23 z 58

Znamy wyniki Sony World Photography Awards 2018 - Tomasz Padło z nagrodą w sekcji profesjonalnej. Zobaczcie nagrodzone prace

fot. Rasmus Flindt Pedersen, z cyklu "Mosul liberated", 3. miejsce w kategorii Wydarzenia Bieżące, SWPA 2018

Cykl powstały na przestrzeni 16 dni w 2017 roku, dokumentuje zmagania Irackiej i Kurdyjskiej armii w celu odbicia Mosulu z rąk ISIS. W czasie walk zginęło ponad 11 tys. cywilów a ponad 800 tys. zostało zmuszonych do opuszczenia miejsca zamieszkania.
fot. Rasmus Flindt Pedersen, z cyklu "Mosul liberated", 3. miejsce w kategorii Wydarzenia Bieżące, SWPA 2018 Cykl powstały na przestrzeni 16 dni w 2017 roku, dokumentuje zmagania Irackiej i Kurdyjskiej armii w celu odbicia Mosulu z rąk ISIS. W czasie walk zginęło ponad 11 tys. cywilów a ponad 800 tys. zostało zmuszonych do opuszczenia miejsca zamieszkania.
Facebook
Tweet
Google
fot. Frederik Lerneryd, z cyklu "Slum Ballet", 1 miejsce w kategorii Współczesność, SWPA 2018

Zajęcia z baletu są jedną z form działalności fundacji, Annos Africa i One Fine Days na terenie kenijskich slamsów. Taniec ma być sposobem na wyrażenie uczuć i zbudowanie pewności siebie dla młodych osób. Dzięki zajęciom, niektóre z dzieci miały szansę przenieść się do szkoły z internatem w bogatszych dzielnicach i kilka razy w tygodniu tańczą w studio Dance Center Kenya. Dzięki pasji mogły wyrwać się z trudnych warunków swoich dzielnic.
fot. Frederik Lerneryd, z cyklu "Slum Ballet", 1 miejsce w kategorii Współczesność, SWPA 2018

Zajęcia z baletu są jedną z form działalności fundacji, Annos Africa i One Fine Days na terenie kenijskich slamsów. Taniec ma być sposobem na wyrażenie uczuć i zbudowanie pewności siebie dla młodych osób. Dzięki zajęciom, niektóre z dzieci miały szansę przenieść się do szkoły z internatem w bogatszych dzielnicach i kilka razy w tygodniu tańczą w studio Dance Center Kenya. Dzięki pasji mogły wyrwać się z trudnych warunków swoich dzielnic.
fot. Margaret Mitchell, z cyklu "In This Place", 2. miejsce w kategorii Współczesność, SWPA 2018

"In This Place" to osobista, ale uniewersalna opowieść o rodzinie, miłości, stracie i przetrwaniu w kontekście społeczno-gospodarczym. Fotografując dzieci swojej siostry 20 lat po tym, jak zrobiła to pierwszy raz, autorka zadaje pytania o to jak zmienia się nasze życie na przestrzeni lat i czy mamy realny wpływ na nasze życia.
fot. Margaret Mitchell, z cyklu "In This Place", 2. miejsce w kategorii Współczesność, SWPA 2018

"In This Place" to osobista, ale uniewersalna opowieść o rodzinie, miłości, stracie i przetrwaniu w kontekście społeczno-gospodarczym. Fotografując dzieci swojej siostry 20 lat po tym, jak zrobiła to pierwszy raz, autorka zadaje pytania o to jak zmienia się nasze życie na przestrzeni lat i czy mamy realny wpływ na nasze życia.
fot. Alfio Tommasini, z cyklu "Via Lactea", 3. miejsce w kategorii Współczesność, SWPA 2018

Cykl śledzi społeczność szwajcarskich mleczarzy w kontekście relacji człowiek-zwierzę i zmieniającej się rzeczywistości.
fot. Alfio Tommasini, z cyklu "Via Lactea", 3. miejsce w kategorii Współczesność, SWPA 2018

Cykl śledzi społeczność szwajcarskich mleczarzy w kontekście relacji człowiek-zwierzę i zmieniającej się rzeczywistości.
fot. Gianmaria Gava, z cyklu "Buildings", 1, miejsce w kategorii Architektura, SPWA 2018

Autor poszukuje archetypicznych form architektury. Po usunięciu elementów użytkowych, konstrukcje jawią się jako czyste geometryczne kształty, zadając pytanie o funkcję architektury w przestrzeni publicznej i prywatnej.
fot. Gianmaria Gava, z cyklu "Buildings", 1. miejsce w kategorii Architektura, SPWA 2018

Autor poszukuje archetypicznych form architektury. Po usunięciu elementów użytkowych, konstrukcje jawią się jako czyste geometryczne kształty, zadając pytanie o funkcję architektury w przestrzeni publicznej i prywatnej.
fot. Edgar Martins, z cyklu "The Poetic Impossibility of Managing the Machine", 2. miejsce w kategorii Architektura, SPWA 2018

Cykl eksploruje przestrzenie przemysłowe w celu zrozumienia naszego związku z technologią i przemysłem oraz jego wpływu na społeczną i kulturową świadomość.
fot. Edgar Martins, z cyklu "The Poetic Impossibility of Managing the Machine", 2. miejsce w kategorii Architektura, SPWA 2018

Cykl eksploruje przestrzenie przemysłowe w celu zrozumienia naszego związku z technologią i przemysłem oraz jego wpływu na społeczną i kulturową świadomość.
fot. Corentin Fohlen, z cyklu "Morne a cabri", 3. miejsce w kategorii Architektura, SPWA 2018

Dzielnica Lumane Casimir (Haiti) jest symbolem kakofonii społecznych problemów utrudniających odbudowę państwa, takich jak brak domów, korupcja, brak zaangażowania państwa, zmarnotrawione środki i źle przeprowadzone akcje humanitarne. Fotograf odwiedzał wioskę przez 5 lat, by śledzić zachodzące w niej zmiany.
fot. Corentin Fohlen, z cyklu "Morne a cabri", 3. miejsce w kategorii Architektura, SPWA 2018

Dzielnica Lumane Casimir (Haiti) jest symbolem kakofonii społecznych problemów utrudniających odbudowę państwa, takich jak brak domów, korupcja, brak zaangażowania państwa, zmarnotrawione środki i źle przeprowadzone akcje humanitarne. Fotograf odwiedzał wioskę przez 5 lat, by śledzić zachodzące w niej zmiany.
fot. Florian Ruiz, z cyklu "The White Contamination", 1. miejsce w kategorii Kreatywność, SWPA 2018

Cykl przedstawiać ma problem skażenia środowiska na japońskiej wyspie Fukushima. Zdeformowane krajobrazy odzwierciedlają mają wpływ  promieniowania na materię organiczną.
fot. Florian Ruiz, z cyklu "The White Contamination", 1. miejsce w kategorii Kreatywność, SWPA 2018

Cykl przedstawiać ma problem skażenia środowiska na japońskiej wyspie Fukushima. Zdeformowane krajobrazy odzwierciedlają mają wpływ  promieniowania na materię organiczną.
fot. Patricia Kühfuss, z cyklu "How to get home - South Africa’s 12th language", 2. miejsce w kategorii Kreatywność, SWPA 2018

20 lat po upadku Aprtheidu historia wciąż odbija się echem na codziennym życiu społeczności RPA. W związku z ówczesnymi przesiedleniami wiele czarnoskórych nadal musi dojeżdżać do pracy z regionów oddalonych o ponad 40 km od Johannesburga. Problemy z komunikacją miejską sprawiły, że prawdziwy boom przeżywają busy-taksówki. Cykl dokumentuje serię gestów używanych w celu zatrzymania taksówki, znanych jako "12 język RPA".
fot. Patricia Kühfuss, z cyklu "How to get home - South Africa’s 12th language", 2. miejsce w kategorii Kreatywność, SWPA 2018

20 lat po upadku Aprtheidu historia wciąż odbija się echem na codziennym życiu społeczności RPA. W związku z ówczesnymi przesiedleniami wiele czarnoskórych nadal musi dojeżdżać do pracy z regionów oddalonych o ponad 40 km od Johannesburga. Problemy z komunikacją miejską sprawiły, że prawdziwy boom przeżywają busy-taksówki. Cykl dokumentuje serię gestów używanych w celu zatrzymania taksówki, znanych jako "12 język RPA".
fot. Eduardo Castaldo, z cyklu " Check Point 300; (in)human borders",  3. miejsce w kategorii Kreatywność, SWPA 2018

Każdego dnia tysiące palestyńskich robotników spędza od 2 do 4 godzin na punkcie kontrolnym Checkpoint 300, który oddziela Betlejem od Jerozolimy.
fot. Eduardo Castaldo, z cyklu " Check Point 300; (in)human borders",  3. miejsce w kategorii Kreatywność, SWPA 2018

Każdego dnia tysiące palestyńskich robotników spędza od 2 do 4 godzin na punkcie kontrolnym Checkpoint 300, który oddziela Betlejem od Jerozolimy.
fot. Mohd Samsul Mohd Said, z cyklu "Life Inside the Refugee Camp", 1. miejsce w kategorii Wydarzenia Bieżące, SWPA 2018

Cykl ukazuje życie muzułmańskich emigrantów z Birmy w jednym z obozów dla uchodźców na terenie Bangladeszu.
fot. Mohd Samsul Mohd Said, z cyklu "Life Inside the Refugee Camp", 1. miejsce w kategorii Wydarzenia Bieżące, SWPA 2018

Cykl ukazuje życie muzułmańskich emigrantów z Birmy w jednym z obozów dla uchodźców na terenie Bangladeszu.
fot. Luis Henry Agudelo Cano, z cyklu "Young people who beautify death", 2. miejsce w kategorii Wydarzenia Bieżące, SWPA 2018

Cykl ukazuje studentów Tanatopraksji, którzy uczą się balsamowania i przygotowywania zwłok do wystawienia na widok publiczny.
fot. Luis Henry Agudelo Cano, z cyklu "Young people who beautify death", 2. miejsce w kategorii Wydarzenia Bieżące, SWPA 2018

Cykl ukazuje studentów Tanatopraksji, którzy uczą się balsamowania i przygotowywania zwłok do wystawienia na widok publiczny.
fot. Rasmus Flindt Pedersen, z cyklu "Mosul liberated", 3. miejsce w kategorii Wydarzenia Bieżące, SWPA 2018

Cykl powstały na przestrzeni 16 dni w 2017 roku, dokumentuje zmagania Irackiej i Kurdyjskiej armii w celu odbicia Mosulu z rąk ISIS. W czasie walk zginęło ponad 11 tys. cywilów a ponad 800 tys. zostało zmuszonych do opuszczenia miejsca zamieszkania.
fot. Rasmus Flindt Pedersen, z cyklu "Mosul liberated", 3. miejsce w kategorii Wydarzenia Bieżące, SWPA 2018

Cykl powstały na przestrzeni 16 dni w 2017 roku, dokumentuje zmagania Irackiej i Kurdyjskiej armii w celu odbicia Mosulu z rąk ISIS. W czasie walk zginęło ponad 11 tys. cywilów a ponad 800 tys. zostało zmuszonych do opuszczenia miejsca zamieszkania.
fot. Antonio Gibotta, z cyklu "Els Enfarinat", 2. miejsce w kategorii Odkrycie, SWPA 2018

Co roku, 28 grudnia w Ibi, w hiszpańskiej prowincji Alicante odbywa się niecodzienny festiwal. Mieszkańcy miasta wychodzą na ulicę, by obrzucać się mąką, jajami i bombami dymnymi. Święto obchodzone od ponad 200 lat ma związek z biblijną "rzezią niewiniątek", gdy król Herod wydał nakaz zamordowania każdego noworodka w celu zgładzenia Jezusa.
fot. Antonio Gibotta, z cyklu "Els Enfarinat", 2. miejsce w kategorii Odkrycie, SWPA 2018

Co roku, 28 grudnia w Ibi, w hiszpańskiej prowincji Alicante odbywa się niecodzienny festiwal. Mieszkańcy miasta wychodzą na ulicę, by obrzucać się mąką, jajami i bombami dymnymi. Święto obchodzone od ponad 200 lat ma związek z biblijną "rzezią niewiniątek", gdy król Herod wydał nakaz zamordowania każdego noworodka w celu zgładzenia Jezusa.
fot. Maria Petrenko, z cyklu "InOut", 3. miejsce w kategorii Odkrycie, SWPA 2018

"Rok temu rzuciłam pracę w biurze, a moje kontakty towarzyskie znacznie się ograniczyły. Całym moim światem stało się mieszkanie, w którym czułam się bezpiecznie. Konieczność wyjścia na zewnątrz powodowała niepokój. Gdy zorientowała się, że to coś nienormalnego zaczęłam wyszukiwać kolejne powody, które zmusiłyby mnie do kontaktu ze światem zewnętrznym" - opowiada autorka cyklu.
fot. Maria Petrenko, z cyklu "InOut", 3. miejsce w kategorii Odkrycie, SWPA 2018.

"Rok temu rzuciłam pracę w biurze, a moje kontakty towarzyskie znacznie się ograniczyły. Całym moim światem stało się mieszkanie, w którym czułam się bezpiecznie. Konieczność wyjścia na zewnątrz powodowała niepokój. Gdy zorientowała się, że to coś nienormalnego zaczęłam wyszukiwać kolejne powody, które zmusiłyby mnie do kontaktu ze światem zewnętrznym" - opowiada autorka cyklu.
fot. Luca Locatelli, z cyklu "White Gold", 1. miejsce w kategorii Krajobraz, SWPA 2018

Cykl dokumentuje kopalnie marmuru w rejonie Alp Apuański - najbogatszego w ten surowiec regionu Włoch.
fot. Luca Locatelli, z cyklu "White Gold", 1. miejsce w kategorii Krajobraz, SWPA 2018

Cykl dokumentuje kopalnie marmuru w rejonie Alp Apuański - najbogatszego w ten surowiec regionu Włoch.
fot. Rohan Reilly, z cyklu "Casoni", 2. miejsce w kategorii Krajobraz, SWPA 2018

Cykl dokumentuje chaty rybackie w rejonie zatoki weneckiej. Miejsca te służą rybakom do przechowywania sieci i sprzętu używanego podczas połowów.
fot. Rohan Reilly, z cyklu "Casoni", 2. miejsce w kategorii Krajobraz, SWPA 2018

Cykl dokumentuje chaty rybackie w rejonie zatoki weneckiej. Miejsca te służą rybakom do przechowywania sieci i sprzętu używanego podczas połowów.
fot. Tomasz Padło, z cyklu "Greetings From Kazachstan", 3. miejsce w kategorii Krajobraz, SWPA 2018
fot. Tomasz Padło, z cyklu "Greetings From Kazachstan", 3. miejsce w kategorii Krajobraz, SWPA 2018
fot. Roselena Ramistella, z cyklu "Deep Land", 1. miejsce w kategorii Świat natury i dzika przyroda, SWPA 2018

Cykl dokumentuje podróż autorki, którą odbyła sycylijskimi szlakami, po których niegdyś mieszkańcy przemieszczali się na mułach - zwierzętach, które stanowiły ważny element handlu i transportu. Przy okazji autorka przygląda się odradzającemu się w regionie farmerstwu.
fot. Roselena Ramistella, z cyklu "Deep Land", 1. miejsce w kategorii Świat natury i dzika przyroda, SWPA 2018

Cykl dokumentuje podróż autorki, którą odbyła sycylijskimi szlakami, po których niegdyś mieszkańcy przemieszczali się na mułach - zwierzętach, które stanowiły ważny element handlu i transportu. Przy okazji autorka przygląda się odradzającemu się w regionie farmerstwu.
fot. Mitch Dobrowner, z cyklu "Storm Systems", 2. miejsce w kategorii Świat natury i dzika przyroda, SWPA 2018

Cykl zdjęć przedstawiający różne formacje burzowe na teranie USA.
fot. Mitch Dobrowner, z cyklu "Storm Systems", 2. miejsce w kategorii Świat natury i dzika przyroda, SWPA 2018

Cykl zdjęć przedstawiający różne formacje burzowe na teranie USA.
fot. Wiebke Haas, z cyklu "Horsestyle", 3. miejsce w kategorii Świat natury i dzika przyroda, SWPA 2018

Autor cyklu stara się uchwycić "ludzkie" emocji koni. "Gdy ludzie pytają się mnie czemu fotografuję konie, odpowiadam, że podziwiam ich piękno i grację. Ale jest też inny powód. Konie potrafią być niezwykle zabawne. Moją pasją jest wydobywanie z nich iście ludzkich zachowań" - opowiada Haas.
fot. Wiebke Haas, z cyklu "Horsestyle", 3. miejsce w kategorii Świat natury i dzika przyroda, SWPA 2018

Autor cyklu stara się uchwycić "ludzkie" emocji koni. "Gdy ludzie pytają się mnie czemu fotografuję konie, odpowiadam, że podziwiam ich piękno i grację. Ale jest też inny powód. Konie potrafią być niezwykle zabawne. Moją pasją jest wydobywanie z nich iście ludzkich zachowań" - opowiada Haas.
fot. Tom Oldham, z cyklu "The Last of The Crooners", 1. miejsce w kategorii Portret, SWPA 2018

Cykl dokumentuje ginącą kulturę śpiewaków barowych z londyńskiego East Endu.
fot. Tom Oldham, z cyklu "The Last of The Crooners", 1. miejsce w kategorii Portret, SWPA 2018

Cykl dokumentuje ginącą kulturę śpiewaków barowych z londyńskiego East Endu.
fot. Anush Babajanyan, z cyklu "The Twins of Koumassi", 2. miejsce w kategorii Portret, SWPA 2018

W wielu krajach zachodniej Afryki wierzy się, że bliźniaki posiadają mistyczne moce. Będąc w potrzebie, ludzie często zwracają się do nich z darami w prośbie o błogosławieństwo. W Abidjan, bliźniaki gromadzą się w okolicy meczetu Koumassi Grande, gdzie wierzący mogą ich odwiedzić po swoich modlitwach.
fot. Anush Babajanyan, z cyklu "The Twins of Koumassi", 2. miejsce w kategorii Portret, SWPA 2018

W wielu krajach zachodniej Afryki wierzy się, że bliźniaki posiadają mistyczne moce. Będąc w potrzebie, ludzie często zwracają się do nich z darami w prośbie o błogosławieństwo. W Abidjan, bliźniaki gromadzą się w okolicy meczetu Koumassi Grande, gdzie wierzący mogą ich odwiedzić po swoich modlitwach.
fot. Andrew Quilty, z cyklu "High Water", 3. miejsce w kategorii Portret, SWPA 2018

Cykl dokumentuje afgańskich chłopców z wioski Aub Bala (High Water), których pasją jest narciarstwo. Na zdjęciach pozują z własnoręcznie zrobionymi drewnianymi nartami.
fot. Andrew Quilty, z cyklu "High Water", 3. miejsce w kategorii Portret, SWPA 2018

Cykl dokumentuje afgańskich chłopców z wioski Aub Bala (High Water), których pasją jest narciarstwo. Na zdjęciach pozują z własnoręcznie zrobionymi drewnianymi nartami.
fot. Balazs Gardi, z cyklu "Buzkashi", 1. miejsce w kategorii Sport, SWPA 2018

Buzkashi to starożytny afgański sport, w którym jeźdźcy na koniach walczą o zwłoki zwierzęcia, które próbują zaciągnąć do celu. 16 lat po amerykańskiej inwazji sport zdominowany jest przez rywalizujących ze sobą watażków, którzy zrobią wszystko, by utrzymać władzę w regionie.
fot. Balazs Gardi, z cyklu "Buzkashi", 1. miejsce w kategorii Sport, SWPA 2018

Buzkashi to starożytny afgański sport, w którym jeźdźcy na koniach walczą o zwłoki zwierzęcia, które próbują zaciągnąć do celu. 16 lat po amerykańskiej inwazji sport zdominowany jest przez rywalizujących ze sobą watażków, którzy zrobią wszystko, by utrzymać władzę w regionie.
fot. Benham Sahvi, z cyklu "Magic of Water", 2. miejsce w kategorii Sport, SWPA 2018

Cykl dokumentuje zawody pływackie dla niepełnosprawnych dzieci na basenie w Teheranie.
fot. Benham Sahvi, z cyklu "Magic of Water", 2. miejsce w kategorii Sport, SWPA 2018

Cykl dokumentuje zawody pływackie dla niepełnosprawnych dzieci na basenie w Teheranie.
fot. Matteo Armellini, z cyklu "All Blinds", fot. Benham Sahvi, z cyklu "Magic of Water", 3. miejsce w kategorii Sport, SWPA 2018

All Blinds to pochodząca z Rzymu drużyna baseballową, której członkami są ludzie ślepi. Ich marzeniem jest mistrzostwo w lidze i doprowadzenie do tego by baseball niewidomych został uznany jedną z oficjalnych dyscyplin na paraolimpiadzie.
fot. Matteo Armellini, z cyklu "All Blinds", fot. Benham Sahvi, z cyklu "Magic of Water", 3. miejsce w kategorii Sport, SWPA 2018

All Blinds to pochodząca z Rzymu drużyna baseballową, której członkami są ludzie ślepi. Ich marzeniem jest mistrzostwo w lidze i doprowadzenie do tego by baseball niewidomych został uznany jedną z oficjalnych dyscyplin na paraolimpiadzie.
fot. Edgar Martins, z cyklu "iloquies and Soliloquies on Death, Life and Other Interludes", 1. miejsce w kategorii Martwa natura, SWPA 2018

Cykl dotyka tematu samobójstwa poprzez dokumentację listów i przedmiotów znajdywanych nie miejscach samobójstw.
fot. Edgar Martins, z cyklu "iloquies and Soliloquies on Death, Life and Other Interludes", 1. miejsce w kategorii Martwa natura, SWPA 2018

Cykl dotyka tematu samobójstwa poprzez dokumentację listów i przedmiotów znajdywanych nie miejscach samobójstw.
fot. Tristan Spinski, z cyklu "The Reliquary", 2. miejsce w kategorii Martwa natura, SWPA 2018

Cykl dokumentuje zbiory National Wildlife Property Repository na przedmieściach Denver w stanie Colorado - instytucji, która przechowuje zakazane prawnie wyroby ze zwierząt. Łącznie to około 1,3 mln obiektów.
fot. Tristan Spinski, z cyklu "The Reliquary", 2. miejsce w kategorii Martwa natura, SWPA 2018

Cykl dokumentuje zbiory National Wildlife Property Repository na przedmieściach Denver w stanie Colorado - instytucji, która przechowuje zakazane prawnie wyroby ze zwierząt. Łącznie to około 1,3 mln obiektów.
fot. Werner Anderson, z cyklu "Scar", 3. miejsce w kategorii Martwa natura, SWPA 2018

Projekt stworzony w hołdzie 69 ofiarom zamachu przeprowadzonego przez Andersa Breivika w Oslo, 22 lipca 201 roku.
fot. Werner Anderson, z cyklu "Scar", 3. miejsce w kategorii Martwa natura, SWPA 2018

Projekt stworzony w hołdzie 69 ofiarom zamachu przeprowadzonego przez Andersa Breivika w Oslo, 22 lipca 201 roku.