3 z 20

Polki nagrodzone w konkursie Female in Focus 2020!

<b>Beth Knight, „Jonah”</b>
Beth Knight, „Jonah”
Facebook
Tweet
Google
<b>Andrea Torrei, „La Libreta”, Trinidad, Kuba 2015.</b><p>

Wczesny ranek. By nakarmić bliskich, wiele rodzin musi korzystać z "la libreta" (kartek żywnościowych), systemu racjonowania żywności, ustanowionego w 1962 r.
<b>Ana Nance, „Ostatni portret Mary Kay”, North Myrtle Beach, Południowa Karolina, USA.
</b><p>
Na południu Stanów Zjednoczonych wciąż kultywowany jest religijny rytuał baptystycznego Chrztu. Osoba chrzczona, ubrana na biało, wchodzi do wody, by oczyścić ciało i duszę. Na zdjęciu jest moja macocha Mary Kay, którą sfotografowałam w miejscu, w którym spędziłam wiele radosnych chwil dzieciństwa. Ten portret jest też hołdem dla mojego ojca, próbą odtworzenia zdjęcia, które zrobiłam mu wiele lat temu, tuż przed jego śmiercią. Ten chrzest nie ma nic wspólnego z religią - to pielęgnowanie pamięci, miłości i wdzięczności. To mój własny rytuał. Kay również zmarła na raka w październiku tego roku. To jest jej ostatni portret.
<b>Beth Knight, „Jonah”</b>
<b>Camilla Broadbent, „Współczesna Madonna”</b><p>
Dziecko ma dopiero cztery dni. By zrobić to zdjęcie wspięłam się na szczyt chwiejącego się piętrowego łóżka
<b>Carmen Daneshmandi, „Sim in Stride”</b><p>
Sim zarzuca głową do tyłu i pewnie kroczy przed siebie. Jej satynowa szata po zmroku pięknie promienieje.
<b>Dimpy Bhalotia „latającu chłopcy”</b><p>

To codzienna zabawa młodych chłopców mieszkających w Varanasi w Indiach. Skaczą z klifu do rzeki Ganges, aby przezwyciężyć upał podczas indyjskiego lata. Są symbolem radości i wolności.
<b>Eman Ali
„Moza i granaty”, 2018 r.</b>
<b>Eva Watkins „Pływanie synchroniczne”</b><p>

Ta wyjątkowa grupa pływacka z Bristolu składa się z 80 osób w wieku od 11 do 76 lat. Spotykają się po godzinach. Kiedyś się nie znali, dziś między członkami zawiązały się prawdziwe przyjaźnie. Praca w zespole i w wodzie ma istotne zalety dla dobrego zdrowia psychicznego i fizycznego. Zanurzenie w wodzie w naturalny sposób uwalnia oksytocynę, dając uczucie spokoju, i pozwala na tworzenie więzi na głębszym poziomie.
<b>Gisele Duprez
„Good Hair Day”</b>
<b>
Jaimy Gail, „Różowy Niqab”, Normaal Doen</b><p>

Każda istota ludzka ma (pod)świadome wyczucie co jest społecznie akceptowane - co jest normalnym zachowaniem, a co nie. Wykorzystuję fotografię - medium mocno związane z obecnym sposobem  komunikowania się, do kwestionowania tego stanu. Badam, gdzie przebiega granica społecznej akceptacji, i otwartości na to co nieznane.
<b>Jennifer Garza-Cuen, bez tytułu</b><p>
Ręka ranczera, Buffalo, Wyoming, USA
<b>Kasia Trojak, „Dayle”</b><p>
Portret Dayle, kubańskiej modelki, Havana, 2019.
<b>Michelle Watt, „Księżycowa Gejsza”</b><p>

Ten portret to część większej serii, która metaforycznie opowiada historię wchodzącej w pełnoletność Azjatki jako gejszy, dorastającej w Ameryce. To opowieść o wewnętrznych zmaganiach dziewczynki rozdartej między dwie kultury oraz o stereotypowym postrzeganiu osób pochodzących z tego kręgu kulturowego.
<b>Natalia Poniatowska, „Odnowienie przyrzeczenia małżeńskiego Sama i Jamesa”
</b><p>
Zdjęcie zostało zrobione na przyjęciu z okazji odnowienia przysięgi małżeńskiej. Przyjęłam to zlecenie, by dorobić na studia w Glasgow School of Art. Niektórzy wykładowcy nie pochwalali tego typu chałtur, uważając, że jako artystka, nie powinnam pracować komercyjnie, jeśli nie ma to wpływu mój rozwój. Z pewnością jednak tak właśnie było – udało mi się obrócić to w konceptualny projekt, który wystawiłam na 3 roku studiów. To zdjęcie pozwala uciec w świat dziecięcej wyobraźni. Przedstawia dziewczynkę, która po prostu szukała sposobu by schronić się, znaleźć odrobinę wolności i własnej przestrzeni do zabawy. To zdjęcie uzmysłowiło mi, że nawet wykonując komercyjne zlecenie nie powinnam rezygnować ze swojego artystycznego podejścia.
<b>Nicole Benewaah Gehle, „Marla”</b><p>

Portret pochodzi serii EXOTIC IS DEAD. Jest celebracją różnorodności i opowieścią o tym, że zawsze jest więcej tego co nas łączy, niż tego co nas różni.
<b>Noelle Mason</b><p>

Backscatter Blueprint (Los Bananos), Cyjanotyp, 2019
<b>Noelle Mason</b><p>
Backscatter Blueprint (Olympia), Cyjanotyp, 2020
<b>Rita Leisner, „Janet i Sauro”</b><p>

20.03.2016, Montreal, Kanada. Portret Sauro i Janet Mahilum-Haydock. Janet, to Filipinka, która zawarła ślub korespondencyjny i przybyły do Kanady w 1990 roku by pracować jako pomoc domowa. Część zarobionych pieniędzy przeznacza na stypendia edukacyjne dla Filipińskich dzieci.
<b>Sara Lorusso, „Giole i Beatrice”</b><p>

Zdjęcie pochodzi z projektu poświęconego parom queer'owym we Włoszech. To historia drobnych gestów i prostych, szczerych miłości. Zdjęcie przedstawia Gioele i Beatrice, które spotkały się dwa lata temu na Paradzie Równości w Bolonii.
<b>Yuet Yee Wong, „Watch out”
</b><p>Moment uchwycony na stacji kolejowej w Bangladeszu.