Obiektyw 30-300 mm f/4 i zatrzęsienie jasnych stałek - Viltrox zapowiada ofensywę na najbliższe miesiące

Autor: Maciej Luśtyk

21 Marzec 2024
Artykuł na: 4-5 minut

Viltrox przedstawił plany produkcji na nadchodzące miesiące. Już niebawem zobaczymy m.in. serię pełnoklatkowych stałek ze światłem f/1.2, nowe profesjonalne szkła do systemów APS-C czy wyjątkowy filmowy zoom „rule them all” 30-300 mm T4.

Ostatni rok pokazał, że Viltrox do rywalizacji na rynku optyki podchodzi bardzo poważnie. Teraz producent podkręca tempo i zapowiada ostrą konkurencję w segmencie profesjonalnych obiektywów premium. Podczas chińskiej konferencji prasowej, Viltrox zapowiedział szereg nowych obiektywów, które już niebawem wzbogacą ofertę systemów Sony E, Nikon Z i Fujifilm X i sprawią, że zaczniecie szybciej przebierać nogami.

Viltrox nie bierze jeńców. Już niebawem typowo profesjonalne konstrukcje kupimy w dużo bardziej przystępnych cenach

Zawodowców najbardziej zainteresuje z pewnością nowa serią obiektywów Viltrox LAB - pełnoklatkowych stałek ze światłem f/1.2 lub f/1.8 (w zależności od ogniskowej. Producent zadebiutuję z nią modelem Viltrox AF 135 mm f/1.8 LAB, do którego następnie dołączą modele AF 35 mm f/1.2 LAB, AF 50 mm f/1.2 LAB i AF 85 mm f/1.2 LAB. Cen ani daty premier jeszcze nie znamy, ale biorąc pod uwagę wcześniejsze konstrukcje producenta, należy spodziewać się pułapu na poziomie +/- 50% ceny modeli natywnych.

Jeżeli to nadal będzie zbyt dużo, zainteresowani szkłami producenta nie zostaną na lodzie. Viltrox ma bowiem w planach wypuszczenie także kolejnych pełnoklatkowych stałek z serii PRO, a konkretnie modeli AF 35 mm f/1.4 Pro, AF 50 mm f/1.4 Pro i AF 85 mm f/1.4 Pro, czym ma szansę wcelować w potrzeby bardzo dużej grypy fotografów.

Oprócz tego, w ofercie pojawi się także kolejny po modelach 27 i 75 mm obiektyw ze światłem f/1.2 do systemów APS-C, a także… kierowany do zawodowych filmowców obiektyw Viltrox Luna 30-300 mm T4.0 10x, którym w zasadzie można by zastąpić wszystkie obiektywy, które standardowo wykorzystywane są w produkcjach wideo. Szkło jest oczywiście naprawdę pokaźne, ale nie powinno to być przeszkodą w realizacjach, gdzie kamera znajduje się wysięgnikach czy statywach.

Premiery w ciągu kilku miesięcy

Szczegółowych informacji na temat cen ani orientacyjnych dat premier jeszcze nie znamy, ale można spodziewać się, że przynajmniej część z tych szkieł pojawi się na rynku w ciągu najbliższych miesięcy. Jako pierwsze do sklepów trafią zapowiedziane już wcześniej modele 40 mm f/2.5  i 56 mm f/1.7 (modele APS-C z mocowaniami E,Z i X) i 16 mm f/1.8 w wersji do Nikon Z, a dopiero po nich zobaczymy wspomniany obiektyw 135 mm f1.8 LAB.

Więcej informacji znajdziecie na profilu marki Viltrox w serwisie Weibo https://weibo.com/u/1729197823.

Przeczytaj także:
Obiektywy Viltrox z mocowaniem Sony E, Fujifilm X i Nikon Z - przegląd rynku [Jesień 2023]

Firma, która zaczynała od adapterów, dziś z rozpędem zdobywa rynek proponując coraz lepsze obiektywy w rozsądnej cenie. Skąd wziął się Viltrox, jaki ma pomysł na dalszy rozwój i jakie modele aktualnie oferuje? Przyjrzeliśmy się nieco bliżej ofercie chińskiego producenta. [Czytaj więcej]
Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN II ART - lepsza rozdzielczość, szybszy autofokus, lżejsza obudowa
Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN II ART - lepsza rozdzielczość, szybszy autofokus, lżejsza obudowa
Sigma prezentuje drugą generację standardowego reporterskiego zoomu do aparatów bezusterkowych Sony E i L-Mount. Nowa Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN II Art to usprawnienia w każdym...
7
Fujifilm XF 16-50 mm f/2.8-4.8 R LM WR - nowy kit w systemie X teraz szerszy, ale bez stabilizacji
Fujifilm XF 16-50 mm f/2.8-4.8 R LM WR - nowy kit w systemie X teraz szerszy, ale bez stabilizacji
W systemie Fujifilm X pojawi się nowy uniwersalny zoom. XF 16-50 mm f/2.8-4.8 R LM WR oferuje uniwersalny zakres ogniskowych i uszczelniania, ale bez stabilizacji obrazu.
1
Fujifilm GF 500 mm f/5.6 R LM OIS WR - średnioformatowy teleobiektyw do sportu i dzikiej przyrody
Fujifilm GF 500 mm f/5.6 R LM OIS WR - średnioformatowy teleobiektyw do sportu i dzikiej przyrody
Fujifilm wprowadza na rynek nowy teleobiektyw do systemu GFX o ogniskowej aż 500 mm. Dzięki nowemu GF 500 mm f/5.6 R LM OIS WR przed średnim formatem otwierają się nowe obszary twórcze - od...
0
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (3)