Tamron SP 15-30 mm f/2.8 Di VC USD G2 - test obiektywu

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Cena / Jakość:
7.5
Optyka:
8
Budowa:
8.5
Marka:
Tamron
Nasza ocena:

84%

Dziś sprawdzamy czy druga odsłona Tamrona SP 15-30 mm f/2.8 Di VC USD G2 to krok w dobrą stronę i faktyczny konkurent systemowych odpowiedników. Producent zapewnia, ze zmiany są zauważalne, a my przyglądamy się im bliżej.

1
Michał Chrzanowski
31 Grudzień 2018
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

Winietowanie

Winietowanie mierzymy dla plików RAW w najwyższej dostępnej rozdzielczości, dla najniższego ISO i z najniższymi ustawieniami odszumiania. Pomiar wykonywany jest dla trzech ogniskowych. Przedstawiane wykresy pokazują poziom i charakterystykę dystorsji dla danych ogniskowych.

Połączenie ultraszerokiej ogniskowej i dużego otworu przysłony to idealny przepis na duże winietowanie. Jednak konstruktorom Tamrona po raz kolejny udało się w pewnym stopniu okiełznać tę wadę optyki. W pewnym stopniu, ponieważ charakterystyczne zaciemnienia rogów będą widoczne, jednak mniej niż u konkurencji. W naszym laboratorium DxO podczas fotografowania na ogniskowej 15 mm i przysłonie f/2.8 zaobserwowaliśmy spadek jasności między centrum a brzegami kadru wynoszący 41%, co w przeliczeniu daje różnicę 0.75 EV. Nieco mniejszą winietę odnotowaliśmy na kombinacji 30 mm i f/2.8 - 31% (0.54 EV). Pod tym względem Tamron prezentuje się lepiej niż jego główny rywal, Canon EF 16-35 mm f/2.8 L III USM, który na 16 mm zanotował 50% winietę (1 EV), a na 35 mm 37% czyli około 0.7 EV.

Winieta w praktyce - 15 mm f/2.8

1/80s, f/2.8, ISO 12800, ogniskowa: 15 mm

Winieta w praktyce - 30 mm f/2.8

1/60s, f/2.8, ISO 12800, ogniskowa: 30 mm
Dodaj ocenę i odbierz darmowy numer DCP
Digital Camera Polska
Spis treści

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sigma 14-24 mm f/2.8 DG DN ART - test obiektywu
Sigma 14-24 mm f/2.8 DG DN ART - test obiektywu
Ultraszerokokątny zoom Sigmy ma być doskonałą propozycją dla fotografów krajobrazu, architektury i miłośników nocnego nieba. Czy pod względem optyki jest tak świetny...
9
0
Nikon Nikkor Z 58 mm f/0.95 S Noct - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Nikon Nikkor Z 58 mm f/0.95 S Noct - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Co potrafi najjaśniejsza (i najdroższa) stałka Nikon Nikkor? W nasze ręce wpadł jeden z pierwszych egzemplarzy tego niezwykłego szkła. Oto nasze pierwsze...
56
10
Fujifilm Fujinon XF 16-80 mm f/4 R OIS WR - test autorski
Fujifilm Fujinon XF 16-80 mm f/4 R OIS WR - test autorski
Fujifilm rozpędza się w segmencie średnioformatowej optyki GF, ale nie zapomina o rozwoju linii XF. Jej najmłodszym członkiem jest uniwersalny zoom 16-80 mm f/4. Grzechem byłoby go nie...
5
21
Powiązane artykuły