5 z 7

14-Bitowe RAW-y a jakość zdjęć – wszystko co musisz wiedzieć

Odzyskane informacje w światłach nie ujawniają znaczącej różnicy między plikiem 12-to a 14-bitowym, żródło: earthboundlight.com
Odzyskane informacje w światłach nie ujawniają znaczącej różnicy między plikiem 12-to a 14-bitowym, żródło: earthboundlight.com
Facebook
Tweet
Google
Dobry przykład różnicy między 12-to, a 14-bitowym zapisem RAW. 14-bitowe zdjęcie z aparatu Nikon D800, forsowane o 10 EV ujawnia więcej szczegółów w cieniach. Jednak już przy wartości ISO 800 szum matrycy sprawia, że różnica przestaje być dosstrzegalna. Żródło: equirectangular.blogspot.com
Przykładem służy też Bob Johnson z serwisu earthboundlight.com. W tym wypadku zdjęcia pochodzą z aparatu Nikon D300. Tutaj cała niedoświetlona o 4EV tablica kontrolna z zaznaczonym obszarem testowym.
Powiększony, forsowany o 4 EV obszar tablicy kontrolnej dla pliku 12-to i 14-bitowego, żródło: earthboundlight.com
To samo w przypadku przęświetleń, żródło: earthboundlight.com
Odzyskane informacje w światłach nie ujawniają znaczącej różnicy między plikiem 12-to a 14-bitowym, żródło: earthboundlight.com
Różnica w przejściach między kolorami. Po lewej u góry cały gradient w 14 bitach. Niedoświetlony o 2 EV, skorygowny w postprodukcji, aby uwydatnić różnice. Pozostałe ujęcia to fragmenty powiększone o 300%. żródło: earthboundlight.com
Różnica w przejściach między kolorami. Po lewej u góry cały gradient w 12 bitach. Niedoświetlony o 2 EV, skorygowny w postprodukcji, aby uwydatnić różnice. Pozostałe ujęcia to fragmenty powiększone o 300%. żródło: earthboundlight.com