2 z 30

Leica Oskar Barnack Award 2017 - nagrodzone prace

fot. Patrick Willcoq, z cyklu "You cannot pick a stone with one finger"

Seria francuskiego fotografa opowiada o etnicznej grupie Dagomba z Ghany. Za pomocą własnoręcznie przygotowanych scenografii opowiada o przeszłości, teraźniejszości i przyszłości tej mniejszości. Tytułowe przysłowie odnosi się do konieczności pomagania sobie nawzajem, aby móc się rozwijać.
fot. Patrick Willcoq, z cyklu "You cannot pick a stone with one finger" Seria francuskiego fotografa opowiada o etnicznej grupie Dagomba z Ghany. Za pomocą własnoręcznie przygotowanych scenografii opowiada o przeszłości, teraźniejszości i przyszłości tej mniejszości. Tytułowe przysłowie odnosi się do konieczności pomagania sobie nawzajem, aby móc się rozwijać.
Facebook
Tweet
Google
fot. Patrick Willcoq, z cyklu "You cannot pick a stone with one finger"

Seria francuskiego fotografa opowiada o etnicznej grupie Dagomba z Ghany. Za pomocą własnoręcznie przygotowanych scenografii opowiada o przeszłości, teraźniejszości i przyszłości tej mniejszości. Tytułowe przysłowie odnosi się do konieczności pomagania sobie nawzajem, aby móc się rozwijać.
fot. Patrick Willcoq, z cyklu "You cannot pick a stone with one finger"

Seria francuskiego fotografa opowiada o etnicznej grupie Dagomba z Ghany. Za pomocą własnoręcznie przygotowanych scenografii opowiada o przeszłości, teraźniejszości i przyszłości tej mniejszości. Tytułowe przysłowie odnosi się do konieczności pomagania sobie nawzajem, aby móc się rozwijać.
fot. Patrick Willcoq, z cyklu "You cannot pick a stone with one finger"

Seria francuskiego fotografa opowiada o etnicznej grupie Dagomba z Ghany. Za pomocą własnoręcznie przygotowanych scenografii opowiada o przeszłości, teraźniejszości i przyszłości tej mniejszości. Tytułowe przysłowie odnosi się do konieczności pomagania sobie nawzajem, aby móc się rozwijać.
fot. Aleksey Kondratev, z cyklu "Ice Fishers"

Astana (Kazachstan) to jedna z najzimniejszych  i najmłodszych (od 1997 roku) stolic świata. Zimą temperatury sięgają tu 52 stopni Celsjusza poniżej zera. Sylwetki rybaków łowiących ryby na zamarzniętej rzecze Ishim kontrastują z futurystyczną wizją nowej stolicy.
fot. Aleksey Kondratev, z cyklu "Ice Fishers"

Astana (Kazachstan) to jedna z najzimniejszych  i najmłodszych (od 1997 roku) stolic świata. Zimą temperatury sięgają tu 52 stopni Celsjusza poniżej zera. Sylwetki rybaków łowiących ryby na zamarzniętej rzecze Ishim kontrastują z futurystyczną wizją nowej stolicy.
fot. Aleksey Kondratev, z cyklu "Ice Fishers"

Astana (Kazachstan) to jedna z najzimniejszych  i najmłodszych (od 1997 roku) stolic świata. Zimą temperatury sięgają tu 52 stopni Celsjusza poniżej zera. Sylwetki rybaków łowiących ryby na zamarzniętej rzecze Ishim kontrastują z futurystyczną wizją nowej stolicy.
fot. Clara Chichin, z cyklu "Under the eyes that few minutes ehxaust"

Seria pokazywać ma ułomność fotografii pod względem zatrzymania prawdziwej chwili. Fragmentaryczna i niekompletna jest jedynie wyblakłym śladem pozostawionym po czymś, co utraciliśmy - mówi fotograf.
fot. Clara Chichin, z cyklu "Under the eyes that few minutes ehxaust"

Seria pokazywać ma ułomność fotografii pod względem zatrzymania prawdziwej chwili. Fragmentaryczna i niekompletna jest jedynie wyblakłym śladem pozostawionym po czymś, co utraciliśmy - mówi fotograf.
fot. Clara Chichin, z cyklu "Under the eyes that few minutes ehxaust"

Seria pokazywać ma ułomność fotografii pod względem zatrzymania prawdziwej chwili. Fragmentaryczna i niekompletna jest jedynie wyblakłym śladem pozostawionym po czymś, co utraciliśmy - mówi fotograf.
fot. Dominic Nahr, z cyklu "Nothing to see here"

Cykl opowiada o skutkach trzęsienia ziemi w Fukushimie w 2010 roku, które doprowadziło do awarii elektrowni atomowej. Katastrofa żywiołowa kosztowała życie około 20 tys. osób
fot. Dominic Nahr, z cyklu "Nothing to see here"

Cykl opowiada o skutkach trzęsienia ziemi w Fukushimie w 2010 roku, które doprowadziło do awarii elektrowni atomowej. Katastrofa żywiołowa kosztowała życie około 20 tys. osób
fot. Dominic Nahr, z cyklu "Nothing to see here"

Cykl opowiada o skutkach trzęsienia ziemi w Fukushimie w 2010 roku, które doprowadziło do awarii elektrowni atomowej. Katastrofa żywiołowa kosztowała życie około 20 tys. osób
fot. Ekaterina Sevrouk, z cyklu "Fremd bin ich eingezogen"

Seria "Fremd bin ich eingezogen" ("Przybyłem jako obcy" tłum. red.) zestawia austrackie pejzaży z postaciami afrykańśkich migrantów. Kontrastujące motywy uwydatnić mają obcość i zagubienie imigrantów w nowych warunkach życia i kulturze.
fot. Ekaterina Sevrouk, z cyklu "Fremd bin ich eingezogen"

Seria "Fremd bin ich eingezogen" ("Przybyłem jako obcy" tłum. red.) zestawia austrackie pejzaży z postaciami afrykańśkich migrantów. Kontrastujące motywy uwydatnić mają obcość i zagubienie imigrantów w nowych warunkach życia i kulturze.
fot. Ekaterina Sevrouk, z cyklu "Fremd bin ich eingezogen"

Seria "Fremd bin ich eingezogen" ("Przybyłem jako obcy" tłum. red.) zestawia austrackie pejzaży z postaciami afrykańśkich migrantów. Kontrastujące motywy uwydatnić mają obcość i zagubienie imigrantów w nowych warunkach życia i kulturze.
fot. Emilien Urbano, z cyklu "War of a Forgotten Nation"

Cykl dokumentuje codzienność i zmagania kurdyjskich milicji w walce z Państwem Islamskim
fot. Emilien Urbano, z cyklu "War of a Forgotten Nation"

Cykl dokumentuje zmagania kurdyjskich milicji w walce z Państwem Islamskim
fot. Emilien Urbano, z cyklu "War of a Forgotten Nation"

Cykl dokumentuje zmagania kurdyjskich milicji w walce z Państwem Islamskim
fot. Gideon Mendel, z cyklu "Drowning World"

- Woda zabrała wszystko, prócz ich życia - opowiada o serii fotograf. Długoterminowy projekt Mendela przedstawia ofiary powodzi z całego świata.
fot. Gideon Mendel, z cyklu "Drowning World"

- Woda zabrała wszystko, prócz ich życia - opowiada o serii fotograf. Długoterminowy projekt Mendela przedstawia ofiary powodzi z całego świata.
fot. Gideon Mendel, z cyklu "Drowning World"

- Woda zabrała wszystko, prócz ich życia - opowiada o serii fotograf. Długoterminowy projekt Mendela przedstawia ofiary powodzi z całego świata.
fot. Vera Torok, z cyklu "Accidentaly on Purpose"

Zdjęcia do serii powstawały w Londynie, Hong Kongu i Tokio. Zamiast skupiać się na charakterystycznych aspektach każdego z tych miast, fotograf tworzy podwójne ekspozycje, które  przedstawiać mają chaos i złożoność codziennego życia w aglomeracjach.
fot. Vera Torok, z cyklu "Accidentaly on Purpose"

Zdjęcia do serii powstawały w Londynie, Hong Kongu i Tokio. Zamiast skupiać się na charakterystycznych aspektach każdego z tych miast, fotograf tworzy podwójne ekspozycje, które  przedstawiać mają chaos i złożoność codziennego życia w aglomeracjach.
fot. Vera Torok, z cyklu "Accidentaly on Purpose"

Zdjęcia do serii powstawały w Londynie, Hong Kongu i Tokio. Zamiast skupiać się na charakterystycznych aspektach każdego z tych miast, fotograf tworzy podwójne ekspozycje, które  przedstawiać mają chaos i złożoność codziennego życia w aglomeracjach.
fot. Viktoria Sorochinski, z cyklu " Land of No-return"

Viktoria dokumentuje wioski okalające Kijów już od 10 lat, poszukując rodzinnych korzeni i wspomnień z dzieciństwa. Jednak wraz z wyludnianiem się tych obszarów zanika również ich tradycja i kultura.
fot. Viktoria Sorochinski, z cyklu " Land of No-return"

Viktoria dokumentuje wioski okalające Kijów już od 10 lat, poszukując rodzinnych korzeni i wspomnień z dzieciństwa. Jednak wraz z wyludnianiem się tych obszarów zanika również ich tradycja i kultura.
fot. Viktoria Sorochinski, z cyklu " Land of No-return"

Viktoria dokumentuje wioski okalające Kijów już od 10 lat, poszukując rodzinnych korzeni i wspomnień z dzieciństwa. Jednak wraz z wyludnianiem się tych obszarów zanika również ich tradycja i kultura.
fot. Yoan Cimier, z cyklu "Nomad's Land"

Seria ukazuje ręcznie budowane schronienia i oraz namioty wznoszone przez ludność na wybrzeżu Tunezji. Skojarzenia z nomadycznymi ludami afryki nadawać mają całości poetyckiego charakteru.
fot. Yoan Cimier, z cyklu "Nomad's Land"

Seria ukazuje ręcznie budowane schronienia i oraz namioty wznoszone przez ludność na wybrzeżu Tunezji. Skojarzenia z nomadycznymi ludami afryki nadawać mają całości poetyckiego charakteru.
fot. Yoan Cimier, z cyklu "Nomad's Land"

Seria ukazuje ręcznie budowane schronienia i oraz namioty wznoszone przez ludność na wybrzeżu Tunezji. Skojarzenia z nomadycznymi ludami afryki nadawać mają całości poetyckiego charakteru.