Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN ART - Dystorsja

Wyniki testu:
Cena / Jakość:
8
Wydajność:
6
Optyka:
7
Budowa:
9.5
Marka:
Sigma
Nasza ocena:

80%

Debiutując w cenie niemal dwukrotnie niższej od natywnego odpowiednika, nowa Sigma ma szansę namieszać w segmencie bezlusterkowej reporterskiej optyki. Sprawdzamy czy niższa cena nie została przypłacona jakością.

Autor: Maciej Luśtyk

2 Kwiecień 2020
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

Największą, ale zarazem chyba najmniej istotną wadą obiektywu jest ogromna dystorsja, która w dodatku ma dość mało atrakcyjny, "pogięty" charakter, polegający na uwypukleniu samego środka kadru (w przypadku ogniskowej 24 mm) lub jego wklęśnięciu (przy ogniskowej 70 mm).

Z racji charakteru dystorsji, problem ten może być trudny do manualnego usunięcia na etapie edycji, ale czy powinniśmy sobie w ogóle tym zawracać głowę? Z dystorsją doskonale radzą sobie profile korekcji, dostępne do włączenia z poziomu aparatu Sony, lub na etapie postprodukcji, w programach takich jak Adobe Lightroom czy DxO Photo Lab. Większym problemem może okazać się praca w mniej popularnych programach, które profile sprzętu aktualizują rzadziej, lub też w ogóle ich nie posiadają. Biorąc jednak pod uwagę, że większość zawodowców, którzy z aparatem nie rozstają się prawie na chwile i tak korzysta z produktów Adobe, dystorsja nie będzie prawdopodobnie palącym problemem.

Dodatkowo warto zwrócić uwagę na fakt, że w przypadku aparatów Sony, profile nakładane są także w czasie rzeczywistym na podgląd obrazu, dzięki czemu będziemy mieć pewność, że w wizjerze zobaczymy dokładnie taki sam kadr, jak na wyjściowym zdjęciu.

Dystorsja w praktyce:

24 mm, bez korekcji

24 mm, po korekcji w aparacie

70 mm, bez korekcji

70 mm, po korekcji w aparacie
Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Tamron 17-50 mm f/4 DI III VXD – test praktyczny (+RAW)
Tamron 17-50 mm f/4 DI III VXD – test praktyczny (+RAW)
Tamron testuje kolejny ciekawy zakres ogniskowych, tym razem przesuwając punkt ciężkości w stronę szerokiego kąta. Czy to idealny zoom dla podróżnika z krajobrazowym zacięciem? Mieliśmy okazję to...
27
OM System M.Zuiko Digital 150-600 mm f/5-6.3 IS ED - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
OM System M.Zuiko Digital 150-600 mm f/5-6.3 IS ED - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Najnowszy teleobiektyw OM System pozwala na fotografowanie i filmowanie na odpowiedniku ogniskowej wynoszącym aż 1200 mm. Oto, jak M.Zuiko Digital 150-600 mm f/5-6.3 IS ED spisuje się w...
30
Tamron 70-180 mm f/2.8 Di III VC VXD G2 – zdjęcia przykładowe [RAW]
Tamron 70-180 mm f/2.8 Di III VC VXD G2 – zdjęcia przykładowe [RAW]
Druga generacja tego popularnego zooma do bezlusterkowców Sony to lepsze parametry i przeprojektowany układ optyczny. Sprawdziliśmy jak zachowuje się w połączeniu z korpusem Sony A7 III
25
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (3)