Autofokus

Wyniki testu:
Cena / Jakość:
9
Wydajność:
9
Optyka:
7
Budowa:
8
Nasza ocena:

87%

Niedroga, jasna i kompaktowa 35-tka to obiektyw, którego w systemie Sony brakowało chyba najbardziej. Do tego producent obiecuje świetną optykę. Sprawdzamy czy rzeczywiście ma szansę przekonać do siebie także bardziej wybrednych fotografów.

Autor: Maciej Luśtyk

28 Kwiecień 2020
Artykuł na: 23-28 minut
Spis treści

Autofokus

Obiektyw Sony Fe 35 mm f/1.8 wyposażono w elektromagnetyczny, bezkontaktowy silnik liniowy, który w parze z lekką i kompaktową konstrukcją obiektywu pozwala na bardzo szybkie i sprawne ostrzenie. Prawdę mówiąc nie przydarzyła nam się sytuacja, by obiektyw nie nadążał za systemem AF. Ustawianie ostrości sprowadza się do pojedynczego ruchu soczewek i jest praktycznie bezgłośne.

Przoestrzanie przez cały zakres zajmuje około 0,2-0,25 sekundy - dochodzimy więc do limitu prędkości, z jaką jesteśmy w stanie ustawić ostrość w trybie pojedynczym S-AF Sony. Na szybszą reakcję możemy liczyć w przypadku trybu ciągłego C-AF, z którym obiektyw doskonale współpracuje i w którym ostrość ustawiana jest praktycznie na bieżąco. Zwłaszcza jeśli fotografujemy portrety i używamy systemu śledzenia twarzy i oka.

Jedynie czasem w trybie pojedynczym zdarzało się, że obiektyw wyostrzył nieco zbyt blisko, lub zbyt daleko, ale tutaj raczej należałoby doszukiwać się problemów w pracy AF korpusu, a nie optyki.

Co ucieszy niektórych purystów, to fakt, że obiektyw oferuje liniowe przełożenie pierścienia ostrości, dzięki czemu podczas manualnego ostrzenia określony obrót zawsze będzie skutkował takim samym zakresem przesunięcia ostrości. Przydatne na przykład, jeśli ktoś chciałby używać obiektywu do filmowania i podpiąć system follow focus, lub też ręcznie odtworzyć podobne przeostrzenie w przypadku powtórki ujęcia.

Wolelibyśmy jednak, by ruszał się on z nieco większym oporem. Choć otrzymujemy liniowe przełożenie na ruch soczewek, nawet delikatne muśnięcie jest w stanie zmienić jego pozycję. Trudno jednak od konstrukcji z tego segmentu wymagać wszystkiego.

Spis treści
Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Tamron 17-50 mm f/4 DI III VXD – test praktyczny (+RAW)
Tamron 17-50 mm f/4 DI III VXD – test praktyczny (+RAW)
Tamron testuje kolejny ciekawy zakres ogniskowych, tym razem przesuwając punkt ciężkości w stronę szerokiego kąta. Czy to idealny zoom dla podróżnika z krajobrazowym zacięciem? Mieliśmy okazję to...
27
OM System M.Zuiko Digital 150-600 mm f/5-6.3 IS ED - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
OM System M.Zuiko Digital 150-600 mm f/5-6.3 IS ED - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Najnowszy teleobiektyw OM System pozwala na fotografowanie i filmowanie na odpowiedniku ogniskowej wynoszącym aż 1200 mm. Oto, jak M.Zuiko Digital 150-600 mm f/5-6.3 IS ED spisuje się w...
30
Tamron 70-180 mm f/2.8 Di III VC VXD G2 – zdjęcia przykładowe [RAW]
Tamron 70-180 mm f/2.8 Di III VC VXD G2 – zdjęcia przykładowe [RAW]
Druga generacja tego popularnego zooma do bezlusterkowców Sony to lepsze parametry i przeprojektowany układ optyczny. Sprawdziliśmy jak zachowuje się w połączeniu z korpusem Sony A7 III
25
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (3)