2 z 27

World Press Photo 2023 - oto najlepsze zdjęcia prasowe minionego roku. Co poszło nie tak?

fot. Mohamed Mahdy, nominacja z regionu Afryki / World Press Photo 2022<br></br><br></br>Ten projekt internetowy bada wpływ podnoszenia się poziomu morza na lokalną społeczność w Al Max, wiosce rybackiej położonej wzdłuż kanału Mahmoudiyah w Aleksandrii, w Egipcie. Od pokoleń jej mieszkańcy żyją i pracują nad kanałem, który prowadzi do Morza Śródziemnego. W 2020 roku rząd egipski rozpoczął eksmisję części Al Max i przenoszenie ludzi do mieszkań oddalonych o kilka kilometrów od kanałów, nie tylko wyburzając domy, ale także zagrażając zbiorowym wspomnieniom i lokalnej kulturze osadzonej w tej okolicy. Przedstawione tu historie mówią o niepewności ludzi na całym świecie, którzy starają się o uznanie w obliczu globalnych wstrząsów ekonomicznych i środowiskowych.
<br></br><br></br>
Mieszkańcy społeczności Al Max opowiadają o listach miłosnych i ostatnich słowach znalezionych w butelkach, które przycupnęły na ich brzegu. Na potrzeby tego projektu Mohamed Mahdy zachęcił mieszkańców do napisania własnych listów, budując archiwum prywatnych wspomnień dla przyszłych pokoleń. Odwiedzający stronę internetową są również zachęcani do wysyłania swoich listów do mieszkańców Al Max, co otwiera kanał komunikacji ze światem. Wykorzystując znalezione obrazy i własne fotografie artysty, projekt Mahdy'ego przedstawia elegię do wspólnego sposobu życia, który jest na granicy zniknięcia.
fot. Mohamed Mahdy, nominacja z regionu Afryki / World Press Photo 2022



Ten projekt internetowy bada wpływ podnoszenia się poziomu morza na lokalną społeczność w Al Max, wiosce rybackiej położonej wzdłuż kanału Mahmoudiyah w Aleksandrii, w Egipcie. Od pokoleń jej mieszkańcy żyją i pracują nad kanałem, który prowadzi do Morza Śródziemnego. W 2020 roku rząd egipski rozpoczął eksmisję części Al Max i przenoszenie ludzi do mieszkań oddalonych o kilka kilometrów od kanałów, nie tylko wyburzając domy, ale także zagrażając zbiorowym wspomnieniom i lokalnej kulturze osadzonej w tej okolicy. Przedstawione tu historie mówią o niepewności ludzi na całym świecie, którzy starają się o uznanie w obliczu globalnych wstrząsów ekonomicznych i środowiskowych.



Mieszkańcy społeczności Al Max opowiadają o listach miłosnych i ostatnich słowach znalezionych w butelkach, które przycupnęły na ich brzegu. Na potrzeby tego projektu Mohamed Mahdy zachęcił mieszkańców do napisania własnych listów, budując archiwum prywatnych wspomnień dla przyszłych pokoleń. Odwiedzający stronę internetową są również zachęcani do wysyłania swoich listów do mieszkańców Al Max, co otwiera kanał komunikacji ze światem. Wykorzystując znalezione obrazy i własne fotografie artysty, projekt Mahdy'ego przedstawia elegię do wspólnego sposobu życia, który jest na granicy zniknięcia.
Facebook
Tweet
Google
fot. Mohamed Mahdy, nominacja z regionu Afryki / World Press Photo 2022<br></br><br></br>Ten projekt internetowy bada wpływ podnoszenia się poziomu morza na lokalną społeczność w Al Max, wiosce rybackiej położonej wzdłuż kanału Mahmoudiyah w Aleksandrii, w Egipcie. Od pokoleń jej mieszkańcy żyją i pracują nad kanałem, który prowadzi do Morza Śródziemnego. W 2020 roku rząd egipski rozpoczął eksmisję części Al Max i przenoszenie ludzi do mieszkań oddalonych o kilka kilometrów od kanałów, nie tylko wyburzając domy, ale także zagrażając zbiorowym wspomnieniom i lokalnej kulturze osadzonej w tej okolicy. Przedstawione tu historie mówią o niepewności ludzi na całym świecie, którzy starają się o uznanie w obliczu globalnych wstrząsów ekonomicznych i środowiskowych.
<br></br><br></br>
Mieszkańcy społeczności Al Max opowiadają o listach miłosnych i ostatnich słowach znalezionych w butelkach, które przycupnęły na ich brzegu. Na potrzeby tego projektu Mohamed Mahdy zachęcił mieszkańców do napisania własnych listów, budując archiwum prywatnych wspomnień dla przyszłych pokoleń. Odwiedzający stronę internetową są również zachęcani do wysyłania swoich listów do mieszkańców Al Max, co otwiera kanał komunikacji ze światem. Wykorzystując znalezione obrazy i własne fotografie artysty, projekt Mahdy'ego przedstawia elegię do wspólnego sposobu życia, który jest na granicy zniknięcia.
fot. Mohamed Mahdy, nominacja z regionu Afryki / World Press Photo 2022<br></br><br></br>Ten projekt internetowy bada wpływ podnoszenia się poziomu morza na lokalną społeczność w Al Max, wiosce rybackiej położonej wzdłuż kanału Mahmoudiyah w Aleksandrii, w Egipcie. Od pokoleń jej mieszkańcy żyją i pracują nad kanałem, który prowadzi do Morza Śródziemnego. W 2020 roku rząd egipski rozpoczął eksmisję części Al Max i przenoszenie ludzi do mieszkań oddalonych o kilka kilometrów od kanałów, nie tylko wyburzając domy, ale także zagrażając zbiorowym wspomnieniom i lokalnej kulturze osadzonej w tej okolicy. Przedstawione tu historie mówią o niepewności ludzi na całym świecie, którzy starają się o uznanie w obliczu globalnych wstrząsów ekonomicznych i środowiskowych.
<br></br><br></br>
Mieszkańcy społeczności Al Max opowiadają o listach miłosnych i ostatnich słowach znalezionych w butelkach, które przycupnęły na ich brzegu. Na potrzeby tego projektu Mohamed Mahdy zachęcił mieszkańców do napisania własnych listów, budując archiwum prywatnych wspomnień dla przyszłych pokoleń. Odwiedzający stronę internetową są również zachęcani do wysyłania swoich listów do mieszkańców Al Max, co otwiera kanał komunikacji ze światem. Wykorzystując znalezione obrazy i własne fotografie artysty, projekt Mahdy'ego przedstawia elegię do wspólnego sposobu życia, który jest na granicy zniknięcia.
fot. Mohamed Mahdy, nominacja z regionu Afryki / World Press Photo 2022<br></br><br></br>Ten projekt internetowy bada wpływ podnoszenia się poziomu morza na lokalną społeczność w Al Max, wiosce rybackiej położonej wzdłuż kanału Mahmoudiyah w Aleksandrii, w Egipcie. Od pokoleń jej mieszkańcy żyją i pracują nad kanałem, który prowadzi do Morza Śródziemnego. W 2020 roku rząd egipski rozpoczął eksmisję części Al Max i przenoszenie ludzi do mieszkań oddalonych o kilka kilometrów od kanałów, nie tylko wyburzając domy, ale także zagrażając zbiorowym wspomnieniom i lokalnej kulturze osadzonej w tej okolicy. Przedstawione tu historie mówią o niepewności ludzi na całym świecie, którzy starają się o uznanie w obliczu globalnych wstrząsów ekonomicznych i środowiskowych.
<br></br><br></br>
Mieszkańcy społeczności Al Max opowiadają o listach miłosnych i ostatnich słowach znalezionych w butelkach, które przycupnęły na ich brzegu. Na potrzeby tego projektu Mohamed Mahdy zachęcił mieszkańców do napisania własnych listów, budując archiwum prywatnych wspomnień dla przyszłych pokoleń. Odwiedzający stronę internetową są również zachęcani do wysyłania swoich listów do mieszkańców Al Max, co otwiera kanał komunikacji ze światem. Wykorzystując znalezione obrazy i własne fotografie artysty, projekt Mahdy'ego przedstawia elegię do wspólnego sposobu życia, który jest na granicy zniknięcia.
fot. Mohamed Mahdy, nominacja z regionu Afryki / World Press Photo 2022<br></br><br></br>Ten projekt internetowy bada wpływ podnoszenia się poziomu morza na lokalną społeczność w Al Max, wiosce rybackiej położonej wzdłuż kanału Mahmoudiyah w Aleksandrii, w Egipcie. Od pokoleń jej mieszkańcy żyją i pracują nad kanałem, który prowadzi do Morza Śródziemnego. W 2020 roku rząd egipski rozpoczął eksmisję części Al Max i przenoszenie ludzi do mieszkań oddalonych o kilka kilometrów od kanałów, nie tylko wyburzając domy, ale także zagrażając zbiorowym wspomnieniom i lokalnej kulturze osadzonej w tej okolicy. Przedstawione tu historie mówią o niepewności ludzi na całym świecie, którzy starają się o uznanie w obliczu globalnych wstrząsów ekonomicznych i środowiskowych.
<br></br><br></br>
Mieszkańcy społeczności Al Max opowiadają o listach miłosnych i ostatnich słowach znalezionych w butelkach, które przycupnęły na ich brzegu. Na potrzeby tego projektu Mohamed Mahdy zachęcił mieszkańców do napisania własnych listów, budując archiwum prywatnych wspomnień dla przyszłych pokoleń. Odwiedzający stronę internetową są również zachęcani do wysyłania swoich listów do mieszkańców Al Max, co otwiera kanał komunikacji ze światem. Wykorzystując znalezione obrazy i własne fotografie artysty, projekt Mahdy'ego przedstawia elegię do wspólnego sposobu życia, który jest na granicy zniknięcia.
fot. Hossein Fatemi, nominacja z regionu Azji / World Press Photo 2023<br></br><br></br>Ten oparty na zdjęciach projekt wideo opowiada o jednej chaotycznej nocy z życia irańskiej pielęgniarki, która ratuje życie młodego protestującego o imieniu Reza. Materiał filmowy oferuje rzadkie spojrzenie na niebezpieczeństwa, z jakimi spotykają się dziś protestujący na ulicach Iranu, usytuowane w kontekście niedawnego. 16 września 2022 r. Mahsa "Jina" Amini, 22-letnia Kurdyjka, zmarła po aresztowaniu przez policję ds. moralności Republiki Islamskiej za rzekome naruszenie surowych przepisów ograniczających strój i zachowanie kobiet. Wynikające z tego protesty szybko się nasiliły i objęły cały kraj. Republika Islamska zareagowała, przerywając dostęp do Internetu i brutalnie tłumiąc powstanie. Ponieważ szpitale są kontrolowane przez reżim, każdy, kto został ranny podczas protestów, ryzykuje aresztowanie i dalsze nadużycia, gdy szuka pomocy medycznej.
fot. Hossein Fatemi, nominacja z regionu Azji / World Press Photo 2023<br></br><br></br>Ten oparty na zdjęciach projekt wideo opowiada o jednej chaotycznej nocy z życia irańskiej pielęgniarki, która ratuje życie młodego protestującego o imieniu Reza. Materiał filmowy oferuje rzadkie spojrzenie na niebezpieczeństwa, z jakimi spotykają się dziś protestujący na ulicach Iranu, usytuowane w kontekście niedawnego. 16 września 2022 r. Mahsa "Jina" Amini, 22-letnia Kurdyjka, zmarła po aresztowaniu przez policję ds. moralności Republiki Islamskiej za rzekome naruszenie surowych przepisów ograniczających strój i zachowanie kobiet. Wynikające z tego protesty szybko się nasiliły i objęły cały kraj. Republika Islamska zareagowała, przerywając dostęp do Internetu i brutalnie tłumiąc powstanie. Ponieważ szpitale są kontrolowane przez reżim, każdy, kto został ranny podczas protestów, ryzykuje aresztowanie i dalsze nadużycia, gdy szuka pomocy medycznej.
fot. Hossein Fatemi, nominacja z regionu Azji / World Press Photo 2023<br></br><br></br>Ten oparty na zdjęciach projekt wideo opowiada o jednej chaotycznej nocy z życia irańskiej pielęgniarki, która ratuje życie młodego protestującego o imieniu Reza. Materiał filmowy oferuje rzadkie spojrzenie na niebezpieczeństwa, z jakimi spotykają się dziś protestujący na ulicach Iranu, usytuowane w kontekście niedawnego. 16 września 2022 r. Mahsa "Jina" Amini, 22-letnia Kurdyjka, zmarła po aresztowaniu przez policję ds. moralności Republiki Islamskiej za rzekome naruszenie surowych przepisów ograniczających strój i zachowanie kobiet. Wynikające z tego protesty szybko się nasiliły i objęły cały kraj. Republika Islamska zareagowała, przerywając dostęp do Internetu i brutalnie tłumiąc powstanie. Ponieważ szpitale są kontrolowane przez reżim, każdy, kto został ranny podczas protestów, ryzykuje aresztowanie i dalsze nadużycia, gdy szuka pomocy medycznej.
fot. Hossein Fatemi, nominacja z regionu Azji / World Press Photo 2023<br></br><br></br>Ten oparty na zdjęciach projekt wideo opowiada o jednej chaotycznej nocy z życia irańskiej pielęgniarki, która ratuje życie młodego protestującego o imieniu Reza. Materiał filmowy oferuje rzadkie spojrzenie na niebezpieczeństwa, z jakimi spotykają się dziś protestujący na ulicach Iranu, usytuowane w kontekście niedawnego. 16 września 2022 r. Mahsa "Jina" Amini, 22-letnia Kurdyjka, zmarła po aresztowaniu przez policję ds. moralności Republiki Islamskiej za rzekome naruszenie surowych przepisów ograniczających strój i zachowanie kobiet. Wynikające z tego protesty szybko się nasiliły i objęły cały kraj. Republika Islamska zareagowała, przerywając dostęp do Internetu i brutalnie tłumiąc powstanie. Ponieważ szpitale są kontrolowane przez reżim, każdy, kto został ranny podczas protestów, ryzykuje aresztowanie i dalsze nadużycia, gdy szuka pomocy medycznej.
fot. Hossein Fatemi, nominacja z regionu Azji / World Press Photo 2023<br></br><br></br>Ten oparty na zdjęciach projekt wideo opowiada o jednej chaotycznej nocy z życia irańskiej pielęgniarki, która ratuje życie młodego protestującego o imieniu Reza. Materiał filmowy oferuje rzadkie spojrzenie na niebezpieczeństwa, z jakimi spotykają się dziś protestujący na ulicach Iranu, usytuowane w kontekście niedawnego. 16 września 2022 r. Mahsa "Jina" Amini, 22-letnia Kurdyjka, zmarła po aresztowaniu przez policję ds. moralności Republiki Islamskiej za rzekome naruszenie surowych przepisów ograniczających strój i zachowanie kobiet. Wynikające z tego protesty szybko się nasiliły i objęły cały kraj. Republika Islamska zareagowała, przerywając dostęp do Internetu i brutalnie tłumiąc powstanie. Ponieważ szpitale są kontrolowane przez reżim, każdy, kto został ranny podczas protestów, ryzykuje aresztowanie i dalsze nadużycia, gdy szuka pomocy medycznej.
fot. Cesar Dezfuli, nominacja z regionu Europy / World Press Photo 2023<br></br><br></br>Od 2015 roku napływ migrantów, uchodźców i osób ubiegających się o azyl z Afryki do Europy był relacjonowany w europejskich mediach informacyjnych jako seria kryzysów humanitarnych albo jako zbiór abstrakcyjnych statystyk. 1 sierpnia 2016 r. u wybrzeży Libii znaleziono dryfującą łódź przewożącą 118 osób. Co stało się z tymi osobami po ich przybyciu do Europy? Projekt Passengers, przedstawiony jako multimedialna strona internetowa podkreśla kilka osobistych historii osób, które znajdowały się na tej łodzi w 2016 roku, w miarę jak starają się one ustanowić nowe życie na starym kontynencie.
fot. Cesar Dezfuli, nominacja z regionu Europy / World Press Photo 2023<br></br><br></br>Od 2015 roku napływ migrantów, uchodźców i osób ubiegających się o azyl z Afryki do Europy był relacjonowany w europejskich mediach informacyjnych jako seria kryzysów humanitarnych albo jako zbiór abstrakcyjnych statystyk. 1 sierpnia 2016 r. u wybrzeży Libii znaleziono dryfującą łódź przewożącą 118 osób. Co stało się z tymi osobami po ich przybyciu do Europy? Projekt Passengers, przedstawiony jako multimedialna strona internetowa podkreśla kilka osobistych historii osób, które znajdowały się na tej łodzi w 2016 roku, w miarę jak starają się one ustanowić nowe życie na starym kontynencie.
fot. Cesar Dezfuli, nominacja z regionu Europy / World Press Photo 2023<br></br><br></br>Od 2015 roku napływ migrantów, uchodźców i osób ubiegających się o azyl z Afryki do Europy był relacjonowany w europejskich mediach informacyjnych jako seria kryzysów humanitarnych albo jako zbiór abstrakcyjnych statystyk. 1 sierpnia 2016 r. u wybrzeży Libii znaleziono dryfującą łódź przewożącą 118 osób. Co stało się z tymi osobami po ich przybyciu do Europy? Projekt Passengers, przedstawiony jako multimedialna strona internetowa podkreśla kilka osobistych historii osób, które znajdowały się na tej łodzi w 2016 roku, w miarę jak starają się one ustanowić nowe życie na starym kontynencie.
fot. Cesar Dezfuli, nominacja z regionu Europy / World Press Photo 2023<br></br><br></br>Od 2015 roku napływ migrantów, uchodźców i osób ubiegających się o azyl z Afryki do Europy był relacjonowany w europejskich mediach informacyjnych jako seria kryzysów humanitarnych albo jako zbiór abstrakcyjnych statystyk. 1 sierpnia 2016 r. u wybrzeży Libii znaleziono dryfującą łódź przewożącą 118 osób. Co stało się z tymi osobami po ich przybyciu do Europy? Projekt Passengers, przedstawiony jako multimedialna strona internetowa podkreśla kilka osobistych historii osób, które znajdowały się na tej łodzi w 2016 roku, w miarę jak starają się one ustanowić nowe życie na starym kontynencie.
fot. Ashley Pena, nominacja z regionu Ameryki Północnej i Środkowej / World Press Photo 2023<br></br><br></br>Drill, gatunek muzyczny wywodzący się z Chicago w Stanach Zjednoczonych, może być najnowszą falą muzyki rap, która osiągnęła ogromny globalny sukces, ale jej historia nie jest dla tej kultury czymś nowych. Nawet gdy ich przebojowe piosenki trafiają na szczyty list przebojów, nowojorscy artyści z gatunku drill są na celowniku śledczych Departamentu Policji Miasta Nowy Jork (NYPD), którzy przeczesują ich teksty i teledyski w poszukiwaniu dowodów przestępstw związanych z gangami. Koncerty są zamykane, a artyści stają w obliczu oskarżeń, podczas gdy sukces przynosi rywalizację i zazdrość wśród rówieśników na ulicach. Ta seria oferuje intymne spojrzenie na kilku członków tej nowej generacji młodych mężczyzn i kobiet, którzy dążą do realizacji swoich marzeń.
fot. Ashley Pena, nominacja z regionu Ameryki Północnej i Środkowej / World Press Photo 2023<br></br><br></br>Drill, gatunek muzyczny wywodzący się z Chicago w Stanach Zjednoczonych, może być najnowszą falą muzyki rap, która osiągnęła ogromny globalny sukces, ale jej historia nie jest dla tej kultury czymś nowych. Nawet gdy ich przebojowe piosenki trafiają na szczyty list przebojów, nowojorscy artyści z gatunku drill są na celowniku śledczych Departamentu Policji Miasta Nowy Jork (NYPD), którzy przeczesują ich teksty i teledyski w poszukiwaniu dowodów przestępstw związanych z gangami. Koncerty są zamykane, a artyści stają w obliczu oskarżeń, podczas gdy sukces przynosi rywalizację i zazdrość wśród rówieśników na ulicach. Ta seria oferuje intymne spojrzenie na kilku członków tej nowej generacji młodych mężczyzn i kobiet, którzy dążą do realizacji swoich marzeń.
fot. Ashley Pena, nominacja z regionu Ameryki Północnej i Środkowej / World Press Photo 2023<br></br><br></br>Drill, gatunek muzyczny wywodzący się z Chicago w Stanach Zjednoczonych, może być najnowszą falą muzyki rap, która osiągnęła ogromny globalny sukces, ale jej historia nie jest dla tej kultury czymś nowych. Nawet gdy ich przebojowe piosenki trafiają na szczyty list przebojów, nowojorscy artyści z gatunku drill są na celowniku śledczych Departamentu Policji Miasta Nowy Jork (NYPD), którzy przeczesują ich teksty i teledyski w poszukiwaniu dowodów przestępstw związanych z gangami. Koncerty są zamykane, a artyści stają w obliczu oskarżeń, podczas gdy sukces przynosi rywalizację i zazdrość wśród rówieśników na ulicach. Ta seria oferuje intymne spojrzenie na kilku członków tej nowej generacji młodych mężczyzn i kobiet, którzy dążą do realizacji swoich marzeń.
fot. Ashley Pena, nominacja z regionu Ameryki Północnej i Środkowej / World Press Photo 2023<br></br><br></br>Drill, gatunek muzyczny wywodzący się z Chicago w Stanach Zjednoczonych, może być najnowszą falą muzyki rap, która osiągnęła ogromny globalny sukces, ale jej historia nie jest dla tej kultury czymś nowych. Nawet gdy ich przebojowe piosenki trafiają na szczyty list przebojów, nowojorscy artyści z gatunku drill są na celowniku śledczych Departamentu Policji Miasta Nowy Jork (NYPD), którzy przeczesują ich teksty i teledyski w poszukiwaniu dowodów przestępstw związanych z gangami. Koncerty są zamykane, a artyści stają w obliczu oskarżeń, podczas gdy sukces przynosi rywalizację i zazdrość wśród rówieśników na ulicach. Ta seria oferuje intymne spojrzenie na kilku członków tej nowej generacji młodych mężczyzn i kobiet, którzy dążą do realizacji swoich marzeń.
fot. Ashley Pena, nominacja z regionu Ameryki Północnej i Środkowej / World Press Photo 2023<br></br><br></br>Drill, gatunek muzyczny wywodzący się z Chicago w Stanach Zjednoczonych, może być najnowszą falą muzyki rap, która osiągnęła ogromny globalny sukces, ale jej historia nie jest dla tej kultury czymś nowych. Nawet gdy ich przebojowe piosenki trafiają na szczyty list przebojów, nowojorscy artyści z gatunku drill są na celowniku śledczych Departamentu Policji Miasta Nowy Jork (NYPD), którzy przeczesują ich teksty i teledyski w poszukiwaniu dowodów przestępstw związanych z gangami. Koncerty są zamykane, a artyści stają w obliczu oskarżeń, podczas gdy sukces przynosi rywalizację i zazdrość wśród rówieśników na ulicach. Ta seria oferuje intymne spojrzenie na kilku członków tej nowej generacji młodych mężczyzn i kobiet, którzy dążą do realizacji swoich marzeń.
fot. Ashley Pena, nominacja z regionu Ameryki Północnej i Środkowej / World Press Photo 2023<br></br><br></br>Drill, gatunek muzyczny wywodzący się z Chicago w Stanach Zjednoczonych, może być najnowszą falą muzyki rap, która osiągnęła ogromny globalny sukces, ale jej historia nie jest dla tej kultury czymś nowych. Nawet gdy ich przebojowe piosenki trafiają na szczyty list przebojów, nowojorscy artyści z gatunku drill są na celowniku śledczych Departamentu Policji Miasta Nowy Jork (NYPD), którzy przeczesują ich teksty i teledyski w poszukiwaniu dowodów przestępstw związanych z gangami. Koncerty są zamykane, a artyści stają w obliczu oskarżeń, podczas gdy sukces przynosi rywalizację i zazdrość wśród rówieśników na ulicach. Ta seria oferuje intymne spojrzenie na kilku członków tej nowej generacji młodych mężczyzn i kobiet, którzy dążą do realizacji swoich marzeń.
fot. Johanna Alarcon, nominacja z regionu Ameryki Południowej / World Press Photo 2023<br></br><br></br>Valentina to 13-latka, która chce zostać fotografem, a której matka przebywa w więzieniu za posiadanie marihuany. Trwający w Ekwadorze kryzys więziennictwa i polityka karania za narkotyki sprawiają, że rozłąka rodziców z dziećmi jest szczególnie trudna. Wideo i obrazy w tym multimedialnym projekcie koncentrują się na wyobraźni i doświadczeniach Valentiny jako młodej artystki, której bogaty świat wewnętrzny nie jest zdefiniowany przez uwięzienie matki. 
<br></br><br></br>
Pochodząca z Ekwadoru autorka opowieści wizualnych i fotoreporterka Johanna Alarcón poznała Valentinę i jej matkę podczas pracy z więźniami nad projektami artystycznymi. Członkowie jej własnej rodziny zostali uwięzieni. Głęboka osobista więź Alarcón z tematem umożliwiła to złożone, oparte na współpracy i wielowymiarowe przedstawienie historii życia Valentiny. Połączenie fotografii analogowej i cyfrowej z wideo, animacją i dźwiękiem daje wyjątkowe spojrzenie na życie wewnętrzne młodej artystki, która nadaje sens światu poprzez swoją fotografię.
fot. Johanna Alarcon, nominacja z regionu Ameryki Południowej / World Press Photo 2023<br></br><br></br>Valentina to 13-latka, która chce zostać fotografem, a której matka przebywa w więzieniu za posiadanie marihuany. Trwający w Ekwadorze kryzys więziennictwa i polityka karania za narkotyki sprawiają, że rozłąka rodziców z dziećmi jest szczególnie trudna. Wideo i obrazy w tym multimedialnym projekcie koncentrują się na wyobraźni i doświadczeniach Valentiny jako młodej artystki, której bogaty świat wewnętrzny nie jest zdefiniowany przez uwięzienie matki. 
<br></br><br></br>
Pochodząca z Ekwadoru autorka opowieści wizualnych i fotoreporterka Johanna Alarcón poznała Valentinę i jej matkę podczas pracy z więźniami nad projektami artystycznymi. Członkowie jej własnej rodziny zostali uwięzieni. Głęboka osobista więź Alarcón z tematem umożliwiła to złożone, oparte na współpracy i wielowymiarowe przedstawienie historii życia Valentiny. Połączenie fotografii analogowej i cyfrowej z wideo, animacją i dźwiękiem daje wyjątkowe spojrzenie na życie wewnętrzne młodej artystki, która nadaje sens światu poprzez swoją fotografię.
fot. Johanna Alarcon, nominacja z regionu Ameryki Południowej / World Press Photo 2023<br></br><br></br>Valentina to 13-latka, która chce zostać fotografem, a której matka przebywa w więzieniu za posiadanie marihuany. Trwający w Ekwadorze kryzys więziennictwa i polityka karania za narkotyki sprawiają, że rozłąka rodziców z dziećmi jest szczególnie trudna. Wideo i obrazy w tym multimedialnym projekcie koncentrują się na wyobraźni i doświadczeniach Valentiny jako młodej artystki, której bogaty świat wewnętrzny nie jest zdefiniowany przez uwięzienie matki. 
<br></br><br></br>
Pochodząca z Ekwadoru autorka opowieści wizualnych i fotoreporterka Johanna Alarcón poznała Valentinę i jej matkę podczas pracy z więźniami nad projektami artystycznymi. Członkowie jej własnej rodziny zostali uwięzieni. Głęboka osobista więź Alarcón z tematem umożliwiła to złożone, oparte na współpracy i wielowymiarowe przedstawienie historii życia Valentiny. Połączenie fotografii analogowej i cyfrowej z wideo, animacją i dźwiękiem daje wyjątkowe spojrzenie na życie wewnętrzne młodej artystki, która nadaje sens światu poprzez swoją fotografię.
fot. Johanna Alarcon, nominacja z regionu Ameryki Południowej / World Press Photo 2023<br></br><br></br>Valentina to 13-latka, która chce zostać fotografem, a której matka przebywa w więzieniu za posiadanie marihuany. Trwający w Ekwadorze kryzys więziennictwa i polityka karania za narkotyki sprawiają, że rozłąka rodziców z dziećmi jest szczególnie trudna. Wideo i obrazy w tym multimedialnym projekcie koncentrują się na wyobraźni i doświadczeniach Valentiny jako młodej artystki, której bogaty świat wewnętrzny nie jest zdefiniowany przez uwięzienie matki. 
<br></br><br></br>
Pochodząca z Ekwadoru autorka opowieści wizualnych i fotoreporterka Johanna Alarcón poznała Valentinę i jej matkę podczas pracy z więźniami nad projektami artystycznymi. Członkowie jej własnej rodziny zostali uwięzieni. Głęboka osobista więź Alarcón z tematem umożliwiła to złożone, oparte na współpracy i wielowymiarowe przedstawienie historii życia Valentiny. Połączenie fotografii analogowej i cyfrowej z wideo, animacją i dźwiękiem daje wyjątkowe spojrzenie na życie wewnętrzne młodej artystki, która nadaje sens światu poprzez swoją fotografię.
fot. Chad Ajamian, nominacja z regionu Azji Południowo-wschodniej i Oceanii / World Press Photo 2023<br></br><br></br>Ta seria oferuje unikalne spojrzenie na ostatnie powodzie, które zniszczyły obszary Nowej Południowej Walii w Australii. Obrazowanie w podczerwieni z powietrza oddaje roślinność w różach i czerwieniach, kontrastując ostro z błękitami i cyjanami, które reprezentują wodę. Dzięki tym obrazom nowo zalane obszary są łatwo dostrzegalne dla służb ratunkowych po katastrofie, co pomaga w reagowaniu i odbudowie. Zdjęcia w tej serii zostały wykonane podczas katastrofalnych powodzi, które zmusiły do ewakuacji 18 000 osób w marcu 2021 roku. Zwiększona intensywność i częstotliwość powodzi w tym regionie jest prawdopodobnie wynikiem globalnego kryzysu klimatycznego.
<br></br><br></br>
Projekt zawiera adaptacje z surowych danych w NSW Flood Imagery Viewer autorstwa DCS Spatial Services, State of New South Wales, licencjonowane na mocy CC BY 4
fot. Chad Ajamian, nominacja z regionu Azji Południowo-wschodniej i Oceanii / World Press Photo 2023<br></br><br></br>Ta seria oferuje unikalne spojrzenie na ostatnie powodzie, które zniszczyły obszary Nowej Południowej Walii w Australii. Obrazowanie w podczerwieni z powietrza oddaje roślinność w różach i czerwieniach, kontrastując ostro z błękitami i cyjanami, które reprezentują wodę. Dzięki tym obrazom nowo zalane obszary są łatwo dostrzegalne dla służb ratunkowych po katastrofie, co pomaga w reagowaniu i odbudowie. Zdjęcia w tej serii zostały wykonane podczas katastrofalnych powodzi, które zmusiły do ewakuacji 18 000 osób w marcu 2021 roku. Zwiększona intensywność i częstotliwość powodzi w tym regionie jest prawdopodobnie wynikiem globalnego kryzysu klimatycznego.
<br></br><br></br>
Projekt zawiera adaptacje z surowych danych w NSW Flood Imagery Viewer autorstwa DCS Spatial Services, State of New South Wales, licencjonowane na mocy CC BY 4
fot. Chad Ajamian, nominacja z regionu Azji Południowo-wschodniej i Oceanii / World Press Photo 2023<br></br><br></br>Ta seria oferuje unikalne spojrzenie na ostatnie powodzie, które zniszczyły obszary Nowej Południowej Walii w Australii. Obrazowanie w podczerwieni z powietrza oddaje roślinność w różach i czerwieniach, kontrastując ostro z błękitami i cyjanami, które reprezentują wodę. Dzięki tym obrazom nowo zalane obszary są łatwo dostrzegalne dla służb ratunkowych po katastrofie, co pomaga w reagowaniu i odbudowie. Zdjęcia w tej serii zostały wykonane podczas katastrofalnych powodzi, które zmusiły do ewakuacji 18 000 osób w marcu 2021 roku. Zwiększona intensywność i częstotliwość powodzi w tym regionie jest prawdopodobnie wynikiem globalnego kryzysu klimatycznego.
<br></br><br></br>
Projekt zawiera adaptacje z surowych danych w NSW Flood Imagery Viewer autorstwa DCS Spatial Services, State of New South Wales, licencjonowane na mocy CC BY 4
fot. Chad Ajamian, nominacja z regionu Azji Południowo-wschodniej i Oceanii / World Press Photo 2023<br></br><br></br>Ta seria oferuje unikalne spojrzenie na ostatnie powodzie, które zniszczyły obszary Nowej Południowej Walii w Australii. Obrazowanie w podczerwieni z powietrza oddaje roślinność w różach i czerwieniach, kontrastując ostro z błękitami i cyjanami, które reprezentują wodę. Dzięki tym obrazom nowo zalane obszary są łatwo dostrzegalne dla służb ratunkowych po katastrofie, co pomaga w reagowaniu i odbudowie. Zdjęcia w tej serii zostały wykonane podczas katastrofalnych powodzi, które zmusiły do ewakuacji 18 000 osób w marcu 2021 roku. Zwiększona intensywność i częstotliwość powodzi w tym regionie jest prawdopodobnie wynikiem globalnego kryzysu klimatycznego.
<br></br><br></br>
Projekt zawiera adaptacje z surowych danych w NSW Flood Imagery Viewer autorstwa DCS Spatial Services, State of New South Wales, licencjonowane na mocy CC BY 4