - zdjęcia przykładowe
11 Cze 2019
Najnowszy tele-zoom Sony FE 200-600 mm f/5.6-6.3 G OSS ma wszystko, by zaspokoić potrzeby fotografów sportu i dzikiej przyrody, którzy szukają zmiennogniskowego obiektywu dalekiego zasięgu w akceptowalnej cenie. Zobaczcie, na co go stać nową konstrukcję w systemie Sony E.
2
Fujifilm Fujinon XF 16 mm f/2.8 R WR - test obiektywu
31 Maj 2019
Dziś przyglądamy się bliżej Fujifilm Fujinon XF 16 mm f/2.8 R WR - szkłu, na które długo czekali miłośnicy szerokiego kąta. Kompaktowa i uszczelniona budowa, zaawansowana optyka i szybki AF mają być sporymi zaletami tego modelu.
4
Tenba Shootout II 24L - test plecaka
29 Maj 2019
Dziś sprawdzamy czy plecak Shootout II 24L to propozycja Tenby właściwa dla profesjonalnego fotografa.
0