Sigma 12-24 mm f/4 DG HSM ART - zdjęcia przykładowe

W nasze ręce - choć na krótko - trafiła nowa Sigma z linii ART. Dzięki specjalnej konstrukcji układu soczewek ma charakteryzować się niemal całkowitym brakiem dystorsji - nawet na ogniskowej 12 mm.

Autor: Michał Chrzanowski

21 Wrzesień 2016
Artykuł na: 2-3 minuty

Sigma 12-24 mm f/4 DG HSM ART ma zapewniać wysoką ostrość obrazu, niewielkie winietowanie, i co najistotniejsze w obiektywach szerokokątnych, niemal niewystępujące zjawisko dystorsji. Serce obiektywu stanowi układ optyczny składający się z 16 elementów w 11 grupach. Za korektę wad kolorystycznych odpowiadają soczewki wykonane ze szkieł o niskiej dyspersji między innymi ze szkła  o własnościach zbliżonych do fluorytu. W obiektywie zastosowano jedną soczewkę asferyczną ze szkła SLD, dwie asferyczne klasyczne i aż 5 ze szkieł fluorytowych. Ma to zapewnić zminimalizowanie wszelkich aberracji barwnych oraz zjawiska komy w całym przekroju kadru.

Zdjęcia przykładowe

1/320s, f/4, ISO 1600, ogniskowa: 18 mm

1/160s, f/5.6, ISO 1600, ogniskowa: 12 mm

1/250 s, f/4, ISO 1600, ogniskowa: 12 mm 

1/80s, f/8, ISO 3200, ogniskowa: 24 mm

1/250s, f/5.6, ISO 1600, ogniskowa: 12 mm

1/200s, f/4, ISO 1600, ogniskowa: 24 mm

1/80s, f/5.6, ISO 1600, ogniskowa: 24 mm

Zakres przysłon

f/4

f/5.6

f/8

f/11

f/16

f/22

 

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
To dziś najlżejszy i najbardziej poręczny teleobiektyw w swojej klasie. Oto, jak ta wyjątkowa konstrukcja dla fotografów sportu i dzikiej przyrody sprawdza się w praktyce.
23
Sigma 50 mm f/1.2 DG DN ART - test obiektywu
Sigma 50 mm f/1.2 DG DN ART - test obiektywu
Najjaśniejszy obiektyw standardowy w ofercie producenta pretenduje do miana najdoskonalszej konstrukcji tego typu na rynku. Sprawdzamy czy będąc o połowę tańszym jest w stanie...
29
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G - zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G - zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G to najnowszy szerokokątny zoom z oferty Sony E, który łączy kompaktowe wymiary z przystępną ceną. Nowy obiektyw zabraliśmy na spacer po ulicach Londynu. Zobaczcie...
22
Powiązane artykuły