Tamron SP 15-30 mm f/2.8 Di VC USD G2 - test obiektywu

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Cena / Jakość:
7.5
Optyka:
8
Budowa:
8.5
Marka:
Tamron
Nasza ocena:

84%

Dziś sprawdzamy czy druga odsłona Tamrona SP 15-30 mm f/2.8 Di VC USD G2 to krok w dobrą stronę i faktyczny konkurent systemowych odpowiedników. Producent zapewnia, ze zmiany są zauważalne, a my przyglądamy się im bliżej.

1
Michał Chrzanowski
31 Grudzień 2018
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

Dystorsja

Dystorsję mierzymy dla plików RAW w najwyższej dostępnej rozdzielczości, dla najniższego ISO i z najniższymi ustawieniami odszumiania. Pomiar wykonywany jest dla trzech ogniskowych. Przedstawiane wykresy pokazują poziom i charakterystykę dystorsji dla danych ogniskowych.

Jedną z większych wad szerokokątnych szkieł jest dystorsja. Wszystko dlatego, że specyfika układu optycznego nie pozwala na jej pełne skorygowanie. Jednym ze sposobów walki z tą wadą są profile danego obiektywu, dzięki którym już na etapie postprodukcji możemy zminimalizować jej występowanie.

Warto przypomnieć, że poprzednik zupełnie sobie nie poradził z dystorsją i zanotował słabe wyniki. Na ogniskowej 15 mm zaobserwowaliśmy dystorsję beczkową na poziomie 1.46%, zaś na 30 mm dystorsję poduszkową o wartości -0.53%. Jednak nowy model nie poprawia tych osiągów. Co więcej, notuje gorsze wyniki od swojego starszego brata - 15 mm to duża beczka (1.56%), a 30 mm to widoczna poduszka (-0.53%). Tak więc musimy być świadomi, że zdjęcia będą posiadać zauważalne zniekształcenia obrazu - zwłaszcza, gdy w kadrze znajduje się dużo linii. W efekcie Tamronowi daleko do modelu Canon EF 16-35 mm f/2.8 L III USM, który na najszerszym kącie może pochwalić się lepszą korektą dystorsji - 16 mm (0,87%), 35 mm (-0.53%).

Dystorsja w praktyce - 15 mm

1/320s, f/2.8, ISO 3200, ogniskowa: 15 mm

Dystorsja w praktyce - 30 mm

1/250s, f/2.8, ISO 4000, ogniskowa: 30 mm
Dodaj ocenę i odbierz darmowy numer DCP
Digital Camera Polska
Spis treści

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nikon Nikkor Z 58 mm f/0.95 S Noct - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Nikon Nikkor Z 58 mm f/0.95 S Noct - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Co potrafi najjaśniejsza (i najdroższa) stałka Nikon Nikkor? W nasze ręce wpadł jeden z pierwszych egzemplarzy tego niezwykłego szkła. Oto nasze pierwsze...
51
8
Fujifilm Fujinon XF 16-80 mm f/4 R OIS WR - test autorski
Fujifilm Fujinon XF 16-80 mm f/4 R OIS WR - test autorski
Fujifilm rozpędza się w segmencie średnioformatowej optyki GF, ale nie zapomina o rozwoju linii XF. Jej najmłodszym członkiem jest uniwersalny zoom 16-80 mm f/4. Grzechem byłoby go nie...
4
21
Canon RF 15-35 mm f/2.8L IS USM - zdjęcia przykładowe
Canon RF 15-35 mm f/2.8L IS USM - zdjęcia przykładowe
Pierwszy obiektyw z reporterskiej "świętej trójcy" systemu R trafił już na rynek. Zobaczcie, jak radzi sobie w praktyce.
13
5
Powiązane artykuły