Zero Optik 35 mm - profesjonalny obiektyw… otworkowy?

Autor: Maciej Luśtyk

11 Kwiecień 2016
Artykuł na: 2-3 minuty

Fotografie otworkowe mają niepowtarzalny, wyjątkowy charakter. Czy na tyle, by zapłacić za nie prawie 5 tys. złotych?

Każdy powinien choć raz w życiu spróbować fotografii otworkowej. Budowa własnego aparatu i wywołanie pierwszego wykonanego nim zdjęcia, to przeżycie jedyne w swoim rodzaju. Tak jak powstałe w ten sposób fotografie. W czasach cyfrowych podobne efekty możemy uzyskiwać stosując specjalne otworkowe dekielki na body.

Wydawałoby się, że takie rozwiązanie wyczerpuje temat. Nic bardziej mylnego. Jedna z firm postanowiła stworzyć specjalny "obiektyw" otworkowy, dedykowany profesjonalnym filmowcom.

Konstrukcja “obiektywu” Zero Optik 35 mm odpowiadać ma najwyższym standardom branży filmowej. Otrzymujemy obudowę wykonaną z najwyższej jakości aluminium, wykonane ze stali nierdzewnej mocowanie PL i możliwość nakręcania filtrów o średnicy 86 mm. Dodatkowo w zestawie znajdziemy 3 różnej wielkości, montowane z tyłu obiektywu otworki, odpowiadające przysłonom f/87.5, f/175 i f/350.

- Fotografia otworkowa jest z natury dość prymitywna. Niestety większość osób uważa, że taki też powinien być sprzęt używany do jej wykonywania. Ja stworzyłem obiektyw otworkowy dla profesjonalistów - mówi twórca, Alexander Nelson w rozmowie z serwisem PetaPixel.

 

Pomysł ciekawy, ale czy nawet najwyższej jakości wykonanie jest w stanie uzasadnić cenę produktu? Za obiektyw przyjdzie nam zapłacić $1300, czyli prawie 5 tys. złotych.

Zero Optik 35 mm pojawi się w sprzedaży pod koniec kwietnia, a już teraz można składać na niego zamówienia za pośrednictwem strony producenta.

Więcej informacji znajdziecie pod adresem zerooptik.com

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Irix - jasne stałki taniej o 20%
Irix - jasne stałki taniej o 20%
Świętuj Międzynarodowy Dzień Światła z Irix. Do 20 maja obiektywy fotograficzne ze światłem f/1.4 kupisz z rabatem w wysokości 20%. 
1
Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN II ART - lepsza rozdzielczość, szybszy autofokus, lżejsza obudowa
Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN II ART - lepsza rozdzielczość, szybszy autofokus, lżejsza obudowa
Sigma prezentuje drugą generację standardowego reporterskiego zoomu do aparatów bezusterkowych Sony E i L-Mount. Nowa Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN II Art to usprawnienia w każdym...
12
Fujifilm XF 16-50 mm f/2.8-4.8 R LM WR - nowy kit w systemie X teraz szerszy, ale bez stabilizacji
Fujifilm XF 16-50 mm f/2.8-4.8 R LM WR - nowy kit w systemie X teraz szerszy, ale bez stabilizacji
W systemie Fujifilm X pojawi się nowy uniwersalny zoom. XF 16-50 mm f/2.8-4.8 R LM WR oferuje uniwersalny zakres ogniskowych i uszczelniania, ale bez stabilizacji obrazu.
1
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (7)