Trzy kompakty Kodak EasyShare

Kodak zaprezentował trzy przyjazne kompakty cyfrowe o różnym poziomie zaawansowania. EasyShare CX6200 ma stały obiektyw i 2-megową rozdzielczość, CX6330 to 3 megapiksele i 3-krotna optyka, a DX6440 dysponuje 4-megapikselami i zoomem 4-krotnym.
Kodak zaprezentował trzy przyjazne kompakty cyfrowe o różnym poziomie zaawansowania. EasyShare CX6200 ma stały obiektyw i 2-megową rozdzielczość, CX6330 to 3 megapiksele i 3-krotna optyka, a DX6440 dysponuje 4-megapikselami i zoomem 4-krotnym.



Linia Kodak EasyShare jest systematycznie rozwijana na kilku frontach, choć konstruktorzy pozostają wierni podstawowej zasadzie Kodaka - sprzęt cyfrowy dla amatora ma być maksymalnie przyjazny. Nie znajdziemy tu niespotykanych gdzie indziej funkcji, ale uwzględniono na przykład przyciski szybkiego dostępu do kasowania, przeglądania i przesyłania danych. Niemniej rozwój technologii wymusza stosowanie coraz ciekawszych rozwiązań i nowości potentata rynku fotograficznego są tego dobrym przykładem.

Wszystkie trzy aparaty zgodne są z systemem EasyShare ułatwiającym szybkie przesyłanie zdjęć do druku lub na dysk komputera. Posiadają też pamięć wbudowaną oraz gniazda kart pamięci Secure Digital / MultiMediaCard.

Kodak EasyShare CX6200 dysponuje 2-megapikselowym przetwornikiem CCD (rozdzielczość maksymalna 1632 x 1232) oraz stałym obiektywem 37mm, F4.5. Większość funkcji jest zautomatyzowana, choć użytkownik ma do dyspozycji korektę ekspozycji oraz filtry: czarno-biały i sepiowy. Aparat posiada wbudowaną lampę błyskową, wbudowaną pamięć 8MB, gniazdo kart pamięci SD / MMC oraz wejście zgodne z drukującą stacją dokującą Kodak printer dock 6000.

Kodak EasyShare CX6200


NazwaKodak EasyShare CX6200
Typkompakt cyfrowy
Sensor2.1 Mp CCD (2.0 megapikseli efektywnych)
PamięćSD / MMC, 8MB pamięci wewnętrznej
Rozdzielczośćmaksymalna: 1632 x 1232
Formaty zapisu obrazuJPEG (Exif 2.2), Video: QuickTime
Jakość kompresjinajlepsza (2.0MP), najlepsza (format 3:2, 1.8MP), lepsza (1.0MP), dobra (0.5MP)
Obiektywstały, ekw. 37mm (dla małego obrazka), F4.5
Zoom cyfrowy3-krotny, płynny
Migawka1/2 - 1/2000 sek.
Pomiar światłapomiar TTL-AE centralnie-ważony
Kompensacja ekspozycji+/-2.0EV w skoku 1/2EV
Metody pomiaru ostrościAuto
Tryby pracy autofocusa0.5m - nieskończoność
CzułośćAuto (ISO 100 - 200)
Balans bieliAuto
Efektyczarno-białe, sepia
Rejestracja filmu320 x 240, 15kl/sek
Monitor LCD1.6 cala TFT LCD
Lampa błyskowaWbudowana, 4 tryby, 0.5 - 2.4m
WizjerOptyczny
Samowyzwalacz10 sekund
ZłączaUSB, wejście stacji dokującej zgodne z printer dock 6000
Zasilanie2 x AA lub 1 x CRV3
Wymiary104 x 65 x 42mm
Waga142g (bez baterii)
OprogramowanieKodak EasyShare




Bardziej rozwinięty Kodak EasyShare CX6330 dysponuje 3.2-megapikselami efektywnymi oraz 3-krotnym zbliżeniem optycznym (ogniskowa 37-111mm). Tu poza trybem automatyki ekspozycji znalazło się miejsce dla kilku programów tematycznych, w tym tryb makro działający poprawnie już od 13cm. Balans bieli jest niestety tylko automatyczny, podobnie ekwiwalent czułości i wielostrefowy pomiar ekspozycji.

Kodka EasyShare CX6330


Atrakcje przygotowane dla użytkownika to poza filtrami (czarno-biały, sepiowy), także przyzwoity tryb zdjęć seryjnych z rejestracją w tempie 3 kl/sek. do 4 zdjęć w serii, oraz tryb filmowy z bardzo wysokim limitem jednorazowego ujęcia (do 80 min., o ile pozwoli na to pamięć, którą dysponujemy). CX6330 posiada wejście stacji dokującej, pamięć wewnętrzną 16MB, gniazdo kart SD/MMC, a zasilany jest 2 "paluszkami" lub jedną baterią CRV3.

NazwaKodak EasyShare CX6330
Sensor3.3 Mp CCD (3.1 megapikseli efektywnych)
PamięćSD / MMC, 16MB pamięci wewnętrznej
Rozdzielczośćmaksymalna: 2032 x 1524
Formaty zapisu obrazuJPEG (Exif 2.2), Video: QuickTime
Jakość kompresjinajlepsza (3.1MP), najlepsza (format 3:2, 2.8MP), lepsza (2.1MP), dobra (1.1MP)
Obiektywekwiwalent 37-111mm dla małego obrazka (3-krotny), F2.7-F4.6
Zoom cyfrowy3.3-krotny zaawansowany zoom cyfrowy
Przysłonaszeroki kąt: F2.7-F5.2, tele: F4.6-F8.7
Migawka1/2 - 1/1400 sek.
Tryby ekspozycjiAuto, sport, noc, krajobraz, zbliżenia
Pomiar światłapomiar automatyczny TTL-AE: wielostrefowy
Kompensacja ekspozycji+/-2.0EV w skoku 1/2EV
Metody pomiaru ostrościwielostrefowy AF
Tryby pracy autofocusa0.6m - nieskończoność (Tele od 0.7m), makro: 13-70cm
CzułośćAuto (ISO 100 - 200)
Balans bieliAuto
Efektyczarno-białe, sepia
Zdjęcia seryjne3 kl/sek. do 4 zdjęć w serii
Rejestracja filmu320 x 240, 15kl/sek, do 80min., z dźwiękiem
Monitor LCD1.6 cala LCD
Lampa błyskowaWbudowana, 4 tryby, 0.6-3.6m (szeroki kąt)x
WizjerOptyczny
Samowyzwalacz10 sekund
ZłączaUSB 2.0, wejście stacji dokującej zgodne z printer dock 6000
Zasilanie2 x AA lub 1 x CRV3 lub zewnętrzne
Wymiary102 x 65 x 38mm
Waga175g (bez baterii)
OprogramowanieKodak EasyShare




Najbardziej zaawansowany z całej trójki Kodak EasyShare DX6440 reprezentuje swoimi osiągami dobry światowy poziom. Oferuje 4-megapikselową rozdzielczość (maksymalnie 2304 x 1728) oraz 4-krotny zoom optyczny, który zasługuje na uwagę ze względu na szeroki kąt widzenia przy najmniejszej ogniskowej. Do tego dochodzi dobra jasność obiektywu dla tego ustawienia (33mm, F2.2), która spada wraz z "wydłużaniem" optyki (132mm, F4.8).

Kodak EasyShare DX6440


EasyShare DX6440 może zainteresować bardziej wyrobionych użytkowników oferuje bowiem dostęp do istotnych ustawień aparatu. Poza bogata listą programów tematycznych, są to tryby priorytetu migawki i przysłony oraz dobry tryb makro (od 10cm). Ponadto możemy kontrolować balans bieli, korygować wartość naświetlenia (+/-2EV) lub dobrać samodzielnie czułość (w zakresie ISO 100 - 400). Konstruktorzy uwzględnili tez 3 rodzaje pomiaru światła oraz szeroki i centralny pomiar ostrości.

NazwaKodak EasyShare DX6440
Sensor4.23 Mp CCD (4.0 megapikseli efektywnych)
PamięćSD / MMC, 16MB pamięci wewnętrznej
Rozdzielczośćmaksymalna: 2304 x 1728
Formaty zapisu obrazuJPEG (Exif 2.2), Video: QuickTime
Jakość kompresjinajlepsza (4.0MP), najlepsza (format 3:2, 3.5MP), lepsza (2.1MP), dobra (1.1MP)
Obiektyw5.5-21.8mm (ekwiwalent 33-132mm dla małego obrazka), F2.2-F4.8
Zoom cyfrowy3.8-krotny zaawansowany zoom cyfrowy
Przysłonaszeroki kąt: F2.2-F5.6, tele: F4.8-F13
Migawka4 - 1/2200 sek.
Tryby ekspozycjiAuto, sport, portret, noc, krajobraz, zbliżenia, priorytet przysłony, priorytet migawki
Pomiar światłapomiar TTL-AE: wielostrefowy / centralnie-ważony / punktowy (centralny)
Kompensacja ekspozycji+/-2.0EV w skoku 1/2EV
Metody pomiaru ostrościwielostrefowy lub centralny
Tryby pracy autofocusa0.5m - nieskończoność (Tele od 0.7m), makro: 10-60cm (tele: 25-85cm)
CzułośćAuto (ISO 100 - 200), ISO 100 / 200 / 400
Balans bieliAuto, dzienne, żarowe, jarzeniowe
Efektyczarno-białe, sepia
Zdjęcia seryjne3 kl/sek. do 6 zdjęć w serii
Rejestracja filmu320 x 240, 15kl/sek, do 80min., z dźwiękiem
Monitor LCD1.8 cala TFT LCD, 134,000 punktów
Lampa błyskowaWbudowana, 4 tryby, 0.5 - 5.1m (szeroki kąt)
WizjerOptyczny
Samowyzwalacz10 sekund
ZłączaUSB 2.0, wejście stacji dokującej zgodne z printer dock 6000, A/V
Zasilanie2 x AA lub 1 x CRV3 lub zewnętrzne
Wymiary109 x 64.5 x 38.2mm
Waga220g (bez baterii)
OprogramowanieKodak EasyShare
 
Komentarze
Polecane artykuły
Fujifilm X-T3 - test aparatu
14 Lis 2018
Najnowszy bezlusterkowiec Fujifilm pretenduje do miana króla segmentu APS-C i jednego z najbardziej uniwersalnych aparatów w ogóle. Sprawdzamy, na co go stać.
12
Nikon Z7 - test aparatu
6 Lis 2018
Nikon Z7 to pierwszy pełnoklatkowy bezlusterkowiec japońskiego producenta. Czy nowy aparat z 45-megapikselową, stabilizowaną matrycą dorówna jakością cenionym lustrzankom Nikona? Czy jest godną konkurencją dla aparatów z serii Sony A7? Sprawdźmy.
17
Samyang AF 14 mm f/2.8 EF - test obiektywu
26 Paź 2018
Czy Samyang AF 14 mm f/2.8 EF okaże się „idealnym partnerem do podróży“ i sprosta oczekiwaniom wymagających fotografów? Producent nie ma co do tego wątpliwości. Postanowiliśmy więc sprawdzić w praktyce możliwości nowej ultraszerokokątnej stałki z mocowaniem Canon EF.
5
Samyang AF 14 mm f/2.8 EF - zdjęcia przykładowe
22 Paź 2018
Ciekawi, jak w praktyce sprawdza się najnowsza konstrukcja Samyanga z mocowaniem Canon EF? Zobaczcie zdjęcia przykładowe wykonane najnowszym modelem AF 14 mm f/2.8 EF. Czy okaże się on "czarnym koniem" w segmencie ultraszerokokątnych szkieł?
0